28-04-2018, Saat: 2:08
Reflecting on the Past and Capturing Today
Asya Kültür Merkezi'nin bahar sergileri tarih ve özgürlüğe bakıyor.
![[Resim: A1aBZz.jpg]](https://i.hizliresim.com/A1aBZz.jpg)
GWANGJU - Gezginler, çeşitli deneyimler için güneyde yer alan Gwangju şehrine gidebilirler ve Asya Kültür Merkezi (AKM) bu baharda kentin neden ziyaret edilmesi gerektiğine bir neden daha ekledi.
AKM, 8 Mart'ta her biri farklı ortamlara ve içinde doğduğu toplumun tasvir edilmesinde sanatın rolüne odaklanan 8 Temmuz'a kadar sürecek olan iki yeni sergi açtı. “PARKing CHANce”, kamera objektifi ile yakalanan zaman ve mekandaki belirli anların görüntülerine odaklanırken, “Vietnam'dan Berlin'e” ise farklı sanatçıların, tarih içinde yaşadıkları dünyayı ve zamanı nasıl yorumladıklarını ve yeniden yarattıklarını sunuyor.
![[Resim: 0EdObR.jpg]](https://i.hizliresim.com/0EdObR.jpg)
Bir ülkenin tarihini öğrenmek için, çoğu kitaplara kaydedilen gerçeklere ve rakamlara yönelir, ancak sanat, derin izlenimler bırakabilir ve izleyicilerin geçmişi, oradakilerin bakış açısından görmesini sağlar.
“Vietnam'dan Berlin'e” sadece farklı mekânlardan değil, 1950'lerin başındaki Vietnam Savaşı'ndan Berlin Duvarı'nın yıkıldığı 1980'lerin sonlarına kadar tarihin farklı dönemlerinden geçen bir zaman yolculuğudur. 25 farklı ülkeden 51 sanatçı tarafından yapılmış olan 170 simgesel resim sergilenmekte.
Farklı sanatçıların, milliyetlerinin ve konularının çeşitliliği nedeniyle, ilk başta aynı sergideki tek bir tema altında nasıl gruplandırıldıklarını görmek zor olabilir, ancak AKM artistik direktörü Kim Sung-won'a göre resimlerin her biri tarihteki büyük bölümlerin farklı temsilleri ve bireylerin bu ezici olaylara nasıl tepki verdikleridir.
Kim, “Dünyanın her yerinden onların farklı ülkelerdeki farklı politik meselelere ve olaylara cevap verdikleri eserleri seçtik. Tarihin en büyük ve en önemli olaylarını seçmeye özen gösterdik. ”dedi.
![[Resim: 4a46Yp.jpg]](https://i.hizliresim.com/4a46Yp.jpg)
1950'lerin sonundan başlayarak sergi, ziyaretçileri dünyada yaşanmış olayların kronolojik bir koleksiyonundan geçiriyor. Fransız sanat merkezi Le Consortium'un ortak direktörü Kim Seung-duk'un 8 Mart'taki basın toplantısında da yer alan Franck Gautherot'la birlikte açıkladığı gibi, siyaset fikri gündelik hayatlarımıza hiç bu kadar yakın olmamıştı.
Kim, “Teknoloji artık o kadar ilerledi ki politik meseleler tüm yaşamımızdadır.”, “Yani sergi de tablolara baktığınız da sadece tabloları görmeyeceğiniz aynı zamanda kendinizi ve geçmişin imgelerini göreceğiniz şekilde sergileniyor, çünkü duvarlar [üzerindeki aynalar] görüntüleri yansıtır. Bize cevap vermeyen, ancak yaşadığımız dünyayı sorguladığımız yeni bir deneyim. ” diyerek açıkladı.
Pop sanatçısı Robert Rauschenberg ve Andy Warhol'un yanı sıra Koreli sanatçılar Kwak Duck-Jun, Suh Yong-sun, Shin Hak-chul ve Min Joung-ki gibi birçok yerel sanat hayranının tanıdığı isimlerinde yer aldığı çok sayıda sanatçı ve eseri içeriyor.
Eski ziyaretçilerin kaçırmaması gereken serginin Paris merkezli dört sanatçıdan oluşan Grup Denuncia'nın “İşkence Odası” bölümüdür. Oda, sergi alanının geri kalanından izole halde ve Brezilya askeri diktatörlüğü tarafından yapılan işkence resimlerini barındırıyor - görüntüleri bu kadar sakin bir ortamda sergilemek onları daha da dramatik hale getiriyor.
Le Consortium'dan Kim,“ Geçmişte karşı karşıya gelemeyeceğiniz birçok olay var ” , “Geçmişte, internet veya telefon olmadan bu olaylar hakkında birşeyler bilmek zordu. Ancak günümüzde, bu bilgilerin tümüne erişebiliyoruz ve sergiye bakarken deneyimlerimizin başka eğlenceli bir parçası olarak araştırma yapabiliyoruz.” dedi.
![[Resim: JQ1PdW.jpg]](https://i.hizliresim.com/JQ1PdW.jpg)
Medya sanatçı ikilisi “PARKing CHANce” i duymamış olabilirsiniz, ancak Korelilerin çoğu Park Chan-wook ve çağdaş sanatçı olan küçük kardeşi Park Chan-kyong'u duymuştur. Kendi alanlarında yaratıcılıklarıyla tanınan ikili, profesyonel çalışma alanlarının dışında birlikte çalışmışlardır. “PARKing CHANce” sergisi, bir araya getirilen tüm işbirliklerini görmek için ilk fırsat.
Filmlerde kullanılan sahnelerin yanı sıra altı video çalışması ve iki sanatçı tarafından daha önce halka tanıtılmayan fotoğrafların bir araya getirilmesiyle, serginin ziyaretçilere medya sanat eserlerini görme şansı var. İkisi sanatın saf sevincini yarattı.
Filmlerde kullanılan sahnelerin yanı sıra iki sanatçı tarafından daha önce halka tanıtılmamış olan fotoğrafların bir araya getirilmesiyle oluşan bir koleksiyonla birlikte altı video çalışması da sunan sergi, ziyaret edenlere ikilinin sanatın saf sevinci için yarattığı medya sanat eserlerini görme şansı veriyor.
8 Mart'taki açılış töreninde hazır bulunan Park Chan-kyong, “Mesleğimizin dışında birlikte bir şeyler yarattığımızda kullandığımız PARKing CHANce ismi, isimlerimizden [içindeki ortak hecelerden] geliyor.” diye açıkladı ve “ Ancak aynı zamanda herhangi bir partiye veya paraya bağlı olmadan bir şey oluşturmanın zor olduğu gerçeğinden de - Seul'de park yeri bulmak gibi. ” diyerek devam etti.
![[Resim: OogQJz.jpg]](https://i.hizliresim.com/OogQJz.jpg)
Sergilenen eserlerin çoğu Kuzey Kore'nin etrafında temalandırılmış, Park'a göre bu siyasi anlamda değil, “Kuzey Kore'nin saf bir temsili, herhangi bir tavırdan arınmış hali”. Sergi, Park Chan-wook’un “Ortak Güvenlik Alanı (2000)” adlı filminin üç boyutlu yeniden yapımı olan “Decades Apart” ile başlıyor, ardından Koreliler'in ülkeye en yakın olan ve aynı zamanda en uzakta olan hakkındaki bilgisini sorgulayan “Believe It or Not” cideosunun da dahil olduğu diğer fotoğraf ve filmlere ziyaretçileri yönlendiriyor.
Serginin içi, her küçük tiyatronun içinde oynayan filmlerin görsel bir temsili olacak şekilde mimar Jeong Eui-yeob tarafından tasarlandı. Genç Park, “Mekanın açıklığı, sergimize demokrasi dokunuşu kazandırmak için önemli olan iç mekana çok rahat bir ruh hali oluşturmaya yardımcı oluyor” dedi. “Serginin içeriği, arkasındaki bir çok tür, derinlik ve motiflerle çokça çeşitlilik gösteriyor. Çevrenize baktığınızda, serginin çeşitliliğiyle çok zengin olduğunu göreceksiniz.”
Kaynak
Geçmiş Üzerine Düşünmek ve Bugünü Yakalamak
Asya Kültür Merkezi'nin bahar sergileri tarih ve özgürlüğe bakıyor.
![[Resim: A1aBZz.jpg]](https://i.hizliresim.com/A1aBZz.jpg)
“Vietnam'dan Berlin'e” sergisinde Renato Habulan'dan “Kagampan (Zamanın Doluluğu)” sergileniyor. “PARKing CHANce” sergisinin içinde “Believe It or Not (İnan ya da İnanma)” başlıklı bir videodan sahneler sergileniyor.
GWANGJU - Gezginler, çeşitli deneyimler için güneyde yer alan Gwangju şehrine gidebilirler ve Asya Kültür Merkezi (AKM) bu baharda kentin neden ziyaret edilmesi gerektiğine bir neden daha ekledi.
AKM, 8 Mart'ta her biri farklı ortamlara ve içinde doğduğu toplumun tasvir edilmesinde sanatın rolüne odaklanan 8 Temmuz'a kadar sürecek olan iki yeni sergi açtı. “PARKing CHANce”, kamera objektifi ile yakalanan zaman ve mekandaki belirli anların görüntülerine odaklanırken, “Vietnam'dan Berlin'e” ise farklı sanatçıların, tarih içinde yaşadıkları dünyayı ve zamanı nasıl yorumladıklarını ve yeniden yarattıklarını sunuyor.
Tarihin Sanatsal Görünümü ‘Vietnam’dan Berlin’e’
![[Resim: 0EdObR.jpg]](https://i.hizliresim.com/0EdObR.jpg)
Sergi salonunun dışında, Che Guevara gibi modern tarihin farklı figürlerinin yüzlerinin bulunduğu renkli bayraklar yer alıyor.
[YOON SO-YEON]
[YOON SO-YEON]
Bir ülkenin tarihini öğrenmek için, çoğu kitaplara kaydedilen gerçeklere ve rakamlara yönelir, ancak sanat, derin izlenimler bırakabilir ve izleyicilerin geçmişi, oradakilerin bakış açısından görmesini sağlar.
“Vietnam'dan Berlin'e” sadece farklı mekânlardan değil, 1950'lerin başındaki Vietnam Savaşı'ndan Berlin Duvarı'nın yıkıldığı 1980'lerin sonlarına kadar tarihin farklı dönemlerinden geçen bir zaman yolculuğudur. 25 farklı ülkeden 51 sanatçı tarafından yapılmış olan 170 simgesel resim sergilenmekte.
Farklı sanatçıların, milliyetlerinin ve konularının çeşitliliği nedeniyle, ilk başta aynı sergideki tek bir tema altında nasıl gruplandırıldıklarını görmek zor olabilir, ancak AKM artistik direktörü Kim Sung-won'a göre resimlerin her biri tarihteki büyük bölümlerin farklı temsilleri ve bireylerin bu ezici olaylara nasıl tepki verdikleridir.
Kim, “Dünyanın her yerinden onların farklı ülkelerdeki farklı politik meselelere ve olaylara cevap verdikleri eserleri seçtik. Tarihin en büyük ve en önemli olaylarını seçmeye özen gösterdik. ”dedi.
![[Resim: 4a46Yp.jpg]](https://i.hizliresim.com/4a46Yp.jpg)
“Vietnam'dan Berlin'e” duvarları, sadece seyirciyi değil, galeri mekanının diğer tarafındaki resimleri de yansıtan aynalı levhalarla kaplandı. Sorumlular buna “resimler arasındaki konuşma” adını verdi.
[YOON SO-YEON]
[YOON SO-YEON]
1950'lerin sonundan başlayarak sergi, ziyaretçileri dünyada yaşanmış olayların kronolojik bir koleksiyonundan geçiriyor. Fransız sanat merkezi Le Consortium'un ortak direktörü Kim Seung-duk'un 8 Mart'taki basın toplantısında da yer alan Franck Gautherot'la birlikte açıkladığı gibi, siyaset fikri gündelik hayatlarımıza hiç bu kadar yakın olmamıştı.
Kim, “Teknoloji artık o kadar ilerledi ki politik meseleler tüm yaşamımızdadır.”, “Yani sergi de tablolara baktığınız da sadece tabloları görmeyeceğiniz aynı zamanda kendinizi ve geçmişin imgelerini göreceğiniz şekilde sergileniyor, çünkü duvarlar [üzerindeki aynalar] görüntüleri yansıtır. Bize cevap vermeyen, ancak yaşadığımız dünyayı sorguladığımız yeni bir deneyim. ” diyerek açıkladı.
Pop sanatçısı Robert Rauschenberg ve Andy Warhol'un yanı sıra Koreli sanatçılar Kwak Duck-Jun, Suh Yong-sun, Shin Hak-chul ve Min Joung-ki gibi birçok yerel sanat hayranının tanıdığı isimlerinde yer aldığı çok sayıda sanatçı ve eseri içeriyor.
Eski ziyaretçilerin kaçırmaması gereken serginin Paris merkezli dört sanatçıdan oluşan Grup Denuncia'nın “İşkence Odası” bölümüdür. Oda, sergi alanının geri kalanından izole halde ve Brezilya askeri diktatörlüğü tarafından yapılan işkence resimlerini barındırıyor - görüntüleri bu kadar sakin bir ortamda sergilemek onları daha da dramatik hale getiriyor.
Le Consortium'dan Kim,“ Geçmişte karşı karşıya gelemeyeceğiniz birçok olay var ” , “Geçmişte, internet veya telefon olmadan bu olaylar hakkında birşeyler bilmek zordu. Ancak günümüzde, bu bilgilerin tümüne erişebiliyoruz ve sergiye bakarken deneyimlerimizin başka eğlenceli bir parçası olarak araştırma yapabiliyoruz.” dedi.
Kardeşler Serbestçe Sanat Yaratmak İçin Birleşiyor
![[Resim: JQ1PdW.jpg]](https://i.hizliresim.com/JQ1PdW.jpg)
“PARKing CHANce” sergi alanı, mimar Jeong Eui-yeob tarafından, her küçük tiyatronun içinde oynayan bireysel film karelerinin temsil edilmesi için tasarlandı.
[YOON SO-YEON]
[YOON SO-YEON]
Medya sanatçı ikilisi “PARKing CHANce” i duymamış olabilirsiniz, ancak Korelilerin çoğu Park Chan-wook ve çağdaş sanatçı olan küçük kardeşi Park Chan-kyong'u duymuştur. Kendi alanlarında yaratıcılıklarıyla tanınan ikili, profesyonel çalışma alanlarının dışında birlikte çalışmışlardır. “PARKing CHANce” sergisi, bir araya getirilen tüm işbirliklerini görmek için ilk fırsat.
Filmlerde kullanılan sahnelerin yanı sıra altı video çalışması ve iki sanatçı tarafından daha önce halka tanıtılmayan fotoğrafların bir araya getirilmesiyle, serginin ziyaretçilere medya sanat eserlerini görme şansı var. İkisi sanatın saf sevincini yarattı.
Filmlerde kullanılan sahnelerin yanı sıra iki sanatçı tarafından daha önce halka tanıtılmamış olan fotoğrafların bir araya getirilmesiyle oluşan bir koleksiyonla birlikte altı video çalışması da sunan sergi, ziyaret edenlere ikilinin sanatın saf sevinci için yarattığı medya sanat eserlerini görme şansı veriyor.
8 Mart'taki açılış töreninde hazır bulunan Park Chan-kyong, “Mesleğimizin dışında birlikte bir şeyler yarattığımızda kullandığımız PARKing CHANce ismi, isimlerimizden [içindeki ortak hecelerden] geliyor.” diye açıkladı ve “ Ancak aynı zamanda herhangi bir partiye veya paraya bağlı olmadan bir şey oluşturmanın zor olduğu gerçeğinden de - Seul'de park yeri bulmak gibi. ” diyerek devam etti.
![[Resim: OogQJz.jpg]](https://i.hizliresim.com/OogQJz.jpg)
Sergi, ziyaretçilere Song Kang-ho ve Jeon Hyo-jeong'un da yer aldığı, yukarıda gösterilen “Day Trip” de dahil olmak üzere, “PARKing CHANce” adı altındaki iki kardeşin filmlerini izleme şansı sunuyor.
[YOON SO-YEON]
[YOON SO-YEON]
Sergilenen eserlerin çoğu Kuzey Kore'nin etrafında temalandırılmış, Park'a göre bu siyasi anlamda değil, “Kuzey Kore'nin saf bir temsili, herhangi bir tavırdan arınmış hali”. Sergi, Park Chan-wook’un “Ortak Güvenlik Alanı (2000)” adlı filminin üç boyutlu yeniden yapımı olan “Decades Apart” ile başlıyor, ardından Koreliler'in ülkeye en yakın olan ve aynı zamanda en uzakta olan hakkındaki bilgisini sorgulayan “Believe It or Not” cideosunun da dahil olduğu diğer fotoğraf ve filmlere ziyaretçileri yönlendiriyor.
Serginin içi, her küçük tiyatronun içinde oynayan filmlerin görsel bir temsili olacak şekilde mimar Jeong Eui-yeob tarafından tasarlandı. Genç Park, “Mekanın açıklığı, sergimize demokrasi dokunuşu kazandırmak için önemli olan iç mekana çok rahat bir ruh hali oluşturmaya yardımcı oluyor” dedi. “Serginin içeriği, arkasındaki bir çok tür, derinlik ve motiflerle çokça çeşitlilik gösteriyor. Çevrenize baktığınızda, serginin çeşitliliğiyle çok zengin olduğunu göreceksiniz.”
Kaynak
You will always be missed JJong..~ You did well my angelic voice, never gonna forget you. !