yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kim-Su Yeong / 김수영 ( Poet and Translator )
#1
Kim-Su Yeong / 김수영 ( Poet and Translator )


Seoul, 1921-1968 tarihlerinde yaşamış bir şairdir. Şiiri, şiirsel ve siyasal idealler olarak sevgi ve özgürlüğü keşfeden koreli bir şair ve tercümandı. İkinci Dünya Savaşı sırasında Japonya'da yaşadı. Japonya'da Tokyo Üniversitesi'ndeyken tiyatro ve başka sanatlarla ilgilenmeye başladı. 1943 yılında Japonya'dan kaçtı. Kore Savaşı sırasında Kuzey Kore'deki askerlerin elinden kaçtı ve Güney Kore esir kampına geldi ve oradan çıktı. Yonsei Üniversitesi'nde yeniden dilbilimlerini bitiremeden trafik kazası geçirerek Güney Kore'de öldü.
Kim-Su'nun " İkinci Yarı" adlı şiirinde genç şairleri gelenekçilikten uzakta bir şiir yapısına yakınlaştırdı. 1950 Lirizmini bırakarak yeni bir şiir türü oluşturup sosyal meselelere değindi. Kim-Su'nun şiirlerinde argo, gerçeküstücülük, soyutlama vardı.
Kim-Su'nun en iyi bilinen şiiri "Grass"tir ve bu şiirle Çağdaş Şiir ödülüne aday gösterildi.


[Resim: alba02200809292234020.jpg]

English
Kim Su-yeong (Seoul, 1921-1968) was a Korean poet and translator whose poetry explored love and freedom as poetic and political ideals. He lived in Japan during the first part of the Second World War, following an interest in the theatre and other arts at Tokyo University. In 1943, he fled to Manchuria to avoid the Japanese military draft. However, during the Korean War, he was drafted into the North Korean Korean People's Army. Escaping from the North, he wound up imprisoned in a POW camp in South Korea. Later he majored in English Language and Linguistics at Yonsei University, again without completing a degree. He died in a traffic accident in South Korea.
Kim's literary orientation became clear when he led other young Korean poets in "The Second Half," a group dedicated to redirecting Korean poetry away from the traditionalism and lyricism of the early 1950s by confront social concerns by using language in a new way.. Among the innovations were the use of surrealism, abstraction, prose, slang and profanity in Kim's poems . Kim's early poems were in a Modernist style, though later he changed directions, using everyday language in addressing social issues. Many are political, either overtly or by hidden implication.
His best-known poem is "Grass". The Kim Su-yong Contemporary Poetry Award is named in his honor.

Kaynak/Source

[Resim: 20080930011001240000070.jpg]
www
Cevapla
#2
Tanitim için tesekkürler... Onay Trafik kazasi geçirerek ölmüs... Ayrica ödüle de aday gösterilmis. Tercümanlik ve sair... Biggrin
Cevapla
#3
Siirde gelenekçilikten uzak durmus ve gençleri de etkilemis. Çok özgün bir yazar ve özgün bir siir türü ortaya koymus... Ancak kendisiyle çelismis olmali ki 1950'den sonra bireyselligi birakip sosyal meselelere deginmeye baslamis.
Yine de o kadar olumsuzluk yasadigi halde trafik kazasi geçirerek hayatini yitirmesi çok üzücü bir durum.

Bu harika tanitim için çok tesekkürler. Onay
Alıntı:Senin ne düşündüğün benim için hiçbir zaman önemli olmadı,önemli olan benim ne düşündüğüm ve dilime yansıyanlardı... M'e'L'L...(;
Cevapla
#4
Tesekkürler. Onay Biggrin

Hyun Bin :j

Cevapla
#5
(29-06-2009, Saat: 16:07)a7xmeltem yazdı: Siirde gelenekçilikten uzak durmus ve gençleri de etkilemis. Çok özgün bir yazar ve özgün bir siir türü ortaya koymus... Ancak kendisiyle çelismis olmali ki 1950'den sonra bireyselligi birakip sosyal meselelere deginmeye baslamis.
Yine de o kadar olumsuzluk yasadigi halde trafik kazasi geçirerek hayatini yitirmesi çok üzücü bir durum.

Bu harika tanitim için çok tesekkürler. Onay

Sairin 1950'den sonraki degisimi aslinda birçok sair, yazar, müzisyen, ressam vs. hayatlarinin ortak noktasi.
Sanatçilar hassas duygulari oldugu için gördükleri, yasadiklari seylerden kolay etkileniyorlar ve sonucunda üretimlerine yansiyor bu durum.
Degisimi buna bagliyorum ben.
Cevapla
#6
(29-06-2009, Saat: 16:22)seyyah_ yazdı:
(29-06-2009, Saat: 16:07)a7xmeltem yazdı: Siirde gelenekçilikten uzak durmus ve gençleri de etkilemis. Çok özgün bir yazar ve özgün bir siir türü ortaya koymus... Ancak kendisiyle çelismis olmali ki 1950'den sonra bireyselligi birakip sosyal meselelere deginmeye baslamis.
Yine de o kadar olumsuzluk yasadigi halde trafik kazasi geçirerek hayatini yitirmesi çok üzücü bir durum.

Bu harika tanitim için çok tesekkürler. Onay

Sairin 1950'den sonraki degisimi aslinda birçok sair, yazar, müzisyen, ressam vs. hayatlarinin ortak noktasi.
Sanatçilar hassas duygulari oldugu için gördükleri, yasadiklari seylerden kolay etkileniyorlar ve sonucunda üretimlerine yansiyor bu durum.
Degisimi buna bagliyorum ben.
Ben de böyle düsünüyorum. Düsüncelerinin degismesi gayet normaldir sanirsam. Tanitim için tesekkür ederiz! Smile
Cevapla
#7
Basarili bir sair. Onay Farkli görüslerde siir tarzlari benimsemis. Tanitim için tesekkürler. Smile
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi