Korean Battery Makers Struggle in China
Koreli Akü Üreticileri Çin’de Mücadele Veriyor
Pekin’in yerel tedarikçileri destekleme çabaları Samsung ve LG’ye zarar verdi.
Pekin, yabancı rakipleri ülkeden çıkararak elektrikli araba aküsü yerel üreticilerini desteklemeyi hedeflediğinden Kore’nin en iyi akü üreticileri LG Chem ve Samsung SDI, Çin piyasasında zorluklarla karşılaşıyor.
![[Resim: qbbL2Z.jpg]](http://i.hizliresim.com/qbbL2Z.jpg)
Birçok akü üreticisi, elektrikli arabaları gelecekteki bir ekmek kapısı olarak görüyor. Araçlar kaliteli aküye bağlı ve bu alan büyümeye uygun. Son otuz yıldır akü endüstrisi; LG Chem, Samsung SDI ve Japon Panasonic tarafından yönetiliyor. Çin hükümeti yerel üreticileri destekleyen bir takım tedbirle bu durumu değiştirmeye çalışıyor; yabancı rakiplerin büyük Çin pazarından yararlanmasını kısıtlarken, yerel üreticilerin üretim kapasitelerini artırmalarına yardımcı oluyor.
Bu ayın başlarında Pekin, 2020’ye kadar yerel şirketlere elektrikli araç aküsü kapasitesini iki katına çıkarmalarını buyurdu. Yuanda Securities geçen pazartesi günkü raporda “2020 yılına kadar önemli akü üreticilerinin 40 gigavat saatin üzerinde bir üretim kapasitesine ulaşmaları umuluyor.” dedi. “Araştırmalarımıza göre Çinli akü üreticileri CATL ve BYD’nin her ikisi de bu yıl üretim kapasitelerini 16 gigavat saate çıkaracaklar.” Bir gigavat saat, 40.000 aracın 100 kilometre gitmesine yeterli oluyor.
Bu duyuruyu, 2015 yılında orada fabrika açan Kore menşeili şirketler de dâhil yabancı firmalara Çin hükümeti tarafından getirilen kısıtlamalar izledi. LG Chem Nanjing’de, yılda 50.000 elektrikli otomobile yetecek akü üretme kapasitesine sahip bir fabrika kurarken; Samsung SDI da Xi’an’da 30.000 elektrikli araç için akü üretebilen bir fabrika kurdu. Bir yıl sonra Çin hükümeti, iki şirketi de onaylı akü tedarikçileri listesinden çıkardı.
Samsung SDI’ın bir sözcüsü, LG ve Samsung’un önceki haziran ayında sertifika için başvuruda bulunduklarını ancak her ikisinin de başarısız olduğunu söyledi. Her iki şirkette bir kez daha denemek için bekliyor fakat henüz bir ilerleme kaydedilmedi.
Sözcü ayrıca, sertifikanın bir ülkede iş yapabilmek için zorunluluk olmadığını, sertifika olmadan da fabrikaların çalışıp satış yapabileceğini; ancak ileride düzenlemeler değiştiğinde onlar aleyhine olabileceğinden firmaların onay almak için çabaladıklarını belirtti.
Yerel akü üreticilerini destekleme çabalarına ek olarak Pekin, geçtiğimiz yılın sonunda, elektrikli araba alımlarında devlet yardımına hak kazanabilmek için araba aküsü üreticilerin Çin’de en az 8 gigavat saat üretim kapasitesine ihtiyaç duyacakları bir standart önermişti. Önceden üretim kapasitesi sınırı 0,2 gigavat saatti. Sanayi kaynaklarına göre, bu standart sadece Çinli şirketler BYD ve CATL’in devlet yardımından yararlanabilmesine izin veriyor.
Zaten LG Chem ve Samsung SDI akülü elekrikli arabalar Çin hükümetinin yardım listesinden kaldırılmıştı. Geçen aralık ayında Çin, devlet desteğine uygun 498 çevre dostu arabanın listesini yayınlamıştı ancak birkaç saat sonra listeyi yenileyerek LG ve Samsung aküsüyle çalışan beş modeli çıkardı. Hükümet tarafından sertifika verilmemiş Çin aküsüne sahip 50 araç da devlet desteği listesinde olduğundan, tedarikçilerin Koreli olduğu için listeden çıkarıldıkları yönünde spekülasyonlar var.
Çin piyasasındaki risk arttığından Koreli akü üreticileri diğer seçenekler üzerine düşünüyorlar.
LG Chem’in Yardımcı Başkanı Kang Chang-beom bu yılın başında “Şimdilik yabancı şirketlere olan ayrımcılığın devam edeceğini düşünüyoruz.” dedi. “Çin’de üretilen aküleri, diğer Asya ülkelerine ihraç etmek ve Çin’deki tesisimizdeki üretimi kısmen artırmak adına enerji depolama sistemlerimiz için kullanacağız.”
Bir sözcü, Samsung SDI’ın da Çin’de ürettiği aküleri Avrupa’ya ihraç etmeyi düşündüğünü söyledi.
KIM JEE-HEE
[[email protected]]
beherglas
[b]Kaynak: Korea Joongang Daily
Koreli Akü Üreticileri Çin’de Mücadele Veriyor
Pekin’in yerel tedarikçileri destekleme çabaları Samsung ve LG’ye zarar verdi.
Pekin, yabancı rakipleri ülkeden çıkararak elektrikli araba aküsü yerel üreticilerini desteklemeyi hedeflediğinden Kore’nin en iyi akü üreticileri LG Chem ve Samsung SDI, Çin piyasasında zorluklarla karşılaşıyor.
![[Resim: qbbL2Z.jpg]](http://i.hizliresim.com/qbbL2Z.jpg)
Birçok akü üreticisi, elektrikli arabaları gelecekteki bir ekmek kapısı olarak görüyor. Araçlar kaliteli aküye bağlı ve bu alan büyümeye uygun. Son otuz yıldır akü endüstrisi; LG Chem, Samsung SDI ve Japon Panasonic tarafından yönetiliyor. Çin hükümeti yerel üreticileri destekleyen bir takım tedbirle bu durumu değiştirmeye çalışıyor; yabancı rakiplerin büyük Çin pazarından yararlanmasını kısıtlarken, yerel üreticilerin üretim kapasitelerini artırmalarına yardımcı oluyor.
Bu ayın başlarında Pekin, 2020’ye kadar yerel şirketlere elektrikli araç aküsü kapasitesini iki katına çıkarmalarını buyurdu. Yuanda Securities geçen pazartesi günkü raporda “2020 yılına kadar önemli akü üreticilerinin 40 gigavat saatin üzerinde bir üretim kapasitesine ulaşmaları umuluyor.” dedi. “Araştırmalarımıza göre Çinli akü üreticileri CATL ve BYD’nin her ikisi de bu yıl üretim kapasitelerini 16 gigavat saate çıkaracaklar.” Bir gigavat saat, 40.000 aracın 100 kilometre gitmesine yeterli oluyor.
Bu duyuruyu, 2015 yılında orada fabrika açan Kore menşeili şirketler de dâhil yabancı firmalara Çin hükümeti tarafından getirilen kısıtlamalar izledi. LG Chem Nanjing’de, yılda 50.000 elektrikli otomobile yetecek akü üretme kapasitesine sahip bir fabrika kurarken; Samsung SDI da Xi’an’da 30.000 elektrikli araç için akü üretebilen bir fabrika kurdu. Bir yıl sonra Çin hükümeti, iki şirketi de onaylı akü tedarikçileri listesinden çıkardı.
Samsung SDI’ın bir sözcüsü, LG ve Samsung’un önceki haziran ayında sertifika için başvuruda bulunduklarını ancak her ikisinin de başarısız olduğunu söyledi. Her iki şirkette bir kez daha denemek için bekliyor fakat henüz bir ilerleme kaydedilmedi.
Sözcü ayrıca, sertifikanın bir ülkede iş yapabilmek için zorunluluk olmadığını, sertifika olmadan da fabrikaların çalışıp satış yapabileceğini; ancak ileride düzenlemeler değiştiğinde onlar aleyhine olabileceğinden firmaların onay almak için çabaladıklarını belirtti.
Yerel akü üreticilerini destekleme çabalarına ek olarak Pekin, geçtiğimiz yılın sonunda, elektrikli araba alımlarında devlet yardımına hak kazanabilmek için araba aküsü üreticilerin Çin’de en az 8 gigavat saat üretim kapasitesine ihtiyaç duyacakları bir standart önermişti. Önceden üretim kapasitesi sınırı 0,2 gigavat saatti. Sanayi kaynaklarına göre, bu standart sadece Çinli şirketler BYD ve CATL’in devlet yardımından yararlanabilmesine izin veriyor.
Zaten LG Chem ve Samsung SDI akülü elekrikli arabalar Çin hükümetinin yardım listesinden kaldırılmıştı. Geçen aralık ayında Çin, devlet desteğine uygun 498 çevre dostu arabanın listesini yayınlamıştı ancak birkaç saat sonra listeyi yenileyerek LG ve Samsung aküsüyle çalışan beş modeli çıkardı. Hükümet tarafından sertifika verilmemiş Çin aküsüne sahip 50 araç da devlet desteği listesinde olduğundan, tedarikçilerin Koreli olduğu için listeden çıkarıldıkları yönünde spekülasyonlar var.
Çin piyasasındaki risk arttığından Koreli akü üreticileri diğer seçenekler üzerine düşünüyorlar.
LG Chem’in Yardımcı Başkanı Kang Chang-beom bu yılın başında “Şimdilik yabancı şirketlere olan ayrımcılığın devam edeceğini düşünüyoruz.” dedi. “Çin’de üretilen aküleri, diğer Asya ülkelerine ihraç etmek ve Çin’deki tesisimizdeki üretimi kısmen artırmak adına enerji depolama sistemlerimiz için kullanacağız.”
Bir sözcü, Samsung SDI’ın da Çin’de ürettiği aküleri Avrupa’ya ihraç etmeyi düşündüğünü söyledi.
KIM JEE-HEE
[[email protected]]
beherglas
[b]Kaynak: Korea Joongang Daily
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
Albert Camus
Albert Camus