Gilt-Bronze Trinity Buddha Statues and Gilt-Bronze Niche
![[Resim: Z7444k.jpg]](http://i.hizliresim.com/Z7444k.jpg)
Sınıflandırma: 73. Ulusal Hazine
Kültürel Varlıkların Adı: Yaldızlı-Bronz Buda Heykeli Üçlüsü ve Yaldız-Bronz Nişi
Adet: 1 Adet
Atanma Tarihi: 20.12.1962
Adres: Kansong Sanat Müzesi, 102-11, Seongbuk Köyü, Seongbuk Bölgesi, Seoul
Dönemi: Goryeo Dönemi’nin Başları
Sahibi: Jeon Seong-u
İdareci: Kansong Sanat Müzesi
Açıklama
Koreli Budistlerin uzun süren, Buda görüntülerinin içeren portatif tapınak taşıma gelenekleri vardı.
Bu tapınağın görünüşü, ahşap, metal hatta veya taşı oyarak inşa edilmiş bir ev şeklinin özelliklerini taşıma eğilimindedir.
Bugün bu, geçmişteki Kore mimarisinin tarzı hakkında önemli ipuçları sağlar.
18 santimetre yüksekliğinde ve yaldızlı-bronzdan yapılmış bu özel tapınak, bronz ve yaldızdan yapılmış ufak Buda üçlüsünü içinde bulundurması için yapılmıştır.
Başlangıçta tapınak, tırabzan ile birlikte dikdörtgen şeklindeki sunak üzerine yapıldı, bu üçlü, iki tarafında duran yardımcıları ile ortada oturmuş baş Buda’dan oluşur.
Tapınak, sütunlar, süs eşyaları ile çatı ve üç adet penceresi –biri önde, diğer ikisi yan taraflarda -- ile tam bir Budist dua salonunun özelliklerini taşır, bunlarla beraber, içindeki kutsallaştırılmış dini görüntülerle temiz bir manzaraya sahip olabilir.
Baş Buda, omuzlarını kapatan ve basit çizgilerle kıvrımlara sahip dharma kaftanıyla oldukça stilize bir yüz ile belirgindir; arkasında, görkemli baş ve kenarları alev desenli ışıklı gövde bulunur.
Buda’nın yanındaki iki bodhisattva (Budizm inanışına göre diğerlerine yardım etmek için kendi aydınlanmasını erteleyen kişi), biçimsel ve teknik benzerlikler gösterirler, ama boncuk süslü başörtüsü/sarık giymişlerdir.
Türbe hala, yaldızlı duvarları ve yeşil-paslı çatısı ile büyük ölçüde orijinal haliyle korunur.
Buda’nın uzun beli, elbise kıvrımları oldukça gelişigüzel bir şekilde ifade edilmiştir ve bodhisattva tarafından giyilen boncuklu taç, 11. ve 12. yüzyıllarda Kore Yarımadası’nın kuzeyinin etkisi altında yapıldığını belirtir.
Bugün, Buda üçlüsü ve tapınak, Kore mimarisinin geleneksel tarzı ve Goryeo Dönemi (918-1392) esnasında veya öncesinde geliştirilen oyma teknikleri hakkında değerli bilgiler sağlar.
English
Classification: National Treasure 73
Name of Cultural Properties: Gilt-Bronze Trinity Buddha Statues and Gilt-Bronze Niche
Quantity: 1 Item
Designated Date: 20.12.1962
Address: Kansong Art Museum, 102-11, Seongbuk-ro, Seongbuk-gu, Seoul
Age: Early Goryeo Period
Owner: Jeon Seong-u
Manager: Kansong Art Museum
Description
Korean Buddhists had a long tradition of carrying a portable shrine with Buddha images stored in it.
The shrine of this type tended to feature the shape of a house built by carving wood, metal or even stone.
Today, it provides important clues about the Korean architectural styles in the past.
This particular shrine, 18 centimeters high and made of gilt-bronze, was made to treasure a tiny Buddha triad, also made of bronze and gilt.
Originally placed on a rectangular altar with handrails in the shrine, the triad consists of the principal Buddha seated in the middle with two acolytes standing on either side.
The shrine features the shape of a Buddhist prayer hall complete with columns, roof with ornaments and three windows -- one in the front and the other two on both sides -- through which one can have a clear view of the sacred images enshrined in it.
The principal Buddha is marked by a rather stylized face, with the dharma robe covering both shoulders and having folds expressed by simple lines; behind him are glorious head and body lights edged with flame patterns.
The two bodhisattvas flanking the Buddha display stylistic and technical similarities, but they wear beaded ornamental headgears.
The shrine is substantially preserved in original condition, still retaining the gilt walls and green-rusted roof.
The Buddha’s long waist, robe folds expressed rather haphazardly and beaded crowns worn by bodhisattvas suggest that the statuettes were made under the influence of the north of the Korean Peninsula in the 11th and 12th centuries.
Today, the triad and the shrine provide valuable information on the traditional style of Korean architecture and carving techniques developed during or before the Goryeo Period (918-1392).
Kaynak / Source
![[Resim: Z7444k.jpg]](http://i.hizliresim.com/Z7444k.jpg)
Sınıflandırma: 73. Ulusal Hazine
Kültürel Varlıkların Adı: Yaldızlı-Bronz Buda Heykeli Üçlüsü ve Yaldız-Bronz Nişi
Adet: 1 Adet
Atanma Tarihi: 20.12.1962
Adres: Kansong Sanat Müzesi, 102-11, Seongbuk Köyü, Seongbuk Bölgesi, Seoul
Dönemi: Goryeo Dönemi’nin Başları
Sahibi: Jeon Seong-u
İdareci: Kansong Sanat Müzesi
Açıklama
Koreli Budistlerin uzun süren, Buda görüntülerinin içeren portatif tapınak taşıma gelenekleri vardı.
Bu tapınağın görünüşü, ahşap, metal hatta veya taşı oyarak inşa edilmiş bir ev şeklinin özelliklerini taşıma eğilimindedir.
Bugün bu, geçmişteki Kore mimarisinin tarzı hakkında önemli ipuçları sağlar.
18 santimetre yüksekliğinde ve yaldızlı-bronzdan yapılmış bu özel tapınak, bronz ve yaldızdan yapılmış ufak Buda üçlüsünü içinde bulundurması için yapılmıştır.
Başlangıçta tapınak, tırabzan ile birlikte dikdörtgen şeklindeki sunak üzerine yapıldı, bu üçlü, iki tarafında duran yardımcıları ile ortada oturmuş baş Buda’dan oluşur.
Tapınak, sütunlar, süs eşyaları ile çatı ve üç adet penceresi –biri önde, diğer ikisi yan taraflarda -- ile tam bir Budist dua salonunun özelliklerini taşır, bunlarla beraber, içindeki kutsallaştırılmış dini görüntülerle temiz bir manzaraya sahip olabilir.
Baş Buda, omuzlarını kapatan ve basit çizgilerle kıvrımlara sahip dharma kaftanıyla oldukça stilize bir yüz ile belirgindir; arkasında, görkemli baş ve kenarları alev desenli ışıklı gövde bulunur.
Buda’nın yanındaki iki bodhisattva (Budizm inanışına göre diğerlerine yardım etmek için kendi aydınlanmasını erteleyen kişi), biçimsel ve teknik benzerlikler gösterirler, ama boncuk süslü başörtüsü/sarık giymişlerdir.
Türbe hala, yaldızlı duvarları ve yeşil-paslı çatısı ile büyük ölçüde orijinal haliyle korunur.
Buda’nın uzun beli, elbise kıvrımları oldukça gelişigüzel bir şekilde ifade edilmiştir ve bodhisattva tarafından giyilen boncuklu taç, 11. ve 12. yüzyıllarda Kore Yarımadası’nın kuzeyinin etkisi altında yapıldığını belirtir.
Bugün, Buda üçlüsü ve tapınak, Kore mimarisinin geleneksel tarzı ve Goryeo Dönemi (918-1392) esnasında veya öncesinde geliştirilen oyma teknikleri hakkında değerli bilgiler sağlar.
English
Classification: National Treasure 73
Name of Cultural Properties: Gilt-Bronze Trinity Buddha Statues and Gilt-Bronze Niche
Quantity: 1 Item
Designated Date: 20.12.1962
Address: Kansong Art Museum, 102-11, Seongbuk-ro, Seongbuk-gu, Seoul
Age: Early Goryeo Period
Owner: Jeon Seong-u
Manager: Kansong Art Museum
Description
Korean Buddhists had a long tradition of carrying a portable shrine with Buddha images stored in it.
The shrine of this type tended to feature the shape of a house built by carving wood, metal or even stone.
Today, it provides important clues about the Korean architectural styles in the past.
This particular shrine, 18 centimeters high and made of gilt-bronze, was made to treasure a tiny Buddha triad, also made of bronze and gilt.
Originally placed on a rectangular altar with handrails in the shrine, the triad consists of the principal Buddha seated in the middle with two acolytes standing on either side.
The shrine features the shape of a Buddhist prayer hall complete with columns, roof with ornaments and three windows -- one in the front and the other two on both sides -- through which one can have a clear view of the sacred images enshrined in it.
The principal Buddha is marked by a rather stylized face, with the dharma robe covering both shoulders and having folds expressed by simple lines; behind him are glorious head and body lights edged with flame patterns.
The two bodhisattvas flanking the Buddha display stylistic and technical similarities, but they wear beaded ornamental headgears.
The shrine is substantially preserved in original condition, still retaining the gilt walls and green-rusted roof.
The Buddha’s long waist, robe folds expressed rather haphazardly and beaded crowns worn by bodhisattvas suggest that the statuettes were made under the influence of the north of the Korean Peninsula in the 11th and 12th centuries.
Today, the triad and the shrine provide valuable information on the traditional style of Korean architecture and carving techniques developed during or before the Goryeo Period (918-1392).
Kaynak / Source