yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seoul National University / 서울 대학교
#1
Seoul National University / 서울 대학교

[Resim: W7axY4.png]

Konum

Gwanak Ana Kampüs: 1 Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul 151-742
Yongon Medikal Kampüs: 103 Daehak-ro, Jongno-gu Seoul 110-799

Tarihi

[Resim: 42155848.jpg]
Yi Jun (solda), Ji Seok Young (sağda)

Kore’nin İlk Ulusal Üniversitesi’nin Doğuşu: Kore İmparatoru’nun Zamanından Sömürge Dönemine Kadar Modern Yüksek Öğrenimin Başlaması

Seoul Ulusal Üniversitesi’nin kökeni, Kore İmparatoru Gojong’un daha sonra bu üniversitenin bir parçası haline gelen modern yükseköğretim kurumlarını kurmasıyla 19.yüzyıla kadar uzanmaktadır.

1895 yılında Kral Gojong, İmparatorluk Düzeni 49’u yayınladı ve Kore'de ilk modern yüksek öğrenim kurumu olarak Ulusal Hukuk Akademisi’ni kurdu. Buradan Şehit Yi Jun dahil olmak üzere toplam 209 mezun verildi.

İlk modern öğretmen okulu olan Hansung Öğretmen Okulu aynı yıl inşa edilmiş ve daha sonra SNU Eğitim Fakültesi olmuştur.

Euihakkyo (Tıp Fakültesi) 1899 yılında bir yasayla kurulmuş ve burada modern tıp doktorları yetiştirilmiştir. Kore’deki çiçek hastalığıyla başarılı bir şekilde savaşan doktor Ji Seok Young, yedi yıl boyunca müdür olarak bu okulda çalıştı.

1904 yılında inşa edilen Tarım, Sanayi ve Ticaret Okulu, SNU Tarım ve Doğa Bilimleri Fakültesi olarak kullanılmaktadır. SNU Hemşirelik Fakültesi’nin çıkış noktası, 1910 yılındaki Jejoongwon Hemşirelik Bölümü’nün açılışı olarak görülmektedir.

[Resim: 20259765.jpg]
Yönetim Merkezi, Dongsung-dong, 1946

Kuruluş Yılları: Ekim 1946’da üniversitenin kurulmasından, Kore Savaşı nedeniyle Eylül 1953’te yeniden açılması.

Seoul Ulusal Üniversitesi’nin ilk yılları, kargaşa dolu bir dönem sırasında çile ve sıkıntılar ile hafızalarda yer almıştır. 1945 yılında Japonya’dan bağımsızlığın kazanılmasından sonra, Kore Eğitim Konseyi’nin ileri gelenleri, Seoul İmparatorluk Fakültesi’nin binalarından faydalanılarak ulusal bir üniversitenin açılması önerisinde bulundular.

ABD Ordusu Askeri Hükümeti’nin Eğitim Bölümü’nde çalışan Koreli yetkililerin desteği ile yapılan önerinin ardından 13 Temmuz 1946’da Seoul Ulusal Üniversitesi’nin kurulacağı resmen ilan edildi ve 27 Ağustos’ta kuruluşu yasada resmileştirildi.

Kanunun ardından, Seul Ulusal Üniversitesi dokuz fakülte ve bir enstitü ile Ekim 1946’da açıldı. Bu fakülteler arasında İnsani Bilimler, Mühendislik, Tarım, Hukuk, Eğitim, Ticaret, Tıp, Sanat ve Diş Hekimliği fakülteleri yer almaktaydı.

Ancak birçok öğrenci ve profesör, ulusal bir üniversitenin kurulmasına karşı çıkan bir kampanya başlattılar. 57 üniversiteyi ve 40.000 öğrenciyi içeren bu gösteri, tüm ülkeye yayıldı. Ancak, ulusal bir üniversitenin kurulmasını destekleyen karşı bir kampanya oluşturuldu. Sonuç olarak, gösteriyi başlatan 4956 öğrenci, mayıs 1947’de sınırdışı edildi ve aynı yılın bağımsızlık gününde 3158 öğrenci üniversiteye yeniden başvurdu.

Üniversite, kaostan bir yıl sonra, Eylül 1947’de nihayet derslerin devam etmesini başardı. 1948’teki Bağımsızlık Günü’nde, Seoul Ulusal Üniversitesi’nin resmi Korece adı, yeni bir başlangıcı simgeleyen “Seoul Üniversitesi” olarak değiştirildi. Ne yazık ki ulusal bir üniversitenin kurulması için verilen mücadeleye devam edildi. 1950 yılında Kore Savaşı nedeniyle üniversite tahliye edilerek Busan’a taşınmak zorunda kaldı. Busan’a tahliye edilen diğer vakıf üniversiteleri ile birlikte Şubat 1951’den Mart 1952’ye kadar devam eden "Savaş Zamanı Birleşik Üniversite Sistemi" oluşturulmuştur. Haziran 1952’de sistemin demontajı ile birlikte üniversite Busan’daki ana kampüste kuruldu.

Tahliye sırasında bile öğretmenler ve öğrenciler, öğrencilerin öğrenme spektrumunu geliştirmek için çok çalıştı: Eylül 1950’de Eczacılık Fakültesi kurulmuş; Nisan 1953’te Sanat Fakültesi, Güzel Sanatlar ve Müzik Fakültesi’nden ayrılmış; Ziraat Fakültesi içinde yer alan Veterinerlik Bölümü, Veteriner Fakültesi haline getirilmiştir. Sonuç olarak, üniversite 12 fakülte ve bir enstitü ile entegre edilmiş bir eğitim kurumu haline gelmiştir.

[Resim: 97372586.jpg]+[Resim: 70246994.jpg]
Kore Savaşı'nın ardından SNU'nun 15 Ekim 1953'teki açılış töreni

Gelişme Yılları: Eylül 1953’ten Şubat 1975’e kadar süren, Ulusal Üniversite’nin tekrar Seoul’e dönmesi için yapılan inşa çalışmaları

Kore Savaşı’nın durmasının ardından Seoul Ulusal Üniversitesi, Eylül 1953’te Seoul’e geri döndü. Ancak savaş sonrası dönem, üniversite için felakete dönüştü. Bazı bölümlerdeki öğrencilerin yarısından fazlası, savaş sırasında kayboldu ve çok fazla profesör Kuzey Kore’ye gitti, kaçırıldı ya da sınır dışı edildi. Orijinal kampüs, bir ordu üssü olarak kullanıldığı için yıkılmıştı. Ayrıca, Kuzey Kore’nin alma niyeti ile gizlediği ulusal hazineler olarak görülen ve Kyujanggak’ta muhafaza edilen antik belgeler bulundu ve restore edildi.

Üniversite, kısa süre içinde ulus içi,n yeni bir üniversite hayali ile restorasyon çalışmalarına başladı. Burası, ülkeyi temsil edebilecek ve milletin geleceğini zenginleştirmek için çalışacak bir yüksek öğretim kurumu olarak belirlendi. Özerkliğin sağlanması için 1954 yılında, başkan ve yardımcılarını atamak için profesörlerin onayını alma sistemini benimsedi. 1955 yılında, her fakülteyi temsil eden semboller birleştirildi ve günümüzde de kullanılabilir hale getirilmiştir. Ayrıca, Halk Sağlığı ve Kamu Yönetimi Lisansüstü Okulları bu dönemde kuruldu.

1955 yılında başlatılan üniversite giriş sınavları ile sadece en yüksek nitelikteki öğrenciler üniversiteye girmeye başladı. Genç ve tutkulu profesörler, Kore’de yükseköğretimin tartışmasız lideri olan bu üniversiteye katıldı.

Ülkede bozuk rejimin yasadışı seçimlerle demokrasinin temellerini tahrip ettiğinde, Seoul Ulusal Üniversitesi’ndeki profesörler ve öğrenciler, 19 Nisan Devrimi’ni başlattı. Bu hareket ilk başarılı örneklerden biridir. Ancak, bir yıl sonra hükümet darbesi meydana geldi ve askeri yönetimin özerkliğinin demokratikleşmesi için üniversite tarafından girişimler başlatıldı. Askeri hükümet, üniversitenin seçkin insan gücünü topladı ve onları ekonomik kalkınma planlarının uygulanması için seferber etti. Yalnızca profesörlerin rızası ile devlet başkanlığı atama sistemi reddedildi ve eğitimin özerkliği tamamen yasaklandı.

Öğrenciler demokrasi için gösteriler aracılığıyla askerî hükümetin diktatörlüğünü protestoya devam etti. Seoul Ulusal Üniversitesi'nde öğrenciler, Kore-Japonya Antlaşması’na itiraz etmek için 3 Haziran 1965’te bir gösteri başlattılar. Ayrıca bu dönemde, “On Yıllık Kalkınma Planı” 1968 yılında tamamlandı ve üniversitenin kampüsünün yeniden taşınması hazırlıklarına başlandı.

[Resim: 43908401.jpg]
Yeni Gwanak Kampüsü için 2 Nisan 1971'teki temel atma töreni

Üniversite Sisteminin Entegrasyonu: Şubat 1975’ten Aralık 1987’ye kadar ana kampüsün Gwanak’a taşınma süreci

Yongon-dong kampüsünde kalan Tıp ve Eczacılık fakülteleri ile Suwon’daki Ziraat Fakültesi dışında tüm fakülteler ve enstitüler, Şubat 1975’te şu anki Gwanak kampusüne taşındı.

Bu süreçte, fakülte organizasyonlarında bazı değişiklikler yapıldı: Sanat ve Edebiyat Fakültesi ve Ticaret Fakültesi, İnsani Bilimler Fakültesi’nden, Sosyal Bilimler’den, Fen Bilimleri’nden ve İşletme Yönetimi’nden ayrıldı. Artık, üniversite 15 fakülte, bir enstitü ve üç ihtisas okulu ile yeniden düzenlenmiştir.

Yapılan ölçümler, öğrenci sayılarını görkemli kılarken, üniversite kabul sayısını artırmak zorunda kaldı. Lise öğrencilerine verilen özel dersler yasaklandı. Sonuç olarak Gwanak kampüsü kendi öğrencilerinin büyüklüğünü gördü ve tesislerinin sıkıntısını yaşadı. Yeni tesislerin inşası, çok geç kurulmuş bir fon ile yapıldı ve kampüs neredeyse bir şantiye alanına döndü.

Ancak askeri hükümetin diktatörlüğüne karşı demokratikleşme hareketi yapan öğrenciler ve profesörler ile kampüste çok fazla huzur yoktu. Hükümet bile “Acil Tedbir No:9” ile üniversiteyi kapatmakla tehdit etti. Hükümet yetkilileri kampüste kuvvetlerini konuşlandırdı ve öğrenci gösterilerini yasaklamak için profesörleri seferber eden bir sistem kurdu. 30 Temmuz’da 1980 Eğitimi Yenileme Ölçümü ile ana giriş sınavı sistemi resmen dağıtıldı.

Seoul Ulusal Üniversitesi, askeri hükümet tarafından uygulanan politikalar nedeniyle Gwanak kampüsünün açılışının yakın gelecekte erteleneceği öngörüsünden sonra ilk kez “araştırma odaklı eğitimi” elde etmeyi amaçladı.

[Resim: 47607667.jpg]
SNU öğrencilerinin Mayıs 1980'de demokratik bir yönetim için yaptıkları gösteri

Üniversitenin Demokratikleşmesi: Haziran 1987’den “29 Haziran Demokratikleşme Deklerasyonu” ile askeri yönetimin Aralık 1999’da sivil demokratikleşme hareketine teslim olduğu süreç

Askeri hükümet, öğrencilerin sivil hareketlerini ve demokrasi özlemini daha fazla bastıramayacaklarını ve rejimin yıkılmasına yol açacağını fark etti. İktidardaki askeri partiden bir devlet başkanı adayı, kargaşayı önlemek amacıyla "29 Haziran Demokratikleşme Deklarasyonu"nu ilan etti. 6. Cumhuriyet’te askeri yönetim tarafından alınan sistem geri getirildi: üniversiteniin rektörü, tekrar profesörler tarafından seçilmeye başlandı ve profesörlerin konseyi restore edildi.

Şubat 1993’te “Sivil Yönetim” anlayışı ile, hükümete karşı gösteri yapmak nedeniyle atılan üniversite öğrencileri, yeniden üniversiteye kabul edildi. Sonuç olarak üniversite, istikrarlı ve normal bir hal almaya başlamış, çeşitli alanlarda birçok araştırma merkezi kurulmuştur. “Sivil Hükümet” sırasında, BK21 Project adında hükümet destekli bir eğitim geliştirme programı ilan edildi ve üniversiteler, uzmanlaşmış araştırma enstitüleri kurmayı ve güçlendirmeyi başarmış oldu.

[Resim: 34716397.jpg]
SNU'da bir derslik, 2007

Ulusal Üniversite’den Küresel Bir Üniversiteye: 21. yüzyılın başlangıcı ve sonrası

1977 yılında kabul edilen “10 Yıllık Üniversite Geliştirme Programı” ile somutlaştırılmaya çalışılan okul için üç ideal özellik ilan edildi: “eğitimin üniversitesi, ulusun üniversitesi ve dünyanın üniversitesi.” "Enstitü-Merkezli Uluslararası Üniversitesi" olmak için harcanan çabaların bir parçası olarak, bu program 1995 yılında kabul edilen “2000’lerde Gelecek İdealler” haline geldi. Bu, 21.yüzyılın başında lisansüstü ve genel eğitim ile birlikte daha fazla vurgu yapılarak güncellendi. Böylece bu okul, dünya çapında bir araştırma lisansüstü eğitim merkezli bir üniversite haline gelmiştir.

2007 yılında, üç aşamadan oluşan net vizyonları ile “Uzun Vadeli Gelişme Planı” kabul edilmiştir: 2010 yılına kadar dünyadaki en yüksek düzeyde eğitim başarısının artırılması; 2015 yılına kadar disiplinler arası araştırmaya odaklanarak, araştırma yeteneğinin dünya standartlarında en yüksek seviyede kalmasını sağlama; 2025 yılına kadar dünya çapında bir araştırma üniversitesi olması için üniversiteye rehberlik etme.

Kaynak

Cevapla
#2
**English**

Seoul National University / 서울 대학교

[Resim: W7axY4.png]

Location

Gwanak Main Campus: 1 Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul 151-742
Yongon Medical Campus: 103 Daehak-ro, Jongno-gu Seoul 110-799

History

[Resim: 42155848.jpg]

The Origins of Korea's First National University: From the age of the Korean Emperor when modern higher education started, to the colonial period

The origin of Seoul National University (SNU) dates back to the late nineteenth century when Korean Emperor Gojong established modern higher education institutions which later became part of SNU.

In 1895 Emperor Gojong issued Imperial Order 49 and established the National Law Academy as the first modern higher education institution in Korea. It turned out 209 graduates including the Martyr Yi Jun.

The Hansung Teacher Training School, the first modern teacher training school was built in the same year and later became the SNU College of Education.

The Euihakkyo (the Medical School) was established by law in 1899 and raised modern medical doctors. Ji Seok Young, a great scholar and doctor who had successfully fought off the smallpox in Korea, led the School as the principal for seven years.

The SNU College of Agriculture and Life Sciences is the successor to the Agriculture, Industry, and Commerce School built in 1904. The SNU College of Nursing finds its origin at the opening of the Department of Nursing of Jejoongwon in 1910.

[Resim: 20259765.jpg]

The Founding Years: From the founding of the University in October 1946, through the Korean War, to the re-opening of the school in September 1953.

The early years of Seoul National University were marked by trials and tribulations during a time of turmoil. After gaining independence from Japan in 1945, one hundred dignitaries of the Korean Education Council proposed opening a national university by making use of the Seoul Imperial College buildings.

With the support of Korean officials working at the Education Department of the United States Army Military Government, a proposal to establish “Seoul National University” was formally announced on July 13, 1946, and was formalized in an Act to establish Seoul National University on August 27, 1946.

Following the Act, Seoul National University opened in October 1946 with nine colleges and one graduate school. The Colleges included were those of the Humanities, Engineering, Agriculture, Law, Education, Commerce, Medicine, Arts, and Dentistry.

However, many students and professors objected to the idea of opening a national university, leading to a campaign to oppose its establishment. This demonstration spread throughout the country, involving 57 universities and more than 40,000 students. However a counter-campaign supporting the establishment of the national university was mounted as well, demanding that classes continue. As a result, 4,956 students who started the demonstration were expelled in May 1947, and 3,158 of whom were readmitted to the university on Independence Day of the same year.

The University was finally able to resume classes in September 1947, after a year of chaos. On Independence Day of 1948, Seoul National University changed its official Korean name to “Seoul University” signifying a brand new start. Unfortunately, the challenge to establish a national university continued. Due to the Korean War in 1950, the University had to evacuate and relocate to Busan. Along with other private universities that had evacuated to Busan, the University formed a “War-time United University System” which lasted from February 1951 to May 1952. With the disassembly of the system in June 1952, the University established its main campus in Busan.

Even during this time of evacuation, faculty and students worked hard to expand the spectrum of learning for students: the College of Pharmacy was established in September 1950; the College of Art was divided into the College of Fine Arts and College of Music in April 1953; and the Department of Veterinary Medicine in the College of Agriculture was made into the College of Veterinary Medicine. As a result, the university became an integrated educational institution with 12 colleges and a graduate school.

[Resim: 97372586.jpg]+[Resim: 70246994.jpg]

The Formative Years: Building the University of the Nation: From the return to Seoul in September 1953, to February 1975.

With the suspension of the Korean War, Seoul National University returned to Seoul in September 1953. However, the aftermath of the war was disastrous for the university. In some departments, more than half of the students went missing during the war and many of the professors had crossed the border into North Korea, been kidnapped, or expelled. The original campus had been demolished due to its usage as an army base. Moreover, ancient documents that had been kept in Kyujanggak as national treasures had to be found and restored, after having been packed and hidden by North Koreans with the intention of taking them to the North.

The University soon began restoration with the goal of building a university for the nation. It was determined to be the premier institution of higher education that could represent the country, and further enrich the future of the nation. To ensure its autonomy, the university adopted the system of getting the consent of the professors in appointing the president and vice president of the school beginning in 1954. In 1955, the symbols representing the university identity of each College were unified and became those currently used today. Also, the Graduate Schools of Public Health and Public Administration were established during this time.

Through the administering of strict entrance exams beginning in 1955, only the most highly qualified students began to enter the University. Young and passionate professors joined the school as well, placing the school as the indisputable leader of higher education in Korea.

When the country’s corrupted regime engaged in illegal elections that destroyed the fundamentals of democracy, the students and professors of Seoul National University led the “April 19 Revolution.” The movement was at first considered to be successful. However, after one year, a coup d’etat occurred and the military government suppressed the University’s attempts to democratize and keep its autonomy. The military government drafted elite manpower of the University and mobilized them to serve for the implementation of its economic development plans. The system to appoint the president only with the consent of the professors was denied and educational autonomy was completely banned. On the other hand, specialized graduate schools were allowed to be established. During this era, the Graduate School of Law (1962), Education (1963), Mass Communication (1967) and Environmental Studies (1973) were established.

Students continued to protest against the dictatorship of the military government through demonstrations for democracy. Students from Seoul National University led the demonstration of June 3, 1965, objecting to the Korea-Japan Treaty. Also during this period, the “Ten-Year Development Plan” was finalized in 1968 and the University began its preparations to relocate its campuses.

[Resim: 43908401.jpg]

Integrating the University System: From February 1975 when the main campus was moved to Gwanak to December 1987

All Colleges and Graduate Schools except for the College of Medicine and the College of Pharmacy, which remained on the Yongon-dong campus, and the College of Agriculture, which remained in Suwon, moved to the current Gwanak campus in February 1975.

In this process, some changes were made to the organization of the colleges: the College of Art and Literature and the College of Commerce were divided into the Colleges of Humanities, Social Sciences, Natural Sciences and Business Administration. The university was now reorganized with 15 Colleges, one Graduate School, and three Specialized Schools.

The Measure also forced universities to increase admissions numbers while imposing quotas on the numbers of graduating students. Private tutoring for high school students was also banned. As a result, the Gwanak campus saw the size of its student body double and suffered from a shortage of facilities. The entire campus became almost like a construction site when the building of new facilities started with a fund which was formed too late.

However on campus there was never much peace, with students and professors engaged in the democratization movement against the dictatorship of the military government. The government even threatened to close down the University with “Emergency Measure No. 9.” The government authorities stationed forces on campus, and formed a system to mobilize the professors to ban student demonstrations. With the July 30 Educational Renovation Measure of 1980, the main entrance exam system was officially dismantled.

The goal of “research-oriented education” that Seoul National University once attempted to achieve after the opening of the Gwanak campus seemed to be delayed for the foreseeable future due to the policies enforced by the military government.

[Resim: 47607667.jpg]

Democratization of the University: From June 1987, when the military government surrendered to the civil democratization movement followed by the "June 29 Democratization Declaration", to December 1999.

The military government had realized that any further suppression of student and civil movements longing for democracy would lead to the fall of the regime.

A presidential candidate from the ruling military party initiated the announcement of the “June 29 Democratization Declaration” to avoid any further turmoil. The 6th Republic brought back the system which was taken away by the military government: the president of the university was again elected by the professors and the council of professors was restored.

With the inauguration of “Civilian Government” in February of 1993, all students of the university once expelled for demonstrating against the government were re-admitted to the university. Finally, the university became stable and normalized, and many research centers in diversified fields were established. During the "Civilian Government", the BK21 Project, a government-sponsored educational enhancement program, was launched and the university was able to establish and reinforce specialized research institutes.

[Resim: 34716397.jpg]

From a National University to a Global University The beginning of the 21st century and beyond

The “Ten-Year University Development Program,” which was adopted in 1977, declared three ideal characteristics that the school is to continually strive to embody: that is being “a university of education,” “a university of the nation,” and “a global university.” The Program was developed into “Future Ideals in the 2000s”, which was adopted in 1995 as part of efforts to become a “Graduate School-Centered International University.” This was modified at the beginning of the 21st century with more emphasis being put on undergraduate and general education, so that the school may be developed in the context of a world-class research and graduate school-centered university.

The “Long-Term Development Plan” was adopted in 2007 with clear visions in three stages: enhancing educational achievement at the highest level globally by the year 2010; securing the highest world-class level of research capability by focusing on interdisciplinary research by 2015; and leading the university to become a world-class research university by the year 2025.

Source
Cevapla
#3
Genel Bilgi

Kore’nin ilk ulusal üniversitesi olarak 1946 yılında kuruldu.
Seoul’ün en büyük kampüsü olarak inşa edildi.
16 fakülte, 1 enstitü ve 9 profesyonel okulu
2911 tam zamanlı öğretim üyesi
16.626 lisans öğrencisi ve 11.392 mezunu öğrenci

Fakülteler & Okullar

(1 Nisan 2011 tarihi itibariyle)

Lisans Eğitimi Veren 16 Fakülte ve 83 Bölüm

Beşeri Bilimler, Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri, Hemşirelik, İşletme, Mühendislik, Tarım ve Yaşam Bilimleri, Güzel Sanatlar, Hukuk, Eğitim, İnsan Ekolojisi, Veteriner, Eczacılık, Müzik, Tıp, Liberal Çalışmalar

99 Programdan Oluşan 1 Enstitü

Yüksek Lisans Programı: 69 Program ve 28 Disiplinlerarası Program
Doktora Programı: 70 Program ve 29 Disiplinlerarası Program

9 Profesyonel Enstitü

Sağlık, Kamu Yönetimi, Çevre Çalışmaları, Uluslararası Çalışmalar, Diş Hekimliği, İşletme, Tıp, Hukuk, Yakınsama Bilim ve Teknoloji

Öğretim Üyeleri

(1 Nisan 2011 tarihi itibariyle)

Öğretim Üyeleri Sayısı: 5551
Profesör: 1235
Doçent: 448
Yardımcı Doçent: 184
Tam Zamanlı Ders Veren: 3
Fahri Profesör: 718
Profesör (Vakıf Fonu): 257
Beyin Kore (BK) Profesörü: 71
Beşeri Kore (HK) Profesörü: 14
Beşeri Kore (HK) Araştırma Profesörü: 44
Ziyaretçi Profesör: 112
Tam Zamanlı Araştırma Profesörü: 7
Tam Zamanlı Anlatım Profesörü: 57
Tam Zamanlı Asistan: 414
Yarı Zamanlı Profesör: 603
Yarı Zamanlı Öğretim Üyesi: 1236


Öğrenciler

(1 Nisan 2011 tarihi itibariyle)

Öğrenci Sayısı: 28018
Lisans Öğrencisi: 16325
Yüksek Lisans Programındaki Lisansüstü Öğrencisi: 7.712
Doktora Programındaki Lisansüstü Öğrencisi: 2.904

2011’de Verilen Dereceler

Lisans Derecesi: 3745
Yüksek Lisans: 2518
Doktora Derecesi: 1056

Kaynak
Cevapla
#4
**English**

General Information

Founded in 1946 as the first national university of Korea
Built on the largest campus in Seoul
16 Colleges, 1 Graduate School and 9 Professional Schools
2911 full-time faculty members
16626 undergraduate students and 11,392 graduate students

Colleges & Schools

(As of April 1, 2011)

16 Colleges with 83 Departments for Undergraduates

Humanities, Social Sciences, Natural Sciences, Nursing, Business Administration, Engineering, Agriculture and Life Sciences, Fine Arts, Law, Education, Human Ecology, Veterinary Medicine, Pharmacy, Music, Medicine, Liberal Studies

1 Graduate School with 99 Programs

Master's Program: 69 Programs and 28 Interdisciplinary Programs
Doctoral Program: 70 Programs and 29 Interdisciplinary Programs

9 Professional Graduate Schools

Health, Public Administration, Environmental Studies, International Studies, Dentistry, Business Administration, Medicine, Law, Convergence Science and Technology

Faculty

(As of April 1, 2011)

Number of Faculty: 5551
Professors: 1235
Associate Professors: 448
Assistant Professors: 184
Full-time Instructors: 3
Professors Emeritus: 718
Professors (Foundation Fund): 257
Brain Korea(BK) Professors: 71
Humanities Korea(HK) Professors: 14
Humanities Korea(HK) Research Professors: 44
Visiting Professors: 112
Full-time Research Professors: 7
Full-time Lecture Professors: 57
Full-time Assistants: 414
Adjunct Professors: 603
Part-time Lecturers: 1236

Students

(As of April 1, 2011)

Number of Students: 28018
Undergraduate Students: 16325
Graduate Students in Master's Program: 7712
Graduate Students in Doctoral Program: 2904

Degrees Conferred in 2011

Bachelor's Degrees Conferred: 3745
Master's Degrees Conferred: 2518
Doctoral Degrees Conferred: 1056

Source
Cevapla
#5
[Resim: 71200821.gif]

[Resim: 90235697.gif]

[Resim: 58112042.gif]

[Resim: 76759831.gif]
Cevapla
#6
[Resim: 19thapril.gif]

[Resim: beodualvalley.gif]

[Resim: bustsculpture.gif]

[Resim: cafetaria.gif]
Cevapla
#7
[Resim: figure.gif]

[Resim: cherryg.gif]

[Resim: jahayeon.gif]

[Resim: jungham.gif]
Cevapla
#8
[Resim: radior.gif]

[Resim: stadium.gif]

[Resim: kyujanggak.gif]

[Resim: posco.gif]
Cevapla
#9
[Resim: twin.gif]

[Resim: waterfallt.gif]

[Resim: 39264038.jpg]

[Resim: 40968971.jpg]
Cevapla
#10
[Resim: 85828649.jpg]

[Resim: 96696682.jpg]

[Resim: 74065306.jpg]

[Resim: 60046363.jpg]
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi