10-05-2018, Saat: 0:22
Showing How Seoul Became Seoul
Seoul’un Nasıl Seoul Olduğunu Görmek İster Misiniz?
![[Resim: jyk8g9.jpg]](https://i.hizliresim.com/jyk8g9.jpg)
Kore Sanat Konseyi 2018 Venedik Bienalindeki Kore Köşkünün temasını bildirmek amacıyla 21 Mart’ta bir basın konferansı düzenledi. (Soldan itibaren) Chung Dah-young, Park Seong-tae (müdür), Park Jung-hyun ve Choi Choon köşkün özelliklerini açıklıyorlar.
2018 Venedik Bienalindeki Kore Köşkü, Kore’nin başkentinin bugünkü bildiğimiz halini almaya başladığı 50 yıl öncesine uzanıyor ve modern Seoul’un kökenlerini yansıtıyor. 1968 yılında bu modern şehrin nasıl oluşmaya başladığının mimari tarihi ve tarihi kalıntıların üzerine inşa edilmiş farklı gelecekleri sanatçıların ve mimarların nasıl gördüklerini “Spectres of the State Avant-garde” adlı bir gösteride göreceksiniz.
Kore Sanat Konseyi, 21 Mart’ta Arko Sanat Merkezinde Kore Köşkünün temasını açıklayarak 26 Mayıs-25 Kasım arasında sürecek olan uluslararası sanat festivali için Kore ekibinin elinde neler olduğunu açığa çıkarttı. Köşkün sanat müdürü Park Seong-tae ile 3 yardımcı kuratör Park Jung-hyun, Chung Dah-young ve Choi Choon konferansa iştirak etti.
Park Seong-tae: “Modern Kore’de mimari ile devlet arasında çok karmaşık bir ilişki var. Devlet tarafından aşılanan bu ideoloji mimarların ilerici fikirleriyle çelişki içerisindeydi. Bu çelişkili sonuçlar ise bugünkü gördüğümüz Seoul’un temellerini oluşturdu. Geriye dönüp 1960’lı yılların sonlarına bakmak ve geçmişin kalıntılarının şehri hala nasıl bir hayalet gibi bırakmadığını görmek istedik” dedi.
Köşk “Eksik Arşiv” ve “Ortaya Çıkan Yeni Arşiv” olarak iki ana temaya bölünecek. İki tema da onlarca yıl önceden ayrılmış ama yine de aynı alanda var olan tarihteki iki farklı zaman çizelgesini yan yana koyuyor.
“Eksik Arşiv”, Kim Swoo-geun gibi zamanının en iyi mimarlarından oluşan bir grup olan Kore İnşaat Danışmanları Derneği (KECC) tarafından yönetilen dört farklı projenin genel taslağıdır. Bu 4 proje -1968’de Seoul’de Sewoon Pasajının yapımı, Guro’daki 1968 Ticaret Fuarı, Kim Swoo-geun’un Yeouido için yaptığı 1968 imar planı ve 1970 Japonya Dünya Fuarındaki Kore Köşkü- muhafazakar hükumet tarafından başlatılıp yaratıcı mimarlar tarafından yönetildi. Park’a göre iki çatışmalı kuvvet kendi duvarlarının içerisinde kalıyor.
![[Resim: Oo10rz.jpg]](https://i.hizliresim.com/Oo10rz.jpg)
Farklı sanatçılar ve mimarlar tarafından yapılan ve sergiye konulacak olan çalışmalar. Mimarlar Kang Hyun-seok ve Kim Gun-ho (ilki), Kuratör Choi Choon (ikincisi), stüdyo BARE’den mimarlar Jeon Jin-hong ve Choi Yu-ni (üçüncüsü) tarafından yapılmıştır.
Park: “Örneğin Sewoon Pasajı o zamanlar endüstriyel gelişmenin ön savunması olarak inşa edilmiş. Ama artık geçmişteki öncü rolü değişti ve kendi ve etrafındaki diğer binaların yolunda dikiliyormuş gibi şehir peyzajı için bir engel olmaya başladı” diye açıklamada bulundu.
“Ortaya Çıkan Yeni Arşiv”de ‘onlarca yıl öncesine ait temellerin üzerine nasıl bir gelecek kurulabilir’ sorusuna kendi cevaplarını verecek olan yedi mimar ekibi ve farklı sanat türleri tarafından yapılan çalışmalar yer alıyor. Geçmiş ile şu anın eş zamanlı sergisi, Kore Köşkü’nün “Freespace” çevirisidir.
Park: “1960’lı yılların Kore’sine bakarak mimari tarihinin ilerlemesi için yol almaya çalışıyor ve bilgimizi dağıtıyoruz” dedi. Kore Köşkü için 24 Mayıs’ta açılış seremonisi düzenlenecek.
Aynı zamanda Seoul Büyükşehir Yönetimi, Syracuse Üniversitesi Mimarlık Bölümü profesörü Francisco Sanin ile mimar Lim Jae-yong’u 2019 Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali için yardımcı müdür olarak atadı. 2017’de ilki düzenlenen bienalin ikincisi Eylül 2019’da yapılacak ve iki ay kadar sürecek.
Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali İdari Kurul Başkanı Seung Hyo-sang: “Seoul, şehir ve mimarlık adına söylem kanalı olarak hizmet ettiği için Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali büyük önem taşıyor” dedi.
Kaynak
Seoul’un Nasıl Seoul Olduğunu Görmek İster Misiniz?
![[Resim: jyk8g9.jpg]](https://i.hizliresim.com/jyk8g9.jpg)
Kore Sanat Konseyi 2018 Venedik Bienalindeki Kore Köşkünün temasını bildirmek amacıyla 21 Mart’ta bir basın konferansı düzenledi. (Soldan itibaren) Chung Dah-young, Park Seong-tae (müdür), Park Jung-hyun ve Choi Choon köşkün özelliklerini açıklıyorlar.
2018 Venedik Bienalindeki Kore Köşkü, Kore’nin başkentinin bugünkü bildiğimiz halini almaya başladığı 50 yıl öncesine uzanıyor ve modern Seoul’un kökenlerini yansıtıyor. 1968 yılında bu modern şehrin nasıl oluşmaya başladığının mimari tarihi ve tarihi kalıntıların üzerine inşa edilmiş farklı gelecekleri sanatçıların ve mimarların nasıl gördüklerini “Spectres of the State Avant-garde” adlı bir gösteride göreceksiniz.
Kore Sanat Konseyi, 21 Mart’ta Arko Sanat Merkezinde Kore Köşkünün temasını açıklayarak 26 Mayıs-25 Kasım arasında sürecek olan uluslararası sanat festivali için Kore ekibinin elinde neler olduğunu açığa çıkarttı. Köşkün sanat müdürü Park Seong-tae ile 3 yardımcı kuratör Park Jung-hyun, Chung Dah-young ve Choi Choon konferansa iştirak etti.
Park Seong-tae: “Modern Kore’de mimari ile devlet arasında çok karmaşık bir ilişki var. Devlet tarafından aşılanan bu ideoloji mimarların ilerici fikirleriyle çelişki içerisindeydi. Bu çelişkili sonuçlar ise bugünkü gördüğümüz Seoul’un temellerini oluşturdu. Geriye dönüp 1960’lı yılların sonlarına bakmak ve geçmişin kalıntılarının şehri hala nasıl bir hayalet gibi bırakmadığını görmek istedik” dedi.
Köşk “Eksik Arşiv” ve “Ortaya Çıkan Yeni Arşiv” olarak iki ana temaya bölünecek. İki tema da onlarca yıl önceden ayrılmış ama yine de aynı alanda var olan tarihteki iki farklı zaman çizelgesini yan yana koyuyor.
“Eksik Arşiv”, Kim Swoo-geun gibi zamanının en iyi mimarlarından oluşan bir grup olan Kore İnşaat Danışmanları Derneği (KECC) tarafından yönetilen dört farklı projenin genel taslağıdır. Bu 4 proje -1968’de Seoul’de Sewoon Pasajının yapımı, Guro’daki 1968 Ticaret Fuarı, Kim Swoo-geun’un Yeouido için yaptığı 1968 imar planı ve 1970 Japonya Dünya Fuarındaki Kore Köşkü- muhafazakar hükumet tarafından başlatılıp yaratıcı mimarlar tarafından yönetildi. Park’a göre iki çatışmalı kuvvet kendi duvarlarının içerisinde kalıyor.
![[Resim: Oo10rz.jpg]](https://i.hizliresim.com/Oo10rz.jpg)
Farklı sanatçılar ve mimarlar tarafından yapılan ve sergiye konulacak olan çalışmalar. Mimarlar Kang Hyun-seok ve Kim Gun-ho (ilki), Kuratör Choi Choon (ikincisi), stüdyo BARE’den mimarlar Jeon Jin-hong ve Choi Yu-ni (üçüncüsü) tarafından yapılmıştır.
Park: “Örneğin Sewoon Pasajı o zamanlar endüstriyel gelişmenin ön savunması olarak inşa edilmiş. Ama artık geçmişteki öncü rolü değişti ve kendi ve etrafındaki diğer binaların yolunda dikiliyormuş gibi şehir peyzajı için bir engel olmaya başladı” diye açıklamada bulundu.
“Ortaya Çıkan Yeni Arşiv”de ‘onlarca yıl öncesine ait temellerin üzerine nasıl bir gelecek kurulabilir’ sorusuna kendi cevaplarını verecek olan yedi mimar ekibi ve farklı sanat türleri tarafından yapılan çalışmalar yer alıyor. Geçmiş ile şu anın eş zamanlı sergisi, Kore Köşkü’nün “Freespace” çevirisidir.
Park: “1960’lı yılların Kore’sine bakarak mimari tarihinin ilerlemesi için yol almaya çalışıyor ve bilgimizi dağıtıyoruz” dedi. Kore Köşkü için 24 Mayıs’ta açılış seremonisi düzenlenecek.
Aynı zamanda Seoul Büyükşehir Yönetimi, Syracuse Üniversitesi Mimarlık Bölümü profesörü Francisco Sanin ile mimar Lim Jae-yong’u 2019 Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali için yardımcı müdür olarak atadı. 2017’de ilki düzenlenen bienalin ikincisi Eylül 2019’da yapılacak ve iki ay kadar sürecek.
Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali İdari Kurul Başkanı Seung Hyo-sang: “Seoul, şehir ve mimarlık adına söylem kanalı olarak hizmet ettiği için Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali büyük önem taşıyor” dedi.
Kaynak