19-01-2012, Saat: 2:29
(Son Düzenleme: 19-02-2013, Saat: 17:07, Düzenleyen: haneul-mul.)
Information about the Painting of Modern Korea
![[Resim: kimheungsou.jpg]](http://img820.imageshack.us/img820/1201/kimheungsou.jpg)
Geniş bir bakış açısıyla bakıldığında, Kore Modern sanatı iki farklı yaklaşım arasında ileri geri sallanan bir sarkaç olmuştur. Bir yandan, geleneksel formları asmak için bir çaba sarf ederken; öte yandan, birçok sanatçı geleneksel sanat ruhunu yeniden keşfetmek için çalışıyordu.
Eski moda Kore Sanat geçmişinin durgunluğunu kırmak gerektiği fikrine dayanır. Diğer bir deyişle, mevcut kuşağın ülkenin sanatını anlamlı hale getirmesi için belirgin bir geliştirme atılımı gereklidir. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra uluslararası sanat sahnesindeki hakim, soyutlamacı hareket bu modayı teşvik etmiştir.
Son moda akımı kısmen eski hareketine bir tepkidir. Bazı sanatçılar, geleneksel formları asmak için Kore tarihi ve kültürü ile bağlantı kurmayıp kapsamlı bir sanat yaratma girişimine neden olacağından endişe duymuşlardır. Ayrıca Kore modern sanat hareketinin ikinci sınıf Batı tarzı çalışmalara yol açabileceği endişesi vardır. Böylece birçok sanatçı insan, doğa, nesneler ve evrene geleneksel bakış açıları ile birlikte geleneksel siyah mürekkep ve renkli resimlerin gelişimini savundular. Çoğunlukla genç olan bu sanatçılar, geleneksel formların modern bir perspektifle yeniden yapılandırılması için çabalıyorlar.
Diğerleri, modern sanatın gerçek formunda görülen soyutlamacılığın Kore geleneksel sanatına ve yazı sanatına dayandığını iddia ederler. Üstelik, doğa sevgisi, doğal ortam tercihleri ve yapay azaltma gibi soyutlama modasının Koreli karakterlerin çoğunda görülebildiği iddia edilir. Ayrıca, bu tutumun sadece resimlerde değil, geleneksel Kore heykel ve el sanatlarında da ifade edildiği iddia ediyorlar.
Böylece, gelenekleri aşma akımı ve yeniden keşif karşı-hareketi, Kore modern resim sanatının iki ideolojik anahtarı oldu.
Çeviri: fry1905
-----------------
English
When seen from a broad perspective, modern Korean art has been a pendulum swinging back and forth between two divergent approaches. On one hand, there has been an effort to transcend traditional forms. On the other hand, many artists have been attempting to rediscover the spirit of traditional art.
The former trend is based on the premise that Korean art must break free from the inertia of the past. In other words, a dramatic leap in development is required to make the nation's art meaningful to the current generation. The abstractionist movement that dominated the international art scene after the World War II has encouraged this trend.
The latter trend is partially a reaction to the former movement. Some artists have been concerned that the attempt to transcend traditional forms would result in the creation of generic art that had no connection with Korean history and culture. There is also concern that the modern Korean art movement might result in second rate Western style works. Thus, many artists have advocated the development of traditional black ink and color paintings along with the traditional perspectives on man, nature, objects and the universe. These artists, who are mostly young, are pushing for a restructuring of traditional forms from a modern perspective.
Others claim that the abstractionism now seen in modern art actually formed the basis of Korea's traditional art and calligraphy. Moreover, they claimed that this abstractionist trend could be found in many facets of the Korean character, such as the love of nature, preference for natural media and minimization of artificiality. Furthermore, they claim these attitudes were expressed not only in paintings, but in traditional Korean sculpture and handicrafts as well.
Thus, the movement to transcend tradition and the counter-movement to rediscover it, have been the two key ideological currents of Korea's modern painting.
Kaynak / Source
![[Resim: kimheungsou.jpg]](http://img820.imageshack.us/img820/1201/kimheungsou.jpg)
Geniş bir bakış açısıyla bakıldığında, Kore Modern sanatı iki farklı yaklaşım arasında ileri geri sallanan bir sarkaç olmuştur. Bir yandan, geleneksel formları asmak için bir çaba sarf ederken; öte yandan, birçok sanatçı geleneksel sanat ruhunu yeniden keşfetmek için çalışıyordu.
Eski moda Kore Sanat geçmişinin durgunluğunu kırmak gerektiği fikrine dayanır. Diğer bir deyişle, mevcut kuşağın ülkenin sanatını anlamlı hale getirmesi için belirgin bir geliştirme atılımı gereklidir. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra uluslararası sanat sahnesindeki hakim, soyutlamacı hareket bu modayı teşvik etmiştir.
Son moda akımı kısmen eski hareketine bir tepkidir. Bazı sanatçılar, geleneksel formları asmak için Kore tarihi ve kültürü ile bağlantı kurmayıp kapsamlı bir sanat yaratma girişimine neden olacağından endişe duymuşlardır. Ayrıca Kore modern sanat hareketinin ikinci sınıf Batı tarzı çalışmalara yol açabileceği endişesi vardır. Böylece birçok sanatçı insan, doğa, nesneler ve evrene geleneksel bakış açıları ile birlikte geleneksel siyah mürekkep ve renkli resimlerin gelişimini savundular. Çoğunlukla genç olan bu sanatçılar, geleneksel formların modern bir perspektifle yeniden yapılandırılması için çabalıyorlar.
Diğerleri, modern sanatın gerçek formunda görülen soyutlamacılığın Kore geleneksel sanatına ve yazı sanatına dayandığını iddia ederler. Üstelik, doğa sevgisi, doğal ortam tercihleri ve yapay azaltma gibi soyutlama modasının Koreli karakterlerin çoğunda görülebildiği iddia edilir. Ayrıca, bu tutumun sadece resimlerde değil, geleneksel Kore heykel ve el sanatlarında da ifade edildiği iddia ediyorlar.
Böylece, gelenekleri aşma akımı ve yeniden keşif karşı-hareketi, Kore modern resim sanatının iki ideolojik anahtarı oldu.
Çeviri: fry1905
-----------------
English
When seen from a broad perspective, modern Korean art has been a pendulum swinging back and forth between two divergent approaches. On one hand, there has been an effort to transcend traditional forms. On the other hand, many artists have been attempting to rediscover the spirit of traditional art.
The former trend is based on the premise that Korean art must break free from the inertia of the past. In other words, a dramatic leap in development is required to make the nation's art meaningful to the current generation. The abstractionist movement that dominated the international art scene after the World War II has encouraged this trend.
The latter trend is partially a reaction to the former movement. Some artists have been concerned that the attempt to transcend traditional forms would result in the creation of generic art that had no connection with Korean history and culture. There is also concern that the modern Korean art movement might result in second rate Western style works. Thus, many artists have advocated the development of traditional black ink and color paintings along with the traditional perspectives on man, nature, objects and the universe. These artists, who are mostly young, are pushing for a restructuring of traditional forms from a modern perspective.
Others claim that the abstractionism now seen in modern art actually formed the basis of Korea's traditional art and calligraphy. Moreover, they claimed that this abstractionist trend could be found in many facets of the Korean character, such as the love of nature, preference for natural media and minimization of artificiality. Furthermore, they claim these attitudes were expressed not only in paintings, but in traditional Korean sculpture and handicrafts as well.
Thus, the movement to transcend tradition and the counter-movement to rediscover it, have been the two key ideological currents of Korea's modern painting.
Kaynak / Source
INFINITE
SS501 / INFINITE / A-JAX / B.A.P
afazi'm ❤
SS501 / INFINITE / A-JAX / B.A.P
afazi'm ❤