yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seeing Traditional Dress From the Tops
#1
Seeing Traditional Dress From the Tops: Exhibit Celebrates History of Hanbok and Its Modern Design Interpretations

Geleneksel Giyimi Üstlerden Görmek: Sergi Hanbokun Tarihini ve Modern Tasarım Uyarlamalarını Kutluyor

Moda gelir ve geçer. Ve antik Kore’de de bu kadın kıyafetleri için geçerliydi.

Kadınlar için olan ve etekle giyilen bir üst olan jeogorinin durumunda; kıyafet 16. yüzyılda daha geniş ve uzundu. Ama 18. yüzyılın başında, daha kısa ve dar hale geldi –modern Korelilerin daha iyi bildiği bir forma büründü.

Ancak, tarihi boyunca bir şey Kore giyim tarzları için aynı kaldı. Hep iki parçadan oluştu – üst ve alt. Ve bu takımın yarısı, jeogori, bu yıl Arumgiji Kültür Koruyucuları Derneği tarafından düzenlenen bir sergide ana rolü üstleniyor.

“Jeogori, ve Materyaller Hakkında Hikayeler” başlığını taşıyan gösteri, geleneksel Kore kıyafeti hanboktaki kadın üstlerine odaklanıyor.

[Resim: G3jN52.jpg]

2004’teki kuruluşundan beri, kar amacı gütmeyen dernek sergiler aracılığıyla geleneksel Kore kültürünün estetik değerlerini tanıtıyor. Kıyafet, yiyecek ya da konutlarla ilgili olan yıllık sergilerinin, her daim yıl boyu süren ve geleneksel sanatçılarla modern tasarımcılar ile yapılan ortak araştırma ve çalışmanın sonucu olması onların farklı yanları.
Geçen yıllarda hanboka modern bir yorum katmaya çalışan pek çok gösteri yapılmış olsa da, bunların çok azı yalnızca jeogori odaklıydı.

Bu sergiyi diğer hanbokla ilgili gösterilerden ayıran diğer bir şey de, bu gösterinin geleneksel kadın kıyafetlerinin reprodüksiyonunda kullanılabilecek yüksek kaliteli materyallerin araştırılmasına çok yatırım yapmış olması.

Bu yatırım, “Geleneksel Kadın Jeogorisi” başlıklı serginin ilk kısmında oldukça belli. Burada; ziyaretçiler Kore’nin Goguryeo Krallığı (MÖ 37- MS 668), Birleşmiş Silla Dönemi (668-935), Goryeo Hanedanlığı (918-1392) ve Joseon Hanedanlığı (1392-1910) dönemlerinden kadın kıyafetlerinin yeniden yapımlarının keyfini çıkarabilirler.

“Geleneksel kıyafet araştırmacıları için en zor görev, geçmiş dönemin hanbokunun estetiğini gerektiği gibi ifade edebilecek materyaller bulmaktır,” dedi Gachon Üniversitesi başkan yardımcısı ve Kore Kostüm Topluluğu’nun eski başkanı Cho Hyo-sook. “Üç Krallık döneminden Goryeo Hanedanlığı dönemine kadar sıkça kullanılmış olan sırma ve şile bezi gibi antik ipek kumaşları, günümüzde yapılamıyor.”

[Resim: ZYlpQG.jpg]

Reprodüksiyon için; sanatçılar ve tasarımcılar, resimler, mezar resimleri ve kil figürler gibi eserlerde dönemin kadınlarının nasıl tasvir edildiğini incelediler. Ayrıca Goryeo Hanedanlığından Buda heykellerinin içerisine yerleştirilmiş olan kumaş parçalarını da incelediler.

Serginin ilk kısmı; hanbokun reprodüksiyonu olsa da, burada şimdiki ve gelecek zaman var. Reprodüksiyonlar, 172 cm (5’8”) boyundaki bir kadına uyacak şekilde tasarlandı. Ayrıca, araştırmacılar antik dokuma tezgahının bir replikası yerine modern yapım teknolojilerini kullandılar.

Ancak serginin ikinci kısmı “Modern Kadınların Jeogorisi Modern Kıyafet Olarak Yeniden Yorumlanıyor”da, ziyaretçiler hanbokun şimdiki ve gelecek zamanını gerçekten deneyimleyebiliyor. Üç tasarımcı ve tasarım şirketi – Im Seon-oc, Jung Mi-sun ve RE;CODE- hanboktan ilham almış eserlerini sergiliyorlar.

[Resim: oEJp8m.jpg]

Im’in parçaları sade, düzgün kesimli ve avangart; ancak boleroların ve spencer ceketlerin yakalarındaki metal süs gibi detaylar ve balon şeklindeki pantolonlar ve etekler hanbokun sembolik tarzlarına bariz göndermeler.

Jung; örgü jarse kullandı ve bunları yün ve pamukla birleştirdi. Çoğu parçasında farklı tarzlarda düğümler bulunmakta. “Bol kesimi nedeniyle hanbok silüeti doğrudan belli etmiyor ancak bağ şekli ve bağlama tarzı dişil güzelliği narin ve ince bir biçimde ortaya koyuyor.” diyor.

[Resim: OEjNAD.jpg]

Öte yandan RE;CODE, bir ileri dönüşüm markası. Halktan bağışlar aldı ve bağışlanan kumaş ve hanbokları yeni işleri için kullandı. Bebek için kapitone pamuk tulumlar için bağışlanmış hanbok kullanılırken bebek için pamuk jeogori yapımında da spor eşofmanı kullanıldı. Ayrıca; arkası pileli bir örgü yelek de bir kadın elbisesi parçalanarak yapıldı ve pileli bir etek yapılırken de erkek pantolonu kullanıldı.

Arumgiji Kültür Koruyucuları Derneği başkanı Yun Gyun S. Hong “Sergi; yeni materyalleri geleneksel tasarımla ve geleneksel materyalleri modern tasarımla birleştirerek geleneksel Kore kıyafetleri için yeni olasılıklar araştırıyor.” dedi.

Korea JoongAng Daily
"나 죽어도 부서지지 않아
죽어도 포기하지 않아
어둠 속에서 날개가 짓밟혀도
You know, I'm Unbreakable"
Cevapla
#2
Seeing Traditional Dress From the Tops: Exhibit Celebrates History of Hanbok and Its Modern Design Interpretations

Fashion comes and goes. And such was the case for womenswear in ancient Korea.

In the case of jeogori for women, which is a top worn with a skirt, the garment was wider and longer in the 16th century. But beginning in the 18th century, it became shorter and tighter - a form contemporary Koreans are more familiar with.

However, one thing has remained the same in Korean clothing styles throughout its history. It has always consisted of two separate parts - top and bottom. And half of that traditional ensemble, the jeogori, takes center stage in an exhibition organized by the Arumgiji Culture Keepers Foundation this year.

Titled “Jeogori, and Stories about Materials,” the show is focused on women’s tops in hanbok, traditional Korean clothing.

[Resim: vZ3VX4.jpg]

Since its launch in 2004, the non-profit foundation has been promoting the aesthetics of traditional Korean culture through exhibitions. It’s unique that its annual exhibitions - either on clothing, food or housing - are always the result of year-long joint research and collaboration between traditional artisans and contemporary designers.

Although there have been many shows in recent years that attempted a modern interpretation of hanbok, few focused solely on jeogori.

Another thing that sets this exhibition apart from other hanbok-related shows is that this one invested so much on the study of the high-quality materials that can be used in reproducing traditional women’s clothing.

Such investment is evident in part one of the exhibition, titled “Traditional Women’s Jeogori.” Here, visitors can enjoy reproduced women’s clothing from Korea’s Goguryeo Kingdom (37 B.C. to 668 A.D.); Unified Silla period (668-935); Goryeo Dynasty (918-1392); and Joseon Dynasty (1392-1910).

“The most difficult task for researchers of traditional clothing is finding the materials that effectively express the aesthetics of hanbok from the past,” said Cho Hyo-sook, vice-president of Gachon University and former president of The Korean Society of Costume. “Ancient silk fabric such as brocade and gauze, which had been widely used from the Three Kingdoms Period to the Goryeo Dynasty, cannot be produced today.”

[Resim: ZYlpQG.jpg]

For the reproduction, the artisans and designers examined how the women of the period are depicted in artifacts like paintings, tomb murals and clay figurines. They also studied fabric pieces stored inside Buddha statues of the Goryeo Dynasty.

Although the first part of the exhibit is the reproduction of hanbok, there is the present and the future. The reproductions are designed to fit a 172-centimeter (5-foot-8) woman. Also, researchers used modern production technologies, instead of a replica of an ancient hand-loom.

But it is in the second part of the exhibit, “Modern Women’s Jeogori Reinterpreted as Contemporary Clothing,” where visitors really get to experience the present and the future of hanbok. Three designers and design companies - Im Seon-oc, Jung Mi-sun and RE;CODE - present their works inspired by hanbok.

[Resim: oEJp8m.jpg]

Im’s pieces are simple, clean-cut and avant-garde, yet details like metal ornament on the collar of boleros and spencer jackets as well as balloon shaped pants and skirts are obvious references to hanbok’s signature styles.

Jung used knitted jersey and mixed them with wool and cotton. Many of her pieces have knots differently styled. “For its loose fit, hanbok does not reveal the silhouette directly, but its tie form and method of tying express refined feminine beauty in a delicate and subtle way,” she said.

[Resim: OEjNAD.jpg]

RE;CODE, on the other hand, is an upcycling brand. It received donations from the public and used the donated fabric and hanbok for new works. Quilted cotton overalls for a baby used donated hanbok, while a cotton jeogori for a baby is made with a sports jumper. Also, a knit vest with pleats in the back is made by dismantling a women’s dress, while a pleated skirt is made using men’s trousers.

“The exhibition seeks new possibilities for traditional Korean clothing by combining new materials with traditional design, and traditional materials with contemporary design,” said Yun Gyun S. Hong, the chairperson of Arumgiji Culture Keepers Foundation.

Korea JoongAng Daily
"나 죽어도 부서지지 않아
죽어도 포기하지 않아
어둠 속에서 날개가 짓밟혀도
You know, I'm Unbreakable"
Cevapla
#3
Teşekkür ederiz. Smile
Cevapla
#4
Seeing Traditional Dress From the Top
Korea JoongAng Daily
Translate: Ayten Selin DOĞAN

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla
#5
Teşekkürler. ^_^
Ve sen yine kendi bildiğini okudun...
Kalbi kırık bedenimde bir yara daha açtın.
30.10.2020
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi