yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Creativity Thrives Under Oppression
#1
Creativity Thrives Under Oppression : Exhibit Highlights The Major Cultural Changes of the 1960s and ’70s

Zülum Altında Yaratıcılığın Gelişmesi: Sergi 1960-1970lerdeki Büyük Kültürel Değişikliklere Işık Tutuyor

[Resim: 7NGm1N.jpg]

Kim Choo-ja bir zamanlar Kore'nin en seksi divasıydı. Kore, (1964-73) Vietnam Savaşı'nda çarpışmaları için genç erkekleri gönderirken, Kim 1969 yılında henüz 19 yaşındayken sahneye ilk çıkışını gerçekleştirdi. Sahnede sık sık mini etek giyip, göğüs dekoltesi vermekten ya da sahnede şarkı söylerken kalçalarını sallamaktan utanmazdı.

Pekçok Koreli erkek için, Kim zamanın şehvet sembolu ve gerçeklikten kaçıştı. "Sergeant Kim from Vietnam" ve "Before Too Late" ses getiren parçalarındandı ve Kore'de yeni oluşan popüler kültürü yaratıyordu.

Ancak 1975 yılında, dönem başkanı Park Chung Hee, Kim'in şarkılarının siyasi öğeler içerdiğini öne sürerek bütün şarkılarını yasakladı ve böylelikle Kim hafızalardan yavaş yavaş silinmeye başladı.

1960larda ve 70lerde Kore, siyasi kargaşa ve ekonomik gelişmeler arasındaki keskin farklıyla damga vuran bir ülkeydi. Askeri diktatörlüğün ve sanayileşmenin yaşandığı bir dönemdi.

Atmosfer, kültürel direnmenin ruhunu besliyordu ve geçlik hareketleri gerçekten hızlanmaya başlamıştı. Soğuk Savaş, Vietnam Savaşı ve savaş karşıtı protestolar gibi birbiriyle çelişen ideolojilerin olduğu dönemde benzer olaylar başka ülkelerde de görülüyordu.

Ayrıca, Apollo 11'in aya başarıyla iniş yaparak insanlık için yeni bir uzay teknolojisinin ortaya çıktığını vaat ettiği bir dönemdi.

Nowon bölgesindeki Buk Seoul Sanat Müzesi'nde şu sıralar düzenlenen "Asian Diva: The Muse and the Monster" sergisinde, Seoul'un kuzeyinde, organizatörler "Batı'nın politik ve kültürel ideolojilerinin Kore'deki ve diğer güneydoğu Asya'daki kolonyal dönem sonrası yerel kültürlere nasıl karıştığını" incelemeye çalışıyorlar.

Sergi sorumlusu Shin Eun-jin "Daha belirgin olarak, sergi şiddet altındaki dönemin belirgin alt kültürüne ve kadınların ve erkek baskın ataerkil toplumun ötekileştirdiği azınlıkların yanı sıra askeri düzeni de engelleme üzerine yoğunlaşıyor." açıklamasında bulundu.

Ziyaretçiler sergi salonuna girer girmez, Kim'in popüler şarkılarının çaldığı giyinme odasına gidiyorlar.

Odada ayrıca genç Koreli kadının arkası dönükken çekildiği siyah-beyaz bir fotoğrafı da var. Limb Eung-sik'in çektiği fotoğrafta Kim, seksi bir pantolon giyiyor ve Seoul'un merkezindeki Myeong-dong sokaklarında yürüyor.

Shin "Biz, kadınlar, toplumsal cinsiyet ve cinsellik üzerine yoğunlaşan geniş aralığı keşfederek, Güney Asya ülkelerinin yanı sıra Kore'deki sömürgecilik sonrası deneyimleri popüler kültürün gözünden incelemek istedik." dedi.

"Sergi sayesinde ziyaretçilerin terkedilmiş, unutulmuş ve dinlenmemiş kadınların seslerini duymalarını istiyoruz."

Sergide ayrıca Kim Soyoung, Rho Jae Oon, Park Chan Kyoung ve nice çağdaş sanatçıların eserleri de sergileniyor. Endonezyalı sanatçı Aramaiani'nin yaptığı ve sanatçının Allah'ı ifade etmek için Müslüman kadınlarla birlikte ipek kumaş düzerinde dikiş yaptığı eseri "Stitching the Wounds" (2006) da sergileniyor.

Kim ile aynı döneme ait, Vietnam Savaşı sırasındaki askeri ressam Chun Kyung-ja'nın eserleri, o zamandaki askerlerin yaşamlarına bir de perde açıyor.

Kim'in halka ilk kez sunulan kişisel koleksiyonları ve kayıtlarını da içeren çok çeşitli eseler de var.

Sergi 9 Ekim'de sona eriyor ve ücretsiz. Daha fazla bilgi için semal.seoul.go.kr/bukseoul sitesini ziyaret edebilir ya da (02) 2124-5201'i arayabilirsiniz. Müze, pazartesi günleri kapalı.


Cevapla
#2
Creativity Thrives Under Oppression : Exhibit Highlights The Major Cultural Changes of the 1960s and ’70s

[Resim: 7NGm1N.jpg]

Kim Choo-ja was once the hottest diva in Korea. She made her stage debut in 1969, at the age of 19, when Korea was sending young men to fight in the Vietnam War (1964-73). She often wore miniskirts and was not shy to show her cleavage or shake her hips while singing.

For many Korean men of the time, Kim was the symbol of sexual desire and an exit from reality. Her songs like “Sergeant Kim from Vietnam,” and “Before Too Late,” were mega-hits, creating a new kind of popular culture in Korea.

But in 1975, then-President Park Chung Hee banned all of her songs, suggesting that her music could inspire political gatherings, and the one-time superstar slowly faded away from the collective memory.

Korea in the 1960s and ‘70s was a country marked by a sharp contrast between rapid economic development and turmoil. It was the era of military dictatorship and industrialization.

The atmosphere fostered a spirit of cultural resistance and youth movements really started to rev up. Similar phenomenons were also happening in other countries as the era was marked by the conflicting ideologies of the Cold War, the Vietnam War and anti-war protests.

It was also a time when emerging space technology seemed to promise a new beginning for humanity following the successful landing of the Apollo 11 on the moon.

At the “Asian Diva: The Muse and the Monster” exhibition currently being held at the Buk Seoul Museum of Art in Nowon District, northern Seoul, organizers have attempted to examine “how the political and cultural influences of the West were woven into the local context of postcolonial cultures in Korea and other countries in Southeast Asia.”

“More specifically, the exhibition focuses on the stigmatized subcultures of the period under the violence and repression of the military order as well as women and minorities, who were marginalized to the fringes of the strictly male-centered patriarchal society,” said Shin Eun-jin, curator of the exhibit.

As soon as visitors enter the exhibition hall, they walk into Kim’s dress room while her popular songs play in the background.

There’s also a black-and-white photograph of a young Korean woman taken from behind, walking down the streets of Myeong-dong in central Seoul wearing hot pants by late photographer Limb Eung-sik.

“We wanted to examine the postcolonial experiences in Korea as well as countries in Southeast Asia through the lens of pop culture, by exploring a wide range of issues centering on the realities of women, gender and sexuality,” said Shin.

“Through the exhibition, we would like visitors to hear the female voices that had been deserted, forgotten and unheard.”

Works by contemporary artists are also on display, including Kim Soyoung, Rho Jae Oon, Park Chan Kyoung, among many others. Indonesian artist Aramaiani’s installation of “Stitching the Wounds” (2006), in which the artist, together with Muslim women, stitched up silk fabric to express “Allah,” is also a part of the exhibit.

Works by late artist Chun Kyung-ja from her years as a military painter during the Vietnam War provide a look into the life of a solider at the time.

There’s also a wide range of cultural memorabilia including personal collections and recordings of Kim, which are being presented to the public for the first time.

The exhibition ends Oct. 9 and admission is free. For more information, visit semal.seoul.go.kr/bukseoul or call (02) 2124-5201. The museum is closed on Mondays.


Cevapla
#3
Konu için teşekkürler. Smile
"나 죽어도 부서지지 않아
죽어도 포기하지 않아
어둠 속에서 날개가 짓밟혀도
You know, I'm Unbreakable"
Cevapla
#4
Teşekkür ederiz. Smile
Cevapla
#5
Teşekkür ederiz. Smile
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#6
Makale için teşekkürler. Alkis
Ve sen yine kendi bildiğini okudun...
Kalbi kırık bedenimde bir yara daha açtın.
30.10.2020
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi