26-06-2013, Saat: 1:05
Jung Joong Dong Dancing Group
![[Resim: 89576425.jpg]](http://img541.imageshack.us/img541/8977/89576425.jpg)
Kore Ulusal Dans Grubu Kore’nin önde gelen dans gruplarından biridir. Sanatın güzelliklerinin benzersiz ruhunun ve Kore danslarının güçlü enerjisinin temsilcisi olan Kore Ulusal Dans Grubu altmıştan fazla ülkede yüzlerce temsil vererek uluslararası beğeni kazanmıştır. “Jung Joong Dong” olarak bilinen "Sükunetin Ortasında Dinamizm" adlı Kore dansı, sakinlik ve güçlü enerjiyi bütünleştirmek suretiyle izleyicileri büyülü, muhteşem bir dünyaya çeker.
![[Resim: 40058274.jpg]](http://img834.imageshack.us/img834/3636/40058274.jpg)
Genel Bakış
Joseon Hanedanlığı zamanında, Hyewon pungsokdo ile gelen, “iki kişi ile birlikte elerinde kılıç tutularak oynanan “ performans Geommu (kılıç dans) olaraı adlandırılırdı.
Kore geleneksel dans, yıllar önce binlerce eski Şaman ritüelleri kökeninden gelmektedir. İkinci olarak kraliyet mahkemelerinde düzenli destek olarak, çok sayıda akademi ve resmi bir bakanlıkta yararlandı. Kore geleneksel dans daha sonra ise Kore krallıkları, Goryeo ve Joseon da oynanıldı.
Bir dizi farklı danslardan oluşmasına rağmen, Hermit dans, Hayalet dans, Buchae Chum(Fan dans), Seung Mu(Monk dans), Oudong (Eğlence) dans ve diğer dans türleri de dahil olmak üzere bu mütavazı kökenleri sürekli statü kazanmıştır. Örneğin, Fans dans da yapraklar ve doğa ayinleri ile sergilenen performans şaman kökeninden kaynaklandığı zannediliyor, ancak mutlak Kore danslarından biri haline gelmiştir. Jeju Obbang Gaksichum, bir Gaksichum çeşidi ve Japonya’ya Kore’nin saldırı sırasında Japon İmparatorluğu tarafından kültürel baskı nedeniyle kurduğu dans olmaktan çıkmıştır. Tamraguk Ibchun Gutnori olarak oluşan danslardan biri olmuştur.
Diğer Kore dansları ise çiftçiler ve halk oyunları grupları bir bölge altında bu güne kadar kalmıştır. Danslarda kullanılan sahne, uzun dalgalı ipekden oluşur. Salpuri dansında kullanılan malzemeler saf beyaz eşarp, davul, şapka, kılıç ve diğerleridir. Sahne çevre yada dans hikayesinin merkezi olabilir. Hayalet dans da ise şovmen sadece en hayal kırıklığı yaşadığı anlara tahammülü, ölmüş bir eş ile neşeli bir birleşmeyi anlatır. Öte yandan, Büyük Davul dans(davul danslarının çeşitli biçimlerinden biri) çalgıcıların daha fazladır ve şatafatlı bir davul vardır. Performansın sonunda büyük davulu çalan kişi yenik düşer ve davul yuvarlanarak bir keşiş seçer. Japonya’ya Kore’nin saldırısı sırasında kültürel soykırım olarak kabul edilen Japonya İmparatorluğu kültürel baskı nedeniyle dans akademileri öldü ve bazı dansları kaybedilmişti. Bununla birlikte az sayıda olan öncü Kore dansçısı Choi Seung-hee (최승희 崔承喜) geleneksel danslara dayalı olarak bugüne kadar gelmeyi başarmıştır. Bugün Kore geleneksel dans, yurt dışında gizli canlı gelenek ile birçok Kore dansları yeni formlar ortaya koyar ve adeta canlı bir diriliş yaşatır.
Kore’de çok sayıda üniversitede Kore geleneksel dans öğretmektedir, hatta yurtdışında bazı üniversiteler de yeni şekilleri ile eğitim verir. Dansçılar, “Ulusal Hazineleri Yaşam” olarak tanına ve öğrencilere dansları en iyi dereceye çekmek için eğitim verilir. Dans ve dansçıların bu bağlantılar üzerinden birkaç nesil devam etmesi sağlanır.
English
Korean National Dance Group is one of Korea's leading dance groups.
Beauty of art unique spirit and Korean dance Korean National Dance Group, which represents the energy of a strong, more than sixty countries, by representatives of hundreds of has gained international acclaim. "Jung Joong Dong" known as the "Dynamism in the middle of serenity" at the Korean dance, quiet and powerful energy with the aim of integrating draws the audience into a world of magic and wonderful.
![[Resim: koreanfantasy1.jpg]](http://img26.imageshack.us/img26/5323/koreanfantasy1.jpg)
Overview
“Dancing together holding with two swords” from Hyewon pungsokdo depicting geommu (sword dance) performing during Joseon dynasty.
Korean traditional dance originated in ancient shamanistic rituals thousands of years ago. By the time of the later Korean kingdoms, Goryeo and Joseon, in the 2nd millennium CE, Korean traditional dance benefited from regular support of the royal court, numerous academies, and even an official ministry of the government.
A number of different dances gained permanent high status, including the Hermit dance, the Ghost dance, Buchae Chum (the fan dance), Seung Mu (the Monk dance), the Oudong (Entertainer) dance and others, despite the fact that many had humble origins. For example, the Fan dance is believed to have originated with shamans performing nature rites with leaves but evolved into one of the most highly refined Korean dances. Jeju obbang gaksichum, a variety of gaksichum and one of dances consisting of Tamraguk Ibchun gutnori which had ceased due to the cultural suppression by Imperial Japan during Korea's annexation to Japan.
Other Korean dances remained and remain to this day under the ambit of farmers and folk dance groups. Props used in the dances include the long billowing silk scarf of pure white used in the Salpuri dance, drums, hats, swords and others. The props may be peripheral or central to the story of the dance. In the Ghost dance, the entertainer has a joyous reunion with a deceased spouse, only to endure the heartbreak of reseparation, and there may few or no props. On the other hand, the Great Drum dance (one of several forms of drum dances) features a gaudy drum which may be taller than the performer. The drum tempts a monk until finally he succumbs to it and performs a rolling drum. Due to the cultural suppression by Imperial Japan, arguably considered cultural genocide during Korea's Annexation to Japan, most of the dance academies died out and some dances were lost[1] as well as some of dance forms were distorted. However, few pioneering Korean dancers such as Choi Seung-hee (최승희 崔承喜) created new forms of Korean dances based on the traditional dances and kept many of the traditions alive in secret and abroad, and today Korean traditional dance is enjoying a vibrant resurgence.
Numerous universities in Korea teach Korean traditional dance, and even some universities abroad now provide instruction in the forms. Top dancers are recognized as "Living National Treasures" and are charged to pass their dances down to their students. The lineages of dance and dancers may be traced back several generations through such connections.
WebSite
Kaynak / Source
![[Resim: 89576425.jpg]](http://img541.imageshack.us/img541/8977/89576425.jpg)
Kore Ulusal Dans Grubu Kore’nin önde gelen dans gruplarından biridir. Sanatın güzelliklerinin benzersiz ruhunun ve Kore danslarının güçlü enerjisinin temsilcisi olan Kore Ulusal Dans Grubu altmıştan fazla ülkede yüzlerce temsil vererek uluslararası beğeni kazanmıştır. “Jung Joong Dong” olarak bilinen "Sükunetin Ortasında Dinamizm" adlı Kore dansı, sakinlik ve güçlü enerjiyi bütünleştirmek suretiyle izleyicileri büyülü, muhteşem bir dünyaya çeker.
![[Resim: 40058274.jpg]](http://img834.imageshack.us/img834/3636/40058274.jpg)
Genel Bakış
Joseon Hanedanlığı zamanında, Hyewon pungsokdo ile gelen, “iki kişi ile birlikte elerinde kılıç tutularak oynanan “ performans Geommu (kılıç dans) olaraı adlandırılırdı.
Kore geleneksel dans, yıllar önce binlerce eski Şaman ritüelleri kökeninden gelmektedir. İkinci olarak kraliyet mahkemelerinde düzenli destek olarak, çok sayıda akademi ve resmi bir bakanlıkta yararlandı. Kore geleneksel dans daha sonra ise Kore krallıkları, Goryeo ve Joseon da oynanıldı.
Bir dizi farklı danslardan oluşmasına rağmen, Hermit dans, Hayalet dans, Buchae Chum(Fan dans), Seung Mu(Monk dans), Oudong (Eğlence) dans ve diğer dans türleri de dahil olmak üzere bu mütavazı kökenleri sürekli statü kazanmıştır. Örneğin, Fans dans da yapraklar ve doğa ayinleri ile sergilenen performans şaman kökeninden kaynaklandığı zannediliyor, ancak mutlak Kore danslarından biri haline gelmiştir. Jeju Obbang Gaksichum, bir Gaksichum çeşidi ve Japonya’ya Kore’nin saldırı sırasında Japon İmparatorluğu tarafından kültürel baskı nedeniyle kurduğu dans olmaktan çıkmıştır. Tamraguk Ibchun Gutnori olarak oluşan danslardan biri olmuştur.
Diğer Kore dansları ise çiftçiler ve halk oyunları grupları bir bölge altında bu güne kadar kalmıştır. Danslarda kullanılan sahne, uzun dalgalı ipekden oluşur. Salpuri dansında kullanılan malzemeler saf beyaz eşarp, davul, şapka, kılıç ve diğerleridir. Sahne çevre yada dans hikayesinin merkezi olabilir. Hayalet dans da ise şovmen sadece en hayal kırıklığı yaşadığı anlara tahammülü, ölmüş bir eş ile neşeli bir birleşmeyi anlatır. Öte yandan, Büyük Davul dans(davul danslarının çeşitli biçimlerinden biri) çalgıcıların daha fazladır ve şatafatlı bir davul vardır. Performansın sonunda büyük davulu çalan kişi yenik düşer ve davul yuvarlanarak bir keşiş seçer. Japonya’ya Kore’nin saldırısı sırasında kültürel soykırım olarak kabul edilen Japonya İmparatorluğu kültürel baskı nedeniyle dans akademileri öldü ve bazı dansları kaybedilmişti. Bununla birlikte az sayıda olan öncü Kore dansçısı Choi Seung-hee (최승희 崔承喜) geleneksel danslara dayalı olarak bugüne kadar gelmeyi başarmıştır. Bugün Kore geleneksel dans, yurt dışında gizli canlı gelenek ile birçok Kore dansları yeni formlar ortaya koyar ve adeta canlı bir diriliş yaşatır.
Kore’de çok sayıda üniversitede Kore geleneksel dans öğretmektedir, hatta yurtdışında bazı üniversiteler de yeni şekilleri ile eğitim verir. Dansçılar, “Ulusal Hazineleri Yaşam” olarak tanına ve öğrencilere dansları en iyi dereceye çekmek için eğitim verilir. Dans ve dansçıların bu bağlantılar üzerinden birkaç nesil devam etmesi sağlanır.
English
Korean National Dance Group is one of Korea's leading dance groups.
Beauty of art unique spirit and Korean dance Korean National Dance Group, which represents the energy of a strong, more than sixty countries, by representatives of hundreds of has gained international acclaim. "Jung Joong Dong" known as the "Dynamism in the middle of serenity" at the Korean dance, quiet and powerful energy with the aim of integrating draws the audience into a world of magic and wonderful.
![[Resim: koreanfantasy1.jpg]](http://img26.imageshack.us/img26/5323/koreanfantasy1.jpg)
Overview
“Dancing together holding with two swords” from Hyewon pungsokdo depicting geommu (sword dance) performing during Joseon dynasty.
Korean traditional dance originated in ancient shamanistic rituals thousands of years ago. By the time of the later Korean kingdoms, Goryeo and Joseon, in the 2nd millennium CE, Korean traditional dance benefited from regular support of the royal court, numerous academies, and even an official ministry of the government.
A number of different dances gained permanent high status, including the Hermit dance, the Ghost dance, Buchae Chum (the fan dance), Seung Mu (the Monk dance), the Oudong (Entertainer) dance and others, despite the fact that many had humble origins. For example, the Fan dance is believed to have originated with shamans performing nature rites with leaves but evolved into one of the most highly refined Korean dances. Jeju obbang gaksichum, a variety of gaksichum and one of dances consisting of Tamraguk Ibchun gutnori which had ceased due to the cultural suppression by Imperial Japan during Korea's annexation to Japan.
Other Korean dances remained and remain to this day under the ambit of farmers and folk dance groups. Props used in the dances include the long billowing silk scarf of pure white used in the Salpuri dance, drums, hats, swords and others. The props may be peripheral or central to the story of the dance. In the Ghost dance, the entertainer has a joyous reunion with a deceased spouse, only to endure the heartbreak of reseparation, and there may few or no props. On the other hand, the Great Drum dance (one of several forms of drum dances) features a gaudy drum which may be taller than the performer. The drum tempts a monk until finally he succumbs to it and performs a rolling drum. Due to the cultural suppression by Imperial Japan, arguably considered cultural genocide during Korea's Annexation to Japan, most of the dance academies died out and some dances were lost[1] as well as some of dance forms were distorted. However, few pioneering Korean dancers such as Choi Seung-hee (최승희 崔承喜) created new forms of Korean dances based on the traditional dances and kept many of the traditions alive in secret and abroad, and today Korean traditional dance is enjoying a vibrant resurgence.
Numerous universities in Korea teach Korean traditional dance, and even some universities abroad now provide instruction in the forms. Top dancers are recognized as "Living National Treasures" and are charged to pass their dances down to their students. The lineages of dance and dancers may be traced back several generations through such connections.
WebSite
Kaynak / Source
Carpe Diem!