yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Showing How Seoul Became Seoul
#1
Showing How Seoul Became Seoul

Seoul’un Nasıl Seoul Olduğunu Görmek İster Misiniz?

[Resim: jyk8g9.jpg]
Kore Sanat Konseyi 2018 Venedik Bienalindeki Kore Köşkünün temasını bildirmek amacıyla 21 Mart’ta bir basın konferansı düzenledi. (Soldan itibaren) Chung Dah-young, Park Seong-tae (müdür), Park Jung-hyun ve Choi Choon köşkün özelliklerini açıklıyorlar.

2018 Venedik Bienalindeki Kore Köşkü, Kore’nin başkentinin bugünkü bildiğimiz halini almaya başladığı 50 yıl öncesine uzanıyor ve modern Seoul’un kökenlerini yansıtıyor. 1968 yılında bu modern şehrin nasıl oluşmaya başladığının mimari tarihi ve tarihi kalıntıların üzerine inşa edilmiş farklı gelecekleri sanatçıların ve mimarların nasıl gördüklerini “Spectres of the State Avant-garde” adlı bir gösteride göreceksiniz.

Kore Sanat Konseyi, 21 Mart’ta Arko Sanat Merkezinde Kore Köşkünün temasını açıklayarak 26 Mayıs-25 Kasım arasında sürecek olan uluslararası sanat festivali için Kore ekibinin elinde neler olduğunu açığa çıkarttı. Köşkün sanat müdürü Park Seong-tae ile 3 yardımcı kuratör Park Jung-hyun, Chung Dah-young ve Choi Choon konferansa iştirak etti.

Park Seong-tae: “Modern Kore’de mimari ile devlet arasında çok karmaşık bir ilişki var. Devlet tarafından aşılanan bu ideoloji mimarların ilerici fikirleriyle çelişki içerisindeydi. Bu çelişkili sonuçlar ise bugünkü gördüğümüz Seoul’un temellerini oluşturdu. Geriye dönüp 1960’lı yılların sonlarına bakmak ve geçmişin kalıntılarının şehri hala nasıl bir hayalet gibi bırakmadığını görmek istedik” dedi.

Köşk “Eksik Arşiv” ve “Ortaya Çıkan Yeni Arşiv” olarak iki ana temaya bölünecek. İki tema da onlarca yıl önceden ayrılmış ama yine de aynı alanda var olan tarihteki iki farklı zaman çizelgesini yan yana koyuyor.

“Eksik Arşiv”, Kim Swoo-geun gibi zamanının en iyi mimarlarından oluşan bir grup olan Kore İnşaat Danışmanları Derneği (KECC) tarafından yönetilen dört farklı projenin genel taslağıdır. Bu 4 proje -1968’de Seoul’de Sewoon Pasajının yapımı, Guro’daki 1968 Ticaret Fuarı, Kim Swoo-geun’un Yeouido için yaptığı 1968 imar planı ve 1970 Japonya Dünya Fuarındaki Kore Köşkü- muhafazakar hükumet tarafından başlatılıp yaratıcı mimarlar tarafından yönetildi. Park’a göre iki çatışmalı kuvvet kendi duvarlarının içerisinde kalıyor.

[Resim: Oo10rz.jpg]
Farklı sanatçılar ve mimarlar tarafından yapılan ve sergiye konulacak olan çalışmalar. Mimarlar Kang Hyun-seok ve Kim Gun-ho (ilki), Kuratör Choi Choon (ikincisi), stüdyo BARE’den mimarlar Jeon Jin-hong ve Choi Yu-ni (üçüncüsü) tarafından yapılmıştır.

Park: “Örneğin Sewoon Pasajı o zamanlar endüstriyel gelişmenin ön savunması olarak inşa edilmiş. Ama artık geçmişteki öncü rolü değişti ve kendi ve etrafındaki diğer binaların yolunda dikiliyormuş gibi şehir peyzajı için bir engel olmaya başladı” diye açıklamada bulundu.

“Ortaya Çıkan Yeni Arşiv”de ‘onlarca yıl öncesine ait temellerin üzerine nasıl bir gelecek kurulabilir’ sorusuna kendi cevaplarını verecek olan yedi mimar ekibi ve farklı sanat türleri tarafından yapılan çalışmalar yer alıyor. Geçmiş ile şu anın eş zamanlı sergisi, Kore Köşkü’nün “Freespace” çevirisidir.

Park: “1960’lı yılların Kore’sine bakarak mimari tarihinin ilerlemesi için yol almaya çalışıyor ve bilgimizi dağıtıyoruz” dedi. Kore Köşkü için 24 Mayıs’ta açılış seremonisi düzenlenecek.

Aynı zamanda Seoul Büyükşehir Yönetimi, Syracuse Üniversitesi Mimarlık Bölümü profesörü Francisco Sanin ile mimar Lim Jae-yong’u 2019 Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali için yardımcı müdür olarak atadı. 2017’de ilki düzenlenen bienalin ikincisi Eylül 2019’da yapılacak ve iki ay kadar sürecek.

Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali İdari Kurul Başkanı Seung Hyo-sang: “Seoul, şehir ve mimarlık adına söylem kanalı olarak hizmet ettiği için Seoul Mimarlık ve Şehircilik Bienali büyük önem taşıyor” dedi.


Kaynak

[Resim: Jqv9gB.gif]
Cevapla
#2
Showing How Seoul Became Seoul

[Resim: jyk8g9.jpg]
The Arts Council Korea holds a press conference on March 21 announcing the theme of the Korean Pavilion at the 2018 Venice Biennale. From left are Chung Dah-young, Park Seong-tae (director), Park Jung-hyun and Choi Choon, explaining the features of the pavilion.

The Korean Pavilion at the 2018 Venice Biennale will look at the origins of modern Seoul, reaching back 50 years when Korea’s capital began to take the shape that we know today. In a show called “Spectres of the State Avant-garde,” the pavilion will feature an architectural history of how the modern city came to be starting in 1968, and how artists and architects see different futures that could be built upon the historical remains.

The Arts Council Korea announced the theme of the Korean Pavilion March 21 at the Arko Art Center in central Seoul, disclosing what the Korean team has in store for the international arts festival, which will run May 26 through Nov. 25 on the theme of “Freespace.” The conference was attended by the art director for the pavilion Park Seong-tae and the three co-curators. Park Jung-hyun, Chung Dah-young and Choi Choon.

“Architecture in modern Korea has a very complex relationship with the state,” said Park Seong-tae. “The ideology infused by the state came in conflict with the progressive ideals of architects, the contradictory results of which gave birth to the foundations of the Seoul we see today. We wanted to look back at the history of the late 1960s and how the remnants of the past still linger in the city like a ghost, every time we try to do something.”

The pavilion will be divided into two main themes, “The Absent Archive” and “The Emergent Archive.” The two exhibits juxtapose two different timelines in history, which are set decades apart but still exist in the same space upon the same grounds.

“The Absent Archive” is an overview of four different projects led by the Korea Engineering Consultants Corporation (KECC), a group of the finest architects of the time including Kim Swoo-geun (1931-1986). With the four projects - the construction of the Sewoon Arcade in central Seoul in 1968; the 1968 Trade Fair in Guro, southern Seoul; Kim Swoo-geun’s 1968 Masterplan for Yeouido; and the Korean Pavilion at the 1970 Japan World Exposition - which were initiated by the conservative government and executed by creative architects. Two contradictory forces exist within their walls, according to Park.

[Resim: Oo10rz.jpg]
Works by different artists and architects which will be put on exhibit. Clockwise from top left are works by archiects Kang Hyun-seok and Kim Gun-ho; curator Choi Choon; and architect duo Jeon Jin-hong and Choi Yu-ni of studio BARE.

“For example, the Sewoon Arcade was built as a front guard of the industrial development back then. But now, its pioneering role in the past has changed and it’s an obstacle for the city landscape, as if it’s standing in the way of itself and other buildings around it, against the tide of development,” explained Park.

“The Emergent Archive” features works by seven teams of architects and different genres of art, who will each present their own answers to the question of how we could build a future on decades-old foundations. The parallel exhibition of the past and present is the Korea Pavilion’s interpretation of “Freespace.”

“By looking back at Korea in the 1960s, we strive to move forward and offer our knowledge to the progression of the history of architecture,” said Park. The Korean Pavilion will hold its opening ceremony on May 24.

Meanwhile, the Seoul Metropolitan Government named Francisco Sanin, professor of architecture at Syracuse University, and architect Lim Jae-yong co-directors for the 2019 Seoul Biennale of Architecture and Urbanism, on Friday. The event, the second of its kind after the first was held in 2017, will take place for two months from September 2019.

“The Seoul Biennale of Architecture and Urbanism holds great significance in that Seoul serves as the discourse channel for the city and architecture,” said Seung Hyo-sang, Head of Steering Committee of the Seoul Biennale of Architecture and Urbanism.


Source

[Resim: Jqv9gB.gif]
Cevapla
#3
Showing How Seoul Became Seoul
Translated by Yasemen Peşkirsoy

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla
#4
Teşekkür ederiz.
Cevapla
#5
Teşekkür ederiz. Smile
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi