26-11-2009, Saat: 20:39
(Son Düzenleme: 15-10-2018, Saat: 12:55, Düzenleyen: kıday baksı.)
Hwarang / 화랑
Hwarang, Kore’nin eski bir krallığı olan ve 10. yy sonlarında yıkılan Silla’nın seçkin bir erkek grubuydu. Hwarang’lar bir eğitim kurumu işlevi olmasının yanı sıra aslen Budizm ve Taoizm ile harmanlanmış sanat ve kültüre dayalı çalışma alanları ile tüm üyeleri bir araya getiren sosyal bir dernek görevi görmüştür. Bu gruplar daha çok askeri teşkilat ve Üç Krallık’a karşı savaş birliği olarak politik güçlerle Silla sarayında merkezileştirilmiştir.
Kelime Anlamı
"Hwarang" genellikle “Çiçek Savaşçıları” veya “Çiçek Gençleri” olarak çevrilmektedir. Hwa, çiçek veya çiçeğin açması kelimelerinin Sino-Korece (yani Hanja) yazılısıdır. Rangın anlamı ise erkekler demektir ve Silla’da bazen askeri unvanların son eki olarak kullanılmıştır. Hwarang, “gençler” veya “erkekler” anlamını karşılamaz. Samguk Yusa, ikinci harfte bir değişiklik yaparak erkek ve kadın Hwaranglar’ı ayırmıştır. Hwarang liderleri Samguk Yusa’da bazen Gukseon (國仙, sonsuz ülke veya ölümsüz peri) olarak geçmektedir. Guk (仙)'un Taoizm’deki yaygın anlamı ölümsüzlüğü gösteren veya dağlarda yaşayan ulu demektir. Seon’un anlamı ise yazılısı Korece’ye özgü kelime yani “erkek” anlamına gelebilir.
Hwaranglar’a İlişkin Geleneksel Kaynaklar
Hwarang le ilgili tarihi bilgilere ağırlıklı Samguk Sagi (1145) ve Samguk Yusa (1285)’dan ve Üç Krallık’ın ünlü kesişlerinin biyografilerini içeren, kısmi olarak geçerliliğini yitirmemiş Haedong Goseungjeon (1215)dan ulaşılmıştır.
Şu üç çalışmanın her biri ise artık var olmayan öncelikli kaynakları aktarır:
1) 9-10. yüzyıl bilgini Choe Shiwon tarafından yapılan Nallang için bir dikili taş anıtı. (Muhtemelen son ek nang bir Hwarang’a dayanmaktadır.)
2) Tang memuru Ling Hucheng tarafından yapılan Xinluo guoji başlıklı Silla’dan bir önceki Tang açıklaması.
3) 8. yüzyılın başlarında Kim Daemun tarafından derlenmiş Hwarang Segi (화랑세기, 花郞世記, Hwarang Kayitlari). 1980’lerin sonlarında, Güney Kore, Gimhae’de bir el yazması Hwarang Segi bulunduğu iddia edilmiş ve bazı bilginler bunu bir düzmece olarak kabul etmişti.
Tarihi
Wonhwa
Samguk Sagi ve Samguk Yusa’ya göre Hwarang’lardan üstün olan iki bayan Hwarang kolu Wonhwa (원화, 源花, "çiçekler") adını alıyordu. Wonhwa’lara ilişkin belirli nitelikler ve faaliyetlerde kesin olarak bilinmemektedir. Bazı bilginler onların gerçekte saray güzelleri veya cariyeleri olabileceklerini öne sürmektedir. Lakin onların ahlak kurallarına uygun olarak yetiştirildiği hesaba katılacak olursa bu, Wonhwa’ların yanlış yorumlandığı gösterir.
Kadınlar önceki Konfüçyüsçü Kore’de, özellikle de hükümdarlık tarihinde 3 Kraliçe’ye sahip olan Silla da sosyal rol olarak daha bir öne çıkmıştır.
İki araştırma kaynağına göre Kral Jinheung’un taht döneminde güzel bayanlar seçilmiş ve onlara kardeşlik, sadakat ve dürüstlük (bunun için kesin bir tarih verilmemiştir ve bazı bilginler bunun Jinheung’un taht döneminde olduğu konusundaki şüphelerini ifade etmişlerdir.) öğretilmiştir. Yine de Wonhwa’ların iki liderlerinden olan Nammo (南毛) ve Junjeong (俊貞) birbirlerini kıskanarak büyümüşlerdir. Junjeong rakibi olan Wonhwa’yı öldürünce terhis edilmiştir.
Kuruluşu
Daha sonraki bazı yerlerde Samguk Yusa’ya göre, Silla kralı “ülkenin güçlenmesi konusunda endişelendi ve bir kararname yayınlayıp iyi ailelerden gelen, iyi ahlaklı erkek çocukları seçerek onlara Hwarang adını verdi." Bu varsayımlar Hwarang’ların aslen askeri nitelikli olmadığını gösterir. Nitekim Wonhwa’lar asker değildi.
520’de Kral Beopheung Çin usulü reformları başlattı ve golpum sistemine resmiyet kazandırdı. 527’de Silla ülkenin resmi dini olarak Budizm’i kabul etti. Hwarang kurumu golpum siteminin tamamlayıcısı olarak, kral ile soylular arasında bir uyum sembolü ve anlaşma neticesinde ülkenin merkezi kaynağına eklenmiş oldu.
Oluşum
Silla’nın büyüyüp gelişmesiyle ve 6. yüzyılda yoğunlaşan Üç Krallık askeri rekabeti karşısında Silla sarayı Hwarang’larla daha fazla ilgilendi. Hwarang grupları genellikle bir soylu genç tarafından yönetiliyordu ve kurumun denetlenmesi için yüksek dereceki memurlar görevlendiriliyordu. Hwarang’lar 6. ve 7. yüzyılın son dönemlerinde binicilik, eskrimcilik (kılıcı iyi kullanma), okçuluk, cirit atma, taş fırlatma, çevgen ve tırmanma gibi alanlarda eğitildi. 7. yüzyıl boyunca kurum nüfuzunu bir hayli artırdı ve bir kaç yüz grup oluşturuldu.
General ve memur olan Kim Busik tarafından derlenmiş Samguk Sagi Hwarang’ların belirli başarıları üzerinde durur. Lakin Samguk Yusa grubun Budist faaliyetleri üzerinde durur. Samguk Sagi’nin biyografiler bölümü Gaya konfederasyonu ve sonrasındaki Baekje ile Goguryeo’ya karşı güzide çabaları ile tanınan genç Hwarang’lar hakkında ayrıntılara yer verir. Hwarang Segi’ye göre Samguk Sagi ve Haedong Gosuengjeon’dan yapılan alıntılarda “…yetenekli bakanlar ve kraliyet tebaası onlar arasından seçilir. İyi generaller ile cesur savaşçılar onlardan doğar.” diye geçmektedir.
Hwarang’lar Budizm, Taoizm ve Konfüçyüsçülük’ten fazlasıyla etkilenmiştir. Bir Çinli memur şöyle kaydetmiştir: “Onlar (Silla) evlatlarını dürüst soylu ailelerden seçerler, kendilerini makyaj malzemeleri ile donatıp iyi giysiler giyerler ve kendilerine Hwarang derler. Tüm insanlar onlara büyük saygı duyar ve hizmetlerini sunarlar."
5 Emir
Silla kesişi Won Gwang (원광, 圓光)’a başvuran Gwisan (귀산,貴山) ve Chwihang (취항, -項) adlı iki genç Tanrısal işaretleri arayıp öğreniyor ve şunu söylüyorlar: “Bizler bilgisiz cahilleriz. Lütfen kalan yaşamımızda bize yol gösterecek özlü söz söyleyin.”
Çin’in Sui Hanedanlığı konusundaki tarihi çalışması ile ün kazanan Won Gwang, Dünyevi Hayatın 5 Emri (Sae Sok O-Gye; 세속 오계; 世俗五戒) ile onlara yanıt verir. Bunlar Hwarang’ların değerler sistemine yol gösterici ilkeler olarak atfedilmiştir (dayandırılmıştır):
1. Kişinin efendisine olan sadakati (sagun ichung; 사군이충; 事君以忠; 나라에 충성하고).
2. Sevgi ve aile ile öğretmenlerine (eğitmenlerine) olan sorumluluğun (sachin ihyo; 사친이효; 事親以孝; 부모님께 효도하고).
3. Arkadaşlar arasındaki güven (gyo-u isin; 교우이신; 交友以信; 믿음으로 벗을 사귀고).
4. Savaşta asla geri çekilme (imjeon mutwae; 임전무퇴; 臨戰無退; 싸움에 나가서는 물러서지 않으며).
5. Geçerli bir sebep olmadıkça asla birini öldürme (salsaeng yutaek; 살생유택; 殺生有擇; 살아있는 것을 함부로 죽이지 않는다).
Ayrıca Samguk Yusa Hwarang üyelerinin 5 Ana Konfüçyüsçü Erdemi’ni, 6 Sanat’i, 3 Bilimsel Mesleği ve 6 Yönetim Hizmeti İş Alanı'nı (五常六藝 三師六正) öğrendiğini kaydetmiştir.
Etkileri
Hwarang’ların en büyük etkisi muhtemelen kılıç tekniklerini kapsayan Muyesinbo ve Muyedobotongji gibi Joseon Hanedanlığı’na ait dövüş sanatları el kılavuzu olmuştur. “Ulusal kılıç” anlamındaki bonguk geom bölümünde tahminen Hwarang’lara özgü kılıç teknikleri sürdürülmüştür.
Ünlü Hwarang’lar
Kim Yu-shin
Kim Won-Sool
Kim Ban-gool
Gwanchang
Seçkin Hwarang Grupları
Iryeolseongdo 일월성도(日月星徒)
Cheongnyong-ikdo 청룡익도(靑龍翼徒)
Ihwajeongdo 이화정도(利花征徒)
Dongbaekmaedo 동백매도(冬柏梅徒)
Bicheonjido 비천지도(飛天之徒)
Hyeonmusindo 현무신도(玄武信徒)
Hogukseondo 호국선도(護國仙徒)
Baekhobido 백호비도(白狐飛徒)
Unsang-indo 운상인도(雲上人徒)
Cheonsiwondo 천시원도(天市垣徒)
Diğerleri
Yonghwahyangdo 용화향도 (龍華香徒) - Kim Yushin Hwarang Grubu
Hwarang’ın Diğer Kullanımları
Silla’nın yıkılmasının ardından Hwarang kelimesinin anlamını tekrar değişti. Joseon Hanedanlığı’nda Hwarang erkek Şaman olarak kullanıldı. Günümüzde ise Hwarang çesitli okul, organizasyon ve şirket ismi olarak kullanılmaktadır.
Bunun yanı sıra Hwarang’ları onore etmek amacıyla tekvando düzeni olarak kullanılan Hwa-Rang’ın çeşitli geleneksel formları vardır.
Modern Hwarangdo ise Hwarang’lardan esinlenen geleneksel Kore dövüş sanatıdır.
Çeviri: sunshine
Lütfen metni çalmayınız!
"Korea-Fans" için çevirmiş bulunmaktayım. Çalıp başka sitelere eklemeyin. (26 Kasım 2009)
Kim Yushin Tarihi Bilgisi Için Tıklayınız!
------------------------------------------
Queen Seon Duk (Muhteşem Kraliçe) dizisinde tasvir edilen Ünlü Hwarang Kim Yu-shin
Queen Seon Duk (Muhteşem Kraliçe) dizisinde tasvir edilen 10 Hwarang
Queen Seon Duk (Muhteşem Kraliçe) dizisinde tasvir edilen Hwarang'ların Bayan Lideri Seju ve Hwarang'lar
------------------------------------------
English
Hwarang
The Hwarang were an elite group of male youth in Silla, an ancient Korean kingdom that lasted until the 10th century. They were educational institutions as well as social clubs where members gathered for all aspects of study, originally for arts and culture steeped in Buddhism and Taoism. These groups developed into a more military organization as the Silla court centralized political power and battled to unite the Three Kingdoms.
Meaning of the Term
"Hwarang" is most often translated as "Flower Knights" or "Flower Youths." Hwa is the Sino-Korean (hanja) character for flower or the act of blooming. Rang means man, sometimes used as a suffix in Silla official titles. The term Hwarang does not literally indicate "youth" or "boys". The Samguk Yusa differentiates between the male and female Hwarang through a change in the second character.
Hwarang leaders were also sometimes referred to in the Samguk Yusa as gukseon 國仙 ("state immortals", or "state sylph"). The character 仙 is heavy in Taoist meaning, denoting an immortal or transcendent being dwelling in the mountains. Seon may be a transliteration of a pure Korean word meaning man.
Traditional Sources for Hwarang
Information on the Hwarang are mainly found in the histories Samguk Sagi (1145) and Samguk Yusa (ca. 1285), and the partially extant Haedong Goseungjeon (1215), a compilation of biographies of famous monks of the Three Kingdoms.
All three of these works cite primary sources no longer extant, including: 1) a memorial stele to Nallang (presumably a Hwarang based upon the suffix nang) by the 9th–10th century Silla scholar Choe Chiwon; 2) an early Tang account of Silla titled the Xinluo guoji by the Tang official Ling Hucheng; and 3) Hwarang Segi (화랑세기, 花郞世記, Chronicle of the Hwarang) by Kim Daemun, compiled in the early 8th century. In the late 1980s, an alleged Hwarang Segi manuscript was discovered in Gimhae, South Korea, which some scholars regard as a forgery.
History
Wonhwa
According to the Samguk Sagi and Samguk Yusa, two bands of females called Wonhwa (원화, 源花, "original flowers") preceded the Hwarang. The precise nature and activities of the Wonhwa are also unclear, with some scholars positing they may have actually been court beauties or courtesans. However, considering that they were trained in ethics this would seem to be a later patriarchal reading into the Wonhwa. Women played a much more prominent social role in pre-Confucian Korea, especially in Silla, which had three reigning queens in its history.
Both sources record that during the reign of King Jinheung, groups of beautiful girls were chosen and taught filial and fraternal piety, loyalty, and sincerity (no firm date is given for this, and some scholars express doubt this even occurred during Jinheung‘s reign). However, the leaders of the two bands of Wonhwa, Nammo 南毛 and Junjeong 俊貞, grew jealous of one another. When Junjeong murdered her rival the Wonhwa were disbanded.
Founding
At some point thereafter, according to the Samguk Yusa, the Silla king, "concerned about the strengthening of the country ... again issued a decree and chose boys from good families who were of good morals and renamed them hwarang.". This suggests that the Hwarang were not originally military in character, as the Wonhwa were not soldiers.
In 520, King Beopheung had instituted Chinese-style reforms and formalized the golpum system. In 527, Silla formally adopted Buddhism as a state religion. The establishment of Hwarang took place in the context of tightening central state control, a complement to the golpum system and a symbol of harmony and compromise between the king and the aristocracy.
Evolution
With the consolidation and expansion of Silla and intensification of military rivalries among the Three Kingdoms in the 6th century, the Silla court took a more active interest in the Hwarang. Hwarang groups were usually led by a youth of aristocratic standing, and the state appointed a high ranking official to oversee the organization.
The Hwarang in the later 6th and 7th centuries trained in horsemanship, swordsmanship, archery, javelin and stone throwing, polo, and ladder-climbing. By the seventh century the organization had grown greatly in prestige and numbered several hundred bands.
The Samguk Sagi, compiled by the general and official Kim Busik, emphasizes the military exploits of certain Hwarang, while the Samguk Yusa emphasizes the group's Buddhist activities. The biographies section of the Samguk Sagi describes young Hwarang who distinguished themselves in the struggles against the Gaya confederacy and later Baekje and Goguryeo. According to the Hwarang Segi, as cited in the Samguk Sagi and Haedong Gosuengjeon, “...able ministers and loyal subjects are chosen from them, and good generals and brave soldiers are born therefrom.”
The Hwarang were greatly influenced by Buddhism, Confucianism, and Taoism. A Chinese official recorded, "They [Silla] choose fair sons from noble families and deck them out with cosmetics and fine clothes and call them Hwarang. The people all revere and serve them."
Five Commandments
Two youths, Gwisan (귀산,貴山) and Chwihang (취항, -項), approached the Silla monk Won Gwang (원광, 圓光) seeking spiritual guidance and teaching, saying “We are ignorant and without knowledge. Please give us a maxim which will serve to instruct us for the rest of our lives.”
Won Gwang, who had gained fame for his period of study in Sui China, replied by composing the Five Commandments for Secular Life (Sae Sok O-Gye; 세속 오계; 世俗五戒). These have since been attributed as a guiding ethos for the Hwarang:
- Loyalty to one's lord (sagun ichung; 사군이충; 事君以忠; 나라에 충성하고)
- Love and respect your parents and teachers(sachin ihyo; 사친이효; 事親以孝; 부모님께 효도하고)
- Trust among friends (gyo-u isin; 교우이신; 交友以信; 믿음으로 벗을 사귀고)
- Never retreat in battle (imjeon mutwae; 임전무퇴; 臨戰無退; 싸움에 나가서는 물러서지 않으며)
- Never take a life without a just cause (salsaeng yutaek; 살생유택; 殺生有擇; 살아있는 것을 함부로 죽이지 않는다)
The Samguk Yusa also records that Hwarang members learned the Five Cardinal Confucian Virtues, the Six Arts, the Three Scholarly Occupations, and the Six Ways of Government Service (五常六藝 三師六正).
Influence
The biggest influence of the Hwarang is probably the inclusion of their sword techniques in later martial arts manuals of the Joseon Dynasty , like the Muyesinbo and Muyedobotongji. In the chapters called bonguk geom, meaning 'national sword', the sword techniques of the Hwarang elite have presumably been preserved.
Famous Hwarang
Kim Yu-shin
Kim Won-Sool
Kim Ban-gool
Gwanchang
Elite Hwarang Groups
Iryeolseongdo 일월성도(日月星徒)
Cheongnyong-ikdo 청룡익도(靑龍翼徒)
Ihwajeongdo 이화정도(利花征徒)
Dongbaekmaedo 동백매도(冬柏梅徒)
Bicheonjido 비천지도(飛天之徒)
Hyeonmusindo 현무신도(玄武信徒)
Hogukseondo 호국선도(護國仙徒)
Baekhobido 백호비도(白狐飛徒)
Unsang-indo 운상인도(雲上人徒)
Cheonsiwondo 천시원도(天市垣徒)
Others:
Yonghwahyangdo 용화향도 (龍華香徒) - Kim Yushin Hwarang faction
Other Uses of Hwarang
Following the fall of Silla, the term hwarang survived and changed in meaning again. During the Joseon Dynasty, hwarang came to mean a male shaman. Today, Hwarang is often used in the names of various schools, organizations and companies.
The Taekwondo pattern Hwa-Rang as well as several traditional forms are named in honor of the Hwarang.
A South Korean cigarette brand issued to the armed forces was called "Hwarang".
The modern Hwarangdo is a Korean martial art inspired in the Hwarang.
Hwarang, Kore’nin eski bir krallığı olan ve 10. yy sonlarında yıkılan Silla’nın seçkin bir erkek grubuydu. Hwarang’lar bir eğitim kurumu işlevi olmasının yanı sıra aslen Budizm ve Taoizm ile harmanlanmış sanat ve kültüre dayalı çalışma alanları ile tüm üyeleri bir araya getiren sosyal bir dernek görevi görmüştür. Bu gruplar daha çok askeri teşkilat ve Üç Krallık’a karşı savaş birliği olarak politik güçlerle Silla sarayında merkezileştirilmiştir.
Kelime Anlamı
"Hwarang" genellikle “Çiçek Savaşçıları” veya “Çiçek Gençleri” olarak çevrilmektedir. Hwa, çiçek veya çiçeğin açması kelimelerinin Sino-Korece (yani Hanja) yazılısıdır. Rangın anlamı ise erkekler demektir ve Silla’da bazen askeri unvanların son eki olarak kullanılmıştır. Hwarang, “gençler” veya “erkekler” anlamını karşılamaz. Samguk Yusa, ikinci harfte bir değişiklik yaparak erkek ve kadın Hwaranglar’ı ayırmıştır. Hwarang liderleri Samguk Yusa’da bazen Gukseon (國仙, sonsuz ülke veya ölümsüz peri) olarak geçmektedir. Guk (仙)'un Taoizm’deki yaygın anlamı ölümsüzlüğü gösteren veya dağlarda yaşayan ulu demektir. Seon’un anlamı ise yazılısı Korece’ye özgü kelime yani “erkek” anlamına gelebilir.
Hwaranglar’a İlişkin Geleneksel Kaynaklar
Hwarang le ilgili tarihi bilgilere ağırlıklı Samguk Sagi (1145) ve Samguk Yusa (1285)’dan ve Üç Krallık’ın ünlü kesişlerinin biyografilerini içeren, kısmi olarak geçerliliğini yitirmemiş Haedong Goseungjeon (1215)dan ulaşılmıştır.
Şu üç çalışmanın her biri ise artık var olmayan öncelikli kaynakları aktarır:
1) 9-10. yüzyıl bilgini Choe Shiwon tarafından yapılan Nallang için bir dikili taş anıtı. (Muhtemelen son ek nang bir Hwarang’a dayanmaktadır.)
2) Tang memuru Ling Hucheng tarafından yapılan Xinluo guoji başlıklı Silla’dan bir önceki Tang açıklaması.
3) 8. yüzyılın başlarında Kim Daemun tarafından derlenmiş Hwarang Segi (화랑세기, 花郞世記, Hwarang Kayitlari). 1980’lerin sonlarında, Güney Kore, Gimhae’de bir el yazması Hwarang Segi bulunduğu iddia edilmiş ve bazı bilginler bunu bir düzmece olarak kabul etmişti.
Tarihi
Wonhwa
Samguk Sagi ve Samguk Yusa’ya göre Hwarang’lardan üstün olan iki bayan Hwarang kolu Wonhwa (원화, 源花, "çiçekler") adını alıyordu. Wonhwa’lara ilişkin belirli nitelikler ve faaliyetlerde kesin olarak bilinmemektedir. Bazı bilginler onların gerçekte saray güzelleri veya cariyeleri olabileceklerini öne sürmektedir. Lakin onların ahlak kurallarına uygun olarak yetiştirildiği hesaba katılacak olursa bu, Wonhwa’ların yanlış yorumlandığı gösterir.
Kadınlar önceki Konfüçyüsçü Kore’de, özellikle de hükümdarlık tarihinde 3 Kraliçe’ye sahip olan Silla da sosyal rol olarak daha bir öne çıkmıştır.
İki araştırma kaynağına göre Kral Jinheung’un taht döneminde güzel bayanlar seçilmiş ve onlara kardeşlik, sadakat ve dürüstlük (bunun için kesin bir tarih verilmemiştir ve bazı bilginler bunun Jinheung’un taht döneminde olduğu konusundaki şüphelerini ifade etmişlerdir.) öğretilmiştir. Yine de Wonhwa’ların iki liderlerinden olan Nammo (南毛) ve Junjeong (俊貞) birbirlerini kıskanarak büyümüşlerdir. Junjeong rakibi olan Wonhwa’yı öldürünce terhis edilmiştir.
Kuruluşu
Daha sonraki bazı yerlerde Samguk Yusa’ya göre, Silla kralı “ülkenin güçlenmesi konusunda endişelendi ve bir kararname yayınlayıp iyi ailelerden gelen, iyi ahlaklı erkek çocukları seçerek onlara Hwarang adını verdi." Bu varsayımlar Hwarang’ların aslen askeri nitelikli olmadığını gösterir. Nitekim Wonhwa’lar asker değildi.
520’de Kral Beopheung Çin usulü reformları başlattı ve golpum sistemine resmiyet kazandırdı. 527’de Silla ülkenin resmi dini olarak Budizm’i kabul etti. Hwarang kurumu golpum siteminin tamamlayıcısı olarak, kral ile soylular arasında bir uyum sembolü ve anlaşma neticesinde ülkenin merkezi kaynağına eklenmiş oldu.
Oluşum
Silla’nın büyüyüp gelişmesiyle ve 6. yüzyılda yoğunlaşan Üç Krallık askeri rekabeti karşısında Silla sarayı Hwarang’larla daha fazla ilgilendi. Hwarang grupları genellikle bir soylu genç tarafından yönetiliyordu ve kurumun denetlenmesi için yüksek dereceki memurlar görevlendiriliyordu. Hwarang’lar 6. ve 7. yüzyılın son dönemlerinde binicilik, eskrimcilik (kılıcı iyi kullanma), okçuluk, cirit atma, taş fırlatma, çevgen ve tırmanma gibi alanlarda eğitildi. 7. yüzyıl boyunca kurum nüfuzunu bir hayli artırdı ve bir kaç yüz grup oluşturuldu.
General ve memur olan Kim Busik tarafından derlenmiş Samguk Sagi Hwarang’ların belirli başarıları üzerinde durur. Lakin Samguk Yusa grubun Budist faaliyetleri üzerinde durur. Samguk Sagi’nin biyografiler bölümü Gaya konfederasyonu ve sonrasındaki Baekje ile Goguryeo’ya karşı güzide çabaları ile tanınan genç Hwarang’lar hakkında ayrıntılara yer verir. Hwarang Segi’ye göre Samguk Sagi ve Haedong Gosuengjeon’dan yapılan alıntılarda “…yetenekli bakanlar ve kraliyet tebaası onlar arasından seçilir. İyi generaller ile cesur savaşçılar onlardan doğar.” diye geçmektedir.
Hwarang’lar Budizm, Taoizm ve Konfüçyüsçülük’ten fazlasıyla etkilenmiştir. Bir Çinli memur şöyle kaydetmiştir: “Onlar (Silla) evlatlarını dürüst soylu ailelerden seçerler, kendilerini makyaj malzemeleri ile donatıp iyi giysiler giyerler ve kendilerine Hwarang derler. Tüm insanlar onlara büyük saygı duyar ve hizmetlerini sunarlar."
5 Emir
Silla kesişi Won Gwang (원광, 圓光)’a başvuran Gwisan (귀산,貴山) ve Chwihang (취항, -項) adlı iki genç Tanrısal işaretleri arayıp öğreniyor ve şunu söylüyorlar: “Bizler bilgisiz cahilleriz. Lütfen kalan yaşamımızda bize yol gösterecek özlü söz söyleyin.”
Çin’in Sui Hanedanlığı konusundaki tarihi çalışması ile ün kazanan Won Gwang, Dünyevi Hayatın 5 Emri (Sae Sok O-Gye; 세속 오계; 世俗五戒) ile onlara yanıt verir. Bunlar Hwarang’ların değerler sistemine yol gösterici ilkeler olarak atfedilmiştir (dayandırılmıştır):
1. Kişinin efendisine olan sadakati (sagun ichung; 사군이충; 事君以忠; 나라에 충성하고).
2. Sevgi ve aile ile öğretmenlerine (eğitmenlerine) olan sorumluluğun (sachin ihyo; 사친이효; 事親以孝; 부모님께 효도하고).
3. Arkadaşlar arasındaki güven (gyo-u isin; 교우이신; 交友以信; 믿음으로 벗을 사귀고).
4. Savaşta asla geri çekilme (imjeon mutwae; 임전무퇴; 臨戰無退; 싸움에 나가서는 물러서지 않으며).
5. Geçerli bir sebep olmadıkça asla birini öldürme (salsaeng yutaek; 살생유택; 殺生有擇; 살아있는 것을 함부로 죽이지 않는다).
Ayrıca Samguk Yusa Hwarang üyelerinin 5 Ana Konfüçyüsçü Erdemi’ni, 6 Sanat’i, 3 Bilimsel Mesleği ve 6 Yönetim Hizmeti İş Alanı'nı (五常六藝 三師六正) öğrendiğini kaydetmiştir.
Etkileri
Hwarang’ların en büyük etkisi muhtemelen kılıç tekniklerini kapsayan Muyesinbo ve Muyedobotongji gibi Joseon Hanedanlığı’na ait dövüş sanatları el kılavuzu olmuştur. “Ulusal kılıç” anlamındaki bonguk geom bölümünde tahminen Hwarang’lara özgü kılıç teknikleri sürdürülmüştür.
Ünlü Hwarang’lar
Kim Yu-shin
Kim Won-Sool
Kim Ban-gool
Gwanchang
Seçkin Hwarang Grupları
Iryeolseongdo 일월성도(日月星徒)
Cheongnyong-ikdo 청룡익도(靑龍翼徒)
Ihwajeongdo 이화정도(利花征徒)
Dongbaekmaedo 동백매도(冬柏梅徒)
Bicheonjido 비천지도(飛天之徒)
Hyeonmusindo 현무신도(玄武信徒)
Hogukseondo 호국선도(護國仙徒)
Baekhobido 백호비도(白狐飛徒)
Unsang-indo 운상인도(雲上人徒)
Cheonsiwondo 천시원도(天市垣徒)
Diğerleri
Yonghwahyangdo 용화향도 (龍華香徒) - Kim Yushin Hwarang Grubu
Hwarang’ın Diğer Kullanımları
Silla’nın yıkılmasının ardından Hwarang kelimesinin anlamını tekrar değişti. Joseon Hanedanlığı’nda Hwarang erkek Şaman olarak kullanıldı. Günümüzde ise Hwarang çesitli okul, organizasyon ve şirket ismi olarak kullanılmaktadır.
Bunun yanı sıra Hwarang’ları onore etmek amacıyla tekvando düzeni olarak kullanılan Hwa-Rang’ın çeşitli geleneksel formları vardır.
Modern Hwarangdo ise Hwarang’lardan esinlenen geleneksel Kore dövüş sanatıdır.
Çeviri: sunshine
Lütfen metni çalmayınız!
"Korea-Fans" için çevirmiş bulunmaktayım. Çalıp başka sitelere eklemeyin. (26 Kasım 2009)
Kim Yushin Tarihi Bilgisi Için Tıklayınız!
------------------------------------------
Queen Seon Duk (Muhteşem Kraliçe) dizisinde tasvir edilen Ünlü Hwarang Kim Yu-shin
Queen Seon Duk (Muhteşem Kraliçe) dizisinde tasvir edilen 10 Hwarang
Queen Seon Duk (Muhteşem Kraliçe) dizisinde tasvir edilen Hwarang'ların Bayan Lideri Seju ve Hwarang'lar
------------------------------------------
English
Hwarang
The Hwarang were an elite group of male youth in Silla, an ancient Korean kingdom that lasted until the 10th century. They were educational institutions as well as social clubs where members gathered for all aspects of study, originally for arts and culture steeped in Buddhism and Taoism. These groups developed into a more military organization as the Silla court centralized political power and battled to unite the Three Kingdoms.
Meaning of the Term
"Hwarang" is most often translated as "Flower Knights" or "Flower Youths." Hwa is the Sino-Korean (hanja) character for flower or the act of blooming. Rang means man, sometimes used as a suffix in Silla official titles. The term Hwarang does not literally indicate "youth" or "boys". The Samguk Yusa differentiates between the male and female Hwarang through a change in the second character.
Hwarang leaders were also sometimes referred to in the Samguk Yusa as gukseon 國仙 ("state immortals", or "state sylph"). The character 仙 is heavy in Taoist meaning, denoting an immortal or transcendent being dwelling in the mountains. Seon may be a transliteration of a pure Korean word meaning man.
Traditional Sources for Hwarang
Information on the Hwarang are mainly found in the histories Samguk Sagi (1145) and Samguk Yusa (ca. 1285), and the partially extant Haedong Goseungjeon (1215), a compilation of biographies of famous monks of the Three Kingdoms.
All three of these works cite primary sources no longer extant, including: 1) a memorial stele to Nallang (presumably a Hwarang based upon the suffix nang) by the 9th–10th century Silla scholar Choe Chiwon; 2) an early Tang account of Silla titled the Xinluo guoji by the Tang official Ling Hucheng; and 3) Hwarang Segi (화랑세기, 花郞世記, Chronicle of the Hwarang) by Kim Daemun, compiled in the early 8th century. In the late 1980s, an alleged Hwarang Segi manuscript was discovered in Gimhae, South Korea, which some scholars regard as a forgery.
History
Wonhwa
According to the Samguk Sagi and Samguk Yusa, two bands of females called Wonhwa (원화, 源花, "original flowers") preceded the Hwarang. The precise nature and activities of the Wonhwa are also unclear, with some scholars positing they may have actually been court beauties or courtesans. However, considering that they were trained in ethics this would seem to be a later patriarchal reading into the Wonhwa. Women played a much more prominent social role in pre-Confucian Korea, especially in Silla, which had three reigning queens in its history.
Both sources record that during the reign of King Jinheung, groups of beautiful girls were chosen and taught filial and fraternal piety, loyalty, and sincerity (no firm date is given for this, and some scholars express doubt this even occurred during Jinheung‘s reign). However, the leaders of the two bands of Wonhwa, Nammo 南毛 and Junjeong 俊貞, grew jealous of one another. When Junjeong murdered her rival the Wonhwa were disbanded.
Founding
At some point thereafter, according to the Samguk Yusa, the Silla king, "concerned about the strengthening of the country ... again issued a decree and chose boys from good families who were of good morals and renamed them hwarang.". This suggests that the Hwarang were not originally military in character, as the Wonhwa were not soldiers.
In 520, King Beopheung had instituted Chinese-style reforms and formalized the golpum system. In 527, Silla formally adopted Buddhism as a state religion. The establishment of Hwarang took place in the context of tightening central state control, a complement to the golpum system and a symbol of harmony and compromise between the king and the aristocracy.
Evolution
With the consolidation and expansion of Silla and intensification of military rivalries among the Three Kingdoms in the 6th century, the Silla court took a more active interest in the Hwarang. Hwarang groups were usually led by a youth of aristocratic standing, and the state appointed a high ranking official to oversee the organization.
The Hwarang in the later 6th and 7th centuries trained in horsemanship, swordsmanship, archery, javelin and stone throwing, polo, and ladder-climbing. By the seventh century the organization had grown greatly in prestige and numbered several hundred bands.
The Samguk Sagi, compiled by the general and official Kim Busik, emphasizes the military exploits of certain Hwarang, while the Samguk Yusa emphasizes the group's Buddhist activities. The biographies section of the Samguk Sagi describes young Hwarang who distinguished themselves in the struggles against the Gaya confederacy and later Baekje and Goguryeo. According to the Hwarang Segi, as cited in the Samguk Sagi and Haedong Gosuengjeon, “...able ministers and loyal subjects are chosen from them, and good generals and brave soldiers are born therefrom.”
The Hwarang were greatly influenced by Buddhism, Confucianism, and Taoism. A Chinese official recorded, "They [Silla] choose fair sons from noble families and deck them out with cosmetics and fine clothes and call them Hwarang. The people all revere and serve them."
Five Commandments
Two youths, Gwisan (귀산,貴山) and Chwihang (취항, -項), approached the Silla monk Won Gwang (원광, 圓光) seeking spiritual guidance and teaching, saying “We are ignorant and without knowledge. Please give us a maxim which will serve to instruct us for the rest of our lives.”
Won Gwang, who had gained fame for his period of study in Sui China, replied by composing the Five Commandments for Secular Life (Sae Sok O-Gye; 세속 오계; 世俗五戒). These have since been attributed as a guiding ethos for the Hwarang:
- Loyalty to one's lord (sagun ichung; 사군이충; 事君以忠; 나라에 충성하고)
- Love and respect your parents and teachers(sachin ihyo; 사친이효; 事親以孝; 부모님께 효도하고)
- Trust among friends (gyo-u isin; 교우이신; 交友以信; 믿음으로 벗을 사귀고)
- Never retreat in battle (imjeon mutwae; 임전무퇴; 臨戰無退; 싸움에 나가서는 물러서지 않으며)
- Never take a life without a just cause (salsaeng yutaek; 살생유택; 殺生有擇; 살아있는 것을 함부로 죽이지 않는다)
The Samguk Yusa also records that Hwarang members learned the Five Cardinal Confucian Virtues, the Six Arts, the Three Scholarly Occupations, and the Six Ways of Government Service (五常六藝 三師六正).
Influence
The biggest influence of the Hwarang is probably the inclusion of their sword techniques in later martial arts manuals of the Joseon Dynasty , like the Muyesinbo and Muyedobotongji. In the chapters called bonguk geom, meaning 'national sword', the sword techniques of the Hwarang elite have presumably been preserved.
Famous Hwarang
Kim Yu-shin
Kim Won-Sool
Kim Ban-gool
Gwanchang
Elite Hwarang Groups
Iryeolseongdo 일월성도(日月星徒)
Cheongnyong-ikdo 청룡익도(靑龍翼徒)
Ihwajeongdo 이화정도(利花征徒)
Dongbaekmaedo 동백매도(冬柏梅徒)
Bicheonjido 비천지도(飛天之徒)
Hyeonmusindo 현무신도(玄武信徒)
Hogukseondo 호국선도(護國仙徒)
Baekhobido 백호비도(白狐飛徒)
Unsang-indo 운상인도(雲上人徒)
Cheonsiwondo 천시원도(天市垣徒)
Others:
Yonghwahyangdo 용화향도 (龍華香徒) - Kim Yushin Hwarang faction
Other Uses of Hwarang
Following the fall of Silla, the term hwarang survived and changed in meaning again. During the Joseon Dynasty, hwarang came to mean a male shaman. Today, Hwarang is often used in the names of various schools, organizations and companies.
The Taekwondo pattern Hwa-Rang as well as several traditional forms are named in honor of the Hwarang.
A South Korean cigarette brand issued to the armed forces was called "Hwarang".
The modern Hwarangdo is a Korean martial art inspired in the Hwarang.
Kaynak/Source