Glassworks capture the subtle beauty of nature : Yumin Art Noveau’s large collection shines light on distinct art era
Cam Eşyalar Doğanın İnce Güzelliğini Ele Geçirdi: Yumin Art Noveau'nun Geniş Koleksiyonu Belirgin Sanat Dönemine Işık Saçtı
Cam Eşyalar Doğanın İnce Güzelliğini Ele Geçirdi: Yumin Art Noveau'nun Geniş Koleksiyonu Belirgin Sanat Dönemine Işık Saçtı
Jeju'da Phoenix Resort'un içinde yer alan Yumin Art Noveau Collection isimli yeni sanat galerisi, şu sıralar Fransa'nın kuzeyinde 100 yıl önce camdan yapılmış el işlerini sergiliyor. Jeju'nun doğal peyzajı ve mimarisinin biraraya geldiği bir tesiste yer alan müze kendi başına bir sanat eseridir.
9 yıl önce Ando Tado tarafından inşa edilen "Genius Loci", okyanusun karşısındaki Seongsan Ilchulbong'un sırtıyla Seopjikoji Sahili'nin zeminin birleştiği yerde Yumin'e dönüştürüldü. Danimarkalı Mimar Johan Carlsson, tasarım ve yapısı dahil binanın öncedeki sahibinden kalma özelliklerine dokunmaksızın korudu.
Müze'nin içindeki odalardaki ışıklar, sergideki eserleri en güzel göstermek için en iyi şekilde kullanılıyor. Doğadan esinlenen 47 parçanın hepsi, Fransa'nın kuzeydoğusunda bulunan Nancy şehrinden geliyor. Her bir galeri, önemli Art Noveau sanatçılarının işlerini içeriyor. Sanatçılar arasında; eserlerinde el işiyle doğanın gerçek tasvirini vermeyi başaran Emille Galle, Daum Kardeşler ve birçok camcı ustası bulunuyor.
The Masterpiece Galerisi'nde, insanlığın üç evresini gösteren mantar lambası olan Les Coprins var. Üç mantar dalları gençliği, orta-yaşı ve yaşlılığı sembolize ediyor. Nancy'de doğan Galle, bu en önemli parçağı, 1904'de ölmeden 2 sene önce Henry Hirsch için yapmıştı.
Dünya'nın her yerinden muhafaza edilen bu beş parça arasında, Yumin Art Noveau'nun en güzel örneği bulundurduğu söyleniyor. Galle, Art Noveau bünyesinde insan ruhuyla yoğunlaşan, bitkibilimci ve cam sanatçısı olarak çalışan büyüleyici bir adamdı. Galle'nin cam kasesi kırmızı mercan ile dekore edilmiştir. Eseri yaparken Jules Verne'nin "Denizler Altında 20.000 Fersah" adlı eserinden esinlendiği tahmin edilmektedir.
Inspiration Galerisi'nde, doğanın yaşam gücünü sembolize eden eserler bulunmaktadır. Charles Baudelaire'nin "Bodler" adlı eseri, aşağılama ve düşünmeyle doğa ile insan arasındaki harmoniyi yaratma tutkusunundan esinlenmiştir.
Felsefeyi somutlaştırmak için, galeri bu bölümün içine değişik yüksekliklerde parçalar kurmuştur. Bu da ziyaretçilerin camdan eserleri çelişen bir bakış açısıyla görmesini sağlar. Carlsson'ın yaptığı açıklama göre, "Bu fikir, "zemin" ve insan teması arasında bağlantı kuran Kore'nin geleneksel evinden gelmektedir. Bana her türlü etkiyi bırakan Seopjikoji'nin doğasından kayanın üzerine oturduğunda görülen horizondan, güzel manzaradan ve dönüşmekte olan havadan bahsetmeye gerek bile yok."
9 yıl önce Ando Tado tarafından inşa edilen "Genius Loci", okyanusun karşısındaki Seongsan Ilchulbong'un sırtıyla Seopjikoji Sahili'nin zeminin birleştiği yerde Yumin'e dönüştürüldü. Danimarkalı Mimar Johan Carlsson, tasarım ve yapısı dahil binanın öncedeki sahibinden kalma özelliklerine dokunmaksızın korudu.
Müze'nin içindeki odalardaki ışıklar, sergideki eserleri en güzel göstermek için en iyi şekilde kullanılıyor. Doğadan esinlenen 47 parçanın hepsi, Fransa'nın kuzeydoğusunda bulunan Nancy şehrinden geliyor. Her bir galeri, önemli Art Noveau sanatçılarının işlerini içeriyor. Sanatçılar arasında; eserlerinde el işiyle doğanın gerçek tasvirini vermeyi başaran Emille Galle, Daum Kardeşler ve birçok camcı ustası bulunuyor.
The Masterpiece Galerisi'nde, insanlığın üç evresini gösteren mantar lambası olan Les Coprins var. Üç mantar dalları gençliği, orta-yaşı ve yaşlılığı sembolize ediyor. Nancy'de doğan Galle, bu en önemli parçağı, 1904'de ölmeden 2 sene önce Henry Hirsch için yapmıştı.
Dünya'nın her yerinden muhafaza edilen bu beş parça arasında, Yumin Art Noveau'nun en güzel örneği bulundurduğu söyleniyor. Galle, Art Noveau bünyesinde insan ruhuyla yoğunlaşan, bitkibilimci ve cam sanatçısı olarak çalışan büyüleyici bir adamdı. Galle'nin cam kasesi kırmızı mercan ile dekore edilmiştir. Eseri yaparken Jules Verne'nin "Denizler Altında 20.000 Fersah" adlı eserinden esinlendiği tahmin edilmektedir.
Inspiration Galerisi'nde, doğanın yaşam gücünü sembolize eden eserler bulunmaktadır. Charles Baudelaire'nin "Bodler" adlı eseri, aşağılama ve düşünmeyle doğa ile insan arasındaki harmoniyi yaratma tutkusunundan esinlenmiştir.
Felsefeyi somutlaştırmak için, galeri bu bölümün içine değişik yüksekliklerde parçalar kurmuştur. Bu da ziyaretçilerin camdan eserleri çelişen bir bakış açısıyla görmesini sağlar. Carlsson'ın yaptığı açıklama göre, "Bu fikir, "zemin" ve insan teması arasında bağlantı kuran Kore'nin geleneksel evinden gelmektedir. Bana her türlü etkiyi bırakan Seopjikoji'nin doğasından kayanın üzerine oturduğunda görülen horizondan, güzel manzaradan ve dönüşmekte olan havadan bahsetmeye gerek bile yok."
Müze ayrıca "Shining Glass" özelliğiyle hem içinde hem de dışında bulunan doğanın yansıması olarak iki misli bir sanat parçasıdır. Sınırlı renkleriyle cam dış duvarlar boyunca bakış açınıza göre açık alan, dağın sırtı veya okyanusun gökyüzü olabilir. Bu etki yürüyüş boyunca çerveye bakan ziyaretçinin gözleminin yönüne bağlıdır.
1890 ve 1910 yılları arasında, Art Noveau hareketi Avrupa'nın her yerindeki resimlerde, mobilyalarda ve cam işlerinde yaygındı. Zamanın topluca üretilen sanat eserleriyle karşılaştırıldığında, Art Noveau cam eserleri sanatçıları, el işleri ve yeni teknikleri birbirleri ile bağlantılı olarak geliştiğinde sanatçılığın ustalık zirvesine ulaştı.
"Paris cam işleri endüstri tarafından tek tipleştirildi." açıklamasını yaptı alim Ahn Ye-jin ve devam etti, "ama Nancy bölgesinin işlerinde gerçekçilik ön plana çıkıyor." Teknoloji ve yaratıcılık, bu günlerde oldukça eşsiz olduğu düşünülen şeylerin yaratılması için bir araya geldi.
Giriş yetişkinler için 12,000 won ($10.67), çocuklar için 9,000 wondur. Lobinin önünden bedavaya ring servisi Cam Evi boyunca servis vermektedir. 10.30 ve 17.00 saatleri arasında düzenli müze rehberi vardır, ancak 20 kişi ile sınırlıdır.
1890 ve 1910 yılları arasında, Art Noveau hareketi Avrupa'nın her yerindeki resimlerde, mobilyalarda ve cam işlerinde yaygındı. Zamanın topluca üretilen sanat eserleriyle karşılaştırıldığında, Art Noveau cam eserleri sanatçıları, el işleri ve yeni teknikleri birbirleri ile bağlantılı olarak geliştiğinde sanatçılığın ustalık zirvesine ulaştı.
"Paris cam işleri endüstri tarafından tek tipleştirildi." açıklamasını yaptı alim Ahn Ye-jin ve devam etti, "ama Nancy bölgesinin işlerinde gerçekçilik ön plana çıkıyor." Teknoloji ve yaratıcılık, bu günlerde oldukça eşsiz olduğu düşünülen şeylerin yaratılması için bir araya geldi.
Giriş yetişkinler için 12,000 won ($10.67), çocuklar için 9,000 wondur. Lobinin önünden bedavaya ring servisi Cam Evi boyunca servis vermektedir. 10.30 ve 17.00 saatleri arasında düzenli müze rehberi vardır, ancak 20 kişi ile sınırlıdır.