Train To Cheorwon Takes Visitors Back To The Past: Visit The Northernmost Station In South Korea For Only 1,000 Won
Cheorwon’a Giden Tren Turistleri Geçmişe Götürüyor: Güney Kore’nin En Kuzey’indeki İstasyonuna Gitmek Sadece 1,000 Won.
![[Resim: 3p8WGj.jpg]](https://i.hizliresim.com/3p8WGj.jpg)
1,000 won’a Gangwon’da bulunan ünlü sınır şehri Cheorwon’a gidebileceğini biliyor muydunuz?
Seoul’e giden metro’da en ucuz biletin bile 1,250 won olduğunu göz önünde bulundurursak, bu günlerde 1,000 won ile yapılabilecek pek bir şey olmadığı aşikardır. Kendinize Cheorwon’a kadar giden bir tren bileti alabilirsiniz- her bir kuruşuna değecek bir yolculuk.
![[Resim: yzdJrM.jpg]](https://i.hizliresim.com/yzdJrM.jpg)
Yukarıda: Gyeongwon hattında giden banliyö treni, yolcuları Cheorwon ilçesi Gangwon’a götürmekte. Ortada: Gyeongwon hattının haritası. Aşağıda: Vagonlardaki kırmızı kaplamalı oturaklar eski moda oturaklara benziyorlar. [YANG BO-RA]
Gyeongwon hattı treni Cheorwon’da bulunan Baengmagoji istasyonu ile Gyeonggi’de bulunan Dongducheon istasyonu arası çalışmaktadır. Bilet ücreti 1,000’dur. Dongcheon İstasyonundan- bu istasyona Seoul 1 numaralı metro hattından varabilirsiniz- Cheorwon’un tam Kuzey Kore sınırında bulunan küçük kasabasına yol yaklaşık 1 saat sürmektedir.
“Kore’de Dolaşan Trenler Hakkında Her şey” adlı kitabın yazarı Park Jun-kyu “ Bu banliyö treninin kalktığı Dongducheon İstasyonu aficiconados treninin Kutsal Toprakları gibi.”
Korean Railroad Corporation(Kore Demiryolu Kuruluşu(Korail)) tarafından sağlanan Kore tren hizmetleri hıza göre sınıflandırılmaktadır. En hızlı yüksek hızlı tren KTX ve SRT trenlerini sırasıyla ITX Saemaul adındaki hızlı tren, Saemaul ve Mugunghwa expres trenleri takip etmektedir. En düşük sınıf tren ise çok amaçlı banliyö trenidir. Şu an bu banliyö treni hizmeti sadece Dongducheon ve Baengmagoji istasyonları arasında devam etmektedir.
Yüksek hızlı trenlerin saatte 300 km hızla Kore yarımadasını birkaç saat içinde kat edebildiği bir çağda bu banliyö trenleri analog anlayışınızı canlandırabilir. Şunu da ekleyelim ki bu tren için internet üzerinden bilet satışı yapılamıyor.
Uzun sivri burunlu yüksek hızlı KTX trenleri ile karşılaştırıldığında sadece beş vagonu olan banliyö treni oldukça şirin duruyor. Kırmızı deri koltukları ile Kore’nin eski banliyö trenleri gibi görünen trenin iç kısmı Tongil ve Bidulgi trenlerine benziyor. Trenin eşsiz özelliklerinden birisi de koltuklarının öne veya arkaya doğru döndürebiliyor olmasıdır.
Park “Bu tren metroya erişimi olmayanların karşılayabilecekleri miktarda ücrete rağmen Korail tarafından işletilmektedir,” diye açıkladı. Ancak, Seoul 1 numaralı hattı Yeoncheon İstasyonuna kadar uzatılınca, 2019 yılına kadar bitirilmesi planlanmaktadır, bu banliyö treninin ömrü son bulabilir.
![[Resim: WG2R94.jpg]](https://i.hizliresim.com/WG2R94.jpg)
Kore Savaşı öncesi Gyeongwon Hattını bağlamak için kullanılan Askeri Sınır Hattı, tren yollarına yakındır. Ateşkes yapıldığından beri bozuk ve paslı bir halde [YANG BO-RA].
Tren yavaşça kuzeye doğru hareket etmekte, pencerenin dışındaki yüksek tepeler yerini geniş boş alanlara bırakmaktadır. Tren kalktıktan 55 dakika sonra Cheorwon’daki Baengmagoji İstasyonuna varıyor- Güney Kore’nin en kuzeyinde bulunan istasyon. Kore bölünmeden önce Gyeongwon Hattı Baengmagoji İstasyonunun ötesine de gidiyordu. Bu istasyonu takiben şu an Askerden Arındırılmış Bölgede yer alan Woljeong-ri İstasyonu ve şu an Kuzey Kore’de yer alan Wonsan İstasyonu bulunmaktadır.
Cheorwon’da Ne Yapmalı
Cheorwon’a varınca, bölgeyi gezebilmek için ücreti yetişkinler için 14,000 won çocuklar için ise 9,000 won olan üç saatlik bir tur bulunmaktadır. Tur otobüsü Salı günleri hariç her gün Baengmagoji istasyonundan kalkmaktadır.
Cheorwon Bölgesi tur rehberi Ahn Jae-kwon trende programın “ulusal güvenlik turu” olduğunu açıklıyor.
![[Resim: V3pNnj.jpg]](https://i.hizliresim.com/V3pNnj.jpg)
1-Yolcuların sivil kontrol hattından geçişini sağlayan güvenlik turu geçiş izni otobüsün ön camına asılı. 2- Okul gezisine çıkmış öğrenciler “Yola devam etmek istiyoruz,” yazılı tabelanın olduğu yerden yürüyorlar. 3- Kore İşçi Partisi Merkez binasının Cheorwon’da kalan çerçevesi Güney Kore’de bulunan tek Kuzey Kore binası. 4- Kuzey Kore’nin kazdığı Cheorwon’un altındaki ikinci tünel 1070’li yıllarda baskın yolu olarak kullanılması planlanmıştı[YANG BO-RA].
Ahn: “Buralılar bu yere ‘ön taraf’ diyorlar fakat turistler için ön hatların havası oldukça egzotik olmalı çünkü alenen iki Kore arasındaki gerginliğe şahit oluyorsunuz” dedi.
Otobüs Sivil Erişim Kontrol Hattına girer girmez gerilim hissediliyor özellikle de silahlı askerler otobüse girip, her yolcunun kimliğini kontrol ettiği zaman. Pencereden bakınca “Mayın” uyarısı görülüyor.
Otobüs şu an eski halinden sadece iskeleti kalmış bir binanın önünde duruyor. Burası Kore İşçi Partisinin Merkez binası. Kuzey Kore’nin inşa ettiği tek bina olan bu bina şu an Güney Kore’de bulunuyor. Bu yer aynı zamanda ünlü şarkıcı Seo Taiji’nin bölünme ve yeniden birleşme meselesine değinen “Dreaming of Balhae (Balhae Hayali)” adlı müzik klibini çektiği yerdir.
Ahn: “Bu bina Kuzey Kore’nin Japon yönetiminden kurtulduktan sonra Cheorwon’a egemen olmak çabasının bir örneğidir. Birleşmiş Milletler Kumandasının Kore Kuvvetlerini geri püskürttüğü zamana ait binaya doğru çıkan tank izlerini görebilirsiniz” dedi.
“Güvenlik turu” ziyaretinin en ilginç kısmı yeraltı tünellerine yapılan ziyarettir. Askerden Arındırılmış Bölgede bu zamana kadar Kuzey Koreliler tarafından kazılan dört tünel bulundu. Tünellerin bulunmasıyla, sayıları öğrenilmiştir. 1975 yılında bulunan İkinci Yeraltı Tüneli de turda yer almaktaydı fakat burada fotoğraf çekmeye izin verilmiyor. Her bir turiste burada bir kask veriliyor ve 50 m aşağı tünele iniliyor.
Şehir Tur Otobüsü daha sonra yolcularını Cheorwon Barış Gözlemevine götürmektedir, turistler burada Askerden Arındırılmış Bölgenin panoromik görüntüsünü seyredebiliyorlar. Son durak ise Woljeong-ri İstasyonu. Burası artık kullanılmıyor, bu yer Kore Savaşının bıraktığı izleri düşündüren bir yer olarak kalmıştır.
Kaynak
Cheorwon’a Giden Tren Turistleri Geçmişe Götürüyor: Güney Kore’nin En Kuzey’indeki İstasyonuna Gitmek Sadece 1,000 Won.
![[Resim: 3p8WGj.jpg]](https://i.hizliresim.com/3p8WGj.jpg)
1,000 won’a Gangwon’da bulunan ünlü sınır şehri Cheorwon’a gidebileceğini biliyor muydunuz?
Seoul’e giden metro’da en ucuz biletin bile 1,250 won olduğunu göz önünde bulundurursak, bu günlerde 1,000 won ile yapılabilecek pek bir şey olmadığı aşikardır. Kendinize Cheorwon’a kadar giden bir tren bileti alabilirsiniz- her bir kuruşuna değecek bir yolculuk.
![[Resim: yzdJrM.jpg]](https://i.hizliresim.com/yzdJrM.jpg)
Yukarıda: Gyeongwon hattında giden banliyö treni, yolcuları Cheorwon ilçesi Gangwon’a götürmekte. Ortada: Gyeongwon hattının haritası. Aşağıda: Vagonlardaki kırmızı kaplamalı oturaklar eski moda oturaklara benziyorlar. [YANG BO-RA]
Gyeongwon hattı treni Cheorwon’da bulunan Baengmagoji istasyonu ile Gyeonggi’de bulunan Dongducheon istasyonu arası çalışmaktadır. Bilet ücreti 1,000’dur. Dongcheon İstasyonundan- bu istasyona Seoul 1 numaralı metro hattından varabilirsiniz- Cheorwon’un tam Kuzey Kore sınırında bulunan küçük kasabasına yol yaklaşık 1 saat sürmektedir.
“Kore’de Dolaşan Trenler Hakkında Her şey” adlı kitabın yazarı Park Jun-kyu “ Bu banliyö treninin kalktığı Dongducheon İstasyonu aficiconados treninin Kutsal Toprakları gibi.”
Korean Railroad Corporation(Kore Demiryolu Kuruluşu(Korail)) tarafından sağlanan Kore tren hizmetleri hıza göre sınıflandırılmaktadır. En hızlı yüksek hızlı tren KTX ve SRT trenlerini sırasıyla ITX Saemaul adındaki hızlı tren, Saemaul ve Mugunghwa expres trenleri takip etmektedir. En düşük sınıf tren ise çok amaçlı banliyö trenidir. Şu an bu banliyö treni hizmeti sadece Dongducheon ve Baengmagoji istasyonları arasında devam etmektedir.
Yüksek hızlı trenlerin saatte 300 km hızla Kore yarımadasını birkaç saat içinde kat edebildiği bir çağda bu banliyö trenleri analog anlayışınızı canlandırabilir. Şunu da ekleyelim ki bu tren için internet üzerinden bilet satışı yapılamıyor.
Uzun sivri burunlu yüksek hızlı KTX trenleri ile karşılaştırıldığında sadece beş vagonu olan banliyö treni oldukça şirin duruyor. Kırmızı deri koltukları ile Kore’nin eski banliyö trenleri gibi görünen trenin iç kısmı Tongil ve Bidulgi trenlerine benziyor. Trenin eşsiz özelliklerinden birisi de koltuklarının öne veya arkaya doğru döndürebiliyor olmasıdır.
Park “Bu tren metroya erişimi olmayanların karşılayabilecekleri miktarda ücrete rağmen Korail tarafından işletilmektedir,” diye açıkladı. Ancak, Seoul 1 numaralı hattı Yeoncheon İstasyonuna kadar uzatılınca, 2019 yılına kadar bitirilmesi planlanmaktadır, bu banliyö treninin ömrü son bulabilir.
![[Resim: WG2R94.jpg]](https://i.hizliresim.com/WG2R94.jpg)
Kore Savaşı öncesi Gyeongwon Hattını bağlamak için kullanılan Askeri Sınır Hattı, tren yollarına yakındır. Ateşkes yapıldığından beri bozuk ve paslı bir halde [YANG BO-RA].
Tren yavaşça kuzeye doğru hareket etmekte, pencerenin dışındaki yüksek tepeler yerini geniş boş alanlara bırakmaktadır. Tren kalktıktan 55 dakika sonra Cheorwon’daki Baengmagoji İstasyonuna varıyor- Güney Kore’nin en kuzeyinde bulunan istasyon. Kore bölünmeden önce Gyeongwon Hattı Baengmagoji İstasyonunun ötesine de gidiyordu. Bu istasyonu takiben şu an Askerden Arındırılmış Bölgede yer alan Woljeong-ri İstasyonu ve şu an Kuzey Kore’de yer alan Wonsan İstasyonu bulunmaktadır.
Cheorwon’da Ne Yapmalı
Cheorwon’a varınca, bölgeyi gezebilmek için ücreti yetişkinler için 14,000 won çocuklar için ise 9,000 won olan üç saatlik bir tur bulunmaktadır. Tur otobüsü Salı günleri hariç her gün Baengmagoji istasyonundan kalkmaktadır.
Cheorwon Bölgesi tur rehberi Ahn Jae-kwon trende programın “ulusal güvenlik turu” olduğunu açıklıyor.
![[Resim: V3pNnj.jpg]](https://i.hizliresim.com/V3pNnj.jpg)
1-Yolcuların sivil kontrol hattından geçişini sağlayan güvenlik turu geçiş izni otobüsün ön camına asılı. 2- Okul gezisine çıkmış öğrenciler “Yola devam etmek istiyoruz,” yazılı tabelanın olduğu yerden yürüyorlar. 3- Kore İşçi Partisi Merkez binasının Cheorwon’da kalan çerçevesi Güney Kore’de bulunan tek Kuzey Kore binası. 4- Kuzey Kore’nin kazdığı Cheorwon’un altındaki ikinci tünel 1070’li yıllarda baskın yolu olarak kullanılması planlanmıştı[YANG BO-RA].
Ahn: “Buralılar bu yere ‘ön taraf’ diyorlar fakat turistler için ön hatların havası oldukça egzotik olmalı çünkü alenen iki Kore arasındaki gerginliğe şahit oluyorsunuz” dedi.
Otobüs Sivil Erişim Kontrol Hattına girer girmez gerilim hissediliyor özellikle de silahlı askerler otobüse girip, her yolcunun kimliğini kontrol ettiği zaman. Pencereden bakınca “Mayın” uyarısı görülüyor.
Otobüs şu an eski halinden sadece iskeleti kalmış bir binanın önünde duruyor. Burası Kore İşçi Partisinin Merkez binası. Kuzey Kore’nin inşa ettiği tek bina olan bu bina şu an Güney Kore’de bulunuyor. Bu yer aynı zamanda ünlü şarkıcı Seo Taiji’nin bölünme ve yeniden birleşme meselesine değinen “Dreaming of Balhae (Balhae Hayali)” adlı müzik klibini çektiği yerdir.
Ahn: “Bu bina Kuzey Kore’nin Japon yönetiminden kurtulduktan sonra Cheorwon’a egemen olmak çabasının bir örneğidir. Birleşmiş Milletler Kumandasının Kore Kuvvetlerini geri püskürttüğü zamana ait binaya doğru çıkan tank izlerini görebilirsiniz” dedi.
“Güvenlik turu” ziyaretinin en ilginç kısmı yeraltı tünellerine yapılan ziyarettir. Askerden Arındırılmış Bölgede bu zamana kadar Kuzey Koreliler tarafından kazılan dört tünel bulundu. Tünellerin bulunmasıyla, sayıları öğrenilmiştir. 1975 yılında bulunan İkinci Yeraltı Tüneli de turda yer almaktaydı fakat burada fotoğraf çekmeye izin verilmiyor. Her bir turiste burada bir kask veriliyor ve 50 m aşağı tünele iniliyor.
Şehir Tur Otobüsü daha sonra yolcularını Cheorwon Barış Gözlemevine götürmektedir, turistler burada Askerden Arındırılmış Bölgenin panoromik görüntüsünü seyredebiliyorlar. Son durak ise Woljeong-ri İstasyonu. Burası artık kullanılmıyor, bu yer Kore Savaşının bıraktığı izleri düşündüren bir yer olarak kalmıştır.
Kaynak