Yeongsanjae
Akbaba Tepesi Ayinleri
![[Resim: vvoxtgn.jpg]](http://i.imgur.com/vvoxtgn.jpg)
Ünlü bir Kore atasözü der ki; “Tüm yaşayanlar bir gün ölecek, tüm birlikte olanlar bir gün ayrılacak.” İnsanlar ölümlüdür. Budizm'de ölümden sonra bile (Dharma anlayışına ya da Buda kurallarına göre); ölülerin acı ve ızdıraptan kurtulabileceğine inanılır. Akbaba Tepesi Ayinleri (Yeongsanjae); şeytan çıkarma, anma ve -ölümden sonra aydınlanma için dua edilen- Dharma törenlerinin bir birleşimidir. Ayinler kişinin ölümünden sonraki 49. günde gerçekleştirilir çünkü Budistler ölümü takip eden 49 gün içinde bir sonraki hayatın kaderinin belirleneceğine inanır.
Akbaba Tepesi, Buda Sakyamuni'nin yaşam boyu öğretilerini anlattığı Hindistan'daki Gridhrakuta Dağı'nı temsil etmektedir. Bu meclis (kurul) Kore'de Budist sanatının en sevilen motiflerinden biri oldu ve çok sayıda resim “Buda Sakyamuni Akbaba Tepesi'nde Meclise Vaaz Veriyor” (Yeongsan hoesangdo) başlığı altında yapıldı. Akbaba Tepesi Ayinleri bu toplantıların yeniden canlandırılmasıdır; ruhların bu dünyada işlenen günahlardan temizlenmesine ve Budist cennetinde yeniden doğmalarına yardım eden en önemli Budist anma ayinlerinden biridir. Bazen, bu ayinlerde savaşta ulusların barış ve başarı kazanması için dua edilir.
Bu ayinlerin orijinal hali, üç gün üç gece süren görkemli törenlerdir. Koreliler çoğu zaman, büyük bir kargaşanın yaşandığı yer ya da devletten bahsederken Budist kökenli “yadan beopseok” kelimesini kullanırlar. “yadan” açık podyum, “beopseok” ise Buda yasalarının vaaz edildiği Dharma toplantılarının yapıldığı yer demektir. Buda'nın öğretileri büyük bir kargaşaya neden olarak birçok insanın dikkatini çektiğinden, “yadan beopseok” ifadesine bu anlamlar yüklenmişti. Sakyamuni, Akbaba Tepesi'nde Lotus Sutra vaazını verirken 3 milyondan fazla kişinin toplandığı söylenir.
![[Resim: xl3PFd8.jpg]](http://i.imgur.com/xl3PFd8.jpg)
Akbaba Tepesi Ayinleri büyük ölçekli bir etkinlik olduğundan, çeşitli gösterişli ve kutsal ayinlerden oluşan karmaşık işlemlerden geçilir. Açık hava ayinleri Buda'nın yaşamı boyunca verdiği vaazların gerçek bir temsili olarak "Buda Sakyamuni Akbaba Tepesi'nde Meclise Vaaz Veriyor" adlı büyük bir resmin asılmasıyla başlar. Daha sonra; Buda, bodhisattvalar, koruyucu tanrılar, ölmüşlerin ruhları vb.den oluşan bir sürü ibadet nesnesi sunağa ve tapınağa taşınır. Bunu takiben; davet edilen tanrılara saygı göstermek için yapılan kurban ayini ve son olarak da misafirleri uğurlamak için yapılan veda ayini gerçekleştirilir. Tüm bu işlemlerin içinde en önemlisi Buda'ya duaların sunulmasıdır çünkü dualar bu uzun ve gerçek ayinde diğer anma törenlerinden daha fazla zaman alır.
Müzik, Akbaba Tepesi Ayinlerinin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ayinler aracılığıyla, keşiş ilahileri ayin şarkıları (beompae) söylenir ve 2 telli kanuna benzer çalgılar (haegeum), davullar, çift taraflı davullar (janggu), 6 telli kanuna benzer çalgılar (geomungo) ve diğer enstrümanlar çalınır. Aynı zamanda zil dansı (barachum), kelebek dansı (nabichum) ve davul dansı (beopgochum) sergilenir. Çeşitli Budist anma törenlerinde kullanılan şarkı beompae; gagok (şiirli lirik şarkılar) ve pansori (epik ilahi) ile birlikte, geleneksel Kore vokal müziğinin üç temsilci türünden biridir.
Akbaba Tepesi Ayinleri; izleyiciler için hazırlanan sanatsal törenler değil, daha ziyade çok sayıda insanın ciddiyetle katıldığı gerçek dini ayinlerdir. Bu ayinlerin amacı, ölülerin ruhlarına rehberlik etmek ve aynı zamanda ruhani törene katılarak Buda'nın öğretilerine daha da yakın olmaktır.
Çeviri: Aralidia
Akbaba Tepesi Ayinleri
![[Resim: vvoxtgn.jpg]](http://i.imgur.com/vvoxtgn.jpg)
Ünlü bir Kore atasözü der ki; “Tüm yaşayanlar bir gün ölecek, tüm birlikte olanlar bir gün ayrılacak.” İnsanlar ölümlüdür. Budizm'de ölümden sonra bile (Dharma anlayışına ya da Buda kurallarına göre); ölülerin acı ve ızdıraptan kurtulabileceğine inanılır. Akbaba Tepesi Ayinleri (Yeongsanjae); şeytan çıkarma, anma ve -ölümden sonra aydınlanma için dua edilen- Dharma törenlerinin bir birleşimidir. Ayinler kişinin ölümünden sonraki 49. günde gerçekleştirilir çünkü Budistler ölümü takip eden 49 gün içinde bir sonraki hayatın kaderinin belirleneceğine inanır.
Akbaba Tepesi, Buda Sakyamuni'nin yaşam boyu öğretilerini anlattığı Hindistan'daki Gridhrakuta Dağı'nı temsil etmektedir. Bu meclis (kurul) Kore'de Budist sanatının en sevilen motiflerinden biri oldu ve çok sayıda resim “Buda Sakyamuni Akbaba Tepesi'nde Meclise Vaaz Veriyor” (Yeongsan hoesangdo) başlığı altında yapıldı. Akbaba Tepesi Ayinleri bu toplantıların yeniden canlandırılmasıdır; ruhların bu dünyada işlenen günahlardan temizlenmesine ve Budist cennetinde yeniden doğmalarına yardım eden en önemli Budist anma ayinlerinden biridir. Bazen, bu ayinlerde savaşta ulusların barış ve başarı kazanması için dua edilir.
Bu ayinlerin orijinal hali, üç gün üç gece süren görkemli törenlerdir. Koreliler çoğu zaman, büyük bir kargaşanın yaşandığı yer ya da devletten bahsederken Budist kökenli “yadan beopseok” kelimesini kullanırlar. “yadan” açık podyum, “beopseok” ise Buda yasalarının vaaz edildiği Dharma toplantılarının yapıldığı yer demektir. Buda'nın öğretileri büyük bir kargaşaya neden olarak birçok insanın dikkatini çektiğinden, “yadan beopseok” ifadesine bu anlamlar yüklenmişti. Sakyamuni, Akbaba Tepesi'nde Lotus Sutra vaazını verirken 3 milyondan fazla kişinin toplandığı söylenir.
![[Resim: xl3PFd8.jpg]](http://i.imgur.com/xl3PFd8.jpg)
Akbaba Tepesi Ayinleri büyük ölçekli bir etkinlik olduğundan, çeşitli gösterişli ve kutsal ayinlerden oluşan karmaşık işlemlerden geçilir. Açık hava ayinleri Buda'nın yaşamı boyunca verdiği vaazların gerçek bir temsili olarak "Buda Sakyamuni Akbaba Tepesi'nde Meclise Vaaz Veriyor" adlı büyük bir resmin asılmasıyla başlar. Daha sonra; Buda, bodhisattvalar, koruyucu tanrılar, ölmüşlerin ruhları vb.den oluşan bir sürü ibadet nesnesi sunağa ve tapınağa taşınır. Bunu takiben; davet edilen tanrılara saygı göstermek için yapılan kurban ayini ve son olarak da misafirleri uğurlamak için yapılan veda ayini gerçekleştirilir. Tüm bu işlemlerin içinde en önemlisi Buda'ya duaların sunulmasıdır çünkü dualar bu uzun ve gerçek ayinde diğer anma törenlerinden daha fazla zaman alır.
Müzik, Akbaba Tepesi Ayinlerinin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ayinler aracılığıyla, keşiş ilahileri ayin şarkıları (beompae) söylenir ve 2 telli kanuna benzer çalgılar (haegeum), davullar, çift taraflı davullar (janggu), 6 telli kanuna benzer çalgılar (geomungo) ve diğer enstrümanlar çalınır. Aynı zamanda zil dansı (barachum), kelebek dansı (nabichum) ve davul dansı (beopgochum) sergilenir. Çeşitli Budist anma törenlerinde kullanılan şarkı beompae; gagok (şiirli lirik şarkılar) ve pansori (epik ilahi) ile birlikte, geleneksel Kore vokal müziğinin üç temsilci türünden biridir.
Akbaba Tepesi Ayinleri; izleyiciler için hazırlanan sanatsal törenler değil, daha ziyade çok sayıda insanın ciddiyetle katıldığı gerçek dini ayinlerdir. Bu ayinlerin amacı, ölülerin ruhlarına rehberlik etmek ve aynı zamanda ruhani törene katılarak Buda'nın öğretilerine daha da yakın olmaktır.
Çeviri: Aralidia