Öneri 1:
Bilgi Kutusu Uygulaması
Açıklama:
Grup üyeleri haftalık olarak 50-100 arasında kelime belirler ve bu kelimeleri öğrenir. Öğrenilen bu kelimeler fişlenir ve numaralandırılır. Bu fişler kutulara atılır. Örnek:
Kelimeler Listesi Fiş Örneği
1-무슨 ne?
2 가 git 4 신발
3 그 o
4 신발 ayakkabı
5 사람 insan
Örnekler biraz uydurma oldu.
Uygulama:
Aşama 1:
Haftalık olarak öğrenilecek kelimelerin sayısı grup üyeleri tarafından belirlenir. Öğrenilen kelimeler kutulara atılır. Kutular her derste öğrenciler tarafından hazır olarak getirilir. Ders sonrası ayrılacak 10-15 dakikalık sürede öğrenciler kutularından rastgele kelime seçer, okur ve tercümesini yapar. Grup üyelerinden bir öğrenci, kutudan 5-10 kelime seçer ve kutu sahibine sorar, okutur. Bu işlem sırasında bir kişi de kontrol eder. Kelimelerin tamamını bilen günün en iyisi seçilir. Ay sonunda en iyi seçilen(en çok) öğrenci belirlenir ve ödüllendirilir.
Aşama 2:
Öğrenilen kelimelerin cümlede kurulması istenir. Her öğrenci, belirlenen öğrenilecek kelimeleri cümlede kullanır. Herkes için standart cümle kurum sayısı belirlenir. Örnek: “Herkes haftada belirlenen kelimelerden 10 cümle kurmalıdır.” gibi. Kurulan bu cümlelerin denetlenmesi ise ders sonunda yapılır. En etkili cümle kuran öğrenci grup tarafından seçilir ve “en iyisi” olarak seçilir. (Etkili cümleden kaşıt basitlikten uzaklaşan, Kore Dili kurallarına uyan vs.)
Not: Her iki uygulamada amaç, kelime bilgisi konusundaki eksikliğimizi gidermektir. Cümle kurma becerimizi geliştirmektir.
Öneri 2
Grupla Çalışma:
Ders sonrası ayrılacak ek zamanda(grup üyelerinin kararına bağlıdır.) öğrenciler ikişer gruplara ayrılır. Öğrenilen konularla ilgili pratik diyaloglar hazırlar ve bu diyaloglar sırayla sınıfta okunur, uygulanır. Gruplar kurayla belirlenir. Haftalık ya da aylık ödevler, belirlenen gruplarca yapılır. Haftalık ya da aylık ödevler için birkaç örnek:
*Kore kültürüne ait özelliklerin araştırılması ve bunun Korece olarak yapılıp sınıfta sunulması.
*Kendimizi, çevremizi tanıtan Korece yazılar.
*Belki de kurs sonunda Korelileri İstanbul’da gezdirme.
*Çeşitli diyalog yazıları.
Gibi.
Tüm bu çalışmalardan sonra en iyiler seçilir ve ödüllendirilir.
Öneri 3
Elma Ağacı
Uygulama:
Haftalık olarak Korece okuma parçaları bulunur. Tüm üyelere ayni metin dağıtılır. Grup üyelerinden seçilen biri bu metni sınıfta okumaya baslar. Diğer üyeler okumanın takibini yapar. Okuyanın okuma yanlışlarını bulması durumunda yanlışlığı bulan kişi bir elma kazanır. Bu durumda okuyan elma ağacı oluyor. Elma kazanan üye okuyana o güne kadar öğrenilen konularla ilgili soru sorma hakki kazanır. Okuyan soruya doğru cevap verirse ağaç olma durumundan kurtulur. Ve elma kazanan üye ağaç olur. Bu uygulama kolay soru sorulmasının önüne geçecektir.
Amaç: Korece okuma becerilerini geliştirmek. Öğrenilen konuların tekrarını sağlamaktır. Tüm bunlar yapılırken eğlenebilmek.
Devamı var…
Bilgi Kutusu Uygulaması
Açıklama:
Grup üyeleri haftalık olarak 50-100 arasında kelime belirler ve bu kelimeleri öğrenir. Öğrenilen bu kelimeler fişlenir ve numaralandırılır. Bu fişler kutulara atılır. Örnek:
Kelimeler Listesi Fiş Örneği
1-무슨 ne?
2 가 git 4 신발
3 그 o
4 신발 ayakkabı
5 사람 insan
Örnekler biraz uydurma oldu.

Uygulama:
Aşama 1:
Haftalık olarak öğrenilecek kelimelerin sayısı grup üyeleri tarafından belirlenir. Öğrenilen kelimeler kutulara atılır. Kutular her derste öğrenciler tarafından hazır olarak getirilir. Ders sonrası ayrılacak 10-15 dakikalık sürede öğrenciler kutularından rastgele kelime seçer, okur ve tercümesini yapar. Grup üyelerinden bir öğrenci, kutudan 5-10 kelime seçer ve kutu sahibine sorar, okutur. Bu işlem sırasında bir kişi de kontrol eder. Kelimelerin tamamını bilen günün en iyisi seçilir. Ay sonunda en iyi seçilen(en çok) öğrenci belirlenir ve ödüllendirilir.
Aşama 2:
Öğrenilen kelimelerin cümlede kurulması istenir. Her öğrenci, belirlenen öğrenilecek kelimeleri cümlede kullanır. Herkes için standart cümle kurum sayısı belirlenir. Örnek: “Herkes haftada belirlenen kelimelerden 10 cümle kurmalıdır.” gibi. Kurulan bu cümlelerin denetlenmesi ise ders sonunda yapılır. En etkili cümle kuran öğrenci grup tarafından seçilir ve “en iyisi” olarak seçilir. (Etkili cümleden kaşıt basitlikten uzaklaşan, Kore Dili kurallarına uyan vs.)
Not: Her iki uygulamada amaç, kelime bilgisi konusundaki eksikliğimizi gidermektir. Cümle kurma becerimizi geliştirmektir.
Öneri 2
Grupla Çalışma:
Ders sonrası ayrılacak ek zamanda(grup üyelerinin kararına bağlıdır.) öğrenciler ikişer gruplara ayrılır. Öğrenilen konularla ilgili pratik diyaloglar hazırlar ve bu diyaloglar sırayla sınıfta okunur, uygulanır. Gruplar kurayla belirlenir. Haftalık ya da aylık ödevler, belirlenen gruplarca yapılır. Haftalık ya da aylık ödevler için birkaç örnek:
*Kore kültürüne ait özelliklerin araştırılması ve bunun Korece olarak yapılıp sınıfta sunulması.
*Kendimizi, çevremizi tanıtan Korece yazılar.
*Belki de kurs sonunda Korelileri İstanbul’da gezdirme.
*Çeşitli diyalog yazıları.
Gibi.
Tüm bu çalışmalardan sonra en iyiler seçilir ve ödüllendirilir.
Öneri 3
Elma Ağacı
Uygulama:
Haftalık olarak Korece okuma parçaları bulunur. Tüm üyelere ayni metin dağıtılır. Grup üyelerinden seçilen biri bu metni sınıfta okumaya baslar. Diğer üyeler okumanın takibini yapar. Okuyanın okuma yanlışlarını bulması durumunda yanlışlığı bulan kişi bir elma kazanır. Bu durumda okuyan elma ağacı oluyor. Elma kazanan üye okuyana o güne kadar öğrenilen konularla ilgili soru sorma hakki kazanır. Okuyan soruya doğru cevap verirse ağaç olma durumundan kurtulur. Ve elma kazanan üye ağaç olur. Bu uygulama kolay soru sorulmasının önüne geçecektir.
Amaç: Korece okuma becerilerini geliştirmek. Öğrenilen konuların tekrarını sağlamaktır. Tüm bunlar yapılırken eğlenebilmek.
Devamı var…