yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korean Battery Makers Struggle in China
#1
Korean Battery Makers Struggle in China

Koreli Akü Üreticileri Çin’de Mücadele Veriyor

Pekin’in yerel tedarikçileri destekleme çabaları Samsung ve LG’ye zarar verdi.

Pekin, yabancı rakipleri ülkeden çıkararak elektrikli araba aküsü yerel üreticilerini desteklemeyi hedeflediğinden Kore’nin en iyi akü üreticileri LG Chem ve Samsung SDI, Çin piyasasında zorluklarla karşılaşıyor.

[Resim: qbbL2Z.jpg]

Birçok akü üreticisi, elektrikli arabaları gelecekteki bir ekmek kapısı olarak görüyor. Araçlar kaliteli aküye bağlı ve bu alan büyümeye uygun. Son otuz yıldır akü endüstrisi; LG Chem, Samsung SDI ve Japon Panasonic tarafından yönetiliyor. Çin hükümeti yerel üreticileri destekleyen bir takım tedbirle bu durumu değiştirmeye çalışıyor; yabancı rakiplerin büyük Çin pazarından yararlanmasını kısıtlarken, yerel üreticilerin üretim kapasitelerini artırmalarına yardımcı oluyor.

Bu ayın başlarında Pekin, 2020’ye kadar yerel şirketlere elektrikli araç aküsü kapasitesini iki katına çıkarmalarını buyurdu. Yuanda Securities geçen pazartesi günkü raporda “2020 yılına kadar önemli akü üreticilerinin 40 gigavat saatin üzerinde bir üretim kapasitesine ulaşmaları umuluyor.” dedi. “Araştırmalarımıza göre Çinli akü üreticileri CATL ve BYD’nin her ikisi de bu yıl üretim kapasitelerini 16 gigavat saate çıkaracaklar.” Bir gigavat saat, 40.000 aracın 100 kilometre gitmesine yeterli oluyor.

Bu duyuruyu, 2015 yılında orada fabrika açan Kore menşeili şirketler de dâhil yabancı firmalara Çin hükümeti tarafından getirilen kısıtlamalar izledi. LG Chem Nanjing’de, yılda 50.000 elektrikli otomobile yetecek akü üretme kapasitesine sahip bir fabrika kurarken; Samsung SDI da Xi’an’da 30.000 elektrikli araç için akü üretebilen bir fabrika kurdu. Bir yıl sonra Çin hükümeti, iki şirketi de onaylı akü tedarikçileri listesinden çıkardı.

Samsung SDI’ın bir sözcüsü, LG ve Samsung’un önceki haziran ayında sertifika için başvuruda bulunduklarını ancak her ikisinin de başarısız olduğunu söyledi. Her iki şirkette bir kez daha denemek için bekliyor fakat henüz bir ilerleme kaydedilmedi.

Sözcü ayrıca, sertifikanın bir ülkede iş yapabilmek için zorunluluk olmadığını, sertifika olmadan da fabrikaların çalışıp satış yapabileceğini; ancak ileride düzenlemeler değiştiğinde onlar aleyhine olabileceğinden firmaların onay almak için çabaladıklarını belirtti.

Yerel akü üreticilerini destekleme çabalarına ek olarak Pekin, geçtiğimiz yılın sonunda, elektrikli araba alımlarında devlet yardımına hak kazanabilmek için araba aküsü üreticilerin Çin’de en az 8 gigavat saat üretim kapasitesine ihtiyaç duyacakları bir standart önermişti. Önceden üretim kapasitesi sınırı 0,2 gigavat saatti. Sanayi kaynaklarına göre, bu standart sadece Çinli şirketler BYD ve CATL’in devlet yardımından yararlanabilmesine izin veriyor.

Zaten LG Chem ve Samsung SDI akülü elekrikli arabalar Çin hükümetinin yardım listesinden kaldırılmıştı. Geçen aralık ayında Çin, devlet desteğine uygun 498 çevre dostu arabanın listesini yayınlamıştı ancak birkaç saat sonra listeyi yenileyerek LG ve Samsung aküsüyle çalışan beş modeli çıkardı. Hükümet tarafından sertifika verilmemiş Çin aküsüne sahip 50 araç da devlet desteği listesinde olduğundan, tedarikçilerin Koreli olduğu için listeden çıkarıldıkları yönünde spekülasyonlar var.

Çin piyasasındaki risk arttığından Koreli akü üreticileri diğer seçenekler üzerine düşünüyorlar.

LG Chem’in Yardımcı Başkanı Kang Chang-beom bu yılın başında “Şimdilik yabancı şirketlere olan ayrımcılığın devam edeceğini düşünüyoruz.” dedi. “Çin’de üretilen aküleri, diğer Asya ülkelerine ihraç etmek ve Çin’deki tesisimizdeki üretimi kısmen artırmak adına enerji depolama sistemlerimiz için kullanacağız.”

Bir sözcü, Samsung SDI’ın da Çin’de ürettiği aküleri Avrupa’ya ihraç etmeyi düşündüğünü söyledi.

KIM JEE-HEE
[[email protected]]

beherglas

[b]Kaynak: Korea Joongang Daily
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
Albert Camus
Cevapla
#2
English

Korean Battery Makers Struggle in China

Beijing’s efforts to boost local suppliers hurt Samsung, LG

Two of Korea’s top battery makers, LG Chem and Samsung SDI, are facing difficulty in the Chinese market as Beijing aims to foster local suppliers of electric car batteries while ousting foreign rivals.

[Resim: qbbL2Z.jpg]

Many manufacturers of batteries see electric cars as a future bread-and-butter business. The vehicles depend on quality batteries, and the field is ripe for growth. For the past three decades, the battery industry has been dominated by LG Chem, Samsung SDI and Japan’s Panasonic. The Chinese government is trying to change that with a host of measures supporting local players, helping them expand production capacity while restricting foreign rivals from benefitting in the massive Chinese market.

Earlier this month, Beijing ordered local companies to double electric vehicle battery capacity by 2020. “It hopes to get big battery makers at production capacity of over 40 gigawatt hours by 2020,” Yuanta Securities said in a report last Monday. “Based on our research, Chinese battery makers CATL and BYD will each increase production capacity to 16 gigawatt hours by this year.” One gigawatt hour is enough to power 40,000 cars for 100 kilometers.

The announcement follows restrictions placed by the Chinese governments on foreign companies including Korean players, which opened factories there in 2015. LG Chem built a plant in Nanjing with the capacity to produce enough batteries to power 50,000 electric cars a year, while Samsung SDI built factory capable of supplying 30,000 electric vehicles in Xi’an. A year later, the Chinese government dropped the two companies from its list of approved battery suppliers.

LG and Samsung applied for certification last June, but both failed, a Samsung SDI spokesperson said. Both companies are waiting for another try, but no progress has been made yet.

The spokesperson noted that the certification is not a must for business in the country, as companies can still operate factories and sell without the certification, but it could disadvantage them in the future should regulations change, which is why firms are scrambling to get approval.

In further efforts to bolster local battery makers, Beijing proposed a guideline at the end of last year saying car battery makers would need at least 8 gigawatt hours of production capacity in China to qualify for subsidies on electric car purchases. In the past, the limit for production capacity was 0.2 gigawatt hours. The guideline would only allow Chinese companies BYD and CATL to benefit from the subsidies, according to industry sources.

Already, electric cars with batteries from LG Chem and Samsung SDI have been taken off the Chinese government’s subsidy list. Last December, China released a list of 498 eco-friendly cars eligible for government subsidies but a few hours later revised the list to exclude five models running on batteries from LG and Samsung. There is speculation that they were knocked off because the suppliers were Korean, as 50 cars on the subsidy list had Chinese batteries that were not yet certified by the government.

As risk from the Chinese market grows, Korean battery makers are mulling other options.

“We think the discrimination of foreign companies may continue for the time being,” Kang Chang-beom, a vice president at LG Chem, said earlier this year. “We will use batteries produced in China for export to other countries in Asia and for our energy storage systems to partly ramp up operation of our facility in China.”

Samsung SDI plans to export batteries produced in China to Europe, a spokesperson said.


BY KIM JEE-HEE
[[email protected]]

beherglas

[b]Source: Korea Joongang Daily
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
Albert Camus
Cevapla
#3
Korean Battery Makers Struggle in China
KIM JEE-HEE
Translated by Şeyma GÜL

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla
#4
Teşekkür ederiz. Smile
Cevapla
#5
Teşekkürler. Alkis
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#6
Teşekkürler. Smile
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi