The Secrets Behind the Massive Success of BTS: With Social Media, the Group Has Found Fans All Around the World
BTS'nin Büyük Başarısının Arkasındaki Sırrı: Grup, Sosyal Medyayla Dünyanın Dört Bir Yanında Hayranlarına Ulaşıyor
![[Resim: 9m4ZO5.jpg]](https://i.hizliresim.com/9m4ZO5.jpg)
BTS, 12 Ocak tarihinde iki gün ara ile düzenlenen Golden Disc Ödülleri'nin ikinci gününde "Love Yourself: Her" adlı albümüyle Yılın Albümü ödülünü aldı. Soldan: V, Jin, Jungkook, Suga, RM, Jimin, ve J-Hope. [ILGAN SPOR]
![[Resim: W7n35m.jpg]](https://i.hizliresim.com/W7n35m.jpg)
Soldan: BTS hayranları Aralık 2017'de New York Times Meydanı'nda BTS ürünlerini aldıktan sonra, hayranlar Kasım 2017'de "Ellen DeGeneres Şovu" ile ilgili grubun performansı boyunca şarkı söylüyor. Grubun üyeleri son konserinde hayranları tarafından yapılan kartları tutuyor. [TWITTER, YOUTUBE]
![[Resim: 9m4ZM8.jpg]](https://i.hizliresim.com/9m4ZM8.jpg)
K-POP dünyaca ünlü grubu BTS, son zamanlarda batı Seoul'un Guro Bölgesindeki Gocheok Sky Dome'da 40.000'den fazla hayranını bir araya getirem dördüncü resmi küresel fan toplantısını tamamladı. Üç saatlik bir toplantıda yedi üye mutlu anılarını, ARMY olarak bilinen hayranlarıyla paylaştı. Etkinlik sonunda üyeler hayranlarının karşısına çıkacaklarını ve "BTS ARMY'ye baktığımızda çok sevindiklerini, sevdiklerini, bunu anlattıkları için şükrediyoruz" diye ekipçe minnettarlıklarını paylaştılar.
Grup, hayranlarının ne kadar tatlı olduklarını ve hayranlarıyla nasıl bağlantı kurmalarını istediklerini hep paylaşıyor. Kameraların önünde değillerse, akıllı telefonlarını açıyorlar ve şu anda ne yaptıklarını paylaşıyorlar. Özel hayatlarını korumaya istekli diğer üst düzey yıldızların aksine, grubun yedi üyesi hayranlarına kişisel anlarını sergilemekten hiç korkmuyor.
Yıllar geçtikçe grup, BTS ARMY'leri ile aralarında kalan duvarları ortadan kaldırmak için çalıştı. Hayranlar ile her zaman birbirine bağlıymış gibi hissediyorlar ve grup bu durumu çok beğeniyor.
Geçen sene Amerikan Müzik Ödülleri'nde performanslarını yaptıktan sonra, kendileri tarafından süslü bir partiye girebilirlerdi, fakat hemen, kendi otel odalarına geri döndüler ve performanslarının başarısını ARMY'e atfettiler. Sadece yetenekli değil, aynı zamanda alçak gönüllü de olmaya çalışıyorlar.
Grubun ajansı Big Hit Entertainment, grubun hayranlarının klipleri izleyeceğini bildikleri için göründükleri televizyon programlarının popüler olup olmadıklarına dair hesaplama yapmaz, bunun yerine sadece kendi görünümlerinin kalitesine önem veriyorlar. Dünyanın neresinde olursanız olun çevrimiçi olabilirsiniz. Hayranlar, görünüşlerini Rusça, Çince, Japonca ve daha bir çok başka dile çevirmeyi gönüllü bir şekilde yapıyorlardı.
18 Ocak itibarıyla BTS, 12,22 milyon Twitter takipçisi, 5,96 milyon Facebook sevdalı ve Bangtan TV kanalına YouTube'da 5,8 milyon abone topladı. Grubun şimdiye kadar yüklediği görüntülerin birikmiş görüşleri dünya çapında 8,5 milyarı aştı.
Uzmanlar, grubun bağlı bir dünyada yaşamanın en iyisini yaptığını söylüyor. Grubun müzik videoları ve günlük olarak sosyal medya ile ilgili güncellemeleri sayesinde yurt dışında yaşayan hayranlar, daha önce hiç ulaşamayacakları bir şekilde gruba bağlanabiliyorlardı.
K-pop, güzel yüzleri, bağımlılık yapan melodiler ve heyecan verici dans hareketleri nedeniyle uzun zamandır ilginç bir düşünüldü. BTS üyelerinin sosyal medya becerilerini ekleyerek grup, rekabet gücü yüksek bir pazarda kendilerini ayırt edebildi ve grubun ajansının orijinal pazarlama stratejisinin bir parçası olan Kore dışındaki hayranlarına hitap edebildi.
Ajansın Genel Müdürü Bang Si-hyuk, Kore Merkez Bankası'nın bir üyesi olan JoongAng Ilbo ile 2016'da verdiği röportajda "Hayranlar çok değerli insanlar. Grubun lideri RM, gruba ne kadar çok sevgi ve şefkat verdiğini bildiklerinden, onları ödüllendiremezsek mantıklı gelmiyor "dedi." Çünkü taraftarların bizleri daha çok görmek istediklerini biliyoruz. ,] YouTube, Twitter ve Instagram gibi birçok sosyal medya platformunda içerik oluşturuyoruz "dedi.
Aslında, Twitter, Facebook, YouTube ve Naver V-Live gibi çeşitli sosyal medya platformları aracılığıyla hayatlarının neredeyse her kesimini, giydikleri kıyafetleri, yediği yemekleri ve boş zamanlarında yaptıkları şeyleri paylaşıyorlar.
Sungkyunkwan Üniversitesi Gazetecilik ve Kitle İletişimi Bölümü'nden Profesör Lee Jae-guk, "Halkala daha fazla maruz kalmak, grubun fandominini büyütmenin ve geliştirmenin bir yoludur. Halk şarkıcıları sıklıkla görürse daha fazla tanıdıklaşacak ve seveceklerdir. "
Birkaç uzman BTS'nin başarısını analiz etti ve sosyal medyanın BTS'e en önemli katkıda bulunduğu aktif kullanımı belirtti.
BTS'in Başarısındaki Yedi Faktör
1. Empati
Grubun yedi üyesinin tamamı Seoul metropol alanı dışında dünyaya geldi ve eğitim dönemlerinde zorlandılar. SM, YG veya JYP Entertainment gibi güçlü kurumların desteği olmadan, başarı garantisi verilmez ve amaçlarını gerçekleştirmek için çok çalışmak zorundaydılar. Müzikte çılgınca duygular içeriyor ve bu da hayranlarının çoğuyla uyuşuyor.
2. Dürüstlük
Grubun üyeleri, kendileri hakkında konuşurken oldukça dürüst olurlar. Suga, önceki aşamasında depresyonda olduğunu ve daha önceki sahne isminin Agust D.'nin kaydettiği mixtapes'lerde şarkıcı olarak hitap ettiğini söylemekten çekinmedi.
V-Live canlı akış platformundaki bir görünümde RM, yabancı medyayla yapılan röportajlarda İngilizce konuşmasından sorumlu olduğu için "çok korktu ve endişeli" olduğunu itiraf etti.
Yazar Kim Sung-chul, "BTS, yalnızca TV'de görülebilen pop idoller" yerine "sosyal medya aracılığıyla bağlanan arkadaşlar" imajına sahip olan "Bu Bangtan DNA" adlı kitabında yazmıştı. büyüme ve gelişme, birilerinin ailesi gerçekten bir şey gerçekleştirdiğinde olduğu gibi aynı etkiye sahiptir. "(Grup ayrıca" Bangtan "olarak anılır.)
3. Çaba
Grubun müzik videolarına ve performanslarına ek olarak, grup kendi hayranları için şarkı kapaklarının yanı sıra piyasaya sürülmemiş parçaları da yüklemektedir. Tüm üyeler, Bangtan Bomb'a yükledikleri günlük hayatlarını, YouTube kanalı Bangtan TV'de paylaşmakta oldukça aktifler.
Videolarıyla hayranları onları, bir televizyon programında görünmelerini beklemek zorunda kalmadan şarkıcıların neler yaptığını görebilirler.
4. Dijital yerli
Yedi üyenin her biri dijital yerli insanlar yani dijital cihazları yetişkinler olarak öğrenmekten çok, dijital çağda büyüdükleri anlamına geliyor. Dolayısıyla, bunların her biri canlı olarak kendi başlarına video akışı başlatmakta tamamen rahatlar. Jungkook, Jimin'in üç dakikalık ve 40 saniyelik uzunluğundaki bir video klibi bile ikisi Japonya'ya gittiğinde yükledi bu film kendisi tarafından tamamen filme alındı ve düzenlendi.
5. Teklik
Her gün canlı videolarla yedi kişinin kişilikleri ortaya çıkıyor. Tercih ettikleri müzik stilleri, şarkı sözlerinin yazılması ve şarkılarının melodilerinin bestelenmesi süreciyle gösterilir.
Bangtan Bombası kanalına ve sosyal medyaya daha fazla içerik yüklemeye başladıklarından her üyenin şahsiyeti daha netleşti. V sık sık bir film kamerasıyla resim çekmeye olan sevgisinden bahsediyor ve Jungkook sık sık en sevdiği müzisyenlerini Twitter'da tanıtıyor. Jin zaman zaman, YouTube sayfasındaki kanallardan birisi olan "EAT Jin!" Adlı şovu için canlı yayın başlatıyor ve ne yediğini gösterir.
6. Çok Katlı Hikaye Anlatımı
Grubun başarısı, küçük bir ajansdan bir çocuk grubu oldukları gerçeğini göz önüne alarak alışılmadık bir konudur. Dünya çapında yaygınlaşıncaya kadar sadece K-pop endüstrisinde çalışan küçük bir ajansın pek çok grubundan biriydi. Sıra dışı başarılarından dolayı, anlatacakları birçok hikayeleri var, en iyi, Hermann Hesse romanından "Demian" ın ilham alan ikinci albümü "Wings" de görüldü.
UCLA Tiyatro, Sinema ve Televizyon Okulu'ndan Prof. Kim Suk-young, "[Albüm] klasik edebiyat ve filmleri kucaklayan klasik yönlere sahip" açıklamasında bulundu.
Grubun içeriğinin bir kısmı geçmişle bağlantılıdır veya geleceği öngörmektedir. Geçen Mayıs ayında Jin, "Smeraldo" başlığıyla birlikte bir buket tutan bir resmini tweet yaptı ve bu, İtalyan bir kelimedir ve zümrüt haline dönüşmektir. Hayranlar, tweet'in grubun yaklaşan dönüşüne işaret ettiğini hemen anladı.
Amerikan müzik dergisi Rolling Stone, "BTS, mitolojilerini albümleri etrafında kuruyor" dedi.
7. Bağış
Grubun sahip olduğu birkaç hedef arasında biri de "olumlu etki yaratmak" tır. "Love Myself" küresel kampanyası buna güzel bir örnektir. Kampanya, Birleşmiş Milletler Çocuk Fonu (Unicef) ile grubun şiddete karşı konuşmak için kullandığı bir ortaklıktır. İki yıllık bağış toplama programıdır ve "Love Yourself" albüm serisinin satışlarının yüzde 3'ü kampanyaya sunulmaktadır. Grup ayrıca Unicef'in #IDviolence programına 500 milyon Won (470,000 $) bağışta bulunma sözü de vermiştir.
BTS'nin Büyük Başarısının Arkasındaki Sırrı: Grup, Sosyal Medyayla Dünyanın Dört Bir Yanında Hayranlarına Ulaşıyor
![[Resim: 9m4ZO5.jpg]](https://i.hizliresim.com/9m4ZO5.jpg)
BTS, 12 Ocak tarihinde iki gün ara ile düzenlenen Golden Disc Ödülleri'nin ikinci gününde "Love Yourself: Her" adlı albümüyle Yılın Albümü ödülünü aldı. Soldan: V, Jin, Jungkook, Suga, RM, Jimin, ve J-Hope. [ILGAN SPOR]
![[Resim: W7n35m.jpg]](https://i.hizliresim.com/W7n35m.jpg)
Soldan: BTS hayranları Aralık 2017'de New York Times Meydanı'nda BTS ürünlerini aldıktan sonra, hayranlar Kasım 2017'de "Ellen DeGeneres Şovu" ile ilgili grubun performansı boyunca şarkı söylüyor. Grubun üyeleri son konserinde hayranları tarafından yapılan kartları tutuyor. [TWITTER, YOUTUBE]
![[Resim: 9m4ZM8.jpg]](https://i.hizliresim.com/9m4ZM8.jpg)
K-POP dünyaca ünlü grubu BTS, son zamanlarda batı Seoul'un Guro Bölgesindeki Gocheok Sky Dome'da 40.000'den fazla hayranını bir araya getirem dördüncü resmi küresel fan toplantısını tamamladı. Üç saatlik bir toplantıda yedi üye mutlu anılarını, ARMY olarak bilinen hayranlarıyla paylaştı. Etkinlik sonunda üyeler hayranlarının karşısına çıkacaklarını ve "BTS ARMY'ye baktığımızda çok sevindiklerini, sevdiklerini, bunu anlattıkları için şükrediyoruz" diye ekipçe minnettarlıklarını paylaştılar.
Grup, hayranlarının ne kadar tatlı olduklarını ve hayranlarıyla nasıl bağlantı kurmalarını istediklerini hep paylaşıyor. Kameraların önünde değillerse, akıllı telefonlarını açıyorlar ve şu anda ne yaptıklarını paylaşıyorlar. Özel hayatlarını korumaya istekli diğer üst düzey yıldızların aksine, grubun yedi üyesi hayranlarına kişisel anlarını sergilemekten hiç korkmuyor.
Yıllar geçtikçe grup, BTS ARMY'leri ile aralarında kalan duvarları ortadan kaldırmak için çalıştı. Hayranlar ile her zaman birbirine bağlıymış gibi hissediyorlar ve grup bu durumu çok beğeniyor.
Geçen sene Amerikan Müzik Ödülleri'nde performanslarını yaptıktan sonra, kendileri tarafından süslü bir partiye girebilirlerdi, fakat hemen, kendi otel odalarına geri döndüler ve performanslarının başarısını ARMY'e atfettiler. Sadece yetenekli değil, aynı zamanda alçak gönüllü de olmaya çalışıyorlar.
Grubun ajansı Big Hit Entertainment, grubun hayranlarının klipleri izleyeceğini bildikleri için göründükleri televizyon programlarının popüler olup olmadıklarına dair hesaplama yapmaz, bunun yerine sadece kendi görünümlerinin kalitesine önem veriyorlar. Dünyanın neresinde olursanız olun çevrimiçi olabilirsiniz. Hayranlar, görünüşlerini Rusça, Çince, Japonca ve daha bir çok başka dile çevirmeyi gönüllü bir şekilde yapıyorlardı.
18 Ocak itibarıyla BTS, 12,22 milyon Twitter takipçisi, 5,96 milyon Facebook sevdalı ve Bangtan TV kanalına YouTube'da 5,8 milyon abone topladı. Grubun şimdiye kadar yüklediği görüntülerin birikmiş görüşleri dünya çapında 8,5 milyarı aştı.
Uzmanlar, grubun bağlı bir dünyada yaşamanın en iyisini yaptığını söylüyor. Grubun müzik videoları ve günlük olarak sosyal medya ile ilgili güncellemeleri sayesinde yurt dışında yaşayan hayranlar, daha önce hiç ulaşamayacakları bir şekilde gruba bağlanabiliyorlardı.
K-pop, güzel yüzleri, bağımlılık yapan melodiler ve heyecan verici dans hareketleri nedeniyle uzun zamandır ilginç bir düşünüldü. BTS üyelerinin sosyal medya becerilerini ekleyerek grup, rekabet gücü yüksek bir pazarda kendilerini ayırt edebildi ve grubun ajansının orijinal pazarlama stratejisinin bir parçası olan Kore dışındaki hayranlarına hitap edebildi.
Ajansın Genel Müdürü Bang Si-hyuk, Kore Merkez Bankası'nın bir üyesi olan JoongAng Ilbo ile 2016'da verdiği röportajda "Hayranlar çok değerli insanlar. Grubun lideri RM, gruba ne kadar çok sevgi ve şefkat verdiğini bildiklerinden, onları ödüllendiremezsek mantıklı gelmiyor "dedi." Çünkü taraftarların bizleri daha çok görmek istediklerini biliyoruz. ,] YouTube, Twitter ve Instagram gibi birçok sosyal medya platformunda içerik oluşturuyoruz "dedi.
Aslında, Twitter, Facebook, YouTube ve Naver V-Live gibi çeşitli sosyal medya platformları aracılığıyla hayatlarının neredeyse her kesimini, giydikleri kıyafetleri, yediği yemekleri ve boş zamanlarında yaptıkları şeyleri paylaşıyorlar.
Sungkyunkwan Üniversitesi Gazetecilik ve Kitle İletişimi Bölümü'nden Profesör Lee Jae-guk, "Halkala daha fazla maruz kalmak, grubun fandominini büyütmenin ve geliştirmenin bir yoludur. Halk şarkıcıları sıklıkla görürse daha fazla tanıdıklaşacak ve seveceklerdir. "
Birkaç uzman BTS'nin başarısını analiz etti ve sosyal medyanın BTS'e en önemli katkıda bulunduğu aktif kullanımı belirtti.
BTS'in Başarısındaki Yedi Faktör
1. Empati
Grubun yedi üyesinin tamamı Seoul metropol alanı dışında dünyaya geldi ve eğitim dönemlerinde zorlandılar. SM, YG veya JYP Entertainment gibi güçlü kurumların desteği olmadan, başarı garantisi verilmez ve amaçlarını gerçekleştirmek için çok çalışmak zorundaydılar. Müzikte çılgınca duygular içeriyor ve bu da hayranlarının çoğuyla uyuşuyor.
2. Dürüstlük
Grubun üyeleri, kendileri hakkında konuşurken oldukça dürüst olurlar. Suga, önceki aşamasında depresyonda olduğunu ve daha önceki sahne isminin Agust D.'nin kaydettiği mixtapes'lerde şarkıcı olarak hitap ettiğini söylemekten çekinmedi.
V-Live canlı akış platformundaki bir görünümde RM, yabancı medyayla yapılan röportajlarda İngilizce konuşmasından sorumlu olduğu için "çok korktu ve endişeli" olduğunu itiraf etti.
Yazar Kim Sung-chul, "BTS, yalnızca TV'de görülebilen pop idoller" yerine "sosyal medya aracılığıyla bağlanan arkadaşlar" imajına sahip olan "Bu Bangtan DNA" adlı kitabında yazmıştı. büyüme ve gelişme, birilerinin ailesi gerçekten bir şey gerçekleştirdiğinde olduğu gibi aynı etkiye sahiptir. "(Grup ayrıca" Bangtan "olarak anılır.)
3. Çaba
Grubun müzik videolarına ve performanslarına ek olarak, grup kendi hayranları için şarkı kapaklarının yanı sıra piyasaya sürülmemiş parçaları da yüklemektedir. Tüm üyeler, Bangtan Bomb'a yükledikleri günlük hayatlarını, YouTube kanalı Bangtan TV'de paylaşmakta oldukça aktifler.
Videolarıyla hayranları onları, bir televizyon programında görünmelerini beklemek zorunda kalmadan şarkıcıların neler yaptığını görebilirler.
4. Dijital yerli
Yedi üyenin her biri dijital yerli insanlar yani dijital cihazları yetişkinler olarak öğrenmekten çok, dijital çağda büyüdükleri anlamına geliyor. Dolayısıyla, bunların her biri canlı olarak kendi başlarına video akışı başlatmakta tamamen rahatlar. Jungkook, Jimin'in üç dakikalık ve 40 saniyelik uzunluğundaki bir video klibi bile ikisi Japonya'ya gittiğinde yükledi bu film kendisi tarafından tamamen filme alındı ve düzenlendi.
5. Teklik
Her gün canlı videolarla yedi kişinin kişilikleri ortaya çıkıyor. Tercih ettikleri müzik stilleri, şarkı sözlerinin yazılması ve şarkılarının melodilerinin bestelenmesi süreciyle gösterilir.
Bangtan Bombası kanalına ve sosyal medyaya daha fazla içerik yüklemeye başladıklarından her üyenin şahsiyeti daha netleşti. V sık sık bir film kamerasıyla resim çekmeye olan sevgisinden bahsediyor ve Jungkook sık sık en sevdiği müzisyenlerini Twitter'da tanıtıyor. Jin zaman zaman, YouTube sayfasındaki kanallardan birisi olan "EAT Jin!" Adlı şovu için canlı yayın başlatıyor ve ne yediğini gösterir.
6. Çok Katlı Hikaye Anlatımı
Grubun başarısı, küçük bir ajansdan bir çocuk grubu oldukları gerçeğini göz önüne alarak alışılmadık bir konudur. Dünya çapında yaygınlaşıncaya kadar sadece K-pop endüstrisinde çalışan küçük bir ajansın pek çok grubundan biriydi. Sıra dışı başarılarından dolayı, anlatacakları birçok hikayeleri var, en iyi, Hermann Hesse romanından "Demian" ın ilham alan ikinci albümü "Wings" de görüldü.
UCLA Tiyatro, Sinema ve Televizyon Okulu'ndan Prof. Kim Suk-young, "[Albüm] klasik edebiyat ve filmleri kucaklayan klasik yönlere sahip" açıklamasında bulundu.
Grubun içeriğinin bir kısmı geçmişle bağlantılıdır veya geleceği öngörmektedir. Geçen Mayıs ayında Jin, "Smeraldo" başlığıyla birlikte bir buket tutan bir resmini tweet yaptı ve bu, İtalyan bir kelimedir ve zümrüt haline dönüşmektir. Hayranlar, tweet'in grubun yaklaşan dönüşüne işaret ettiğini hemen anladı.
Amerikan müzik dergisi Rolling Stone, "BTS, mitolojilerini albümleri etrafında kuruyor" dedi.
7. Bağış
Grubun sahip olduğu birkaç hedef arasında biri de "olumlu etki yaratmak" tır. "Love Myself" küresel kampanyası buna güzel bir örnektir. Kampanya, Birleşmiş Milletler Çocuk Fonu (Unicef) ile grubun şiddete karşı konuşmak için kullandığı bir ortaklıktır. İki yıllık bağış toplama programıdır ve "Love Yourself" albüm serisinin satışlarının yüzde 3'ü kampanyaya sunulmaktadır. Grup ayrıca Unicef'in #IDviolence programına 500 milyon Won (470,000 $) bağışta bulunma sözü de vermiştir.
all world BTS
![[Resim: Z9N0E0.gif]](https://i.hizliresim.com/Z9N0E0.gif)
![[Resim: Z9N0E0.gif]](https://i.hizliresim.com/Z9N0E0.gif)