12-08-2011, Saat: 22:19
(Son Düzenleme: 24-05-2012, Saat: 12:23, Düzenleyen: BeaSungMi Esma.)
Liver and Gallbladder / Karaciğer ve Safra Kesesi
![[Resim: 81768346.jpg]](http://img163.imageshack.us/img163/7368/81768346.jpg)
Yazar: Kim Soom
Yayınevi: Moonji Publishing Co., Ltd., 2011
Ölüm Yorgunları Kovalar
Eğer cümlelerde tutku olsaydı (ki kesinlikle öyle), Kim Soom'un Liver and Gallbladder (Karaciğer ve Safra Kesesi)'ındaki sözlerine, Kim'in yazarlığında olmayan 10. Hitabet gelişiminin tam puanı verilirdi. Yalnızca özne, yüklem ve nesne ögeleri yer alır ve sıfatlarla zarflar gibi açıklayıcı niteleyiciler neredeyse hiç yer almaz.
Kim Soom’un yazarlığı güzelleştiren süslemelerden uzak durarak, gösterişten bağımsızdır. Bir de, onun cümleleri anlatıcının ve diğer kahramanların düşünceleri ve duygularını gözler önüne sermez. Aşağıdaki örnekleri ele alalım. "Annem ağladı, sonra saçlarını yaptırmak için güzellik salonuna gitti. Erkek kuzenleri biraz ramen eriştesi yedi ve sonra her biri kendilerini odalarına kapattı. Babam yatak odasında uyumaktaydı. Onu uyandırmaya çalıştım; ama o kımıldamadı. O kadar derin uyuyordu ki ölmüş olup olmadığını merak ettim... Eve vardığımda, kocam zaten oradaydı. Bira içip televizyon izleyerek kanepede boş boş oturdu." ("My Mysterious Neighbors" Benim Esrarengiz Komşularım) Anne neden ağlıyordu, baba neden derin uykudaydı, yeğenlerin kötü beslenmelerinin ve kocanın bıkkınlığının nedeni yorumlanmamıştır veya anlatıcının anlatımı üzerinde eleştiri yapılmamıştır. Bunun yerine, anlatıcının özlülüğü ve yavan anlatımı Kim'in olaylara olan kayıtsızlığını kaydeder. Bu tavır, bunalımın bir belirtisi olan, anlatıcının her konudaki duygusal kuşatma eksikliğini gösterir. Kim Soom'un kahramanları kendini beğenmişliğin bazı acılara katlanan felsefi bakış açısından veya duyularından kaynaklanmayan tarafsızlığa önem verir. Aksine bu su katılmamış bir ilgi ve cinsel dürtü eksikliğinden gelir. Onların dünyadan hiçbir beklentileri yoktur ve onların konuşmaları Kim Soom'unkilerdir.
Bu bastırılmış seslere çoğu kez bir evrensellik ve mantığın felsefi yöntemi eşlik eder. "The North Room (Kuzeydeki Oda)"daki dünyanın kahramanı Gwok-no'nun mineral merkezli bakış açısı başlıca bir örnektir. Eski bir yer bilim öğretmeni olan Gwok-no yalnızca mineraller ve cevherlerle ilgilenmektedir. Saplantısı aşağıdakilerden gelmektedir: "Hava durumu, yer sarsıntıları ve okyanuslarla karşılaştırıldığında, mineraller görece daha somut ve gerçektir. Bulutlar, rüzgar, sıcaklık, atmosfer basıncı, kar ve yağmur gibi hava olayları, kendiliğinden oluverir ve çok geçicidir. Bulutlar ve rüzgar değişimin ögeleridir. Onlar her an değişebilen 'oluşumlar'dan fazlası değildir."
Eğer Freud bu satırları okusaydı, onları, ölüme götüren thanatos (Yunan mitolojisinde ölüm tanrısı) hakkındaki kuramının iyi örnekleri olarak bulurdu. Varlık, enerji akışı gerektirmeyen durağanlığa doğru yönelir. Yaşayan, durağan bir yaratık bir kez ölür, yine de bu minerallerle ve cevherlerle karşılaştırılamaz. Eninde sonunda insanoğlu ölümü arzular.
Beklendiği gibi, Kim Soom'un romanlarının kahramanlarının hepsi ölür ya da hastadır. Kanser, akciğer iltihaplanması ve yaşlılık genellikle olması beklenen şeylerdir ve hatta 3000 yıllık mumyalar onun romanlarının kahramanları olabilir. Ancak, hiçbiri sağlığa özlem duymaz. Hasta yatakları veya karanlık odalara kendilerini hapsetmiş olan kahramanları, yaşamlarının geri kalan kısa zamanında korku ya da pişmanlık olmaksızın ölümün hızlıca yaklaşmasına sakince göğüs gerer. Her zaman olduğu gibi, bastırılmış seslerde hemen hemen hiç hareket olmayarak her günü yaşarlar. Ne memeliler ne de primatlar (insani da içine alan maymun vs. gelişmiş memeli sınıfı) gerçekte mineral gibi bir konumdadır.
Onların konumlarının ardındaki arka plan nedir? Onların sahip oldukları dünyanın aşırı sınırlandırılmış olduğunu varsaymak zor olsa da, ölüme gidişlerinin ötesinde onlar hastaların "topluluğu"nun bir parçası olmuş gibi görünmektedir. Kim Soom'un romanlarındaki kahramanların hemen hemen hepsi yoksulluk nedeniyle yaşamın iniş çıkışlarına katlanır ve onlar sürekli borçlu olarak yarışmaya son vermek için ve kazanç olmaksızın mücadele ederek küçük meblağların üzerindeki paralara kafayı takmışlardır. Böyle bir yoksulluğun ortasında, onun kahramanlarının, kaderlerini iyileştirmek için hiç umutları yoktur. Bu gibi durumlarda, onun kahramanları bunalımın ve ölümün halinin içinden kaçmayı seçerler. Kim Soom'un romanları kapitalist Kore toplumunun mevcut durumunu resmeden iç karartıcı bir negatif fotoğraftır.
Çeviri: S.T.
English
Author: Kim Soom
Publishing House: Moonji Publishing Co., Ltd., 2011
Death Drives the Weary
If sentences had ambition (which they certainly do), the prose in Kim Soom's Liver and Gallbladder would be given a perfect score of 10. Rhetorical flourishes are absent in Kim's writing. Subject, verb, and object are the only elements to be found, and descriptive modifiers such as adjectives and adverbs are almost totally absent.
Kim Soom's writing is free from pretension, staying away from beautifying embellishment. In addition, her sentences do not reveal the thoughts and feelings of speakers and other characters. Let's consider the following examples. "Mom cried, then went to the beauty salon to get her hair done. Her nephews ate some ramen noodles and then shut themselves in each of their rooms. Dad was asleep in the bedroom. I tried to wake him up, but he wouldn't stir. He was so fast asleep that I wondered if he might be dead... When I arrived at home, my husband was already there. He sat idly on the couch watching television while drinking beer." ("My Mysterious Neighbors") Why mom was crying, why dad was fast asleep, the reason for the nephews' poor nutritional state, and the husband's ennui are not commented or critiqued upon in the speaker's narrative. Instead, the speaker's terse and dry descriptions record Kim's indifference to the scene. This tone shows the speaker's lack of emotional investment in all things, which is a symptom of depression. Kim Soom's characters feature detachment that doesn't stem from some stoic philosophical outlook or sense of superiority. Rather it comes from an utter lack of interest and libido. They expect nothing from the world, and their utterances are Kim Soom’s.
This subdued tone is often accom-panied by a universal and philosophical system of logic. The protagonist Gwok-no's mineral-centric view of the world in "The North Room" is a prime example. A former geology teacher, he is only interested in minerals and ores. His obsession stems from the following: "Compared to the weather, earthquakes, or the ocean, minerals are relatively concrete and real. Atmospheric phenomena such as clouds, wind, temperature, barometric pressure, snow, and rain are too spontaneous and volatile. Clouds and wind are the motifs of change. They are no more than 'forms' that can change at any moment."
If Freud could have read such lines he would have found them to be good illustrations of his theory regarding thanatos, the death drive. Existence tends toward stability that doesn't require energy flow. Once a stable living thing dies, it still cannot compare to minerals and ores. Ultimately mankind desires death.
Not surprisingly, the protagonists of Kim Soom's novels are all dying or ill. Cancer, pneumonia, and old age are par for the course, and even 3,000-year-old mummies can become protagonists in her novels. However none of them yearn for health. Confining themselves to sickbeds or dark rooms, her characters calmly face death’s fast approach without fear or regret over the short time remaining in their lives. As usual they live each day with barely any movement, in subdued tones. Neither mammals nor primates, they practically exist in a mineral-like state.
What is the background behind their state? Although it is difficult to presume that the world they enjoy is excessively confined, beyond their death drive they appear to be a part of a "community" of patients. Almost all the characters in Kim Soom's novels suffer life's vicissitudes due to poverty, and are obsessed over small sums of money, in debt, constantly struggling to make ends meet, and without income. Amidst such poverty, her characters have no hope of improving their lot. In such situations, her characters choose to escape into depression and a state of death. Kim Soom’s novels are a depressing photo negative depicting the current state of capitalist Korean society.
Kaynak/Source