yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Still Learning After 60 Years of Dancing
#1
Still Learning After 60 Years of Dancing

[Resim: abef.jpg]

Bir dansçının ilk önce müziği bilmesi gerekir. Bunun yanı sıra temel gutgeori jangdanın (Kore geleneksel ritimlerinden biri) her hareketi ritim ile uyumlu olmalıdır. Temel hareketlerde tecrübeli olduğunda, bir sonraki şeyse nefes dir. Aynı zamanda temel hareketleri öğrenmek için üç yıla, Kore geleneksel dansının özünü anlamak içinse 15 ila 20 yıla ihtiyacı vardır.

Yani Lim Lee-jo neredeyse 60 yıllık deneyimiyle bir geleneksel Kore dansçısıdır. Hiç bir zaman mükemmel olmayacağını söylese de ölene kadar dans edeceğini sözlerine ekliyor. Yani hala özenle dans ediyor.

Lim Önemli Somut Olmayan Kültürel Miras Seungmu'nun (Keşiş Dansı) bir nevi hocasıdır ve o yine Somut Olmayan Kültürel miras salpurichum (Ruhsal arınma için dans) ile çalışmayı tamamlamıştır.

O Kore dansları alanındaki ihtisasına annesi sayesinde başladı. Annesi hamileliği sırasında binlerce Kırlangıç Kelebeğini rüyasında görür ve bununla birlikte çocuğuna dans öğretmeye karar verir. Lim dört yaşındayken eski Myeongdong Ulusal Tiyatrosu'nda bir performans izledi ve annesi o zamanda da yetenekli bir dansçı olacağını biliyordu. Lim altı yaşındayken bale öğrenmeye bir dansçı şarkısı olan Beom ile başladı.

Onun geleneksel Kore dansı bir dönem kaba kabul edildi Çünkü Lim dansa ilk bale ile başlamıştı. Bale öğrenirken, Lim annesinin etkisiyle geleneksel Kore dansına aşina oldu.

Lim genellikle bir dans dahisi olarak bilinir ancak lise mezuniyetinden önce yani 1968 yılına kadar geleneksel Kore danslarını bilmiyordu.

O Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan efsanevi Eun Bang-cho altında çalıştı. Üvey annesi, Kim Ok-jin ve akıl hocası Lee Mae-bang sayesinde Lim kendi zamanının en iyi dansçısı oldu.

1974 yılında Seosan, Güney Chungcheong da Lee ile yaptığı performansı sonrası onun dans kariyeri başladı. Lee Kore'nin en iyi dansçısı ve kültürel bir varlığı olarak kabul edilir. Lim sadece Lee'nin Seungmu dansını gözlemledi ve bir kaç harekete dokundu. Lim, Lee'nin öğretileri olmasaydı sahip olduğu dansın olamayacağını belirtir.

Lim Kore geleneksel dansını daha küresel hale getirmek için mücadele ediyor. Yurt içinde ve yurtdışında 10.000'den fazla kez sahne aldı. Polonya'da ki bir performansından sonra sahne yönetmeninin sözlerini hiç unutmadı.

''Lim'in hallayangmu (tutkunun dansı) dansına bakınca kozasında kapalı ipeği sarar gibi ölçülü bir oryantal güzellik hissediyorum. Geleneksel Kore dansına ne kadar çok bakarsanız sizi daha fazla kendine çekiyor.''


[Resim: eyp4.jpg]

<English>

“A dancer must know music first. Along with the intensity of the basic gutgeori jangdan (one of the Korean traditional rhythms), every single movement must be in accordance with the rhythm. When the basic motions are skilled, the next thing is breath. One should learn the basic motions to use at the same time for three years and continue on with the practice for 15 to 20 years just to barely understand the essence of Korean traditional dance.”

So says Lim Lee-jo, a renowned Korean traditional dancer with nearly 60 years of experience, adding that he would never know how to dance perfectly even if he danced until he died. So, he still dances diligently.

Lim, 65, is an instructor of Important Intangible Cultural Heritage No. 27 seungmu (monk’s dance), and he completed the study of Intangible Cultural Heritage No. 97 salpurichum (dance for spiritual purification).

He started dancing thanks to his mother, who majored in Korean dance. She became determined to teach her child dancing after she dreamed of thousands of swallowtail butterflies during her pregnancy. When Lim was 4, they watched a performance in the former Myeongdong National Theater - and that was when his mother knew that Lim was a gifted dancer. Lim was left with dancer Song Beom to learn ballet when he was 6.

She made Lim learn ballet first because Korean traditional dance was considered vulgar at the time. While learning ballet, Lim became familiar with Korean traditional dance due to the influence of his mother, who gave up her dancing career when she got married. Lim watched his mother dance to a record player and naturally master Korean dance.

Lim was widely known as a “dance prodigy” in his early years but didn’t learn Korean traditional dance until 1968, right before his high school graduation.

He studied under the legendary Eun Bang-cho, 82, who lives in the United States. With the help of his foster mother, Kim Ok-jin, and current mentor Lee Mae-bang, Lim became the best dancer of his time.

He started his dancing career after a performance with Lee in Seosan, South Chungcheong, in 1974. Lee was considered the best dancer in Korea and a human cultural asset. By observing Lee’s seungmu, Lim saw that the audience could be touched with just a few movements. Lim said if it weren’t for Lee’s teachings, he wouldn’t have been able to dance for as long as he has.

Lim is fighting to make Korean traditional dance more global. He has performed more than 10,000 times at home and abroad. The words of a stage director after a performance in Poland still vividly ring in his heart.

“Looking at Lim’s hallayangmu (dance of passion), I feel the restrained oriental beauty like reeling silk off cocoons. The more you look at Korean traditional dance, the more it definitely attracts you.”

Yazar / Writer: Park Sang-moon
Kaynak / Source
[Resim: ca6zc.gif]
Cevapla
#2
sukjong teşekkürler Onay

>>> https://www.facebook.com/KoreaFansWorld
Cevapla
#3
Paylaşım için teşekkürler Fatih. Smile
Cevapla
#4
Paylaşım için teşekkürler
[Resim: o96mzo.gif]

SolaR
Cevapla
#5
Teşekkürler.^^
www
Cevapla
#6
Paylasim icin tesekkürler.Smile
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi