15-06-2015, Saat: 22:20
(Son Düzenleme: 06-04-2016, Saat: 0:09, Düzenleyen: kıday baksı.)
Exporting Korean Cuisine Hotel by Hotel
Otelden Otele Kore Mutfağı İhracatı
InterContinental zinciri, yabancılara yerel mutfak ruhunu öğretiyor
Pek çok Kore yemeği grubu ya da aşçıları, bir dizi Kore yemeğini tanıtarak büyük ölçüde halka doğrudan halka hitap etmeye çalışırken, küresel otel zinciri InterContinental’ın yerel şubesi, farklı bir yaklaşım sergilemektedir.
Otel diğer ülkelerdeki şubelerine aşçılarına göndermekte ve Kore’de bilinen malzemelerle yerli aşçıların nasıl çalıştıklarını öğretmektedir. Buna karşılık, yerel damakları memnun etmek için yerel yemeklerin uyarlamalarını yapabilmektedir.
Bu yaklaşım, fakir bir adama bir balık vermeyi değil; bunu yerine ona nasıl balık tutacağını öğretmekle ilgili beylik lafın bir çeşididir. InterContinental’ın üç yıllık çabası, Koreli aşçıların geri dönüş taleplerinden önce çoktan ziyaret edilen verimli ve uzaklara yayıldığını kanıtlamıştır
Geçtiğimiz üç yıl boyunca otelin hansik (Kore mutfağı) tanıtımı için yön belirleyen ve Grand InterContinental Seoul Parnas’da aşçı başı olan Bae Han-chul, “Bu yöntem, sürdürülebilir yemekleri yapan yerli aşçılara sahip olmak için önemlidir.” dedi.
Bae, sözlerine şunları ekledi: “Bizler ziyarete gittiğimizde Kore yemeklerinin nasıl yapıldığını onlara gösterseydik, muhtemelen aşçılar bizim gidişimizden sonra Kore yemeği yapmaya devam istemeyebilir ve gelecekteki menülerine daha fazla Kore yemeği eklemeleri onlar için zor olabilirdi.”
Kore malzemelerinin tutarlı bir tedariğinin nasıl elde edileceğini göstermek için Bae’nin takımı, genellikle yerli aşçıları Kore baharatlarına ve sebzelerine sahip ya da gochujang, doenjang ya da soya sosu gibi yemeklerin tadını değiştirebilen önemli sosları satın alma yollarını sağlayan pazarlara götürmektedir.
Deniz aşırı ülkelerde önemli malzemeleri daha kolay bir şekilde almak için 2012’den beri Kore Tarım-Balıkçılık ve Gıda Ticareti A.Ş. ile el birliği etmiştir. Kore ürünlerine talebi artırmak için kurum, yerel olarak yetiştirilen malzemeleri ve baharatları daha fazla ihraç etmeye çalışmaktadır.
Grand InterContinental Seoul Parnas’tan genellikle üç ya da dört aşçı, bir takım olarak dünyanın her yerindeki otellere seyahat etmektedir. Takım, Malezya, Vietnam ve Singapur gibi yakın ülkelere ve Orta Doğu, Avrupa ve Amerika’daki ülkelere gitmiştir.
Ziyaret boyunca aşçılar, bir aşçılık sınıfı aracılığıyla üç ya da dört yerli aşçı ile çalışmaktadır. Süslemenin nasıl yapılacağını göstermek için de aşçılar, bir gala yemeğine ev sahipliği yapmaktadır. Yerli halkın lezzetli Kore yemeği yeme şansı olduğuna dikkat çekmek için yerel medya ile mutlaka bir basın toplantısı yapmaktadırlar.
Takımın en son gezisi, geçen ay Katar’ın başkenti Doha’ya yapılmıştır. İki haftalık ziyaret boyunca Koreli aşçılar, kimchi, gimbap ve dakgalbinin nasıl yapıldığını göstermiştir. Menü basit görünüyor; ama baş aşçı Bae’nin nedenleri var.
Bae, “Bizler dünyaya en iyi bilinen yemekleri tanıtıyor olmamıza rağmen, hala yeni tatları denemeye hazır olmayan pek çok ülke ve insan vardır.” sözlerini söyledi.
Bae konuşmasını, “Biz, 100’e kadar daraltılmış ve başarılı bir şekilde tanıtabileceğimiz 100 tarife sahibiz. Bu tarifleri, onların yerel toplulukları için Kore yemeklerinin çeşitlendirilmesi amacıyla yerli aşçıların en iyisini yapıp yapamayacağını baz alarak seçtik.” sözleri ile devam ettirdi.
Aşçılar takımı, ilk kez 2012 yılında ziyaret ettikleri Hong Kong’a geçen sene tekrar gitti. Ayrıca takım, InterContinental’ın Vietnam ve İspanya’daki iki şubesinden de geri dönmeleri konusunda istek almıştır.
Ayrıca Hong Kong’taki Hotel ICON, Hong Kong Polytechnic Üniversitesi Otel ve Turizm İşletmeciliği Bölümü’nde okuyan aşçılara ilham vermeleri için Koreli aşçıları istemiştir. Bu, üç yıllık bir aşçılık sınıfı şeklinde olacaktır.
Bae yaptığı açıklamada, “Bizler, yıllık bir süre içinde programlarımızı geliştirdiğimiz için bazıları bizim öğretme yöntemlerimizde ciddi değişiklikler görmek isteyecektir. Ancak farklı bölgelerde farklı otellerde çalıştığımız için detaylarda oldukça küçük değişiklikler yapıp orijinal tariflere sadık kalıyoruz.” sözlerini söyledi.
InterContinental, belirli bölgelerde özel yemekleri bulmaya çalışmaktadır. Acı soslu buğulanmış kara balık Hindistan’da popülerken tteokbokki gibi çiğneme gerektiren yemekler, Güneydoğu Asya’da daha popülerdir. Barbekü yemekleri ise Avrupa’da daha popülerdir.
Her yerde bulunabilen malzemeler ile yapılan Kore yemekleri rahatlık açısından daha popülerdir. Pajeon ve Kore usulü yumurta suflesi olarak bilinen gyeranjim pek çok bölgede rağbet görmektedir.
Bae ayrıca, bu girişimi ile aşçıların bir şeyler öğrenmek için Kore yemeklerinin sunumlarını daha iyi yapmak ve uygun süslemeleri kullanmak için Kore’yi ziyaret etmelerini teşvik edeceğini umut etmektedir.
Baş aşçı son olarak, “Denizaşırıya her şeyi götürmek yerine, uzmanlık kazanmak için onlar, Kore’ye gelebilirler.” sözlerini söyledi.
Yazar: Lee Sun-Min
Kaynak
![[Resim: LOKMaEk.jpg]](http://i.imgur.com/LOKMaEk.jpg)
Otelden Otele Kore Mutfağı İhracatı
InterContinental zinciri, yabancılara yerel mutfak ruhunu öğretiyor
Pek çok Kore yemeği grubu ya da aşçıları, bir dizi Kore yemeğini tanıtarak büyük ölçüde halka doğrudan halka hitap etmeye çalışırken, küresel otel zinciri InterContinental’ın yerel şubesi, farklı bir yaklaşım sergilemektedir.
Otel diğer ülkelerdeki şubelerine aşçılarına göndermekte ve Kore’de bilinen malzemelerle yerli aşçıların nasıl çalıştıklarını öğretmektedir. Buna karşılık, yerel damakları memnun etmek için yerel yemeklerin uyarlamalarını yapabilmektedir.
Bu yaklaşım, fakir bir adama bir balık vermeyi değil; bunu yerine ona nasıl balık tutacağını öğretmekle ilgili beylik lafın bir çeşididir. InterContinental’ın üç yıllık çabası, Koreli aşçıların geri dönüş taleplerinden önce çoktan ziyaret edilen verimli ve uzaklara yayıldığını kanıtlamıştır
Geçtiğimiz üç yıl boyunca otelin hansik (Kore mutfağı) tanıtımı için yön belirleyen ve Grand InterContinental Seoul Parnas’da aşçı başı olan Bae Han-chul, “Bu yöntem, sürdürülebilir yemekleri yapan yerli aşçılara sahip olmak için önemlidir.” dedi.
Bae, sözlerine şunları ekledi: “Bizler ziyarete gittiğimizde Kore yemeklerinin nasıl yapıldığını onlara gösterseydik, muhtemelen aşçılar bizim gidişimizden sonra Kore yemeği yapmaya devam istemeyebilir ve gelecekteki menülerine daha fazla Kore yemeği eklemeleri onlar için zor olabilirdi.”
Kore malzemelerinin tutarlı bir tedariğinin nasıl elde edileceğini göstermek için Bae’nin takımı, genellikle yerli aşçıları Kore baharatlarına ve sebzelerine sahip ya da gochujang, doenjang ya da soya sosu gibi yemeklerin tadını değiştirebilen önemli sosları satın alma yollarını sağlayan pazarlara götürmektedir.
Deniz aşırı ülkelerde önemli malzemeleri daha kolay bir şekilde almak için 2012’den beri Kore Tarım-Balıkçılık ve Gıda Ticareti A.Ş. ile el birliği etmiştir. Kore ürünlerine talebi artırmak için kurum, yerel olarak yetiştirilen malzemeleri ve baharatları daha fazla ihraç etmeye çalışmaktadır.
Grand InterContinental Seoul Parnas’tan genellikle üç ya da dört aşçı, bir takım olarak dünyanın her yerindeki otellere seyahat etmektedir. Takım, Malezya, Vietnam ve Singapur gibi yakın ülkelere ve Orta Doğu, Avrupa ve Amerika’daki ülkelere gitmiştir.
Ziyaret boyunca aşçılar, bir aşçılık sınıfı aracılığıyla üç ya da dört yerli aşçı ile çalışmaktadır. Süslemenin nasıl yapılacağını göstermek için de aşçılar, bir gala yemeğine ev sahipliği yapmaktadır. Yerli halkın lezzetli Kore yemeği yeme şansı olduğuna dikkat çekmek için yerel medya ile mutlaka bir basın toplantısı yapmaktadırlar.
Takımın en son gezisi, geçen ay Katar’ın başkenti Doha’ya yapılmıştır. İki haftalık ziyaret boyunca Koreli aşçılar, kimchi, gimbap ve dakgalbinin nasıl yapıldığını göstermiştir. Menü basit görünüyor; ama baş aşçı Bae’nin nedenleri var.
Bae, “Bizler dünyaya en iyi bilinen yemekleri tanıtıyor olmamıza rağmen, hala yeni tatları denemeye hazır olmayan pek çok ülke ve insan vardır.” sözlerini söyledi.
Bae konuşmasını, “Biz, 100’e kadar daraltılmış ve başarılı bir şekilde tanıtabileceğimiz 100 tarife sahibiz. Bu tarifleri, onların yerel toplulukları için Kore yemeklerinin çeşitlendirilmesi amacıyla yerli aşçıların en iyisini yapıp yapamayacağını baz alarak seçtik.” sözleri ile devam ettirdi.
Aşçılar takımı, ilk kez 2012 yılında ziyaret ettikleri Hong Kong’a geçen sene tekrar gitti. Ayrıca takım, InterContinental’ın Vietnam ve İspanya’daki iki şubesinden de geri dönmeleri konusunda istek almıştır.
Ayrıca Hong Kong’taki Hotel ICON, Hong Kong Polytechnic Üniversitesi Otel ve Turizm İşletmeciliği Bölümü’nde okuyan aşçılara ilham vermeleri için Koreli aşçıları istemiştir. Bu, üç yıllık bir aşçılık sınıfı şeklinde olacaktır.
Bae yaptığı açıklamada, “Bizler, yıllık bir süre içinde programlarımızı geliştirdiğimiz için bazıları bizim öğretme yöntemlerimizde ciddi değişiklikler görmek isteyecektir. Ancak farklı bölgelerde farklı otellerde çalıştığımız için detaylarda oldukça küçük değişiklikler yapıp orijinal tariflere sadık kalıyoruz.” sözlerini söyledi.
InterContinental, belirli bölgelerde özel yemekleri bulmaya çalışmaktadır. Acı soslu buğulanmış kara balık Hindistan’da popülerken tteokbokki gibi çiğneme gerektiren yemekler, Güneydoğu Asya’da daha popülerdir. Barbekü yemekleri ise Avrupa’da daha popülerdir.
Her yerde bulunabilen malzemeler ile yapılan Kore yemekleri rahatlık açısından daha popülerdir. Pajeon ve Kore usulü yumurta suflesi olarak bilinen gyeranjim pek çok bölgede rağbet görmektedir.
Bae ayrıca, bu girişimi ile aşçıların bir şeyler öğrenmek için Kore yemeklerinin sunumlarını daha iyi yapmak ve uygun süslemeleri kullanmak için Kore’yi ziyaret etmelerini teşvik edeceğini umut etmektedir.
Baş aşçı son olarak, “Denizaşırıya her şeyi götürmek yerine, uzmanlık kazanmak için onlar, Kore’ye gelebilirler.” sözlerini söyledi.
Yazar: Lee Sun-Min
Kaynak
![[Resim: LOKMaEk.jpg]](http://i.imgur.com/LOKMaEk.jpg)