15-02-2014, Saat: 1:41
(Son Düzenleme: 19-03-2014, Saat: 2:51, Düzenleyen: ozgessedef.)
Min Hyun Sik (민현식)
![[Resim: ylcy.jpg]](http://img36.imageshack.us/img36/3276/ylcy.jpg)
Uygulamaları: KIOHUN
Hayatı
Min 21 Ekim 1946’da Gyeongnam, Kore’de doğmuştur. Space Grup’ta mimar Kim Swoo Geun ve Wondoshi Mimarlar Grubu’nda (1980’den sonra ortağı olmuştur) mimar Yoon Seung Joong altında çalışıp eğitim gördükten sonra, 1989/1990 yılları arasında Londra Mimarlık – Mimari Birlik Okulunda okudu. 1992 yılında, H. Min Mimar ve Ortakları adı altında kendi çalışmalarını yapmaya başladı. 1997 yılında Kore Ulusal Sanat Üniversitesi Görsel Sanatlar Okulu’nu kurmak için toplanan çekirdek üyelerinden biri oldu, ve günümüz dahil orada profesörlük yapmaktadır.
Kamuoyu ile ilk etkin iletişimi 1992’de "Echoes of an Era" gösterisinde sergilenen, " Housing with Deep Space " projesi kabul edilmektedir. O günden beri sürekli olarak yeni projeler yapmıştır ve bunların her biri yaratıcı konular içermiştir. Örneğin; “Fenomenolojik Estetik”, “Madang; Belirli belirsiz mekan”, “Mimari Peyzaj”, “Yapılaşma Boşluğu; estetik üzerine etiği”.
Onun mimari çalışmaları şehircilik üzerine yoğunlaşmıştır, birçok kentsel planlama ve tasarım projelerine katılmıştır. Örneğin; "Paju Peyzaj Hattı" Paju Kitap Şehri için, “Asya Kültürünün Başkenti, Gwangju” için şematik tasarım gibi.Eserleri ve fikirleri her zaman tartışma ve çekişmenin merkezi olmuştur ve Kore mimarlık ve şehircilik alanında önemli dönüm noktalarını işaretlemiştir.
En önemlisi, onun eserleri "Yapılaşma Boşluğu" üzerinde yoğunlaşmıştır ve Kore geleneksel mimarisini kaynak alır. Mim Hyun Sik’in önermeleri mimaride sürekli “Yapılanma Boşluğu” teriminin potansiyel tasarımı ile ilgilidir: bir alt yapı olarak günlük yaşamın derin özellikleri ve alan oturum ilişkisi gibi. Bu fikir mimaride nesneleşme seviyesinin ötesine ulaşmayı hedefliyor. Alanın jeolojik özelliklerini soyutlayarak, Min alanda özel bir mimari peyzaj oluşturur. Sembolik mimari alternatifi fikri mimarinin farklı boyutlarını arama ve nesneleşme seviyesinin ötesine ulaşmak için bir yol sunar. Eserleri sadece Kore çağdaş mimarisine kimlik aramıyordu aynı zamanda gelişmekte olan ve gelecek için bir teori oluşturan fikirleri kapsıyor.
Çalışmaları, yayınları, makaleleri ve öğretileri 1996/2000/2002 Venedik Bienali dahil olmak üzere bir çok uluslar arası sergide sergilendi. 2003 yılında Pennsylvania Üniversitesi tarafından “Yapısal Boşluk” ve 2005 yılında Aedes West'in Berlin’e "Paju Kitap Şehri" çalışmalarıyla davet edildi. Onun yaratıcı fikirleri bize mimari alanda evrenselliği elde edebilme imkanını gösterir.
******************************************************
English
Min Hyun Sik (민현식)
![[Resim: ylcy.jpg]](http://img36.imageshack.us/img36/3276/ylcy.jpg)
Practice: KIOHUN
Biography
Min was born in 21 October 1946, in Gyeongnam, Korea. After having worked and studied under architect Kim Swoo Geun of Space Group and architect Yoon Seung Joong of Wondoshi Architects Group (0f which he had been a partner since 1980), he studied at the Architectural Association School of Architecture in London, UK, in 1989/1990. In 1992, he started his own practice H. Min Architect and Associates. In 1997, he was one of the core members to establish School of Visual Arts at The Korea National University of Arts, at which he holds a professorship to this day.
His active communication with the public first became recognized with "Housing with Deep Space", exhibited in the 1992 show "Echoes of an Era". Since then he has continually presented new projects, each one of them containing creative issues, for example, "Phenomenological Aesthetics", "Madang; Specific indeterminate space", "Architectural Landscape", "Structuring Emptiness; ethics over aesthetics".
Extending his architectural interests into urbanism, he participated in several urban planning and design projects, for example, "Paju Landscape Script" for Paju Book City, and the schematic design of "Gwangju, the Capital City of Asian Culture". His works and ideas have always been the center of debate and controversy, and have marked important turning points in Korean architecture and urbanism.
Most of all, his works have centered on "Structuring Emptiness", which stems from Korean traditional architecture. Min Hyun Sik's propositions in architecture are continually concerned with "Structuring Emptiness" which is a design of potentials: as infrastructures of daily lives deeply related to the properties and intimacies of the site it sit on. This idea aims to reach beyond the level of objectification in architecture. Abstracting the geological features of the site, he creates a specific architectural landscape. Alternative to symbolic architecture, this idea presents a way to search for different dimensions of architecture and reach beyond the level of objectification. His works are not only searching for the identity of Korean contemporary architecture but also developing and expanding those ideas to generate a theory of the future.
Presented by works, publications, articles, teaching, and international exhibitions, including Venice Biennale 1996/2000/2002, "Structuring Emptiness" invited by University of Pennsylvania in 2003, and "Paju Book City" at Aedes West in Berlin, 2005, his creative ideas shows us the possibility of acquiring universality in the realm of architecture.
Kaynak / Source
![[Resim: ylcy.jpg]](http://img36.imageshack.us/img36/3276/ylcy.jpg)
Uygulamaları: KIOHUN
Hayatı
Min 21 Ekim 1946’da Gyeongnam, Kore’de doğmuştur. Space Grup’ta mimar Kim Swoo Geun ve Wondoshi Mimarlar Grubu’nda (1980’den sonra ortağı olmuştur) mimar Yoon Seung Joong altında çalışıp eğitim gördükten sonra, 1989/1990 yılları arasında Londra Mimarlık – Mimari Birlik Okulunda okudu. 1992 yılında, H. Min Mimar ve Ortakları adı altında kendi çalışmalarını yapmaya başladı. 1997 yılında Kore Ulusal Sanat Üniversitesi Görsel Sanatlar Okulu’nu kurmak için toplanan çekirdek üyelerinden biri oldu, ve günümüz dahil orada profesörlük yapmaktadır.
Kamuoyu ile ilk etkin iletişimi 1992’de "Echoes of an Era" gösterisinde sergilenen, " Housing with Deep Space " projesi kabul edilmektedir. O günden beri sürekli olarak yeni projeler yapmıştır ve bunların her biri yaratıcı konular içermiştir. Örneğin; “Fenomenolojik Estetik”, “Madang; Belirli belirsiz mekan”, “Mimari Peyzaj”, “Yapılaşma Boşluğu; estetik üzerine etiği”.
Onun mimari çalışmaları şehircilik üzerine yoğunlaşmıştır, birçok kentsel planlama ve tasarım projelerine katılmıştır. Örneğin; "Paju Peyzaj Hattı" Paju Kitap Şehri için, “Asya Kültürünün Başkenti, Gwangju” için şematik tasarım gibi.Eserleri ve fikirleri her zaman tartışma ve çekişmenin merkezi olmuştur ve Kore mimarlık ve şehircilik alanında önemli dönüm noktalarını işaretlemiştir.
En önemlisi, onun eserleri "Yapılaşma Boşluğu" üzerinde yoğunlaşmıştır ve Kore geleneksel mimarisini kaynak alır. Mim Hyun Sik’in önermeleri mimaride sürekli “Yapılanma Boşluğu” teriminin potansiyel tasarımı ile ilgilidir: bir alt yapı olarak günlük yaşamın derin özellikleri ve alan oturum ilişkisi gibi. Bu fikir mimaride nesneleşme seviyesinin ötesine ulaşmayı hedefliyor. Alanın jeolojik özelliklerini soyutlayarak, Min alanda özel bir mimari peyzaj oluşturur. Sembolik mimari alternatifi fikri mimarinin farklı boyutlarını arama ve nesneleşme seviyesinin ötesine ulaşmak için bir yol sunar. Eserleri sadece Kore çağdaş mimarisine kimlik aramıyordu aynı zamanda gelişmekte olan ve gelecek için bir teori oluşturan fikirleri kapsıyor.
Çalışmaları, yayınları, makaleleri ve öğretileri 1996/2000/2002 Venedik Bienali dahil olmak üzere bir çok uluslar arası sergide sergilendi. 2003 yılında Pennsylvania Üniversitesi tarafından “Yapısal Boşluk” ve 2005 yılında Aedes West'in Berlin’e "Paju Kitap Şehri" çalışmalarıyla davet edildi. Onun yaratıcı fikirleri bize mimari alanda evrenselliği elde edebilme imkanını gösterir.
******************************************************
English
Min Hyun Sik (민현식)
![[Resim: ylcy.jpg]](http://img36.imageshack.us/img36/3276/ylcy.jpg)
Practice: KIOHUN
Biography
Min was born in 21 October 1946, in Gyeongnam, Korea. After having worked and studied under architect Kim Swoo Geun of Space Group and architect Yoon Seung Joong of Wondoshi Architects Group (0f which he had been a partner since 1980), he studied at the Architectural Association School of Architecture in London, UK, in 1989/1990. In 1992, he started his own practice H. Min Architect and Associates. In 1997, he was one of the core members to establish School of Visual Arts at The Korea National University of Arts, at which he holds a professorship to this day.
His active communication with the public first became recognized with "Housing with Deep Space", exhibited in the 1992 show "Echoes of an Era". Since then he has continually presented new projects, each one of them containing creative issues, for example, "Phenomenological Aesthetics", "Madang; Specific indeterminate space", "Architectural Landscape", "Structuring Emptiness; ethics over aesthetics".
Extending his architectural interests into urbanism, he participated in several urban planning and design projects, for example, "Paju Landscape Script" for Paju Book City, and the schematic design of "Gwangju, the Capital City of Asian Culture". His works and ideas have always been the center of debate and controversy, and have marked important turning points in Korean architecture and urbanism.
Most of all, his works have centered on "Structuring Emptiness", which stems from Korean traditional architecture. Min Hyun Sik's propositions in architecture are continually concerned with "Structuring Emptiness" which is a design of potentials: as infrastructures of daily lives deeply related to the properties and intimacies of the site it sit on. This idea aims to reach beyond the level of objectification in architecture. Abstracting the geological features of the site, he creates a specific architectural landscape. Alternative to symbolic architecture, this idea presents a way to search for different dimensions of architecture and reach beyond the level of objectification. His works are not only searching for the identity of Korean contemporary architecture but also developing and expanding those ideas to generate a theory of the future.
Presented by works, publications, articles, teaching, and international exhibitions, including Venice Biennale 1996/2000/2002, "Structuring Emptiness" invited by University of Pennsylvania in 2003, and "Paju Book City" at Aedes West in Berlin, 2005, his creative ideas shows us the possibility of acquiring universality in the realm of architecture.
Kaynak / Source