For Greater Flavor, Gourmets See More Variety As the Answer: Experts Want Koreans to Taste Differences in Regional Produce
Daha İyi Bir Tat İçin Gurmeler Cevabın Çeşitlilik Olduğunu Düşünüyorlar: Uzmanlar Korelilerin Farklı Bölgesel Ürünler Tatmalarını İstiyor
![[Resim: mo5PP8.jpg]](https://i.hizliresim.com/mo5PP8.jpg)
Garosu-gil’de bulunan Ryunique adlı restoranın baş şefi Ryu Tae-hwan ülke içerisinde yaptığı ziyeretlerden topladığı yiyecekleri servis ediyor.
Büyük marketlerdeki sebze bölümü seçeneklerini gören alışverişçiler genellikle daha ucuz seçeneklere yönelirler. Yerli uzmanlara göre, çoğu insan zaman harcayıp da sebzelerin nereden geldiğini kontrol etme zahmetinde bulunmuyor veya nasıl üretildiğini düşünmüyor.
Seoul Ulusal Üniversitesi tarım ekonomisi ve kırsal kalkınma bölümü Yöresel Bilgi programının Profesörü Moon Jung-hoon Kore’deki bölgesel üretimle ilgili sağlam fikirlere sahip.
Gangwon dağlarındaki Samcheok’tan toplanan sarımsak, közlenebilir ve hoş bir tada sahipken; Güney Gyeongsang’ın Namhae İlçesinden toplanan sarımsak, soslar için mükemmel olan daha güçlü ve baharatlı bir tada sahip.
Ancak evde yemek yapan birçok kişi yöresel malzemelerin yemeğin tadını nasıl daha lezzetli bir hale getirebileceği konusunda bir fikre sahip değil. Moon, farklı türde sebzeler ve hayvansal ürünlerle ilgili deneyim sahibi olan şeflerin bulunduğu yöresel restoranlarda eğitim verilmesi gerektiğini iddia ediyor.
Birçok restoranda şefler misafirlerin masalarına yemeği servis etmeden önce çeşitli bölgelerden, çiftliklerden ve yakınlarındaki pazarlardan gelen farklı sebzeleri deniyor.
Çeşitli bölgelerden getirilen ürünlerin özellikleri günbegün Seoul’deki restoranlarca beğeniliyor. Banyan Tree Club ve Spa Seoul gibi birkaç otel ülkenin birçok yerinden getirttiği çeşitli malzemeleri kullanarak yemeklerini servis ediyor ve şeflerine ya da servis elemanlarına da neden belirli bölgelerden belirli malzemeler seçildiğini açıklatıyor. Aristokrat yemek tarzını benimsemiş restoranlar diğer restoranlara göre müşterilerle daha çok iletişime geçtikleri ve ne servis ettiklerini açıklamak üzere zaman harcadıkları için bu tarzdaki restoranların şefleri bu fikri geliştirdi. Ryunique’nun Şefi Ryu Tae-hwan malzemelerini aldığı bölgelerin işaretli olduğu haritayı sergiliyor. Ryu ülkedeki en iyi çiftçilerin ve balıkçıların peşine düşen birçok şeften biri.
Doenjang için yerli fasulyeler, gochujang için yerli biberler kullanımının çokça dikkat çekmesinin ardından Kore’de yetişen malzemeler şu an dünya çapındaki ünlü uzman aşçılar tarafından aranıyor. Yine de yerli pazara farklı türde biber ve fasulye sokma çabaları da pek başarılı değil. Tüketiciler genellikle kalite yerine düşük fiyata bakıyorlar.
Moon ve Ryu Korea JoongAng Daily ile ne tür şeylerin değişebileceği
ile ilgili konuştular.
Öne sürdükleri şey, restoranlar müşterilerinin farklı türdeki basit malzemeleri deneyimlemelerine olanak sağlamalı, akademisyenler ise daha farklı türdeki mahsullerle kar elde edip edemeyeceklerini anlamak için çiftçilerle birlikte bunu araştırabilirler.
![[Resim: PDBqqO.jpg]](https://i.hizliresim.com/PDBqqO.jpg)
Şef Ryu Tae-hwan ve Profesör Moon Jung-hoon Kore’de mevcut olan malzemelerin çeşitliliğini nasıl artıracaklarını tartışıyorlar.
Q. Temel sebzelerin ya da diğer malzemelerin çeşitliliğiyle ilgili daha çok yatırım yapmak için çiftçilere veya üretici kısmındaki kişilere ne ilham verebilir?
A. Moon: Bu, gastronomik deneyimin ne olduğu konusunda daha çok şey bilen çiftçiler için önemli. Restoranlarda kullanılan tekniklerin ve fikirlerin, yetiştirdikleri ürünlerin en küçük detaylarını ortaya çıkarma hususunda nasıl yardımcı olduğunu görmeleri lazım. Kore’deki bir domuz çiftliği sahibini İspanya’ya götürdüm, domuzların kafes yerine kafesin dışında nasıl koştuklarını ona gösterdim ve sonra onu bir gastronomi restoranına götürdüm. Çiftçiler bu deneyimi bir kez yaşarlarsa, bu deneyim onların kaliteli malzemeler üretmelerine ve sırf toptan üretilmediğinden dolayı kullanılmayan genleri iyileştirmelerine katkıda bulunacak.
Ryu: Elbette büyük marketlerde kolayca soğan bulabilirsiniz. Ancak bir çiftliğe gidip çiftçilerin çeşitli methodlar kullanarak nasıl farklı türde soğanlar yetiştirdiğini gördüğünüzde tüm soğanların aynı olmadığı anlayacaksınız. Bu soğanları ya da diğer malzemeleri tattığımda çiğ tadı öne mi çıkarmalıyım yoksa tat katmak için daha çok pişirme tekniği mi eklemeliyim tarzında odaklanmam gereken yerlere karar verebilirim.
Aynı malzemenin çeşitliliğini artırmak neden önemli?
Moon: Bazı türler belirli bir hastalığa yatkınsa ya da iklim değişikliklerinde az mahsul çıkarsa o zaman ne oluyor? Sadece en ekonomik etkiyi sağlayanlara yönelmek yerine gen havuzunu artırmamız lazım.
Ryu: Çeşitlilik gamchilmat (daha çok Japonca haliyle bilinen umami) yapımına katkıda bulunuyor. Yemeğe daha çok yapı vermek adına biraz destekleyici tada ihtiyacımız var. Şefler malzeme olduğu sürece her şeyi yapabilirler. Ve (günümüzde evlerde) tercih edilmeyen şeyleri kullanarak lezzetli bir şeyler yapmak gibi bir yaklaşıma başlayabiliriz.
Müşterilerin orada ne tür malzemeler yetiştiğini ve bunların bölgeden bölgeye nasıl farklılık gösterdiğini bilmesi neden bu kadar zor?
Moon: Bazı patatesleri ve domatesleri yetiştiği bölgelere göre adlandırdığımız bir sistemimiz var. Malzemeleri özenli bir şekilde kategorize etmek üzere bir teşebbüste bulunduk ama tüketiciler hala farklı türde patatesler olabileceği fikrine aşina olamadılar. Mevsimsel malzemelerin tüketilmesine dair oluşturulan bir konsept zaten hep vardı ancak bu malzemelerin mümkün olan en iyi performansla kullanılması yabancı geliyor.
Restoran şeflerinin yemek masası hazırlamak için pratik yapması lazım böylelikle müşteriler de bu yemeği deneyip aynısını evde yapabilirler. Toplu üretim çiftçilere daha çok kar getirdiği için farklı çeşitleri denemek yerine toplu üretime daha çok odaklanıyorlar. Ve bu zamana dek farklı çeşitler isteyen böyle uygun bir pazar da yoktu. Bu yüzden restoran şefleri tüketicilerin patatesleri aynı, soğanları aynı görmesindense farklı tatları deneyimleyebilmesi için bir çözüm üretebilirler.
Yurt dışında kolaylıkla bulunan malzemeleri Kore’de de kolayca bulabilme konusunda ne düşünüyorsunuz?
Ryu: Yapabileceğiniz en basit şey onları küçük gruplar halinde ekmektir. Biz restoranda böyle yapıyoruz. İlk üç yılda bazı deneme yanılmalar oldu ancak malzemeleri en iyi nasıl kullanabilirim diye gittikçe kendimi geliştiriyorum. Şu an limon otu yetiştirmeyi deniyorum. İnsanlar çok bir özel fark görmeyecekler.
Moon: Uluslararası bir evlilik yaparak Kore’ye taşınan kırsal bölgelerde birçok yabancı insan var ve onların kendi mahsullerini ekmeye başladıklarını gördüm.
Kaynak
Daha İyi Bir Tat İçin Gurmeler Cevabın Çeşitlilik Olduğunu Düşünüyorlar: Uzmanlar Korelilerin Farklı Bölgesel Ürünler Tatmalarını İstiyor
![[Resim: mo5PP8.jpg]](https://i.hizliresim.com/mo5PP8.jpg)
Garosu-gil’de bulunan Ryunique adlı restoranın baş şefi Ryu Tae-hwan ülke içerisinde yaptığı ziyeretlerden topladığı yiyecekleri servis ediyor.
Büyük marketlerdeki sebze bölümü seçeneklerini gören alışverişçiler genellikle daha ucuz seçeneklere yönelirler. Yerli uzmanlara göre, çoğu insan zaman harcayıp da sebzelerin nereden geldiğini kontrol etme zahmetinde bulunmuyor veya nasıl üretildiğini düşünmüyor.
Seoul Ulusal Üniversitesi tarım ekonomisi ve kırsal kalkınma bölümü Yöresel Bilgi programının Profesörü Moon Jung-hoon Kore’deki bölgesel üretimle ilgili sağlam fikirlere sahip.
Gangwon dağlarındaki Samcheok’tan toplanan sarımsak, közlenebilir ve hoş bir tada sahipken; Güney Gyeongsang’ın Namhae İlçesinden toplanan sarımsak, soslar için mükemmel olan daha güçlü ve baharatlı bir tada sahip.
Ancak evde yemek yapan birçok kişi yöresel malzemelerin yemeğin tadını nasıl daha lezzetli bir hale getirebileceği konusunda bir fikre sahip değil. Moon, farklı türde sebzeler ve hayvansal ürünlerle ilgili deneyim sahibi olan şeflerin bulunduğu yöresel restoranlarda eğitim verilmesi gerektiğini iddia ediyor.
Birçok restoranda şefler misafirlerin masalarına yemeği servis etmeden önce çeşitli bölgelerden, çiftliklerden ve yakınlarındaki pazarlardan gelen farklı sebzeleri deniyor.
Çeşitli bölgelerden getirilen ürünlerin özellikleri günbegün Seoul’deki restoranlarca beğeniliyor. Banyan Tree Club ve Spa Seoul gibi birkaç otel ülkenin birçok yerinden getirttiği çeşitli malzemeleri kullanarak yemeklerini servis ediyor ve şeflerine ya da servis elemanlarına da neden belirli bölgelerden belirli malzemeler seçildiğini açıklatıyor. Aristokrat yemek tarzını benimsemiş restoranlar diğer restoranlara göre müşterilerle daha çok iletişime geçtikleri ve ne servis ettiklerini açıklamak üzere zaman harcadıkları için bu tarzdaki restoranların şefleri bu fikri geliştirdi. Ryunique’nun Şefi Ryu Tae-hwan malzemelerini aldığı bölgelerin işaretli olduğu haritayı sergiliyor. Ryu ülkedeki en iyi çiftçilerin ve balıkçıların peşine düşen birçok şeften biri.
Doenjang için yerli fasulyeler, gochujang için yerli biberler kullanımının çokça dikkat çekmesinin ardından Kore’de yetişen malzemeler şu an dünya çapındaki ünlü uzman aşçılar tarafından aranıyor. Yine de yerli pazara farklı türde biber ve fasulye sokma çabaları da pek başarılı değil. Tüketiciler genellikle kalite yerine düşük fiyata bakıyorlar.
Moon ve Ryu Korea JoongAng Daily ile ne tür şeylerin değişebileceği
ile ilgili konuştular.
Öne sürdükleri şey, restoranlar müşterilerinin farklı türdeki basit malzemeleri deneyimlemelerine olanak sağlamalı, akademisyenler ise daha farklı türdeki mahsullerle kar elde edip edemeyeceklerini anlamak için çiftçilerle birlikte bunu araştırabilirler.
![[Resim: PDBqqO.jpg]](https://i.hizliresim.com/PDBqqO.jpg)
Şef Ryu Tae-hwan ve Profesör Moon Jung-hoon Kore’de mevcut olan malzemelerin çeşitliliğini nasıl artıracaklarını tartışıyorlar.
Q. Temel sebzelerin ya da diğer malzemelerin çeşitliliğiyle ilgili daha çok yatırım yapmak için çiftçilere veya üretici kısmındaki kişilere ne ilham verebilir?
A. Moon: Bu, gastronomik deneyimin ne olduğu konusunda daha çok şey bilen çiftçiler için önemli. Restoranlarda kullanılan tekniklerin ve fikirlerin, yetiştirdikleri ürünlerin en küçük detaylarını ortaya çıkarma hususunda nasıl yardımcı olduğunu görmeleri lazım. Kore’deki bir domuz çiftliği sahibini İspanya’ya götürdüm, domuzların kafes yerine kafesin dışında nasıl koştuklarını ona gösterdim ve sonra onu bir gastronomi restoranına götürdüm. Çiftçiler bu deneyimi bir kez yaşarlarsa, bu deneyim onların kaliteli malzemeler üretmelerine ve sırf toptan üretilmediğinden dolayı kullanılmayan genleri iyileştirmelerine katkıda bulunacak.
Ryu: Elbette büyük marketlerde kolayca soğan bulabilirsiniz. Ancak bir çiftliğe gidip çiftçilerin çeşitli methodlar kullanarak nasıl farklı türde soğanlar yetiştirdiğini gördüğünüzde tüm soğanların aynı olmadığı anlayacaksınız. Bu soğanları ya da diğer malzemeleri tattığımda çiğ tadı öne mi çıkarmalıyım yoksa tat katmak için daha çok pişirme tekniği mi eklemeliyim tarzında odaklanmam gereken yerlere karar verebilirim.
Aynı malzemenin çeşitliliğini artırmak neden önemli?
Moon: Bazı türler belirli bir hastalığa yatkınsa ya da iklim değişikliklerinde az mahsul çıkarsa o zaman ne oluyor? Sadece en ekonomik etkiyi sağlayanlara yönelmek yerine gen havuzunu artırmamız lazım.
Ryu: Çeşitlilik gamchilmat (daha çok Japonca haliyle bilinen umami) yapımına katkıda bulunuyor. Yemeğe daha çok yapı vermek adına biraz destekleyici tada ihtiyacımız var. Şefler malzeme olduğu sürece her şeyi yapabilirler. Ve (günümüzde evlerde) tercih edilmeyen şeyleri kullanarak lezzetli bir şeyler yapmak gibi bir yaklaşıma başlayabiliriz.
Müşterilerin orada ne tür malzemeler yetiştiğini ve bunların bölgeden bölgeye nasıl farklılık gösterdiğini bilmesi neden bu kadar zor?
Moon: Bazı patatesleri ve domatesleri yetiştiği bölgelere göre adlandırdığımız bir sistemimiz var. Malzemeleri özenli bir şekilde kategorize etmek üzere bir teşebbüste bulunduk ama tüketiciler hala farklı türde patatesler olabileceği fikrine aşina olamadılar. Mevsimsel malzemelerin tüketilmesine dair oluşturulan bir konsept zaten hep vardı ancak bu malzemelerin mümkün olan en iyi performansla kullanılması yabancı geliyor.
Restoran şeflerinin yemek masası hazırlamak için pratik yapması lazım böylelikle müşteriler de bu yemeği deneyip aynısını evde yapabilirler. Toplu üretim çiftçilere daha çok kar getirdiği için farklı çeşitleri denemek yerine toplu üretime daha çok odaklanıyorlar. Ve bu zamana dek farklı çeşitler isteyen böyle uygun bir pazar da yoktu. Bu yüzden restoran şefleri tüketicilerin patatesleri aynı, soğanları aynı görmesindense farklı tatları deneyimleyebilmesi için bir çözüm üretebilirler.
Yurt dışında kolaylıkla bulunan malzemeleri Kore’de de kolayca bulabilme konusunda ne düşünüyorsunuz?
Ryu: Yapabileceğiniz en basit şey onları küçük gruplar halinde ekmektir. Biz restoranda böyle yapıyoruz. İlk üç yılda bazı deneme yanılmalar oldu ancak malzemeleri en iyi nasıl kullanabilirim diye gittikçe kendimi geliştiriyorum. Şu an limon otu yetiştirmeyi deniyorum. İnsanlar çok bir özel fark görmeyecekler.
Moon: Uluslararası bir evlilik yaparak Kore’ye taşınan kırsal bölgelerde birçok yabancı insan var ve onların kendi mahsullerini ekmeye başladıklarını gördüm.
Kaynak