yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seated Gilt-Bronze Buddha Statue in Guhwang-ri, Gyeongju
#1
Seated Gilt-Bronze Buddha Statue in Guhwang-ri, Gyeongju

[Resim: vpGELr.jpg]

Sınıflandırma: Ulusal Hazine 79
Kültür Varlıklarının Adı: Gyeongju, Guwwang-dong'undan Altın Koltukta Buda
Miktar: 1 Öğe
Belirlenme Tarihi: 1962.12.20
Adres: Ulusal Kore Müzesi, 137, Seobinggo-ro, Yongsan-gu, Seoul
Dönem: Erken Birleşik Silla Dönemi
Mal Sahibi: Ulusal Mülkiyet
Yönetim: Kore Ulusal Müzesi

Bu küçük heykel, 1934'te yıkılan ve yeniden inşa edilen Hwangboksa Tapınağı Sitesindeki Üç Katlı Taş Pagodan, Gyeongju'da (Ulusal Hazine No. 37) kazılmış bir sarira soyundan keşfedilen iki altın Buda resminden biridir - diğeri Ayakta Duran Buda Milli Hazine No. 80 olarak belirlenmiştir-.

Sarira reliquary'de oyulmuş bir yazıta göre, 706 yılında yerleştirilen altın bir Amitabha heykeli bazı tarihçilere, bunun Amitabha olduğuna inanmaları için yol gösterdi.

Reliquary: Kutsal emanetlerin saklandığı bir sandık.


Yazıtlara göre Amitabha'nın boyu altı inç boyunda olduğundan bazı şüpheler uyandırırken, Oturan Buda'nın yüksekliği sadece 12.2 santimetredir yada dört inçten daha kısadır.

Heykel büyük ölçüde birbirinden kopacak şekilde tasarlanmış üç parçadan oluşuyor; Mandorla (Budist Işığı Halesi), Buda'nın gövdesi ve lotus tabanı.

Belirgin büyük bir topuz, açıkça tanımlanmış özelliklere sahip sevecen bir yüz ve geniş omuzlara sahip olan Buda, Birleşik Silla esnafları tarafında ideal kabul edilen bir görüntü sergilemektedir.

Aynı zamanda dış kıyafeti her iki omzunu örter ve göğsünü, iç yıpranmayı göstermek ve dizleri örtmek için açık bırakırken aşağı doğru akar ve en sonunda simetri oluşturacak şekilde düzenlenmiş pek çok dikey kıvrımlar oluşturarak aşağı doğru asılı kalır.

Sembolik el hareketlerine gelince, sağ elin avuç içi öne bakacak şekilde omuzlarla aynı seviyeye yükseltilmiştir. Sol el diz üzerine yerleştirildiğinde parmakların aşağıya döndüğü ve avuç içinin görüntüden uzaklaştığı görünüyor.

Başın etrafında oluşturulan mandorla, hanımeli ve asma desenleri ile çevrili bir lotus çiçeği ile süslenmiş ve seyrek örgülü alev motifi ile kenarlandırılmıştır.

Kaide, düşen lotus yapraklarıyla süslenmiş boru şeklinde tabanlı bir gövdeye sahiptir.

Yüzünde sevecen bir gülümseme, keskin özellikler, dengeli gövde, sembolik el hareketleri, elbise kıvrımları tarzı ve yoğun ifadelere sahip olan bu küçük Buda heykeli, 8. yüzyılın başlarındaki Kore Budist oymasının incelenmesi için çok değerli bir kaynak olarak kabul edilir.

English

Classification: National Treasure 79
Name of Cultural Properties: Gold Seated Buddha from Guhwang-dong, Gyeongju
Quantity: 1 Item
Designated Date: 1962.12.20
Address: National Museum of Korea, 137, Seobinggo-ro, Yongsan-gu, Seoul
Age: Early Unified Silla Period
Owner: National Property
Manager: National Museum of Korea

This tiny statuette is one of the two gold Buddha images -- the other being the standing Buddha designated as National Treasure No.80 -- discovered at a sarira reliquary excavated from the Three-story Stone Pagoda at Hwangboksa Temple Site, Gyeongju (National Treasure No.37) when it was demolished and rebuilt in 1934.

According to an inscription engraved at the sarira reliquary, a gold Amitabha statuette was put in it in 706, leading some historians to believe that this is that Amitabha.

Some raise doubts since the Amitabha is six inches tall according to the inscription, whereas the height of this seated Buddha is only 12.2 centimeters or shorter than four inches.

The statuette largely consists of three parts -- the mandorla (Buddhist halo of light), Buddha’s body, and the lotus pedestal -- designed to be detached from each other.

The Buddha has notably large topknot, benign face with clearly defined features on it, and broad shoulders, displaying an image closer to that deemed ideal by Unified Silla artisans.

It also has the outer robe covering both shoulders and running down while leaving the breast open to show the inner wear and cover the knees, finally hanging down further to create many vertical folds arranged to form symmetry.

As for the symbolic hand gesture, the right hand is raised to the same level as the shoulders with the palm facing forward; the left hand placed on the knee shows the fingers turned downward and the palm facing away from the viewer.

The mandorla formed around the head is decorated with a lotus flower surrounded by honeysuckle and vine designs and finally edged with an openwork flame motif; that around the body features honeysuckle and vine designs also edged with openwork flame motif.

The pedestal has a tubular stem with a base of overturned lotus petals.

With the face wearing a benign smile and having clear-cut features, balanced body, symbolic hand gesture, style of robe folds, and volume-focused expressions, this Buddha statuette is regarded as a very valuable source for the study of Korean Buddhist sculpture in the early 8th century.

Kaynak / Source
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#2
[Resim: AkVmX0.jpg]

[Resim: 0BXqp8.jpg]

[Resim: 4MAgVL.jpg]
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#3
[Resim: Jl9YzY.jpg]

[Resim: OLbqzZ.jpg]

[Resim: zBZApY.jpg]
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#4
Teşekkür ederiz. Smile
Cevapla
#5
Teşekkür ederiz. Smile
Remember us, remember that
we lived..
''VON''

[Resim: oODZk9.gif]
Cevapla
#6
Teşekkür ederiz.

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi