Korean Imam Talks About Islam In Korea
Koreli İmam Kore’deki İslam Hakkında Konuşuyor
![[Resim: a1qZ15.jpg]](https://i.hizliresim.com/a1qZ15.jpg)
Kore Müslüman Federasyonu’ndaki imam A. Rahman Lee Ju-Hwa, 8 Ağustos’ta Itaewon’daki Seoul Merkez Mescidi’nde Korea.net ile konuştu.
A. Rahman Lee Ju-Hwa “1980lerde ve 90larda İslam dini gerçekte sadece Kore’de Itaewon yakınındaki Seoul’de görülebilirdi. Ancak, şimdi hava alanlarında, terminallerde ve dinlenme yerlerinde İslami özellikleri görebiliriz” diye ifade etti.
Lee, İslami liderlerin arasında sadece etnik Koreli imamın günümüzde Kore’de aktif olduğunu ve bunun da Kore toplumunda çok önemli bir değişim olduğunu söyledi.
İslami topluluklarda bir imam, lider bir konumdadır. Unvan bir Müslüman topluluğun taptığı lidere atıfta bulunur.
Üniversite yıllarında Lee, Suudi Arabistan hükümeti tarafından çağrılmış burslu bir öğrenci olarak Medine İslam Üniversitesi’nde okumaya seçilmişti. Bu fırsat sayesinde, o kuruluşta Arapça ve İslam okudu. Şimdilerde, Kore Müslüman Federasyonu’nda (KMF) imam olarak hizmet vermektedir.
Korea.net geçenlerde, yaklaşık 30 yıldır etnik Koreli bir Müslüman olarak yaşayan Lee ile oturdu. Lee, helal restoranlar, ibadet yerleri ve camiler gibi Kore’de Müslüman turistler için artmakta olan pek çok sayıdaki olanaklar dahil olmak üzere, İslam’ın kabulü konusunda Kore toplumunda fark ettiği değişimlerden bahsetti.
-Lütfen bize özellikle helal restoranlardan, 1980'lerin ve bugünün kıyaslamasından ve helal restoranlar hakkında bilebileceğiniz gelecek planlarına ilişkin Kore’de görmüş olduğunuz herhangi değişiklerden bahsedin.
Seoul’de 30 yıl önce iki tane helal restoran vardı. O zamandan beri, sayı gittikçe arttı. Ancak, dinine bağlı Müslümanlar yalnızca helal sertifikalı restoranları onaylıyorlardı. Bunu dikkate alarak KMF’den bu sertifikaları alan daha fazla helal sertifikalı restorana ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.
KMF’nin 1994’ten beri onaylıyor olduğu helal sertifikasına ilişkin olarak yaklaşık 800 yer 2017 yılının ilk yarısı itibariyle resmi olarak helal sertifikalı yer olarak tanındı. Sertifikalı yerlerin sayısı artışta. Helal sertifika sürecinin amacı, dinine bağlı Müslümanlar için güvenli, doğrulanmış ve temiz yiyecek sunmak olduğundan, KFM sadece kâra odaklanmak yerine tüm Müslümanlar için güvenli yiyecekler sağlamayı amaçlamaktadır. Bu sebeple, içeriden toplumun güvenini sağlama ve aynı zamanda önde gelen helal sertifika yetkilileriyle olan iş birliğini genişletme konusunda sıkı çalışıyoruz.
-Peki ya Seoul’deki Müslümanlar için ibadet yerleri?
Geçmişle kıyaslandığında, bugünlerde daha fazla geçici musalla ya da ibadet yerimiz var. Güney Seul'ün Samseong-dongundaki COEX kongre merkezinin 3. katında harika bir ibadethane var. Böyle yerler Lotte World ve pek çok market gibi Müslüman seyahatçiler tarafından sıklıkla ziyaret edilen diğer yerlerde de bulunabilir. Hastane kadınlar ve erkekler için ayrı ibadet yeri sağladığından ve bu yerlerin her birinde halen yapım aşamasında olan wudu abdest yeri de beraberinde bulunduğundan Bu yerler arasında en etkili olanı Seoul, Chunmuro’daki Cheil Genel Hastane ’sindedir.
Seoul’un dışındaki diğer örnek bir durum Namiseom Adası’ndadır. Ada önceden Müslüman turistlerin dikkatini daha az çekiyordu fakat şimdi Müslüman turistlerin artması sebebiyle adada helal restoranlar ve oraya yapılmış ibadet yerleri mevcut.
-Bu değişikliklerin yanı sıra Kore toplumunda İslamiyet’e herhangi bir ilginin arttığını fark ettiniz mi?
Aşağı yukarı 2000 yılından beri Korelilerin İslamı ve İslami kültürü biraz daha fazla anladıkları görülüyor ve ders vermek için Kore’de pek çok yere gittim. Haliyle daha fazla insan Müslümanlara olan fikirlerini değiştirmeye başladı. İslama yeni inanların sayısı artmamasına rağmen, burada insanların İslama olan fikirleri gelişti. Örneğin, İslam'ı, "bir yandan Kur'an, diğeri de bir kılıç" gibi şiddet dini olarak gören bazı yanlış anlamalar konusunda iyileştirmeler yapıldı.
Küçük çaplı İslam karşıtı toplulukların oluşmasına rağmen, şimdi Kore toplumu için birbirlerini daha iyi anlamanın ve birlikte yaşamanın yollarını bulma zamanı olduğunu düşünüyorum.
-İslami kutsal metinlerden, burada insanlarla, birçok değişime uğramış bir toplumla paylaşmak istediğiniz herhangi bir ayet var mı?
Kuran'da "diğer kabileleri, erkekleri ve kadınları yaratma konusundaki nihai amacı, birbirlerine daha fazla şey bildirmelerini sağlamak" şeklindeki bir paragraf var.
Talep ettiğimiz şeyi sadece söylememeliyiz aynı zamanda her biri başkaları için var olduğu gibi diğerlerini de tanımalı ve kabul etmeliyiz. Kore toplumunda farklı kültürler, dinler ve farklı inançlara rastlayabiliriz. Birlikte uyum içinde var olmak için farklılıkları kabul etmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Kaynak
Koreli İmam Kore’deki İslam Hakkında Konuşuyor
![[Resim: a1qZ15.jpg]](https://i.hizliresim.com/a1qZ15.jpg)
Kore Müslüman Federasyonu’ndaki imam A. Rahman Lee Ju-Hwa, 8 Ağustos’ta Itaewon’daki Seoul Merkez Mescidi’nde Korea.net ile konuştu.
A. Rahman Lee Ju-Hwa “1980lerde ve 90larda İslam dini gerçekte sadece Kore’de Itaewon yakınındaki Seoul’de görülebilirdi. Ancak, şimdi hava alanlarında, terminallerde ve dinlenme yerlerinde İslami özellikleri görebiliriz” diye ifade etti.
Lee, İslami liderlerin arasında sadece etnik Koreli imamın günümüzde Kore’de aktif olduğunu ve bunun da Kore toplumunda çok önemli bir değişim olduğunu söyledi.
İslami topluluklarda bir imam, lider bir konumdadır. Unvan bir Müslüman topluluğun taptığı lidere atıfta bulunur.
Üniversite yıllarında Lee, Suudi Arabistan hükümeti tarafından çağrılmış burslu bir öğrenci olarak Medine İslam Üniversitesi’nde okumaya seçilmişti. Bu fırsat sayesinde, o kuruluşta Arapça ve İslam okudu. Şimdilerde, Kore Müslüman Federasyonu’nda (KMF) imam olarak hizmet vermektedir.
Korea.net geçenlerde, yaklaşık 30 yıldır etnik Koreli bir Müslüman olarak yaşayan Lee ile oturdu. Lee, helal restoranlar, ibadet yerleri ve camiler gibi Kore’de Müslüman turistler için artmakta olan pek çok sayıdaki olanaklar dahil olmak üzere, İslam’ın kabulü konusunda Kore toplumunda fark ettiği değişimlerden bahsetti.
-Lütfen bize özellikle helal restoranlardan, 1980'lerin ve bugünün kıyaslamasından ve helal restoranlar hakkında bilebileceğiniz gelecek planlarına ilişkin Kore’de görmüş olduğunuz herhangi değişiklerden bahsedin.
Seoul’de 30 yıl önce iki tane helal restoran vardı. O zamandan beri, sayı gittikçe arttı. Ancak, dinine bağlı Müslümanlar yalnızca helal sertifikalı restoranları onaylıyorlardı. Bunu dikkate alarak KMF’den bu sertifikaları alan daha fazla helal sertifikalı restorana ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.
KMF’nin 1994’ten beri onaylıyor olduğu helal sertifikasına ilişkin olarak yaklaşık 800 yer 2017 yılının ilk yarısı itibariyle resmi olarak helal sertifikalı yer olarak tanındı. Sertifikalı yerlerin sayısı artışta. Helal sertifika sürecinin amacı, dinine bağlı Müslümanlar için güvenli, doğrulanmış ve temiz yiyecek sunmak olduğundan, KFM sadece kâra odaklanmak yerine tüm Müslümanlar için güvenli yiyecekler sağlamayı amaçlamaktadır. Bu sebeple, içeriden toplumun güvenini sağlama ve aynı zamanda önde gelen helal sertifika yetkilileriyle olan iş birliğini genişletme konusunda sıkı çalışıyoruz.
-Peki ya Seoul’deki Müslümanlar için ibadet yerleri?
Geçmişle kıyaslandığında, bugünlerde daha fazla geçici musalla ya da ibadet yerimiz var. Güney Seul'ün Samseong-dongundaki COEX kongre merkezinin 3. katında harika bir ibadethane var. Böyle yerler Lotte World ve pek çok market gibi Müslüman seyahatçiler tarafından sıklıkla ziyaret edilen diğer yerlerde de bulunabilir. Hastane kadınlar ve erkekler için ayrı ibadet yeri sağladığından ve bu yerlerin her birinde halen yapım aşamasında olan wudu abdest yeri de beraberinde bulunduğundan Bu yerler arasında en etkili olanı Seoul, Chunmuro’daki Cheil Genel Hastane ’sindedir.
Seoul’un dışındaki diğer örnek bir durum Namiseom Adası’ndadır. Ada önceden Müslüman turistlerin dikkatini daha az çekiyordu fakat şimdi Müslüman turistlerin artması sebebiyle adada helal restoranlar ve oraya yapılmış ibadet yerleri mevcut.
-Bu değişikliklerin yanı sıra Kore toplumunda İslamiyet’e herhangi bir ilginin arttığını fark ettiniz mi?
Aşağı yukarı 2000 yılından beri Korelilerin İslamı ve İslami kültürü biraz daha fazla anladıkları görülüyor ve ders vermek için Kore’de pek çok yere gittim. Haliyle daha fazla insan Müslümanlara olan fikirlerini değiştirmeye başladı. İslama yeni inanların sayısı artmamasına rağmen, burada insanların İslama olan fikirleri gelişti. Örneğin, İslam'ı, "bir yandan Kur'an, diğeri de bir kılıç" gibi şiddet dini olarak gören bazı yanlış anlamalar konusunda iyileştirmeler yapıldı.
Küçük çaplı İslam karşıtı toplulukların oluşmasına rağmen, şimdi Kore toplumu için birbirlerini daha iyi anlamanın ve birlikte yaşamanın yollarını bulma zamanı olduğunu düşünüyorum.
-İslami kutsal metinlerden, burada insanlarla, birçok değişime uğramış bir toplumla paylaşmak istediğiniz herhangi bir ayet var mı?
Kuran'da "diğer kabileleri, erkekleri ve kadınları yaratma konusundaki nihai amacı, birbirlerine daha fazla şey bildirmelerini sağlamak" şeklindeki bir paragraf var.
Talep ettiğimiz şeyi sadece söylememeliyiz aynı zamanda her biri başkaları için var olduğu gibi diğerlerini de tanımalı ve kabul etmeliyiz. Kore toplumunda farklı kültürler, dinler ve farklı inançlara rastlayabiliriz. Birlikte uyum içinde var olmak için farklılıkları kabul etmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Kaynak