Blue-and-White Porcelain Jar with Chrysanthemum Design
![[Resim: Zkyolg.jpg]](http://i.hizliresim.com/Zkyolg.jpg)
Beyaz zemin üzerine tatlı mavi çiçek desenleriyle oluşturulmuş, hacimli oluşumuyla incelikle tamamlanmış krallara layık henüz masum olan tepe kısmı, geleneksel beyaz seramiğin zirvesi olarak Kore'nin Mavi-Beyaz porselenini yerleştirmiştir.
Burada da olduğu gibi beyaz porselen eşyalar için kullanılan mavi boya maddesi, yalnızca saray halkının ve soylu ailelerin gücünün yettiği Joseon çağı sırasında çok pahalıdır. Bu tür eserlerin tasarımlarının görkemli bir güzelliği yansıtmasının nedeni Joseon'un seçkinleri tarafından beğenilmesidir.
Çıplak beyaz porselenin üst kısmındaki görünürde serkeş olan fırça darbeleriyle yapılmış olan açık mavi tasarımlar, Usta Çömlekçi Kim'in devam ettirdiği olumlu ve olumsuz boşluğun uyumunu yansıtmaktadır ve boşluğun sadelik ve nesnelliği öne çıkaran akımını bünyesinde barındıran ağırbaşlı, zarif bir güzelliği temsil etmektedir.
English
The regal yet innocent eminence created by the delightful blue floral motif on a white background, perfected by a gracefully voluminous form, establishes Korean Blue-and-White porcelain as the pinnacle of traditional white ceramics.
The blue pigment used for for the white porcelain ware, such as the one shown here, was so expensive during the Joseon era that only royal households and aristocratic families could afford it. That is why the designs for such works reflect the majestic beauty sought after by the Joseon's elite.
The light blue designs made by seemingly wanton brush strokes on top of the bare white porcelain reflect the harmony of positive and negative space that Master Potter Kim was pursuing, and exemplifies the dignified, elegant beauty that embodies the minimalism of emptiness.
Çeviri: S.T.
Kaynak / Source
![[Resim: Zkyolg.jpg]](http://i.hizliresim.com/Zkyolg.jpg)
Beyaz zemin üzerine tatlı mavi çiçek desenleriyle oluşturulmuş, hacimli oluşumuyla incelikle tamamlanmış krallara layık henüz masum olan tepe kısmı, geleneksel beyaz seramiğin zirvesi olarak Kore'nin Mavi-Beyaz porselenini yerleştirmiştir.
Burada da olduğu gibi beyaz porselen eşyalar için kullanılan mavi boya maddesi, yalnızca saray halkının ve soylu ailelerin gücünün yettiği Joseon çağı sırasında çok pahalıdır. Bu tür eserlerin tasarımlarının görkemli bir güzelliği yansıtmasının nedeni Joseon'un seçkinleri tarafından beğenilmesidir.
Çıplak beyaz porselenin üst kısmındaki görünürde serkeş olan fırça darbeleriyle yapılmış olan açık mavi tasarımlar, Usta Çömlekçi Kim'in devam ettirdiği olumlu ve olumsuz boşluğun uyumunu yansıtmaktadır ve boşluğun sadelik ve nesnelliği öne çıkaran akımını bünyesinde barındıran ağırbaşlı, zarif bir güzelliği temsil etmektedir.
English
The regal yet innocent eminence created by the delightful blue floral motif on a white background, perfected by a gracefully voluminous form, establishes Korean Blue-and-White porcelain as the pinnacle of traditional white ceramics.
The blue pigment used for for the white porcelain ware, such as the one shown here, was so expensive during the Joseon era that only royal households and aristocratic families could afford it. That is why the designs for such works reflect the majestic beauty sought after by the Joseon's elite.
The light blue designs made by seemingly wanton brush strokes on top of the bare white porcelain reflect the harmony of positive and negative space that Master Potter Kim was pursuing, and exemplifies the dignified, elegant beauty that embodies the minimalism of emptiness.
Çeviri: S.T.
Kaynak / Source