10-03-2017, Saat: 1:02
Reviving A Joseon Stoneware Tradition
Joseon Keramik Geleneğinin Canlanışı
![[Resim: 7qoqnN.jpg]](http://i.hizliresim.com/7qoqnN.jpg)
17 yıldır Boseong Deombeongyi tekniğini uygulayan çömlekçi Song Gi-jin fırının içine yaptıklarını yerleştiriyor.
Soğuk rüzgar Güney Jeolla’nın Boseong ilçesinde esmeye başlamasıyla birlikte kış bu bölgeye ulaşmış bulunuyor. Meltemin ziyareti Yeongcheon Barajında kısa bir durgunluk yaratırken, yönünü çam kerestelerinin yandığı fırınlara doğru çeviriyor. Bu rüzgarlar daha sonra Korelilerin Joseon döneminden bu yana yerine getirdikleri bir gelenek olarak Boseong Deombeongyi çay kaselerini fırınlamak için kullanılan 1200 derecelik bir ateşin içinde kaybolurlar.
Song Gi-jin (45) 17 yıldır bu yeşil çay başkentinde söz konusu kaseleri üreterek ateşin yanmasını sağlayan bir çömlekçidir. Boseong Deombeongyi, Joseon Hanedanlığından kalma geleneksel Kore keramiği olan Buncheong pişmiş toprak gereçlerinin bir kategorisi olarak üretilen eşsiz bir çömlekçilik türüdür. Bu kaseleri üretmek için gerekli olan belirli teknikten dolayı Song soğuk havaya rağmen en iyi sonucu elde etmek için fırınlarından neredeyse hiç ayrılmaz.
Bu kaseler Japonya’da da Hojo Kohiki olarak bilinmektedir. Hojo sözcüğü tam olarak Boseong olarak çevrilirken, Kohiki sözcüğü çay kaseleri anlamına gelmektedir. Song bu geleneksel Japon çömlekçiliğinin aslının Kore’ye dayandığını ilk 2000 yılında öğrenmiş ve orijinal Kore adının uzun süredir kayıp olduğunu Boseong’daki bir çay uzmanı tarafından anlatılmıştır. Böylelikle çömlekçi buna Boseong Deombeongyi demeye karar vermiştir ve bu gelenek o zamandan beri yeniden canlanmaktadır.
Bu çömlekçiliğin üretim tekniği Goheung ve Jangheung İlçelerinin yakınlarındaki bölgelerde de kullanılırken, çömlekçiler bu tür pişmiş toprak gereçlerini üretmek için gerekli olan akıl almaz derecedeki bu eşsiz süreç ile övünmektedirler. Bu teknik ilk olarak Joseon dönemi çömlekçileri tarafından ortaya çıkarılmış ve geleneksel çömlekçiliğin doğduğu yer olan Çin’de bile böyle bir yer olmadığından dolayı Kore için eşsiz bir süreçtir.
![[Resim: O0R04n.jpg]](http://i.hizliresim.com/O0R04n.jpg)
Üstte: Song büyük bir özenle porselen kaseleri ustalıkla işliyor. Ortada: Fırının ateşi çömlekçi tarafından yakılıyor. Aşağıda: Song Boseong Deombeongyi tekniğine göre 3 kez pişirilen ay kavanozlarını yakından inceliyor. Sağda: Çömlek keramiğe net bir beyaz görünüş veren beyaz kil suyu ile kaplanıyor.
Kaselerin beyaz görünmesi için çömlekler beyaz kil suyuna batırılır ya da üzerine beyaz kil suyu dökülürdü. Kase ilk pişirildikten sonra sırlanır ve mükemmel sonuçlar elde etmek için keramik, fırında toplam üç kez pişirme süreci geçirir.
Song son zamanlarda Boseong Deombeongyi keramik tekniğini kullanarak tabanından daha geniş bir kapağa sahip geleneksel Kore porselen kavanozu olan ay kavanozunu üretmeye yoğunlaşmıştır.
Song: “Ay kavanozu Joseon Sabal (Kore’nin Porselen Kasesi) geleneğinin istediği her şeye sahiptir” dedi.
Bu sanatın güzelliği yapmacık görünmeden doğanın sadeliğinde yatarken, Joseon Sabal doğanın etkilerini sunmaktadır. Kaselerin yıllarca hatta bir yüzyıl sonrasına kalacak olan güzelliğine ve harikalığına şahit olan kişilerin ruhuna ferahlık verdiği söylenmektedir.
Song geleneksel çömlekçiliğe adanmış bir işe başladığını hayal ediyor. Çömlekçi uygun ölçülerde bir atölye kurduktan sonra en iyi çömleği üretmek için farklı uzmanlıklardaki 7-10 usta zanaatkarı davet etmek istediğini söyledi.
Çömlekçi 16 Kasım-7 Ocak tarihleri arasında Beijing’de “Orijinal Kore Çömlekçilik Tekniği, Boseong Deombeongyi Sunumu”nu yaptı. Song Beijing, 798 Art Sokağındaki Whitebox galeride sanatının meyvelerini sundu ve çeşitli çay kaseleri, çay fincanları ve 100’ü aşkın çay eşyasının yanı sıra kendi Boseong Deombeongyi ay kavanozunu da sergiledi.
Kaynak
Joseon Keramik Geleneğinin Canlanışı
![[Resim: 7qoqnN.jpg]](http://i.hizliresim.com/7qoqnN.jpg)
17 yıldır Boseong Deombeongyi tekniğini uygulayan çömlekçi Song Gi-jin fırının içine yaptıklarını yerleştiriyor.
Soğuk rüzgar Güney Jeolla’nın Boseong ilçesinde esmeye başlamasıyla birlikte kış bu bölgeye ulaşmış bulunuyor. Meltemin ziyareti Yeongcheon Barajında kısa bir durgunluk yaratırken, yönünü çam kerestelerinin yandığı fırınlara doğru çeviriyor. Bu rüzgarlar daha sonra Korelilerin Joseon döneminden bu yana yerine getirdikleri bir gelenek olarak Boseong Deombeongyi çay kaselerini fırınlamak için kullanılan 1200 derecelik bir ateşin içinde kaybolurlar.
Song Gi-jin (45) 17 yıldır bu yeşil çay başkentinde söz konusu kaseleri üreterek ateşin yanmasını sağlayan bir çömlekçidir. Boseong Deombeongyi, Joseon Hanedanlığından kalma geleneksel Kore keramiği olan Buncheong pişmiş toprak gereçlerinin bir kategorisi olarak üretilen eşsiz bir çömlekçilik türüdür. Bu kaseleri üretmek için gerekli olan belirli teknikten dolayı Song soğuk havaya rağmen en iyi sonucu elde etmek için fırınlarından neredeyse hiç ayrılmaz.
Bu kaseler Japonya’da da Hojo Kohiki olarak bilinmektedir. Hojo sözcüğü tam olarak Boseong olarak çevrilirken, Kohiki sözcüğü çay kaseleri anlamına gelmektedir. Song bu geleneksel Japon çömlekçiliğinin aslının Kore’ye dayandığını ilk 2000 yılında öğrenmiş ve orijinal Kore adının uzun süredir kayıp olduğunu Boseong’daki bir çay uzmanı tarafından anlatılmıştır. Böylelikle çömlekçi buna Boseong Deombeongyi demeye karar vermiştir ve bu gelenek o zamandan beri yeniden canlanmaktadır.
Bu çömlekçiliğin üretim tekniği Goheung ve Jangheung İlçelerinin yakınlarındaki bölgelerde de kullanılırken, çömlekçiler bu tür pişmiş toprak gereçlerini üretmek için gerekli olan akıl almaz derecedeki bu eşsiz süreç ile övünmektedirler. Bu teknik ilk olarak Joseon dönemi çömlekçileri tarafından ortaya çıkarılmış ve geleneksel çömlekçiliğin doğduğu yer olan Çin’de bile böyle bir yer olmadığından dolayı Kore için eşsiz bir süreçtir.
![[Resim: O0R04n.jpg]](http://i.hizliresim.com/O0R04n.jpg)
Üstte: Song büyük bir özenle porselen kaseleri ustalıkla işliyor. Ortada: Fırının ateşi çömlekçi tarafından yakılıyor. Aşağıda: Song Boseong Deombeongyi tekniğine göre 3 kez pişirilen ay kavanozlarını yakından inceliyor. Sağda: Çömlek keramiğe net bir beyaz görünüş veren beyaz kil suyu ile kaplanıyor.
Kaselerin beyaz görünmesi için çömlekler beyaz kil suyuna batırılır ya da üzerine beyaz kil suyu dökülürdü. Kase ilk pişirildikten sonra sırlanır ve mükemmel sonuçlar elde etmek için keramik, fırında toplam üç kez pişirme süreci geçirir.
Song son zamanlarda Boseong Deombeongyi keramik tekniğini kullanarak tabanından daha geniş bir kapağa sahip geleneksel Kore porselen kavanozu olan ay kavanozunu üretmeye yoğunlaşmıştır.
Song: “Ay kavanozu Joseon Sabal (Kore’nin Porselen Kasesi) geleneğinin istediği her şeye sahiptir” dedi.
Bu sanatın güzelliği yapmacık görünmeden doğanın sadeliğinde yatarken, Joseon Sabal doğanın etkilerini sunmaktadır. Kaselerin yıllarca hatta bir yüzyıl sonrasına kalacak olan güzelliğine ve harikalığına şahit olan kişilerin ruhuna ferahlık verdiği söylenmektedir.
Song geleneksel çömlekçiliğe adanmış bir işe başladığını hayal ediyor. Çömlekçi uygun ölçülerde bir atölye kurduktan sonra en iyi çömleği üretmek için farklı uzmanlıklardaki 7-10 usta zanaatkarı davet etmek istediğini söyledi.
Çömlekçi 16 Kasım-7 Ocak tarihleri arasında Beijing’de “Orijinal Kore Çömlekçilik Tekniği, Boseong Deombeongyi Sunumu”nu yaptı. Song Beijing, 798 Art Sokağındaki Whitebox galeride sanatının meyvelerini sundu ve çeşitli çay kaseleri, çay fincanları ve 100’ü aşkın çay eşyasının yanı sıra kendi Boseong Deombeongyi ay kavanozunu da sergiledi.
Kaynak