yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kring Kumho Culture Complex
#1
Kring Kumho Culture Complex --- Kring Kumho Kültür Kompleksi

[Resim: 99158248.jpg]

Mimarlar: Unsangdong Mimarları
Yer: 968-3, Daechi-dong, Gangnam, Seoul, Kore
Arsa Alanı: 4,110.9 metre kare
İnşaattaki Alan: 2,153.58 metre kare
Gros Kullanım Alanı: 7,14453 metre kare
Tasarlandığı Dönem: Nisan 2007- Temmuz 2008
Fotoğrafçılık: Unsangdong Mimarlar Birliği

Biz Unsangdong Mimarları olarak mimari için yabancı yaklaşımın olmasını öneriyoruz ki Kring Kumho Kültür Mekanı da buna örnektir. Marka stratejimiz, sadece parasal varlıklar yaratmak için bir araç olarak kullanmak değildir, kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından istihdam etmek için yeniden doğmuş ve durmaksızın gelişme göstermiştir. Marka pazarlama için şimdilerde yararlı bir araç olan mekansal kavram adı altında yepyeni bir bölge yeniden kategorize edilir. Biz yeni markalara, yeni modellere odaklanmak istiyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve arzularını karşılamak için doğrudan bir araç olarak kullanılacak bu mekan kar amacı gütmeyen kuruluşlarca her türlü pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmekte ayrıca bu alan marka imajını yeniden tasarlayarak müşterilerine mekansal bir deneyim sunmaktadır.

[Resim: 90768301.jpg]

Mekan, hem mekansal tasarımı olarak hem de şirketler ve tüketiciler arasındaki iletişimi kolaylaştırmak için bir araç olarak imajını güçlendiriyor, önceki sadece müşteri davranışlarını göz önünde bulunduran bir yer sağlama rolüne karşı çıkılmıştır. Marka kimliği ile bu mekan tasarımını anlayabilirsiniz.

[Resim: 72004931.jpg]

Marka alanı, sadece tüketicilere o ortamda ya da mekanda marka görüntüleri sunmakla son bulmuyor. Jean Baudrillard için ürün ya da malın tüketimini belirten kullanım değerleri tüketimi önenererek kendisini sınırlayamaz, tüketim temelleri mutluluk, huzur, başarı, bolluk, güç, otorite ve modernize de dahil olmak üzere sosyal ve kültürel ihtiyaçları tatmin etmelidir. İnsanlar ürünleri satın alırken yaşam standartlarını yükseltmek, aynı zamanda sosyal statü ve yetki kazanmak için tüketir. Sosyal sürecin bu dizi olayları sayesinde tüketimde verimlilik oluşur.

[Resim: 81631868.jpg]

Amacımız şirket ve tüketiciler arasındaki iletişimi kolaylaştırmak için kodlar oluşturmak amacıyla mimari bir yapı inşa etmek ve bir mimari kimlik katmaktır. Bu binayı oluşturmak için oluşturduğumuz yaklaşım geleneksel yöntemlerden farklıdır. Kentsel bir heykel oluşturmak amacıyla birleşik alan oluşturuldu. Kumho E & C Şirketi yenilikçi isteklerde bulundu sıra dışı marka simgesi oluşturmak için farklı projeler önerdi ve bu yaklaşımı mimari tasarım çalışmalarına dönüştü.

[Resim: 81686681.jpg]

Kumho E & C'nin marka imajı mimariyi şekillendirme sürecinde marka kimliğine dönüştü. Kumho marka olma başlangıcı noktasında 'uyum' a vurgu yaptı. Doğanın çeşitli unsurlarını toplamak, şehir yaşamıyla uyumluluk sağlamak istedik ve kısa sürede şehrin dışarısından bir yankı ve dalgalanma olmasının özünde uyum vardır.

[Resim: 25923397.jpg]

Şehre dev bir görüntü yansıtırken, şehrin enerjisini emiyor. Bunun gece ve gündüz bir anıt ve özellikle Karanlık olduğunda aydınlatma heykeli olmasını istedik. Ayrıca içerisine girildiğinde saf bir mekan vardır ve tüm kültürel program türlerini barındırır. Mekansal olarak gerçeküstücülük elde edilmiş temiz beyaz mekan performanslar için bir sahne görevi yapmaktadır. Birleştirilmiş alan iletişim kurmak için çeşitli olanakları içeren, yenilikleri barındıran özelliğiyle programlar için önerilebilir.

[Resim: 57508812.jpg]

'Ürün olarak mimarlık', eğer yeni bir kültür, toplum ve mimari pazar oluşacaksa bununla birlikte kültürel bir grup oluşturmak için bir fırsat olarak ufkunuzu genişletmek için başka bir yol olabilir.

[Resim: 67743388.jpg]


***Kaynak***

Çeviri: First Genius





Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#2
English

[Resim: 99158248.jpg]

Architects: Unsangdong Architects
Location: 968-3, Daechi-dong, Gangnam, Seoul, Korea
Site Area: 4,110.9 m2
Building Area: 3,153.58 m2
Gross Floor Area: 7,144.53 m2
Design Period: May 2007 – July 2008
Photography: Unsangdong Architects Cooperation

We, Unsangdong Architects, are proposing a rather unfamiliar approach to architecture, , which was exemplified in Kring_Kumho Compound Culture Space. Brand strategy, once used to be employed only by profit organizations as a means to create monetary assets, has evolved endlessly to reborn. Profit organizations are under more severe surveillance than ever before by public and required to demonstrate social responsibility of their own brand. Branding had been a useful tool for marketing, now it is re-categorized under brand new realm, which includes spatial concept. We would like to focus on new models of branding such as , or . defines any and all marketing activities by profit organizations to provide a space as a direct means to satisfy customers’ needs or desire, or offer a spatial experience to customers by making themselves reconsider a profit organization or the image of that particular brand with space.

[Resim: 90768301.jpg]

Space, as well as spatial design, reinforces its image as a medium for facilitating communications between companies and consumers, as opposed to simply perform its previous role to provide a place for containing customer’s human behavior.
We can figure out that space design with brand identity, or design which symbolized brand identity can positively impact on customers by making them improve and reconsider a brand image.

[Resim: 72004931.jpg]

The meaning of brandspace does not end at delivering brand images to consumers with the medium of a space or location. We live in a . Jean Baudrillard once mentioned that consumption of a product or commodity does not limit itself by suggesting consumption of usage value, the fundamentals of consumption is to satisfy human needs of social and cultural elements including happiness, comfort, success, abundance, power, authority, and modernity. People purchase and consume product or commodity to make themselves look better and gain social status or authority at the same time. Through these series of social process, consumption creates productive codes. The perspective of Baudrillard on consumption has notion of pessimistic point of view, although it is interesting that his idea on consumption as social meaning to be proliferated through the process of definition. The notion of brandspace can be proliferated with that kind of attitude. The impact on the meaning process of a brandspace does not end in simply consuming brand images, rather reinforcing and reproducing cultural influence and public sociality. It has to be shifted as .

[Resim: 81631868.jpg]

Our intention is to construct an architectural building to create codes for companies and consumers to facilitate communication, then embed an identity in that architecture. is the concept that we applied when we designed Kring_compound culture space to realize brand identity for the client. The way we approached to create this building was different from conventional method. It was about creating an urban sculpture, then compose a compound space in it. The innovative requests, which was made by Kumho E&C Co. and the conversion of conception on architectural design work which we proposed made it possible for us to approach to the project differently to create an unconventional brand icon.

[Resim: 81686681.jpg]

The brand image of Kumho E&C was transformed as brand identity through the architectural shaping process. The starting point of Kumho brand was putting emphasis on ‘harmony’. Through the architectural interpretation process, the phenomenon of harmony was connected and emphasized to the city and society with undulation, then the notion of undulation was deepened. We wanted to gather various elements of nature, life, and city harmoniously and that essence of harmony to rush out to the city creating echo and undulations, and that became the brand scenario of the project.

[Resim: 25923397.jpg]

Projecting images to the city and sucking up the energy of the city at the same time, gigantic , was born that way, which leads to the concept of ‘Dream’ as well. We wanted this to be the monument of the city day and night, specifically, a lighting sculpture when it is dark. Moreover, it becomes a pure white space when entered into, and contains all and any types of cultural program. The pure white space which achieves spatial surrealism is acting as a stage for performance. Just like a stage changes itself to conform to the types and story of a play, this becomes a compound space to fit itself to diverse needs. Cultural art management program was conceptualized so that this space can be operated by professional curator(s) to offer something more significant than just temporary events. Compound space, a passageway to communication can be proposed through the innovation of internal program which contain diverse possibilities.

[Resim: 57508812.jpg]

‘Architecture as product’ can be another way of expanding your horizons and work as an opportunity for you to create a cultural band along with new culture, society, and architectural market.

[Resim: 67743388.jpg]







Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#3
[Resim: 35811720.jpg]

[Resim: 27556485.jpg]

[Resim: 19071820.jpg]

[Resim: 53083644.jpg]





Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#4

[Resim: 95814098.jpg]

[Resim: 84094326.jpg]

[Resim: 70976218.jpg]

[Resim: 49112188.jpg]






Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#5
[Resim: 98589742.jpg]

[Resim: 59144526.jpg]

[Resim: 34267988.jpg]

[Resim: 22821960.jpg]





Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#6
[Resim: 13638469.jpg]

[Resim: 16246286.jpg]

[Resim: 75891359.jpg]

[Resim: 32561016.jpg]







Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#7
[Resim: 44218360.jpg]

[Resim: 31023690.jpg]

[Resim: 92063897.jpg]

[Resim: 69940373.jpg]





Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#8
[Resim: 70495307.jpg]

[Resim: 48824182.jpg]

[Resim: 78465426.jpg]





Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#9
[Resim: 79100239.jpg]

[Resim: 48104538.jpg]

[Resim: 81125603.jpg]

[Resim: 64995881.jpg]





Seher Seheri'ni çook seviyor ama belki Seher Seheri'ni daha çok seviyordur. xD --- yongseng
Cevapla
#10
Çok güzel tasarlanmış :Onay:
Teşekkürler paylaşım için Smile
Raise your words,not your voice.
It is rain that grows flowers, not thunder.

Rumi.

Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi