yukari
Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wonhyo (원효)
#1
Wonhyo (원효)

Doğum: 617

Ölüm: 686

Wonhyo (617–686) Kore'de Budist geleneğinin önde gelen düşünür, yazar ve yorumcularından biriydi.
Öz-Fonksiyon (体 用), Doğu Asya Buzdim'i ve Kore Budizm'inde önemli bir kavram olup Wonhyo'nun senkretik felsefe ve dünya görüşüyle saflaştırılmıştır. Kore tarihinin önde gelen bilim-rahibidir. O, Doğu Asya Budist fikrinin ve yorumunun gelişiminde etkili bir figür olmuştur. Onun geniş edebi üretimi 24 fasikül ve 80 eserde toplanmıştır. İnancın Uyanışı kitabı üzerine yaptığı yorumlarla Doğu Anadolu Mahayana geleneğinin etkili ve yoğun çalışma gerektiren metinlerinden birinin yapılmasına yardımcı olmuştur. Wonhyo, Çinli ustalar Fazang, Li Tongxuan ve Chengguandan etkilenmiştir.
Üç Krallık dönemi sonunda ve Birleşik Silla dönemi başında yaşamıştır. Onun kapsamlı bilimsel çalışmaları yorumlar ve denemeler olarak oluşturuldu, Kore'de Budist Öğretileri yelpazesini benimsemiştir, Pure Land, Nirvana, Sanlun ve Tiantai (Lotus Sutra Okulu)'ında artık kullanılıyor.


Biyografi

Wonhyo, Apnyang (押梁)'da doğdu, günümüzde burası, Güney Kore'de Kuzey Gyeongsan eyaletindeki Gyeongsan şehridir. O Silla'nın büyük Konfüçyüs’çü bilim adamlarından birisi olarak kabul edilen Seol Chong'un oğludur.
Wonhyo, şarkıları ve sokak dansları ile ünlenmiştir.

Wonhyo Guhwang-dong, Gyeongju 'da bulunan Bunhwangsa tapınağında iken çok sayıda kitap yazmıştır. Wonhyo artık mevcut güçlü bir ilişki ile bir araştırma merkezi ve Wonhyo'un bıraktığı mirasa ithaf edilmiş Bogwangjeon salonu ile bir kutsal tapınak Bunhwangsa'da bulunmaktadır.


Yorumlama Geleneğine Katkısı

O iki yüzden fazla fasikülü ve seksene yakın çalışması da dâhil olmak üzere o tamamıyla Mahayana Kutsal geleneği üzerine yorumlar yazdı. Onun en etkili eserleri arasında olan İnanç ve Uyanış eserinde yorumlar yazdı, Nirvana Sutra ve Vajrasamādhi Sutra iki eser üzerine yaptığı sergilerle beraber. Bu metin Çin ve Japonya'da önde gelen Budist bilim adamlarının son derece saygı ile kullanıldı ve İnancın Uyanışı Kore geleneğinde en etkili metin oldu.


Eğitim Öğretim Hikâyesi


Wonhyo kariyerinin ilk dönemlerini bir keşiş olarak geçirdi. 661 yılında Yakın arkadaşı Uinsang (625-702, Kore Hwaom Okulunun Kurucusu) ile birlikte Budizm'i araştırmak için bir umut ile Çin'e seyahat yaptılar. Sağanak yağışa yakalandıkları için bir kutsal toprak olduğu inanılan Baekje adındaki bir bölgede sığınmak zorunda kaldılar. Ertesi sabah uyandıklarında, onlar hayretle, onların barınma yerlerinin aslında insan kafatası ile çevrilmiş eski bir mezar olduğunu fark ettiler. Wonhyo gece su içtiği kabın kafatası olduğunu görünce kustu. Çin'e gitmek için yapıkları planları bozdular. O rahipliği bıraktı ve rahip unvanı olmayan birisi olarak Buddhadharma yayılmasına döndü. Çünkü O'nun karakteri bu yöndeydi, Wonhyo Kore'de popüler bir kahramanı haline geldi.


English


Born: 617

Died: 686

Wonhyo (617–686 CE) was one of the leading thinkers, writers and commentators of the Korean Buddhist tradition. Essence-Function (體用), a key concept in East Asian Buddhism and particularly that of Korean Buddhism, was refined in the syncretic philosophy and worldview of Wonhyo.
As one of the most eminent scholar-monks in Korean history, he was an influential figure in the development of the East Asian Buddhist intellectual and commentarial tradition. His extensive literary output runs to over 80 works in 240 fascicles. Chinese masters who were heavily influenced by Wonhyo include Fazang, Li Tongxuan, and Chengguan.
With his life spanning the end of the Three Kingdoms period and the beginning of the Unified Silla. However, in his extensive scholarly works, composed as commentaries and essays, he embraced the whole spectrum of the Buddhist teachings which were received in Korea, including such schools as Pure Land, Nirvana, Sanlun and Tiantai (Lotus Sūtra school).

Biography

Wonhyo was born in Apnyang (押梁), nowadays the city of Gyeongsan, North Gyeongsang province, South Korea. He had a son, Seol Chong, who is considered to be one of the great Confucian scholars of Silla.
Wonhyo was famous for singing and dancing in the streets. While the Buddha discouraged such behaviors, his songs and dances were seen as upaya, or skillful means, meant to help save all sentient beings.

While Wonhyo was in Bunhwangsa temple located in Guhwang-dong, Gyeongju, he wrote a number of books. For such strong association with Wonhyo, a research center and a shrine named Bogwangjeon hall dedicated to Wonhyo's legacy are located in Bunhwangsa.


Contribution to commentarial tradition

He wrote commentaries on virtually all of the most influential Mahāyāna scriptures, altogether including over eighty works in over two hundred fascicles. Among his most influential works were the commentaries he wrote on the Awakening of Faith, Nirvana Sutra and Vajrasamādhi Sutra, along with his exposition on the meaning of the two hindrances, the ijangui. These were treated with utmost respect by leading Buddhist scholars in China and Japan, and served to help in placing the Awakening of Faith as the most influential text in the Korean tradition.


Teaching story

Wonhyo spent the earlier part of his career as a monk. In 661 he and a close friend - Uisang (625–702, founder of the Korean Hwaom school) - were traveling to China where they hoped to study Buddhism further. Somewhere in the region of Baekje the pair were caught in a heavy downpour and forced to take shelter in what they believed to be an earthen sanctuary. Upon waking the next morning, however, the companions discovered much to their amazement that their shelter was in fact an ancient tomb littered with human skulls, and the vessel from which Wonhyo had drunk was a human skull full of brackish water. Upon seeing this, Wonhyo vomited. Startled by the experience of believing that a gruesome liquid was a refreshing treat, Wonhyo was astonished at the power of the human mind to transform reality. After this "consciousness-only" enlightenment experience, he abandoned his plan to go to China. He left the priesthood and turned to the spreading of the Buddhadharma as a layman. Because of this aspect of his character, Wonhyo ended up becoming a popular folk hero in Korea.
[Resim: EGYsndh.jpg]





Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Alıntı
#2
Paylaşım için teşekkürler. Smile

>>> https://www.facebook.com/KoreaFansWorld
Alıntı
#3
Teşekkür ederiz Seher.^^
Alıntı
#4
Teşekkürler Seher abla.Smile
[Resim: 05EJy1R.jpg]
Alıntı
#5
Teşekkürler. ^_^
Alıntı
#6
Konu için teşekkürler.^^
Alıntı
#7
Tanıtım için teşekkürler. Bilmiş
Alıntı
#8
Teşekkürler canım... Opucuk
Alıntı
#9
Tanıtım için teşekkürler. Smile
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Alıntı
#10
Wonhyo (원효)
Çeviri / Translate: Seher KOÇ

>>> https://www.facebook.com/groups/43660099...1/?fref=ts
Alıntı




Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi