yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Train To Cheorwon Takes Visitors Back To The Past:
#1
Train To Cheorwon Takes Visitors Back To The Past: Visit The Northernmost Station In South Korea For Only 1,000 Won

Cheorwon’a Giden Tren Turistleri Geçmişe Götürüyor: Güney Kore’nin En Kuzey’indeki İstasyonuna Gitmek Sadece 1,000 Won.

[Resim: 3p8WGj.jpg]

1,000 won’a Gangwon’da bulunan ünlü sınır şehri Cheorwon’a gidebileceğini biliyor muydunuz?

Seoul’e giden metro’da en ucuz biletin bile 1,250 won olduğunu göz önünde bulundurursak, bu günlerde 1,000 won ile yapılabilecek pek bir şey olmadığı aşikardır. Kendinize Cheorwon’a kadar giden bir tren bileti alabilirsiniz- her bir kuruşuna değecek bir yolculuk.

[Resim: yzdJrM.jpg]
Yukarıda: Gyeongwon hattında giden banliyö treni, yolcuları Cheorwon ilçesi Gangwon’a götürmekte. Ortada: Gyeongwon hattının haritası. Aşağıda: Vagonlardaki kırmızı kaplamalı oturaklar eski moda oturaklara benziyorlar. [YANG BO-RA]

Gyeongwon hattı treni Cheorwon’da bulunan Baengmagoji istasyonu ile Gyeonggi’de bulunan Dongducheon istasyonu arası çalışmaktadır. Bilet ücreti 1,000’dur. Dongcheon İstasyonundan- bu istasyona Seoul 1 numaralı metro hattından varabilirsiniz- Cheorwon’un tam Kuzey Kore sınırında bulunan küçük kasabasına yol yaklaşık 1 saat sürmektedir.

“Kore’de Dolaşan Trenler Hakkında Her şey” adlı kitabın yazarı Park Jun-kyu “ Bu banliyö treninin kalktığı Dongducheon İstasyonu aficiconados treninin Kutsal Toprakları gibi.”

Korean Railroad Corporation(Kore Demiryolu Kuruluşu(Korail)) tarafından sağlanan Kore tren hizmetleri hıza göre sınıflandırılmaktadır. En hızlı yüksek hızlı tren KTX ve SRT trenlerini sırasıyla ITX Saemaul adındaki hızlı tren, Saemaul ve Mugunghwa expres trenleri takip etmektedir. En düşük sınıf tren ise çok amaçlı banliyö trenidir. Şu an bu banliyö treni hizmeti sadece Dongducheon ve Baengmagoji istasyonları arasında devam etmektedir.

Yüksek hızlı trenlerin saatte 300 km hızla Kore yarımadasını birkaç saat içinde kat edebildiği bir çağda bu banliyö trenleri analog anlayışınızı canlandırabilir. Şunu da ekleyelim ki bu tren için internet üzerinden bilet satışı yapılamıyor.

Uzun sivri burunlu yüksek hızlı KTX trenleri ile karşılaştırıldığında sadece beş vagonu olan banliyö treni oldukça şirin duruyor. Kırmızı deri koltukları ile Kore’nin eski banliyö trenleri gibi görünen trenin iç kısmı Tongil ve Bidulgi trenlerine benziyor. Trenin eşsiz özelliklerinden birisi de koltuklarının öne veya arkaya doğru döndürebiliyor olmasıdır.

Park “Bu tren metroya erişimi olmayanların karşılayabilecekleri miktarda ücrete rağmen Korail tarafından işletilmektedir,” diye açıkladı. Ancak, Seoul 1 numaralı hattı Yeoncheon İstasyonuna kadar uzatılınca, 2019 yılına kadar bitirilmesi planlanmaktadır, bu banliyö treninin ömrü son bulabilir.

[Resim: WG2R94.jpg]
Kore Savaşı öncesi Gyeongwon Hattını bağlamak için kullanılan Askeri Sınır Hattı, tren yollarına yakındır. Ateşkes yapıldığından beri bozuk ve paslı bir halde [YANG BO-RA].

Tren yavaşça kuzeye doğru hareket etmekte, pencerenin dışındaki yüksek tepeler yerini geniş boş alanlara bırakmaktadır. Tren kalktıktan 55 dakika sonra Cheorwon’daki Baengmagoji İstasyonuna varıyor- Güney Kore’nin en kuzeyinde bulunan istasyon. Kore bölünmeden önce Gyeongwon Hattı Baengmagoji İstasyonunun ötesine de gidiyordu. Bu istasyonu takiben şu an Askerden Arındırılmış Bölgede yer alan Woljeong-ri İstasyonu ve şu an Kuzey Kore’de yer alan Wonsan İstasyonu bulunmaktadır.

Cheorwon’da Ne Yapmalı

Cheorwon’a varınca, bölgeyi gezebilmek için ücreti yetişkinler için 14,000 won çocuklar için ise 9,000 won olan üç saatlik bir tur bulunmaktadır. Tur otobüsü Salı günleri hariç her gün Baengmagoji istasyonundan kalkmaktadır.

Cheorwon Bölgesi tur rehberi Ahn Jae-kwon trende programın “ulusal güvenlik turu” olduğunu açıklıyor.

[Resim: V3pNnj.jpg]
1-Yolcuların sivil kontrol hattından geçişini sağlayan güvenlik turu geçiş izni otobüsün ön camına asılı. 2- Okul gezisine çıkmış öğrenciler “Yola devam etmek istiyoruz,” yazılı tabelanın olduğu yerden yürüyorlar. 3- Kore İşçi Partisi Merkez binasının Cheorwon’da kalan çerçevesi Güney Kore’de bulunan tek Kuzey Kore binası. 4- Kuzey Kore’nin kazdığı Cheorwon’un altındaki ikinci tünel 1070’li yıllarda baskın yolu olarak kullanılması planlanmıştı[YANG BO-RA].

Ahn: “Buralılar bu yere ‘ön taraf’ diyorlar fakat turistler için ön hatların havası oldukça egzotik olmalı çünkü alenen iki Kore arasındaki gerginliğe şahit oluyorsunuz” dedi.

Otobüs Sivil Erişim Kontrol Hattına girer girmez gerilim hissediliyor özellikle de silahlı askerler otobüse girip, her yolcunun kimliğini kontrol ettiği zaman. Pencereden bakınca “Mayın” uyarısı görülüyor.

Otobüs şu an eski halinden sadece iskeleti kalmış bir binanın önünde duruyor. Burası Kore İşçi Partisinin Merkez binası. Kuzey Kore’nin inşa ettiği tek bina olan bu bina şu an Güney Kore’de bulunuyor. Bu yer aynı zamanda ünlü şarkıcı Seo Taiji’nin bölünme ve yeniden birleşme meselesine değinen “Dreaming of Balhae (Balhae Hayali)” adlı müzik klibini çektiği yerdir.

Ahn: “Bu bina Kuzey Kore’nin Japon yönetiminden kurtulduktan sonra Cheorwon’a egemen olmak çabasının bir örneğidir. Birleşmiş Milletler Kumandasının Kore Kuvvetlerini geri püskürttüğü zamana ait binaya doğru çıkan tank izlerini görebilirsiniz” dedi.

“Güvenlik turu” ziyaretinin en ilginç kısmı yeraltı tünellerine yapılan ziyarettir. Askerden Arındırılmış Bölgede bu zamana kadar Kuzey Koreliler tarafından kazılan dört tünel bulundu. Tünellerin bulunmasıyla, sayıları öğrenilmiştir. 1975 yılında bulunan İkinci Yeraltı Tüneli de turda yer almaktaydı fakat burada fotoğraf çekmeye izin verilmiyor. Her bir turiste burada bir kask veriliyor ve 50 m aşağı tünele iniliyor.

Şehir Tur Otobüsü daha sonra yolcularını Cheorwon Barış Gözlemevine götürmektedir, turistler burada Askerden Arındırılmış Bölgenin panoromik görüntüsünü seyredebiliyorlar. Son durak ise Woljeong-ri İstasyonu. Burası artık kullanılmıyor, bu yer Kore Savaşının bıraktığı izleri düşündüren bir yer olarak kalmıştır.


Kaynak

Cevapla
#2
Train To Cheorwon Takes Visitors Back To The Past: Visit The Northernmost Station In South Korea For Only 1,000 Won

[Resim: 3p8WGj.jpg]

Did you know that you can go to the famous border town of Cheorwon in Gangwon for just 1,000 won ($0.89)?

Considering the fact that a basic fare for a subway in Seoul costs 1,250 won, there’s not much you can do these days with just 1,000 won. But for that price, you can get yourself a train ticket all the way up to Cheorwon - a trip that’s worth every penny.

[Resim: WG2aJq.jpg]
Above: The commuter train on the Gyeongwon Line that takes people to Cheorwon County, Gangwon. Center: A map of the Gyeongwon Line. Bottom: Within carts the seats of red covering resemble previous models.[YANG BO-RA]

The Gyeongwon Line is a train that travels to and from Dongducheon Station in Gyeonggi and Baengmagoji Station in Cheorwon. The fare is just 1,000 won. From Dongducheon Station, which can be reached by Seoul’s subway line No. 1, to the small town of Cheorwon, right on the border with North Korea, it takes approximately one hour.

Park Jun-kyu, author of “Everything about Train Travels in Korea,” said, “Dongducheon Station, where this commuter train departs, is like the Holy Land for train aficionados.”

Train service in Korea, which is operated by the Korean Railroad Corporation (Korail) is categorized by speed. The fastest high-speed trains are the KTX and SRT trains, followed by rapid train called ITX Saemaul, then the express trains like Saemaul and Mugunghwa. The lowest class service is this omnibus commuter train. Currently, this commuter train service is only available between Dongducheon and Baengmagoji stations.

In an era when high-speed trains can cut across the Korean peninsula in just few hours, running at 300 kilometers (186 miles) per hour, this commuter train can really stimulate your analog sensibilities. Adding to the experience is the fact that you cannot make an online booking for the train.

The commuter train only has five cars, which are quite adorable compared to the long and pointy high-speed KTX trains. The interior of the train, with its red-cushioned seats has the look of Korea’s old commuter trains, like the Tongil and Bidulgi trains. One of the unique features of the train is that you can adjust the direction of the seats to face either forward or backwards.

[Resim: 9DXAMQ.jpg]
Train tracks near the Military Demarcation Line, which used to connect the Gyeongwon Line before the Korean War. Since the armistice, they have remained broken and rusty. [YANG BO-RA]

“This train is being operated by Korail despite the cost for the convenience of the locals who have no access to subway,” explained Park. However, when Seoul’s line No. 1 extends its service to Yeoncheon Station, which is slated to be completed by 2019, this commuter train may come to an end.

The train slowly moves northward and the high rises outside of the window are quickly replaced by vast plains. About 55 minutes after departure, the train arrives at Baengmagoji Station in Cheorwon - the northernmost station in South Korea. Before the division of Korea, the Gyeongwon Line operated beyond Baengmagoji Station. It was followed by Woljeong-ri Station, which is now located inside the Demilitarized Zone (DMZ), and Wonsan Station, which is now located inside of North Korea.

What to do in Cheorwon

After arriving, there’s a three-hour city tour that costs 14,000 won for adults and 9,000 won for children that provides a look at the unique sights in Cheorwon County. A tour bus departs from Baengmagoji station throughout the day every day except for Tuesdays.

On board, Ahn Jae-kwon, a culture and tour guide of Cheorwon County, explains that the program is a “national security tour.”

[Resim: V3pNnj.jpg]
1- The security tour pass permit attached to the front window of the bus grants passage beyond the civilian control line. 2- Students on a field trip walk by a sign that reads “We want to get back on track.” 3- The remaining framework of the Korean Workers’ Party Headquarters building in Cheorwon is the only North Korean building standing in South Korea. 4- The second tunnel dug by North Korea beneath Cheorwon was once planned to be used as an invasion route in the 1970’s.[YANG BO-RA].

“Locals call it the ‘front,’” said Ahn, “but for visitors, I guess the atmosphere of the front lines must be quite exotic as you can witness the tension between the two Koreas right in front of your eyes.”

As soon as the bus enters the Civilian Access Control Line, tension can be felt, especially when an armed soldier hops onto the bus to check the identification of every passenger. Out the window, warning signs that read “Mine” can be spotted as well.

The bus slowly stops in front of a building that is now a skeleton of its former self. This is the Korean Workers’ Party Headquarters, which is the only building built by North Korea that is currently in existence in the South. It is also known as the site where popular singer Seo Tai-ji filmed his music video for song “Dreaming of Balhae,” which touches on issues of division and reunification.

“This building is an example of North Korea’s ambition to dominate Cheorwon soon after the liberation from the Japanese rule,” said Ahn. “You can see the tank track marks climb up the buildings from when the United Nations Command pushed back the North Korean forces.”

The highlight of this “security tour” is the visit to the underground tunnel. Four tunnels have been found under the DMZ so far, which were dug by North Koreans. The tunnels were given numbers upon their discovery. The Second Underground Tunnel, which was discovered in 1975 is included in the tour, however photos are not allowed. Each visitor is given a safety helmet and is guided 50 meters (164 feet) down the tunnel.

The City Tour Bus then takes visitors to the Cheorwon Peace Observatory where visitors can get a panoramic view of the DMZ and then the final stop is the Woljeong-ri Station. It is no longer in use and remains as a site that makes visitors think about the scars left by the Korean War.

Source

Cevapla
#3
Train To Cheorwon Takes Visitors Back To The Past:
Translated by Elif DEMIRCI

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla
#4
Teşekkür ederiz. Alkis
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#5
Teşekkür ederiz. Smile
Remember us, remember that
we lived..
''VON''

[Resim: oODZk9.gif]
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi