yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korean Art (Three Kingdoms Period c. 57 BCE–668 CE)
#1
Korean Art (Three Kingdoms Period c. 57 BCE–668 CE)

[Resim: qvYq2V.jpg]

Kaydedilen tarih boyunca Kore sanatının ilk büyük dönemi, üç krallık tarafından Kore yarımadasının yönetildiği Üç Krallık dönemidir. Koguryŏ Krallığı (geleneksel olarak 37 M.Ö-668 M.S tarihli), coğrafi ve kültürel olarak üçünün en kuzeyiydi. İlk olarak Güney Manchuria'da kurulan Koguryŏ krallığı, ekilebilir arazinin azlığı ve iklimin ciddiyeti ile karakterize olan bir bölgede gelişmiş, Kuzey Asya'nın tipik sert kültür modellerine dayanan bir yaşam tarzına sahipti. Paekche krallığı (geleneksel olarak 18 M.Ö–660 M.S), bugünkü Seoul kentinin güneyinde, güneybatı Kore'de merkezlenmişti. Bu, yabancı kültürel etkilerin alınması için elverişli bir coğrafi konumdu. Bu nedenle, Paekche sanatı, Çin etkilerine açık ve alıcı oldu. Kuzey Çin kültürel unsurları Koguryŏ krallığından kara yoluyla tanıtılırken, güney Çin etkileri kolayca Doğu Asya denizlerini geçiyordu. Silla krallığı (geleneksel olarak 57 M.Ö-668 M.S), monarşilerin en eskisi idi. Bugünkü Kyŏngju şehrinde ortaya çıktı ve nihayetinde Naktong Nehri'nin doğusundaki güneydoğu Kore'nin çoğunu kapsadı. Silla krallığının orjinal bölgesi, modern Kyŏngsang-puk eyaleti, gözlerden uzak bir dağ üçgenidir. Bu bazen sanatının farklılığı ve muhafazakarlığı için bir açıklama olarak sunulan bir coğrafi faktördür.

Budizm'in Çin'den Koguryŏ'e girmesi (372 M.S), sanatın ani bir berraklığını beraberinde getirdi. Koguryŏ kralları tapınak ve pagodaların inşasını başlattılar ve heykeller, Buda imgeleri biçiminde ortaya çıktı. 6. yüzyıla gelindiğinde, Silla ve Paekche kralları da yeni inanca dönmüşler ve ondan sonra 15. yüzyıla kadar, Budizm Kore sanatının en önemli konularından birini oluşturmuştu.

Üç Krallık döneminde üç siyasi ve kültürel merkez vardı: Kuzeybatıda Koguryŏ'nin başkenti P’yŏngyang; Güneybatıda Paekche'nin kalbi Kongju-Puyŏ bölgesi ve güneydoğuda Silla'nın başkenti Kyŏngju. Silla ve Paekche, güney-orta bölgedeki Kaya (Japon: Mimana) küçük devleti ile birlikte, Japonya ile yakın kültürel temaslarını sürdürdüler ve şu anda Japon sanatına dair önemli Kore etkisinin başladığı ortaya çıktı. Paekche krallığı ilk olarak Budizm ve Çin yazılarını Japonya'ya tanıttı. Güney Koreli göçmenler Japonya'ya önemli öğrenme merkezleri ve sanatlar kurdu. Tumulus veya Kofun döneminin (Büyük Mezarlık Dönemi olarak da bilinir) Sue çömlekleri, Kore'nin Silla gri taş çanak çömleklerinin Japon versiyonuydu. Japonya'nın Nara şehrindeki Hōryū Tapınağı'nın ünlü duvar resimleri bile, Kogury krallığından Kuzey Kore'li bir ressam olan Tamjing'e atfedilmiştir.

Bronz ve kilde birkaç küçük Budist imgesi ve tapınaklar ile pagodaların temelleri hariç Koguryŏ'nin dini sanatının çok az kalıntısı vardır. Bununla birlikte, iki güney krallığından hatırı sayılır bir miktar korunmuştur. Paekche, pagoda ve heykel yapımında granit kullanan ilk monarşi oldu. Üç Krallık döneminden sonra, Kore'de bol olan granit, inşaat ve heykellerde yaygın olarak kullanılmıştır. Kore'nin granit pagodaları, Çin'in tuğla pagodalarına ve Japonya'nın ahşap pagodalarına keskin bir tezat oluşturuyor.

[Resim: zMARl6.jpg]
7. yüzyılın ilk yarısı olan Chŏngrim Tapınağı'nın beş katlı taş pagodası,
Paekche dönemi; Puyŏ, Güney Kore. Yükseklik 8.33 metre.

Dönemin hayatta kalan laik sanatı, mezarlardan alınan gömme armağanlardan oluşur. Koguryŏ'den çok fazla şey mevcut değildir, çünkü mezarlara çok kolay erişilebilir olduğu için uzun zaman önce yağmalanmıştır. Ancak, 20. yüzyılın ikinci yarısında, daha az erişilebilen Paekche ve Silla mezarlarından, kişisel süslemeler için kullanılan eşyalar ile birlikte çok sayıda çanak çömlek ele geçmiştir. 1971'de Kral Munyŏng'in (ö. 523) ve Kraliçesinin Kongju'daki mezarlarında yapılan kazılarda, altın kronlar, gümüş ve bronz eşyalar ve diğer dekoratif sanatlar gibi pek çok hazine ortaya çıktı. Bu mezar şimdi Dünya Mirasları listesinde. Eski Silla sanatının en değerli eserleri, Kyŏngju bölgesindeki büyük höyüklü mezarlardan çıktı. Zengin Silla altın madenleri, aşırı derecede işlenmiş, antik Japon epitheti Manokagayaku Shiragi'de (“Göz-Aydınlatıcı Silla”) yansıtılan altın süslemelerin bolluğunu ortaya çıkardı.

Resim

Kore’nin bilinen en eski tabloları Üç Krallık dönemine tarihlenmektedir. Şamanist tanrıları, Budist ve Daoist temaları, göksel cisimleri ve takımyıldızlarını ve Koguryŏ'nin aristokratları arasında günlük yaşam sahnelerini tasvir eden canlı polikrom resimleri, Çin, güney P'yŏngyang civarı, Hwanghae eyaletindeki Anak bölgesi ve Jian yakınlarındaki Yalu (Kore: Amnok) nehrinin kuzey kıyısında yer alan 80'den fazla Koguryŏ mezarında hayatta kalmıştır. Her ne kadar Koguryŏ resim sanatı, mezar odalarının sıvalı duvar boyaması Paekche ve Silla'ya (Kyushu, Japonya olarak da bilinir) yayılmış olsa da bu krallıklardan sadece birkaç duvar resmi hayatta kalmıştır.

Üç krallıktan yapılan resimler esas olarak dekore edilmiş mezarlardan gelmektedir. En eski tarihli Koguryŏ mezarı, Tongsu Türbesi veya P’yŏyangyang'ın güneyindeki Anak'taki Mezar No. 3, 357 yılında inşa edilmiştir. Tokhŭng-ni Mezarı haricinde M.S 408'e ait bir yazıt taşıyan, bilinen tüm mezarlar atılmıştır ancak kabaca erken (4. yüzyıl), orta (5.-6. Yüzyıl) veya geç (6-7. Yüzyıl) olarak sınıflandırılabilir. İlk mezar resimleri, ana giriş odasının nichelike yan duvarlarına ya da ana gömü odasının arka duvarına boyanmış olan ölü efendinin ve karısının portreleriydi. Resimler mineral pigmentli sıvalı taş duvar üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kullanılan renkler siyah, koyu sarı, kahverengimsi kırmızı, yeşil ve mor idi. Resimlerin genel tonu bastırılmıştır. Orta aşamada, portreler hala boyanmış olsa da, ölü efendiyi daha önceki dönemde olduğu gibi yalnız ve tanrısal olarak oturmak yerine hayatında önemli bir olayla bağlantılı haldeyken betimlemişlerdi. Ji’an çevresindeki Tonggou bölgesindeki Dans Figürleri Türbesi'nde efendi, Budist rahiplerin ziyaret ettiği ana odanın kuzey duvarında gösterilmektedir. Doğu duvarında bir dans topluluğu ve batıda bir av sahnesi boyanmıştır. Kore duvar resminin ilk aşamasının hassas özet hatlarının yerini, geçerli Çin tarzlarından oldukça farklı olan kalın, hareketli çizgiler almıştır. Av sahnelerinde, monte edilmiş savaşçılar kaçan kaplanlara ve geyiklere ateş etmektedirler. Dağ sıralarını göstermek için çizgili kil topakları kullanılır. Zorlu fırça darbeleri, dört nala koşan atların hareketini ve kaçan oyunu etkilemek için kullanılır. Bu dinamizm duygusu, halkının cesur ruhlarını yansıtan Koguryŏ resminin karakteristiğidir.

Koguryŏ duvar sanatının üçüncü ve son aşamasında, duvar resminin tekniği geliştirilmiş ve Çin resminin etkisi altında imgeleme yapılmıştır. Çizgi akışı ve renkler yoğunlaştırılır. Önceki aşamaların tür resimleri kayboldu ve Altı Hanedanlık döneminin Tatarist dini sanatından türeyen bir kavram olan Kardinal pusula noktalarının Dört Tanrısı dört duvarı işgal etti. Muhtemelen 7. yüzyılın ilk yarısından kalma, Pinyuan yakınlarındaki Uhyŏn-ni'deki Üç Mezarın ve Ji'an'deki Dört Tanrı'nın Mezarı'nın resimleri, Koguryŏ freski boyamasının son aşamasından en iyi örneklerdir.

Mezar duvar resminin iki örneğinin yer aldığı Paekche'ye, Tayju'daki Songsan-ni'nin mezarları ve Puyŏ'daki Nŭngsan-ni mezarlığı yayılmıştır. Buna ek olarak, Kongju'daki Kral Munyŏng (501-523) türbesinden bir yastık, kırmızı bir arka plana karşı mürekkepte akıcı zarif çizgilerle boyanmış balık ve ejderha ve nilüfer çiçekleri barındırıyor. Daha büyük Silla bölgesinde, eski Kaya topraklarında Koryŏng'de bir türbe ve Yŏngju'da 1980'lerde keşfedilen iki mezar hayatta kalmıştır, ancak her üç resim de kötü bir şekilde zarar görmüştür. Eski Silla döneminden kalan en iyi resim örneği, 1973'te Kyŏngju'daki Kutsal At Türbesi'nde keşfedilmiştir: çok katlı huş ağacından yapılmış bir eyer çamurluğun üzerinde bulunur; çamurluk, hanımeli tasarımına sahip bir grupla çevrelenmiş dörtnala bir beyaz atı tasvir ediyor.

Heykel

Koguryŏ Krallığı'nda, Budist heykel muhtemelen 5. yüzyılda başladı. Bazı pişmiş toprak figür parçaları hariç 5. yüzyıldan hiç eser hayatta kalmadı. En eski tarihli Koguryŏ Budist görüntüsü, yaldızlı bir ayakta duran Buda'dır. Bu, 539 yıla karşılık gelen yazılı bir tarihe sahiptir. Uzunlamasına bir yüz, parıltılı drape, ve mandorla ya da badem şeklindeki aureole, alev desenli süsleme, hepsi Bei (Kuzey) Wei döneminin (386–534 / 535) Çin heykelinin etkisine işaret etmektedir. Kuzey Çin heykelinin stilize doğrusal geleneğine sıkı sıkıya bağlı kalmak aslında Koguryŏ heykelinin ana karakteristiğiydi.

Paekche'de Koguryŏ tipi Buda, daha doğal olduğu için daha çok Kore tarzında olmuştur. Buda'nın yüzü, kendine özgü “Paekche gülüşü” ile daha yuvarlak ve daha etkileyicidir. Bu tarz, birçok Çinli zanaatkarın Paekche'ye gitmesiyle, güney Çin'in yumuşak modellenmiş heykelinden, özellikle de Nan (Güney) Liang hanedanından (502-557) etkilenmiştir. Oturmuş Maitreya ya da Tushita cennetinde yaşayan geleceğin Buda imgesi, yuvarlak yüz, iyi orantılı kadınsı vücut ve hareketli, doğal kumaş ile yaklaşık 600 kişilik Paekche işçiliğine işaret etse de, bilinmeyen bir kaynaktır. Kōryū Tapınağı, Kyōto, Japonya'da bulunan çam ağacından bodhisattva, aynı yüz ifadesi ve duruşuna sahip ve bunun, 8. yüzyılda derlenen Japonya'nın resmi tarihi Nihon Shoki'de kaydedildiği gibi, 623 yılında Kore'den gönderilen Maitreya olduğuna inanılıyor. Paekche Hanedanı'nın sonlarına doğru, kayaya oyulmuş heykel, açıkta kalan kayalar üzerindeki kabartma figürler şeklinde ortaya çıkmıştır. 7. yüzyılın ortalarından kalma bu ilk örnek Güney Ch'ungch'ŏng eyaletindeki Sŏsan'da bulunmaktadır. Bir Amitabha üçlüsü veya kutsal bir mücevher tutan bodhisattva Avalokiteshvara tarafından kuşatılmış Batı Cenneti Budası olduğuna inanılmaktadır.

Silla, daha statik ve muhafazakar bir şekilde natüralist Paekche tarzını izledi. Kore Ulusal Müzesi'ndeki oturan yaldızlı bronz Silla Maitreya, Paekche Maitreya ile aynı büyüklükte ve meditasyonda aynı yarı çapraz bacaklı figürle poz vermektedir. Bununla birlikte, kumaş çok geleneksel ve görüntü Paekche heykelinin hareketliliğinden yoksundur. 7. yüzyılda Silla krallığında taş heykelin yaratılışı arttı. Kyŏngju üretim merkezi oldu. Bu taş heykelin çoğu, özellikle de vücut kütlesindeki karakteristik ilgiden dolayı, 7. yüzyılın ilk Tang heykelinin etkilerini yansıtmaktadır.

Dekoratif Sanatlar

Metal işi, Üç Krallık döneminde dekoratif sanatların en gelişmiş araçlarından biriydi. Krallar ve yüksek rütbeli memurlar altın veya yaldızlı bronz kronlar ve diademler giyerlerdi ve ayrıca altın, gümüş, bronz, yeşim ve camdan yapılmış küpeler, kolyeler, bilezikler ve parmak yüzükleriyle süslenirlerdi. En iyi takı ve regalia parçaları sağlam Silla mezarlarından gelmektedir. Beş Kyŏngju mezarından gelen sadece beş altın kron, 1990'ların başlarında keşfedilmiştir (o zamandan bu yana çok daha fazla şey bulunmuştur). En detaylılardan biri olan beş dik öğeli bir dış çember ve frontal süs benzeri boynuzlu ayrı bir iç kapaktan oluşmaktadır ve 1921 yılında Altın Taç Türbesi'nde keşfedilmiştir. Bu kesilmiş tabaka altından yapılır ve ön dikmelerin üçü, iki boynuz şeklinde dik duranlarla kuşatılmış, oldukça stilize bir şekilde yapılmış ağaçlardır. Çok sayıda payet, helezon ve hilal şeklindeki yeşim parçaları (kogok), bükülmüş tel vasıtasıyla dikey öğelerle tutturulmuştur. Ağaçların ve boynuzların tapınması, Üç Krallıktaki Korelilerin doğduğu, Orta ve Kuzey Asya'nın eski halkları arasında neredeyse evrenseldi. Karadeniz'in kuzey kıyısındaki Sarmati mezarında, minyatür geyikler ve ağaçlar ile benzer şekilde süslenmiş bir diadem bulunmuştur. (Sarmatyalılar ayrıca kuzey ve orta Asya'dan göç etmişlerdir.)

Üç Krallık çömlekçiliğinin en temsili türü Silla'nın sert, grimsi, cilasız çömlek ürünüdür. Baskın tipte gemi formları, dik silindirik boyunlu bardak ve kavanozlara monte edilir. Bardakların dibinde dört veya daha fazla dikdörtgen açıklık vardır. Bu gri kavanozların omzuna takılan birçok insan ve hayvan figürleri ve biraz daha büyük boyutlarda bağımsız olanları da vardır. Paekche'de, 7. yüzyılda Puyŏ etrafında gri kilden fayanslar üretildi ve çoğu cesurca stilize manzaraların kabartmalarıyla yapıldı. Kore'deki manzara resimlerinin ilk aşamalarının kanıtı olarak servis ediliyorlar.

You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#2
Korean Art (Three Kingdoms Period c. 57 BCE–668 CE)

[Resim: qvYq2V.jpg]

The first major period of Korean art during recorded history is the period of the Three Kingdoms (c. 57 BCE–668 CE), when the peninsula of Korea was ruled by three monarchies. The Koguryŏ kingdom (traditionally dated 37 BCE–668 CE) was the northernmost of the three, both geographically and culturally. First established in southern Manchuria, the Koguryŏ kingdom had a lifestyle based on the typically austere cultural patterns of northern Asia, evolved in a region characterized by its scarcity of arable land and severity of climate. The Paekche kingdom (traditionally dated 18 BCE–660 CE) was centred in southwestern Korea, south of the present-day city of Seoul. This was a favourable geographic position for receiving foreign cultural influences. Paekche art, therefore, was open and receptive to Chinese influences. Northern Chinese cultural elements were introduced by land through the Koguryŏ kingdom, while southern Chinese influences easily crossed the navigable East Asian seas. The kingdom of Silla (traditionally dated 57 BCE–668 CE) was the oldest of the monarchies. It originated in the present city of Kyŏngju and eventually came to cover most of southeastern Korea east of the Naktong River. The original territory of the Silla kingdom, the modern Kyŏngsang-puk province, is a mountain-secluded triangle, a geographic factor that is sometimes offered as an explanation for the distinctiveness and conservatism of its art.

The introduction of Buddhism into Koguryŏ from China (372 CE) brought a sudden efflorescence of the arts. The Koguryŏ kings started the building of temples and pagodas, and sculpture, in the form of Buddha images, made its appearance. By the 6th century, the Silla and Paekche kings had also become converts to the new faith, and from then until the 15th century, Buddhism formed one of the most important subjects of Korean art.

During the Three Kingdoms period there were three political and cultural centres: P’yŏngyang, the capital of Koguryŏ, in the northwest; the Kongju-Puyŏ region, the Paekche heartland, in the southwest; and Kyŏngju, the capital of Silla, in the southeast. Silla and Paekche, along with the minor state of Kaya (Japanese: Mimana) in the south-central region, maintained close cultural contacts with Japan, and it was at this time that the significant Korean influence on Japanese art began. The Paekche kingdom first introduced Buddhism and Chinese writing to Japan. South Korean immigrants to Japan founded important centres of learning and the arts. The Sue pottery of the Tumulus, or Kofun, period (also known as the Great Burial Period) was the Japanese version of the Silla gray stoneware pottery of Korea. Even the famed wall paintings of the Hōryū Temple in Nara, Japan, have been attributed to a northern Korean painter, Tamjing, from the Koguryŏ kingdom.

Except for several small Buddhist images in bronze and clay, and foundations of temples and pagodas very little remains of Koguryŏ’s religious art. A considerable amount, however, has been preserved from the two southern kingdoms. Paekche was the first to use granite in the construction of pagodas and sculpture. After the Three Kingdoms period, granite, which is abundant in Korea, was widely used in construction and sculpture. The granite pagodas of Korea stand in sharp contrast to the brick pagodas of China and the wooden pagodas of Japan.

[Resim: zMARl6.jpg]
Five-story stone pagoda of Chŏngrim Temple, first half of 7th century, Paekche period; in Puyŏ, South Korea. Height 8.33 metres.

The surviving secular art of the period consists chiefly of burial gifts taken from tombs. Not much is available from Koguryŏ, because the tombs were too easily accessible and have long since been looted. However, much pottery, along with items used for personal adornment, was uncovered in the second half of the 20th century from the less accessible Paekche and Silla tombs. The 1971 excavation of the tomb of King Munyŏng (died 523) and his queen in Kongju yielded many treasures, including gold crowns, silver and bronze items, and other decorative arts. That tomb is now on the list of World Heritage sites. The most valuable pieces of Old Silla art came from huge mounded tombs in the Kyŏngju area. The rich Silla gold mines, exhaustively worked, yielded the abundance of gold ornaments reflected in the ancient Japanese epithet Manokagayaku Shiragi (“Eye-Brightening Silla”).

Painting

Korea’s earliest known paintings date to the Three Kingdoms period. Vivid polychrome paintings depicting shamanistic deities, Buddhist and Daoist themes, heavenly bodies and constellations, and scenes of daily life among Koguryŏ aristocrats have survived in more than 80 Koguryŏ tombs located along the north bank of the Yalu (Korean: Amnok) River near Ji’an, China, in the area around P’yŏngyang to the south, and in the Anak area in Hwanghae province. Although the Koguryŏ custom of painting the plastered walls of tomb burial chambers spread to Paekche and Silla (as well as to Kyushu, Japan), only a few murals from these kingdoms survive.

Paintings from the Three Kingdoms are mainly those from decorated tombs. The earliest dated Koguryŏ tomb, the Tomb of Tongsu, or Tomb No. 3, in Anak, south of P’yŏngyang, was built in 357. All other known tombs except for Tokhŭng-ni Tomb, bearing an inscription datable to 408 CE, are undated but can be roughly classified as early (4th century), middle (5th–6th century), or late (6th–7th century). The early tomb murals were portraits of the dead master and his wife, painted either on the nichelike side walls of an entrance chamber or on the back wall of the main burial chamber. The paintings were executed on the plastered stone wall with mineral pigment. The colours used were black, deep yellow, brownish red, green, and purple. The general tone of the paintings is subdued. In the middle stage, though portraits were still painted, they depicted the dead master in connection with some important event in his life, rather than seated solemnly and godlike as in the earlier period. In the Tomb of the Dancing Figures in the Tonggou region around Ji’an, the master is shown on the northern wall of the main chamber feasting with visiting Buddhist monks. A troupe of dancers is painted on the eastern wall and a hunting scene on the western one. The delicate wiry outlines of the first phase of Korean mural painting are replaced by bold, animated lines, which are quite distinct from the prevailing Chinese styles. In the hunting scene, mounted warriors shoot at fleeing tigers and deer. Lumps of striated clay are used to depict mountain ranges. Forceful brushstrokes are used to heighten the effect of motion of the galloping horses and fleeing game. This sense of dynamism is characteristic of Koguryŏ painting reflecting the brave spirits of its people.

In the third and final stage of Koguryŏ mural art, the technique of mural painting was improved and imagery refined under the influence of Chinese painting. Lines flow and colours are intensified. Genre paintings of preceding stages disappeared, and the Four Deities of the cardinal compass points now occupied the four walls, a concept derived from Daoist religious art of the Six Dynasties period. Dating probably from the first half of the 7th century, the paintings of the Three Tombs at Uhyŏn-ni, near P’yŏngyang, and of the Tomb of the Four Deities in Ji’an are the best examples from the final phase of Koguryŏ fresco painting.

Tomb painting spread to Paekche, where two examples of tomb wall painting can be found, the tombs of Songsan-ni in Kongju and of Nŭngsan-ni in Puyŏ. In addition, a pillow from the tomb of King Munyŏng (501–523), in Kongju, features fish and dragons and lotus flowers painted in flowing exquisite lines in ink against a red background. In the greater Silla area, one decorated tomb at Koryŏng in the former Kaya territory and two tombs discovered in the 1980s at Yŏngju have survived, but the paintings in all three are badly damaged. The best example of painting from the Old Silla period is found on a saddle mudguard made of multi-ply birch bark discovered in the Tomb of the Heavenly Horse in Kyŏngju in 1973; the mudguard depicts a galloping white horse surrounded by a band of honeysuckle design.

Sculpture


In the Koguryŏ kingdom, Buddhist sculpture probably began in the 5th century. No 5th-century pieces survive, however, except for some fragments of terra-cotta figures. The earliest dated Koguryŏ Buddhist image is a gilt-bronze standing Buddha. It has an inscribed date that may correspond to the year 539. The elongated face, the flared drapery, and the mandorla, or almond-shaped aureole, decorated with a flame pattern, all point to the influence of Chinese sculpture of the Bei (Northern) Wei period (386–534/535). A close adherence to the stylized linear tradition of northern Chinese sculpture was, in fact, the main characteristic of Koguryŏ sculpture.

In Paekche the Koguryŏ-type Buddha became more naturalistic and thus more Korean in style. The Buddha’s face is rounder and more expressive, with the distinctive “Paekche smile.” The style was apparently influenced by the softly modeled sculpture of southern China, particularly of the Nan (Southern) Liang dynasty (502–557), when many Chinese artisans are believed to have gone to Paekche. The seated Maitreya, or image of the future Buddha dwelling in the Tushita heaven, is of unknown provenance, although the round face, the well-proportioned feminine body, and the animated, naturalistic drapery suggest Paekche workmanship of about 600. The pinewood bodhisattva in the Kōryū Temple, Kyōto, Japan, has the same facial expression and posture, and it is believed to be the Maitreya sent from Korea in 623, as is recorded in Nihon shoki, the official history of Japan compiled in the 8th century. Toward the end of the Paekche dynasty, rock-cut sculpture, in the form of relief figures on exposed outdoor rocks, appeared. Dating from the mid-7th century, the first such example is at Sŏsan in South Ch’ungch’ŏng province. It is believed to be an Amitabha triad, or the Buddha of the Western Paradise flanked by the bodhisattva Avalokiteshvara holding a sacred jewel.

Silla followed the naturalistic Paekche style but in a more static and conservative fashion. The seated gilt-bronze Silla Maitreya in the National Museum of Korea is of the same size as the Paekche Maitreya and is cast in the same pose of a half cross-legged figure in meditation. The drapery, however, is very conventionalized, and the image lacks the animation of the Paekche statue. In the 7th century the creation of stone sculpture increased in the Silla kingdom. Kyŏngju became the centre of production. Much of this stone statuary reflected influences from early Tang sculpture of the 7th century, particularly in the characteristic interest in the body mass.

Decorative Arts


Metalwork was one of the most developed mediums of the decorative arts in the Three Kingdoms period. Kings and high-ranking officials wore gold or gilt-bronze crowns and diadems and also adorned themselves with earrings, necklaces, bracelets, and finger rings made of gold, silver, bronze, jade, and glass. The best surviving pieces of jewelry and regalia come from intact Silla tombs. Only five gold crowns, coming from five Kyŏngju tombs, had been discovered by the early 1990s (several more have been found since then). One of the most elaborate, discovered in 1921 in the Tomb of the Golden Crown, consists of an outer circlet with five upright elements and a separate inner cap with a hornlike frontal ornament. It is made of cut sheet gold, and three of the frontal uprights are trees done in a highly stylized manner, flanked by two antler-shaped uprights. Numerous spangles and crescent-shaped pieces of jade (kogok) are attached to the vertical elements by means of twisted wire. The worship of trees and antlers was almost universal among ancient peoples of central and northern Asia, where the Koreans of the Three Kingdoms originated. A diadem similarly adorned with miniature stags and trees was discovered in a Sarmatian tomb on the northern shore of the Black Sea. (The Sarmatians also had migrated out of northern and central Asia.)

The most representative type of Three Kingdoms pottery is the hard, grayish, unglazed stoneware of Silla. The predominant type of vessel forms are mounted cups and jars with erect cylindrical necks. At the foot of the cups are four or more rectangular apertures. There are also many human and animal figurines that are attached to the shoulder of these grayware jars, as well as the independent ones of slightly larger sizes. In Paekche, tiles of gray clay were produced around Puyŏ in the 7th century, many with reliefs of boldly stylized landscapes. They serve as evidence of the early stages of landscape paintings in Korea.

You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#3
Koguryö değil Selanik. Biggrin
Ellerine sağlık kuzuum. Kalp
☆♡ Duygu ♡☆
Cevapla
#4
(11-06-2018, Saat: 23:07)Duiguu yazdı: Koguryö değil Selanik. Biggrin
Ellerine sağlık kuzuum. Kalp

Evet çok mantıklı. Biggrin
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#5
Teşekkür ederiz. Smile
Cevapla
#6
Korean Art (Three Kingdoms Period c. 57 BCE–668 CE)
Translated by Yusra YUCEER

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi