yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
United Silla Architecture‏
#1
United Silla Architecture‏


Birleşik Silla krallığının Kore yarımadasınla birleşmesinden sonra Kore kurumları köklü değişim geçirmiştir. Birleşik Silla, Çin'de Tang hanedanılığının tamamen olgunlaşan kültürüne dikkatini vererek, aynı zamanda kendine has kültürel kimliğini geliştirdi. Yeni Budist mezheplerine Tang'dan yeni Budist mezhepleri öğrenildi ve Budist sanatı geliştirildi. Huzurun olduğu bir dönemdi ve kültürel ilerleme sanata dayanıyordu.

Eski görkemliliğinin tüm izleri şu anda neredeyse kaybolsada, mimarlık Gyeongju Kraliyet başkentinde gelişmişitir. En yoğun olduğu yerde yaklaşık bir milyon nüfusuyla bu şehir, yedi millik arazide yaklaşık beş verimli havzanın çevrelediği iki nehir ve üç dağın bağlantı noktasında bulunmaktadır. Şehrin kentsel alanda gelişimi ve genişlemesi üç aşamada olmuştur. Hwangyong Tapınağı'nın merkeze yerleştirildiği zaman olan ikinci aşamada, bölge geniş caddeleriyle ızgara ağ şeklindeki yol bağlantısını geliştirmiştir.

Bu Saray yerleşimlerinden biri, eski binanın yerini belirterek korunmuş olan duvarlarında taş işçiliği olan yapay Annap Gölü ile dikkat çekmektedir. Şehirdeki asilzadelerin oturdukları bölge, soylulara ayrıcalık tanıyan; ama halk tabakasından olanlara yasaklanmış olan inşaat kanununa uygun bir şekilde inşa edilmiş olan büyük evlerden oluşmuştur. Binanın kalıntılarından parçalar her yerde bulunmuştur. Bunlardan sağlam şekilde kalanların şık ve zarif tasarımları görülmektedir.

Budist tapınakların planlarının ayırt edici özelliği kuzey-güney ekseninde bakışımlı olarak konumlandırılan diğer binaların merkezindeki ana salonun önündeki iki pagodadır. Kyongju yakınlarındaki Toham Dağı eteklerinde taş bir platform üzerine inşa edilmiş olan Bulguk Tapınağı Kore'deki en eski tapınaktır. Tapınak ilk olarak altıncı yüzyılın başlarında kuruldu ve 752 yılında tümüyle yeniden inşa edilerek büyütüldü. Orjinal platform ve altyapılar günümüze kadar bozulmadan kalabilmiş fakat mevcut ahşap binalar Joseon Hanedanlığı döneminde yeniden inşa edildi.

İki katlı tasarımın taş işçiliği mimari düzen ve gelişmiş inşa yöntemleri bakımından mükemmelliği sergilemektedir. İki taş pagoda tapınağın ana salonu önünde durmaktadır. Avlunun solunda bulunan basit Sokka tepesi, Budha'nın huzurlu görüntüsünü temsil eder. Bu iki kaidede üç katlıdır ve yaklaşık yirmibeş metre kadar yüksekliğe sahiptir. Pagoda, basit süssüz bir yer döşemesi ile her birinde beş aşamalı saçak ve tepesi kesilmiş çatısı olan üç katlı bir stupadan oluşmuştur. Bu özellikleri Kore taş pagodalarının kendine özgü biçimini oluşturur.

Sarayın sağında Dabotab kompleksi Buda'nın çeşitli evrenlere yönelik öğretilerini temsil eder ve Asya'nın en uzak köşesindeki Kore'de eşsiz ve tektir. Otuz beş ayaklık yüksekliğiyle bu pagoda, kenarlıklarıyla birlikte dört ana katının her bir yanındaki merdiven boşluklarıyla bir yer döşemesine sahiptir ve bitirilmiş bilyeli tabaka biçimindeki kavis dizisi diye nitelendirilmektedir. Nilüfer çiçeği desenli motif, kalıplar ve pagodanın diğer ayrıntıların süsleme tasarım motifi ve pagodanın diger ayrıntılarıda gözle görülür.

Seokguram kaya mağarası tapınağı Toham Dağı üzerinde yer almaktadır. Burası Bulguk Tapınağı ile aynı mimar tarafından ve yaklaşık aynı dönemde inşa edilmiştir. Bu mağara tapınağı, doğal bir manzara görünümü kazandırmak için el yapımı olarak ve ustalıkla granit levhalarla inşa edilmiş ve üstü toprak yığınıyla örtülmüştür. Tapınağa, duvarlarının her bir yanına ve ana mezar odasına giden geçitin girişinde oyulmuş Budist koruyucuların suratları olan büyük taş tabakalarla kaplanmış dikdörtgen şeklindeki bir giriş salonu yontulmuştur. Çember şeklindeki ana mezar odası zarif bir tavanla örtülmüştür ve bodhisattvalar ile on havariyi resimleyen taştan oyulmuş duvar tablolarıyla çevrilmiştir. Ortasında, nilüfer bir kaide üzerinde bulunan zarif Buda heykeli odada ön plana çıkarılmıştır.

Kaya mağarası tapınakları Asya'da çok az görülmektedir; ancak tapınak ve heykellerden birkaçı böylesine ileri derecedeki bir sanatsal niteliği gözler önüne sermektedir. Hiçbirisininde dinsel ve sanatsal açıdan eksiksiz Seokguram gibi ayrıntılı tasarımı yoktur.

[Resim: ls4e1W.png]
Çeviri: 07 merve

Kaynak
Cevapla
#2
English


[Resim: H9dLlD.png][/URL]

United Silla Architecture

After the unification of the Korean peninsula into the kingdom of United Silla, Korean institutions were radically transformed. United Silla absorbed the fully matured culture of the T'ang dynasty in China, and at the same time developed a unique cultural identity. New Buddhist sects were introduced from the T'ang and Buddhist art flourished. It was a great period of peace and cultural advancement in all helds of the arts.

Architecture flourished in the royal capital of Gyeongju, though almost all traces of the former glory have vanished at the present time. The city with nealy a million inhabitants at her peak was strategically located at the junction of two rivers and three mountains encircling a fertile basin of about five by seven miles in area. The urban area of the city was developed and expanded in three stages. In the second stage, when Hwangyong Temple was located in the center, the region was developed into the grid network of road patterns with wide streets.

One of the Palace sites is marked by the artificial lake of Annap with stone works of retaining walls delineating the former building location. The residential district of the nobles in the city was composed of great houses which were constructed conforming to the the building code that granted privileges to the nobles, but forbidden to the commoners. Tiles from many ruins of the buildings were found everywhere. Of those that are still intact, show elegant and graceful design.

The plans of Buddhist temples were characterized by two pagodas in front of the central main hall in a symrnetrical layout on the north-south axis with other buildings. Pulguk Temple, built on a stone platform at the foothill of Mt. Toham near Kyongju, is the oldest existing temple in Korea. The temple was first founded early in the sixth century and was entirely rebuilt and enlarged in 752. The original platform and foundations have remained intact to the present, but the existing wooden buildings were reconstructed during the Choson dynasty.

The stone work of the two story platform exhibits a superb sense of architectural organization and advanced building methods. Two stone pagodas stand in front of the main hall of the temple. The simpler Sokka-top located to the left of the court represents Buddha's manifestation in a transcendent calm. It has three stories with two pedestal layers and a total height reaching about twenty-five feet. The pagoda consists of simple undecorated pedestal slabs and three story stupa each of which has five stepped eaves and truncated roofs. These characteristics constitute a typical form of the Korean stone pagodas.

To the right of the court, the complex Dabotab represents Buddha's manifestation in a diversified universe, and is unique in Korea, further so in Asia. With a height of thirty-five feet, this pagoda has one pedestal with a staircase on each side, four main stories with balustrade and is characterized by the final crown-ball-and-plate sequence. The design motif of the lotus flower is apparent in mouldings and other details of the pagoda.

The rock cave shrine of Sokkuram is located on the crest of Mt. Toham. It was built by the same master architect of Bulguk Temple, and built around the same era. This cave shrine was artificially and skillfully constructed with granite blocks and covered with an earth mound on top to give the appearance of a natural landscape. The shrine boasts a rectangular anteroom lined with large stone slabs carved with the figures of the protectors of Buddhism on each side of the walls and at the entrance passageway to the main chamber. The circular main chamber covered by an elegant dome ceiling and surrounded by carved stone wall panels depicting bodhisattvas and the ten disciples. The graceful statue of Buddha on a lotus pedestal in the center is the dominant feature of the chamber.

Rock cave shrines are not rare in Asia, but few of these shrines and sculptures reveal such high level of artistry. None are as religiously and artistically complete in overall design as those at Seokguram.

Cevapla
#3
[Resim: d2hsDu.jpg]

[Resim: pHU0k2.jpg]

[Resim: 5BhqGw.jpg]
Cevapla
#4
[Resim: BR95zL.jpg]

[Resim: eOeEa4.jpg]

[Resim: 2GW7jF.jpg]
Cevapla
#5
[Resim: sxsnAk.jpg]

[Resim: o8Vva0.jpg]

[Resim: LU4txg.jpg]
Cevapla
#6
[Resim: t5W9jO.jpg]

[Resim: Z1xHVX.jpg]

[Resim: LHfKhH.jpg]
Cevapla
#7
[Resim: KqzeSE.jpg]

[Resim: IaZQDz.jpg]

[Resim: CFyasN.jpg]
Cevapla
#8
[Resim: Ev9ZEJ.jpg]

[Resim: vQnY3r.jpg]

[Resim: 0utV14.jpg]
Cevapla
#9
[Resim: toG5gs.jpg]

[Resim: nHsDlh.jpg]

[Resim: 0tSJ0c.jpg]
Cevapla
#10
[Resim: PEhnvB.jpg]

[Resim: aU6FGl.jpg]

[Resim: cJ2le5.jpg]
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi