Güney Kore İle Türkiye Arasında Havacılık Alanındaki İkili İlişkiler Görüşüldü
Türk ve Güney Kore Sivil Havacılık heyetleri arasında havacılık alanındaki ikili ilişkileri görüşmek ve mevcut hava ulaştırma imkanlarını geliştirmek amacıyla, 25-26 Ocak 2006 tarihlerinde Ankara’da iki gün süren müzakereler yapıldı.
Türk Heyetine Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sayın Barış TOZAR, Güney Kore Heyetine ise Sivil Havacılık Genel Müdürü Sayın Han-Jun YOO’nun başkanlık yaptığı müzakerelerde Tayin ve Kapasite Hakları, Kargo ve Uçuş Noktaları konularında anlaşmaya varıldı ve Mutabakat Zaptı imzalandı.
Uçuş noktaları konusunda yapılan anlaşmada, Türkiye ile Güney Kore arasındaki kültürel ve ticari ilişkileri geliştirmek amacıyla, karşılıklı olarak İstanbul ve Seul olarak belirlenen uçuş noktalarının arttırılması ve detaylı bir çalışmanın neticesinde, tayin edilen Güney Kore taşıyıcısının, Türkiye’de İstanbul’un yanı sıra Ankara, İzmir ve Antalya noktalarına; tayin edilen Türk taşıyıcısının ise, Güney Kore’de Seul’un yanı sıra diğer şehirlere de tarifeli seferler düzenlemesi hakkı verilmesi gerektiği kayıt altına alındı. Türk tarafı, ülke ekonomisine ve turizm gelirlerine sağlayacağı katma değere dikkat çekerek, bu pazarda oluşabilecek turizm potansiyelinin kullanılması amacıyla, turistik bölgelere yolcu charter seferler yapılabileceğini ve bu yönde olabilecek taleplerin değerlendirmeye alınacağını vurguladı. Ayrıca, her iki taraf hazırladığı ortak (code-sharing) uçuş taslak metinleri, karşılıklı olarak birbirlerine tevdi ederek ve karşılıklı istişareler neticesinde ortak bir metin üzerinde anlaşmaya vardılar.
Tayin ve Kapasite Haklarında ise uzun mesafeli uçuşların yapıldığı noktalarda her ülkeden genelde bir havayolu tayin edildiği göz önünde bulundurularak, mevcut durum korundu. İstanbul-Seul-İstanbul hattına Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin tayin ettiği THY ve Güney Kore Cumhuriyeti Hükümeti tarafından tayin edilen Asiana Havayolları kış sezonunda iki, yaz sezonunda üç frekans olarak tarifeli (schedule) ortak uçuşlar (code share) düzenliyorlar.
Kargo konusunda da Türk tarafı, uluslararası kargo taşımacılığında merkez olmak üzere altyapı çalışmalarını başlattığını ifade ederek, çalışmalar tamamlandığında söz konusu pazardaki kargo kapasitesindeki gelişmelere paralel olarak, iki ülke taşıyıcılarının karşılıklı olarak seferler yapmasından memnun olacaklarını belirtti. Ayrıca, tarifesiz kargo uçuşlarında, olabilecek karşılıklı taleplerin değerlendirilmesi konusunda da mutabakata varildi. :alkıs:
10 mart 2009
Türk ve Güney Kore Sivil Havacılık heyetleri arasında havacılık alanındaki ikili ilişkileri görüşmek ve mevcut hava ulaştırma imkanlarını geliştirmek amacıyla, 25-26 Ocak 2006 tarihlerinde Ankara’da iki gün süren müzakereler yapıldı.
Türk Heyetine Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sayın Barış TOZAR, Güney Kore Heyetine ise Sivil Havacılık Genel Müdürü Sayın Han-Jun YOO’nun başkanlık yaptığı müzakerelerde Tayin ve Kapasite Hakları, Kargo ve Uçuş Noktaları konularında anlaşmaya varıldı ve Mutabakat Zaptı imzalandı.
Uçuş noktaları konusunda yapılan anlaşmada, Türkiye ile Güney Kore arasındaki kültürel ve ticari ilişkileri geliştirmek amacıyla, karşılıklı olarak İstanbul ve Seul olarak belirlenen uçuş noktalarının arttırılması ve detaylı bir çalışmanın neticesinde, tayin edilen Güney Kore taşıyıcısının, Türkiye’de İstanbul’un yanı sıra Ankara, İzmir ve Antalya noktalarına; tayin edilen Türk taşıyıcısının ise, Güney Kore’de Seul’un yanı sıra diğer şehirlere de tarifeli seferler düzenlemesi hakkı verilmesi gerektiği kayıt altına alındı. Türk tarafı, ülke ekonomisine ve turizm gelirlerine sağlayacağı katma değere dikkat çekerek, bu pazarda oluşabilecek turizm potansiyelinin kullanılması amacıyla, turistik bölgelere yolcu charter seferler yapılabileceğini ve bu yönde olabilecek taleplerin değerlendirmeye alınacağını vurguladı. Ayrıca, her iki taraf hazırladığı ortak (code-sharing) uçuş taslak metinleri, karşılıklı olarak birbirlerine tevdi ederek ve karşılıklı istişareler neticesinde ortak bir metin üzerinde anlaşmaya vardılar.
Tayin ve Kapasite Haklarında ise uzun mesafeli uçuşların yapıldığı noktalarda her ülkeden genelde bir havayolu tayin edildiği göz önünde bulundurularak, mevcut durum korundu. İstanbul-Seul-İstanbul hattına Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin tayin ettiği THY ve Güney Kore Cumhuriyeti Hükümeti tarafından tayin edilen Asiana Havayolları kış sezonunda iki, yaz sezonunda üç frekans olarak tarifeli (schedule) ortak uçuşlar (code share) düzenliyorlar.
Kargo konusunda da Türk tarafı, uluslararası kargo taşımacılığında merkez olmak üzere altyapı çalışmalarını başlattığını ifade ederek, çalışmalar tamamlandığında söz konusu pazardaki kargo kapasitesindeki gelişmelere paralel olarak, iki ülke taşıyıcılarının karşılıklı olarak seferler yapmasından memnun olacaklarını belirtti. Ayrıca, tarifesiz kargo uçuşlarında, olabilecek karşılıklı taleplerin değerlendirilmesi konusunda da mutabakata varildi. :alkıs:
10 mart 2009