Hyundai
Üretildigi ülke: Güney Kore
Kurucusu: Chung Ju Yung
Ismi Nereden Geliyor: Kore dilinde Hyundai simdiki zaman, asri zaman anlamindadir
Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadir. Kore dilinde Hyundai simdiki zaman, asri zaman anlamindadir. Hyundai, aralarinda insaat müteahhitligi, otomobil, gemi yapimi, sigortacilik, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir.
1967 yilinda Güney Kore Ulsan’da Chung Ju Yung , Hyundai Motors firmasini HMC adiyla adiyla kurarak Ingiltere'den kit halinde gelen Ford Cortina modeli arabalari monte etmeye baslamistir.
Chung Ju Yung gelismelerinin sektöre farkli bir açidan bakan bir yabanci tarafindan gerçeklestirlecegine inaniyordu. Yabancilara pek de olumlu bir gözle bakmayan bir kültürde bu riskli bir tercihti. Yung bu riski göze aldi ve tercihi Ingiltere’den George Turnbull oldu.
Turnbull, Koreye 1974 baslarinda geldi ve kendisine Ulsan da bir otomobil fabrikasi kurarak ilk arabasini iki yil içinde üretme görevi verildi. Otomobil üretimi için gelismis bir alt yapisi olmayan bir ülkede bu, gerçeklesebilmesi güç bir görevdi. Koreli anlayisi, kurulan fabrikasinin isitma sisteminin ancak proje kar’a geçtikten sonra gündeme gelebilecegini öngörmekte idi. Turnbull yönetimi kar etmeyi beklemeden isitma sistemi monte etmeye güç razi edebildi. Güç sartlara ragmen iki yil sonra Hyundai Pony ilk Güney Kore halk arabasi olarak üretim hattindan satisa geçebildi. Bir Koreli ve bir Ingiliz elele vererek Güney Korelilerin yaygin bir sekilde satin alip kullanabilecegi bir otomobili hayata geçirdiler.
Hyundai Kore
1967: Hyundai Motor Company kuruldu.
1968: Ford ile lisans anlasmasi yapildi.
1974: Üretilen ilk model Pony piyasaya verildi.
1976: Pony Ekvator'a ihraç edilmeye baslandi.
1981: Kamyon ve kamyonet üretimine baslandi.
1983: Kanada'ya ihracat basladi.
1985: Yillik 900.000 kapasiteli Excel fabrikasi açildi.
1986: Ilk Excel ihraç edildi.
1988: Sonata basina tanitildi.
1990: Elantra ve Scoupe basina tanitildi.
1991: Alfa motor üretildi.
1993: Elantra Avusturalya'da yilin otomobili seçildi.
1994: Beta motor üretildi.
1995: Agir ticari araç üretimi için Chonju fabrikasi açildi.
1996: Binek araç fabrikasi Asan üretime geçti. Yeni Elantra tanitildi.
1998: Hyundai Daimler-Chrysler ortakligiyla Kia'yi satin aldi.
2000: Yeni Elantra, Trajet, Santa Fe tanitildi.
2001: Kaliforniya dizayn merkezi açildi.
2001: Amerikan pazarina agir vasitalarla girdi.
2001: Yeni Coupe ve Sonata tanitildi.
2001: Hidrojen yakitli Santa Fe tanitildi.
2002: Amerika Alabama'da fabrika kurma kararina varildi.
2002: United Technologies Corporation’la hidrojenli araç yapmak için anlasma yapildi.
2003: Frankfurt dizayn merkezi açildi.
2005: ABD Alabama fabrikasi açildi.
Hyundai Türkiye
1990: Assan Hyundai M.A.S.A.S. HMC'nin Türkiye distribütörlügünü aldi. Excel, Scoupe ve Sonata satisa sunuldu.
1991: Elantra satisa sunuldu.
1993: Ticari araçlar satisa sunuldu.
1994: HAOS %50-%50 esit hisseyle Kibar Holding ve HMC ortakligiyla kuruldu. Accent satisa sunuldu.
1995: 25 Eylül'de Izmit Ali Kahya fabrikasinin temeli atildi.
1996: Fx Coupe satisa sunuldu.
1997: 20 Eylül'de 125.000 kapasiteli Ali Kahya fabrikasi açildi.
1998: Starex, Atos ve Galloper satisa sunuldu.
1999: Agir ticari araçlar satisa sunuldu.
Hyundai’nin Kurulus Asamalari
1. Safha
1968 yilinda kuruldu
Öncelikle bilgiyi artirdi. Bilgiyi artirirken varolan firmalardan deneyimli mühendisleri kendi firmasina çekti.
Ford ile montaj anlasmasi imzaladi. Ford Hyundai’ye 10 mühendis gönderdi, Hyundai Ford’a 10 mühendis gönderdi.
1. Safha Sonuçlari
118 Ford fabrikasi içinde en kisa sürede fabrika kuran firma oldu. Subatta anlasma imzalandi, Mayis ayinda iyilestirmeler basladi (Herkes günde 16 saat ve 7 gün çalisti). Kasimda üretim basladi
1 Otobüs, 1 kamyonet ve 2 araba aldilar. Bunlari söküp söküp monte ettiler.
2. Safha
1973 yilinda ülke yönetimi minimum kapasitenin 50.000 olmasini istemistir. Hyundai kapasitenin 80.000 olmasini teklif etmistir.
6 farkli ülkeden 26 firma ile yakinlasti.
Italya'ya tasarim için 4 mühendis gönderdi. Kendi tasarim kapasitelerini anladilar.
2. Safha Sonuçlari
Kaliteyi garantileyebilmek için tek tedarikçi ile çalismaya basladilar.
Deneme yanilmayi engellemek için Leyland firmasindan emekli 7 mühendis aldilar.
1976’da Asya, Afrika, Ortadogu, Latin Amerika pazarlarini ve 1978’de Hollanda ve Belçika ile Avrupa pazarlarini test ettiler.
3. Safha
1978’de olan petrol krizi Kore’nin otomotiv endüstrisini düzeltti.
Hyundai kapasitesini 450.000’e çikarmaya karar verdi.
Uluslararasi sirketlerle lisans anlasmasi yapmak istediler ama reddedildiler.
3. Safha Sonuçlari
Baska ülkelerden teknoloji transfer ettiler.
1986 yilinda Amerika’ya beklediginin üstünde (170.000) bir ihracaat yapti.
4. Safha
Hyundai Amerika pazarinda bir süre basarili bir sekilde ilerledi ama yetenekleri yetmemeye basladi. Bir süre sonra Mitsubishi son teknolojisini Hyundai'ye vermek istememeye basladi.
Kore, Amerika, Almanya ve Japonyada ar-ge laboratuvarlari kurdu.
Ar-ge yatirimlari 1975’de 2,2 milyon dolardan 1994 yilinda 504 milyon dolara çikti
Richardo’dan tecrübeli mühendisler aldi.
4. Safha Sonuçlari
Yabanci lisansa bagli kalmamak için kendi motor ve vites sistemini gelistirdi.
1985 yilinda Excel adli modelini gelistirdi.
1990 yilinda Elantra adli modelini gelistirdi.
1998 yilinda Sonata adli modelini gelistirdi.
![[Resim: hy1.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy1.gif)
![[Resim: hy2.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy2.gif)
![[Resim: hy3.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy3.gif)
![[Resim: hy5.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy5.gif)
![[Resim: hy4.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy4.gif)
![[Resim: hy6.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy6.gif)
![[Resim: hy7.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy7.gif)
Üretildigi ülke: Güney Kore
Kurucusu: Chung Ju Yung
Ismi Nereden Geliyor: Kore dilinde Hyundai simdiki zaman, asri zaman anlamindadir
Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadir. Kore dilinde Hyundai simdiki zaman, asri zaman anlamindadir. Hyundai, aralarinda insaat müteahhitligi, otomobil, gemi yapimi, sigortacilik, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir.
1967 yilinda Güney Kore Ulsan’da Chung Ju Yung , Hyundai Motors firmasini HMC adiyla adiyla kurarak Ingiltere'den kit halinde gelen Ford Cortina modeli arabalari monte etmeye baslamistir.
Chung Ju Yung gelismelerinin sektöre farkli bir açidan bakan bir yabanci tarafindan gerçeklestirlecegine inaniyordu. Yabancilara pek de olumlu bir gözle bakmayan bir kültürde bu riskli bir tercihti. Yung bu riski göze aldi ve tercihi Ingiltere’den George Turnbull oldu.
Turnbull, Koreye 1974 baslarinda geldi ve kendisine Ulsan da bir otomobil fabrikasi kurarak ilk arabasini iki yil içinde üretme görevi verildi. Otomobil üretimi için gelismis bir alt yapisi olmayan bir ülkede bu, gerçeklesebilmesi güç bir görevdi. Koreli anlayisi, kurulan fabrikasinin isitma sisteminin ancak proje kar’a geçtikten sonra gündeme gelebilecegini öngörmekte idi. Turnbull yönetimi kar etmeyi beklemeden isitma sistemi monte etmeye güç razi edebildi. Güç sartlara ragmen iki yil sonra Hyundai Pony ilk Güney Kore halk arabasi olarak üretim hattindan satisa geçebildi. Bir Koreli ve bir Ingiliz elele vererek Güney Korelilerin yaygin bir sekilde satin alip kullanabilecegi bir otomobili hayata geçirdiler.
Hyundai Kore
1967: Hyundai Motor Company kuruldu.
1968: Ford ile lisans anlasmasi yapildi.
1974: Üretilen ilk model Pony piyasaya verildi.
1976: Pony Ekvator'a ihraç edilmeye baslandi.
1981: Kamyon ve kamyonet üretimine baslandi.
1983: Kanada'ya ihracat basladi.
1985: Yillik 900.000 kapasiteli Excel fabrikasi açildi.
1986: Ilk Excel ihraç edildi.
1988: Sonata basina tanitildi.
1990: Elantra ve Scoupe basina tanitildi.
1991: Alfa motor üretildi.
1993: Elantra Avusturalya'da yilin otomobili seçildi.
1994: Beta motor üretildi.
1995: Agir ticari araç üretimi için Chonju fabrikasi açildi.
1996: Binek araç fabrikasi Asan üretime geçti. Yeni Elantra tanitildi.
1998: Hyundai Daimler-Chrysler ortakligiyla Kia'yi satin aldi.
2000: Yeni Elantra, Trajet, Santa Fe tanitildi.
2001: Kaliforniya dizayn merkezi açildi.
2001: Amerikan pazarina agir vasitalarla girdi.
2001: Yeni Coupe ve Sonata tanitildi.
2001: Hidrojen yakitli Santa Fe tanitildi.
2002: Amerika Alabama'da fabrika kurma kararina varildi.
2002: United Technologies Corporation’la hidrojenli araç yapmak için anlasma yapildi.
2003: Frankfurt dizayn merkezi açildi.
2005: ABD Alabama fabrikasi açildi.
Hyundai Türkiye
1990: Assan Hyundai M.A.S.A.S. HMC'nin Türkiye distribütörlügünü aldi. Excel, Scoupe ve Sonata satisa sunuldu.
1991: Elantra satisa sunuldu.
1993: Ticari araçlar satisa sunuldu.
1994: HAOS %50-%50 esit hisseyle Kibar Holding ve HMC ortakligiyla kuruldu. Accent satisa sunuldu.
1995: 25 Eylül'de Izmit Ali Kahya fabrikasinin temeli atildi.
1996: Fx Coupe satisa sunuldu.
1997: 20 Eylül'de 125.000 kapasiteli Ali Kahya fabrikasi açildi.
1998: Starex, Atos ve Galloper satisa sunuldu.
1999: Agir ticari araçlar satisa sunuldu.
Hyundai’nin Kurulus Asamalari
1. Safha
1968 yilinda kuruldu
Öncelikle bilgiyi artirdi. Bilgiyi artirirken varolan firmalardan deneyimli mühendisleri kendi firmasina çekti.
Ford ile montaj anlasmasi imzaladi. Ford Hyundai’ye 10 mühendis gönderdi, Hyundai Ford’a 10 mühendis gönderdi.
1. Safha Sonuçlari
118 Ford fabrikasi içinde en kisa sürede fabrika kuran firma oldu. Subatta anlasma imzalandi, Mayis ayinda iyilestirmeler basladi (Herkes günde 16 saat ve 7 gün çalisti). Kasimda üretim basladi
1 Otobüs, 1 kamyonet ve 2 araba aldilar. Bunlari söküp söküp monte ettiler.
2. Safha
1973 yilinda ülke yönetimi minimum kapasitenin 50.000 olmasini istemistir. Hyundai kapasitenin 80.000 olmasini teklif etmistir.
6 farkli ülkeden 26 firma ile yakinlasti.
Italya'ya tasarim için 4 mühendis gönderdi. Kendi tasarim kapasitelerini anladilar.
2. Safha Sonuçlari
Kaliteyi garantileyebilmek için tek tedarikçi ile çalismaya basladilar.
Deneme yanilmayi engellemek için Leyland firmasindan emekli 7 mühendis aldilar.
1976’da Asya, Afrika, Ortadogu, Latin Amerika pazarlarini ve 1978’de Hollanda ve Belçika ile Avrupa pazarlarini test ettiler.
3. Safha
1978’de olan petrol krizi Kore’nin otomotiv endüstrisini düzeltti.
Hyundai kapasitesini 450.000’e çikarmaya karar verdi.
Uluslararasi sirketlerle lisans anlasmasi yapmak istediler ama reddedildiler.
3. Safha Sonuçlari
Baska ülkelerden teknoloji transfer ettiler.
1986 yilinda Amerika’ya beklediginin üstünde (170.000) bir ihracaat yapti.
4. Safha
Hyundai Amerika pazarinda bir süre basarili bir sekilde ilerledi ama yetenekleri yetmemeye basladi. Bir süre sonra Mitsubishi son teknolojisini Hyundai'ye vermek istememeye basladi.
Kore, Amerika, Almanya ve Japonyada ar-ge laboratuvarlari kurdu.
Ar-ge yatirimlari 1975’de 2,2 milyon dolardan 1994 yilinda 504 milyon dolara çikti
Richardo’dan tecrübeli mühendisler aldi.
4. Safha Sonuçlari
Yabanci lisansa bagli kalmamak için kendi motor ve vites sistemini gelistirdi.
1985 yilinda Excel adli modelini gelistirdi.
1990 yilinda Elantra adli modelini gelistirdi.
1998 yilinda Sonata adli modelini gelistirdi.
![[Resim: hy1.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy1.gif)
![[Resim: hy2.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy2.gif)
![[Resim: hy3.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy3.gif)
![[Resim: hy5.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy5.gif)
![[Resim: hy4.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy4.gif)
![[Resim: hy6.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy6.gif)
![[Resim: hy7.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy7.gif)
![[Resim: hy8.gif]](http://i231.photobucket.com/albums/ee39/kidaybaksi/hy8.gif)