Korean Product Win Popularity Worldwide
Kore Ürünleri Dünya Genelinde Popülerlik Kazanıyor
![[Resim: R1G6JZ.gif]](http://i.hizliresim.com/R1G6JZ.gif)
11 Ekim’de KOTRA, yurtdışında popüler olan Kore üretimi 100 eşyanın listesini açıkladı.
Kozmetik, yapı malzemeleri, LED’ler ve otomobil akülerinin ortak yanı nedir?
Bunların hepsi, bu yıl denizaşırı piyasalarda rağbeti giderek artan büyük Kore’de üretilmiş ürünlerinden bazıları.
Kore Ticaret-Yatırım Teşvik Kurumu (KOTRA) 11 Ekim’de, yurtdışında talep artışı görülen 100 Kore ürününün listesini yayınladı. KOTRA’nın 55 ülkenin 78 şubesindeki alıcılarla yapılan görüşmelere dayanarak organizasyon; artan talebin ardındaki, çoklu işleve sahip olma ya da gelişmekte olan ülkelerde birçok altyapı inşaatı projesi olması gibi beş ana sebebi belirledi. Ticaret teşvik kurumu ayrıca, dünya genelinde sağlık, kirlilikle savaşma ve hastalıkları iyileştirme konularına önemli bir ilgi olduğunu da fark etti.
Kozmetik, geçen iki yıl boyunca en büyük talep artışı gösteren tek Kore ihracatı. K-güzellik olarak adlandırılan Kore-stili güzellik rağbeti anekdot olarak görülebilir. KOTRA’ya göre; ABD, Almanya, Çin ve Meksika’yı da içeren 22 ülkeden alıcılar, talebinde en çok artış görülen kozmetiği lider Kore ihracatı olarak seçtiler.
Birçok işleve sahip olma, ileri teknoloji, sağlıklı içerikler ve çok iyi paketleme sayesinde Kore kozmetiği piyasalara nüfuz etti ve ABD’deki ve Avrupa’daki sadece Kore kozmetiği ile anlaşan büyük kozmetik dağıtım kanalları aracılığıyla pazar payını genişletti. Son dönemlerde Kore kozmetik ihracatı Orta Doğu, Merkez ve Güney Amerika’da da rağbet kazanıyor.
Kore Gümrük Servisi’ne (KCS) göre, 2015’teki kozmetik ihracatı geçen beş yıl boyunca %36,9’luk artış göstererek; 2,45 milyar ABD doları değerinde oldu. Sadece 2016’nın ilk çeyreğinde Kore, bir önceki yıla göre %21,9’luk yükseliş göstererek 0.71 milyar ABD doları değerinde kozmetik ihraç etti. İhracat yapılan yerlerin sayısı da 2011 yılındaki 118’den 2015’te 131 ülkeye çıktı.
![[Resim: l34z7E.jpg]](http://i.hizliresim.com/l34z7E.jpg)
Kore kozmetiği, dünyada talebin yükselmesi sayesinde ülkenin baş ihracatlarından biri. Fotoğraf İspanya, Barcelona’da geçen yıl yeni açılan Missha mağazasında alışveriş eden müşterileri gösteriyor.
Donmuş mantı, kahve zincirleri ve baharatlı yosun ya da deniz yosununu da içeren diğer Kore ürünleri de bu yıl popüler. Gümrük yetkililerine göre geçen yıl Kore Rusya’ya 0.418 milyon ABD dolarlık donmuş mantı ihraç etti. Bu yıl şimdiye kadar Kore, neredeyse geçen yılın toplam ihracatına yakın 0.381 milyon ABD dolar değerindeki donmuş mantıyı Ocak ve Eylül ayları arasında Rusya’ya ihraç etti. Bu rağbet, donmuş mantıyı seven Rusya yemeklerinin sayesinde. KOTRA, bunun mantıya benzeyen yerel bir yiyecek olan pelmeni’ye (пельмени) olan rağbetten kaynaklandığını açıkladı. Moğolistan’da, Caffe Bene ve Tom N Toms gibi Kore kahve zincirlerinin popülerliği artıyor ve her ülkedeki 10’dan fazla şubeyi işleten bayilikler bu popülerlikten memnun kalıyorlar.
Avustralya ve Güney Afrika’da birçok müşteri, atıştırmalık ya da kendi alkollü içeceklerle yanında aperatif olarak kullanılan Kore baharatlı yosun veya deniz yosunundan oldukça memnunlar.
Bu günlerde birçok denizaşırı müşterileri Kore meyve bazlı içeceklerin de tadını çıkarıyor. KOTRA, müşteriler gazlı içecekler yerine meyveli içecekleri tercih ettiklerinden dolayı Guatemala, Meksika, Kolombiya, Paraguay, Merkez ve Güney Amerika’da bulunan diğer ülkelerde; aloe suyu gibi Kore meyve bazlı içecekler oldukça popüler oluğunu söyledi.
Bazı ürünler ise dünya genelindeki sağlığa artan ilgi sayesinde popüler. KOTRA Kore üretimi hava filtreleri ve su filtrelerinin, hava kirliliği ve kum fırtınaları yüzünden özellikle Malezya ve Kuveyt’te daha fazla talep gözlemlendiğini açıkladı. Singapur’da ise, Kore sinek kovucuları Zika virüsü salgını sebebiyle birçok markette satılıyor. Rapor ayrıca Çin topraklarında, elektrikli diş fırçaları gibi Kore diş sağlığı ürünleri ve yatakları temizleyen elektrikli süpürgeleri için yüksek düzeyde bir talep olduğunu da söyledi.
Rapor, ağır inşaat iş makinalarına da artan bir talep olduğunu da gösterdi. Malezya durumunda ise; diğer ülkelerde ağır inşaat iş makinalarına %20 vergi uygulanırken, Kore-ASEAN serbest ticaret anlaşması sayesinde bu yıldan itibaren Kore ürünlerindeki verginin %5’e azaltılmasıyla Kore ağır inşaat iş makinaları daha ucuza geliyor. KOTRA, bunun ayrıca 11. Malezya Planı ve Filipinler, Mindanao’daki bölgesel kalkınma planları sayesinde olduğunu söyledi.
Bazı ürünler ise, enerji tasarrufu ve çevre dostu enerji üretmeye çalıştıklarından dolayı değişen hükümet politikaları sayesinde artan talepten hoşnutlar. KOTRA’ya göre, hükümet politikaları enerji verimliliğini artırmaya odaklandığından Japonya, Avrupa ve Vietnam’da LED ışıklara artan bir talebe şahit olunmakta.
Son olarak, Almanya ve Çin’deki elektrikli araç politikaları sayesinde Kore otomobil akülerine artan bir talep var. Brezilya’da ise, elektrik faturalarından azaltarak evde elektrik üretip hanelere yardımcı olmak için tasarlanan ve uygulamaya yeni başlayan bir kanun sayesinde, küçük boyutlu güneş enerjisi jeneratörleri ya da güneş enerjili pillerin talebi artıyor.
Lütfen denizaşırı ülkelerde popülerliği artan 100 büyük Kore ürünü listesiyle daha fazla bilgi için KOTRA’nın denizaşırı pazar haberleri internet sitesini (news.kotra.or.kr) ziyaret edin.
Yoon Sojung tarafından
Korea.net Kadrolu Yazarı
Fotoğraflar: Missha
[email protected]
beherglas
Kaynak: Korea.net
Kore Ürünleri Dünya Genelinde Popülerlik Kazanıyor
![[Resim: R1G6JZ.gif]](http://i.hizliresim.com/R1G6JZ.gif)
11 Ekim’de KOTRA, yurtdışında popüler olan Kore üretimi 100 eşyanın listesini açıkladı.
Kozmetik, yapı malzemeleri, LED’ler ve otomobil akülerinin ortak yanı nedir?
Bunların hepsi, bu yıl denizaşırı piyasalarda rağbeti giderek artan büyük Kore’de üretilmiş ürünlerinden bazıları.
Kore Ticaret-Yatırım Teşvik Kurumu (KOTRA) 11 Ekim’de, yurtdışında talep artışı görülen 100 Kore ürününün listesini yayınladı. KOTRA’nın 55 ülkenin 78 şubesindeki alıcılarla yapılan görüşmelere dayanarak organizasyon; artan talebin ardındaki, çoklu işleve sahip olma ya da gelişmekte olan ülkelerde birçok altyapı inşaatı projesi olması gibi beş ana sebebi belirledi. Ticaret teşvik kurumu ayrıca, dünya genelinde sağlık, kirlilikle savaşma ve hastalıkları iyileştirme konularına önemli bir ilgi olduğunu da fark etti.
Kozmetik, geçen iki yıl boyunca en büyük talep artışı gösteren tek Kore ihracatı. K-güzellik olarak adlandırılan Kore-stili güzellik rağbeti anekdot olarak görülebilir. KOTRA’ya göre; ABD, Almanya, Çin ve Meksika’yı da içeren 22 ülkeden alıcılar, talebinde en çok artış görülen kozmetiği lider Kore ihracatı olarak seçtiler.
Birçok işleve sahip olma, ileri teknoloji, sağlıklı içerikler ve çok iyi paketleme sayesinde Kore kozmetiği piyasalara nüfuz etti ve ABD’deki ve Avrupa’daki sadece Kore kozmetiği ile anlaşan büyük kozmetik dağıtım kanalları aracılığıyla pazar payını genişletti. Son dönemlerde Kore kozmetik ihracatı Orta Doğu, Merkez ve Güney Amerika’da da rağbet kazanıyor.
Kore Gümrük Servisi’ne (KCS) göre, 2015’teki kozmetik ihracatı geçen beş yıl boyunca %36,9’luk artış göstererek; 2,45 milyar ABD doları değerinde oldu. Sadece 2016’nın ilk çeyreğinde Kore, bir önceki yıla göre %21,9’luk yükseliş göstererek 0.71 milyar ABD doları değerinde kozmetik ihraç etti. İhracat yapılan yerlerin sayısı da 2011 yılındaki 118’den 2015’te 131 ülkeye çıktı.
![[Resim: l34z7E.jpg]](http://i.hizliresim.com/l34z7E.jpg)
Kore kozmetiği, dünyada talebin yükselmesi sayesinde ülkenin baş ihracatlarından biri. Fotoğraf İspanya, Barcelona’da geçen yıl yeni açılan Missha mağazasında alışveriş eden müşterileri gösteriyor.
Donmuş mantı, kahve zincirleri ve baharatlı yosun ya da deniz yosununu da içeren diğer Kore ürünleri de bu yıl popüler. Gümrük yetkililerine göre geçen yıl Kore Rusya’ya 0.418 milyon ABD dolarlık donmuş mantı ihraç etti. Bu yıl şimdiye kadar Kore, neredeyse geçen yılın toplam ihracatına yakın 0.381 milyon ABD dolar değerindeki donmuş mantıyı Ocak ve Eylül ayları arasında Rusya’ya ihraç etti. Bu rağbet, donmuş mantıyı seven Rusya yemeklerinin sayesinde. KOTRA, bunun mantıya benzeyen yerel bir yiyecek olan pelmeni’ye (пельмени) olan rağbetten kaynaklandığını açıkladı. Moğolistan’da, Caffe Bene ve Tom N Toms gibi Kore kahve zincirlerinin popülerliği artıyor ve her ülkedeki 10’dan fazla şubeyi işleten bayilikler bu popülerlikten memnun kalıyorlar.
Avustralya ve Güney Afrika’da birçok müşteri, atıştırmalık ya da kendi alkollü içeceklerle yanında aperatif olarak kullanılan Kore baharatlı yosun veya deniz yosunundan oldukça memnunlar.
Bu günlerde birçok denizaşırı müşterileri Kore meyve bazlı içeceklerin de tadını çıkarıyor. KOTRA, müşteriler gazlı içecekler yerine meyveli içecekleri tercih ettiklerinden dolayı Guatemala, Meksika, Kolombiya, Paraguay, Merkez ve Güney Amerika’da bulunan diğer ülkelerde; aloe suyu gibi Kore meyve bazlı içecekler oldukça popüler oluğunu söyledi.
Bazı ürünler ise dünya genelindeki sağlığa artan ilgi sayesinde popüler. KOTRA Kore üretimi hava filtreleri ve su filtrelerinin, hava kirliliği ve kum fırtınaları yüzünden özellikle Malezya ve Kuveyt’te daha fazla talep gözlemlendiğini açıkladı. Singapur’da ise, Kore sinek kovucuları Zika virüsü salgını sebebiyle birçok markette satılıyor. Rapor ayrıca Çin topraklarında, elektrikli diş fırçaları gibi Kore diş sağlığı ürünleri ve yatakları temizleyen elektrikli süpürgeleri için yüksek düzeyde bir talep olduğunu da söyledi.
Rapor, ağır inşaat iş makinalarına da artan bir talep olduğunu da gösterdi. Malezya durumunda ise; diğer ülkelerde ağır inşaat iş makinalarına %20 vergi uygulanırken, Kore-ASEAN serbest ticaret anlaşması sayesinde bu yıldan itibaren Kore ürünlerindeki verginin %5’e azaltılmasıyla Kore ağır inşaat iş makinaları daha ucuza geliyor. KOTRA, bunun ayrıca 11. Malezya Planı ve Filipinler, Mindanao’daki bölgesel kalkınma planları sayesinde olduğunu söyledi.
Bazı ürünler ise, enerji tasarrufu ve çevre dostu enerji üretmeye çalıştıklarından dolayı değişen hükümet politikaları sayesinde artan talepten hoşnutlar. KOTRA’ya göre, hükümet politikaları enerji verimliliğini artırmaya odaklandığından Japonya, Avrupa ve Vietnam’da LED ışıklara artan bir talebe şahit olunmakta.
Son olarak, Almanya ve Çin’deki elektrikli araç politikaları sayesinde Kore otomobil akülerine artan bir talep var. Brezilya’da ise, elektrik faturalarından azaltarak evde elektrik üretip hanelere yardımcı olmak için tasarlanan ve uygulamaya yeni başlayan bir kanun sayesinde, küçük boyutlu güneş enerjisi jeneratörleri ya da güneş enerjili pillerin talebi artıyor.
Lütfen denizaşırı ülkelerde popülerliği artan 100 büyük Kore ürünü listesiyle daha fazla bilgi için KOTRA’nın denizaşırı pazar haberleri internet sitesini (news.kotra.or.kr) ziyaret edin.
Yoon Sojung tarafından
Korea.net Kadrolu Yazarı
Fotoğraflar: Missha
[email protected]
beherglas
Kaynak: Korea.net
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
Albert Camus
Albert Camus