yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dizel Trenle Yolculuk Basliyor / Start Journey With Diesel Train
#1
Dizel Trenle Hizli Ve Konforlu Yolculuk Basliyor / Start Fast and Comfortable Journey With Diesel Train

[Resim: raybo.jpg]

TCDD Genel Müdürlügü, mesafesi kisa kentler arasinda çalistirilmak üzere Güney Kore'nin Hyundai Rotem sirketine siparis ettigi ve raybüs olarak bilinen modern dizel motorlu tren setlerinden ilkini teslim aldi. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, teslim töreninde saatte 140 kilometre hiz yapabilen yeni nesil dizel motorlu trenin kisa mesafede test sürüsüne katildi.

Karaman, dizel motorlu trenleri, yolcusu çok ancak mesafesi kisa kentler arasinda çalistirmayi planladiklarini söyledi. Yeni nesil setlerin Adana-Mersin, Denizli-Izmir, Ankara-Kirikkale, Kütahya-Eskisehir gibi bölgelerde çalistirilacagini belirten Karaman, ''Bu trenler daha hizli çalisiyorlar. Daha kisa zamanda duruyor, daha kisa zamanda kalkis yapabiliyorlar. Biraz da otobüs isletmeciligine daha yatkin. Bu trenler çok konforlu. Türkiye bu trenleri sevecek, bundan eminim'' dedi.

Süleyman Karaman, hizli tren projeleri hayata geçirildiginde dizel motorlu setlerle hizli trenlere daha fazla yolcu tasinabilecegini kaydederek, dizel isletmecilik yapilan hatlarda bu trenlerin sayisinin artirilacagini ifade etti. Karaman, bundan sonra benzer trenlerin Türkiye'de üretilmesi için lisans ihalesine çiktiklarini da belirtti.

12 SET BU YIL HIZMETE GIRECEK
Hyundai Rotem'e 24 araçtan olusacak 12 set siparis verildigini ifade eden Karaman, setlerin tümünün bu yil içinde teslim edilecegini ve Türkiye'ye ulasan setlerin hizmete girecegini bildirdi.

Karaman, sunlari kaydetti:

''Türk halki, bu trenlerle insallah daha konforlu yolculuk yapacak. Bu trenlerin süspansiyonlari daha iyi ve yolcularin rahati için dizayn edilmis. Klima ve iklimlendirmesi daha kaliteli. Koltuk dizaynlari daha ergonomik. Emniyet açisindan benzer trenlerden daha mukavemetli. Su anda teknoloji açisindan dizel trenlerde olmasi gereken her türlü konfor bu trenlerde bulunuyor. Setlere televizyon eklenebilir durumda. televizyon yayinlari verilebilirse internet ve radyo da çalisacak. Bu trenler, su anda dünyada da mevcutlarin içinde en modern trenler. Su andaki teknolojiye göre bunlarda bir eksiklik yok. Adana-Mersin, Denizli-Izmir, Ankara-Kirikkale, Eskisehir-Kütahya hatlariyla sinirli kalmayacagiz. Bu trenler, yolcusu çok ve mesafesi kisa hatlarda çalisacak. Ilk olarak Adana-Mersin hattinda kullanilacak ve daha sonra diger hatlarda hizmete girecek.''

HER VAGON 72 KISILIK
Karaman, maliyeti 42 milyon Euro dolayindaki setlerdeki her bir vagonun 72 kisilik oldugunu, iki vagonlu kullanilacak setlerin yolcu potansiyeline göre 4 vagona da çikartilabilecegini belirtti.

TCDD Genel Müdürü Karaman, ayrica demir yollarinda artik lokomotifsiz tren konseptinin basladigini, yeni nesil trenlerin her vagonunda bulunan 'CER' motorlari sayesinde gücün lokomotif yerine vagonlara dagitildigini vurguladi. Karaman, hizli trenlerin de bu teknolojiye uygun olarak üretildigini, demir yollarinda artik lokomotiflerin yerini sadece setlerin alacagini kaydetti.

Bu arada, Hyundai Rotem'in Satis Müdürü Dong Ik Woo, TCDD'nin yani sira Istanbul metrosu için de araç ürettiklerini, sirketin Türkiye'deki demir yolu projeleriyle yakindan ilgilendigini ve bugüne kadar Türkiye'den 400 milyon dolarin üzerinde siparis aldigini belirtti.

NTV / 22.May.2008
www
Cevapla
#2
Güzel bir paylasim. Tesekkürler.
Cevapla
#3
Bilgiler için tesekkürler Sinan. Smile
www
Cevapla
#4
TCDD ile Hyundai Rotem ortakligiyla Adapazari’nda kurulan EURotem fabrikasinda üretilen metro vagonlari monte edilmeye baslandi. Vagonlar eylül ayinda Istanbul Büyüksehir Belediyesi’ne teslim edilecek.

Istanbul metrosunda hizmet verecek vagonlar, TCDD ile Hyundai Rotem’in Adapazari’nda kurdugu EURotem fabrikasinda monte edilmeye baslandi.

Güney Koreli Hyundai Rotem’in TCDD, ASAS ve HACO Sirketler Grubu ortakligiyla, 15 milyon dolarlik yatirimla 2007’de yapimina basladigi fabrika, Nisan 2008’de üretime geçti. 8 bin 500 metrekarelik kapali alana sahip fabrikanin üretim bantindan ilk çikacak olan ise Rotem’in Istanbul Büyüksehir Belediyesi için yaptigi metro vagonlari. Sadece çiplak gövdesi Güney Kore’den getirilen vagonlarin her türlü montaji Adapazari’ndaki fabrikada yapiliyor.

Hyundai EURotem Genel Müdürü Gil-Young Chung, fabrikada 13’ü Türk, 30 mühendis ve usta basi ile tamami Türk 118 isçinin çalistigini söyledi. Özellikle meslek yüksek okullarindan seçilen ögrencilerin, üretim bantina girmeden önce egitimden geçtiklerini söyleyen Chung, "Türk isçileri bekledigimizden çabuk ögrendiler. Onlardan çok memnunuz" dedi.

30 Milyon Dolar Yatirim
Iki üretim, bir test hatti oldugunu belirten Chung, 30 milyon dolarlik ikinci yatirimla fabrikayi iki kat büyütmeyi planladiklarini, yatirimlarinin gelen talebe göre sürecegini söyledi. Vagonlarin akü kasalari ve kabin aksami gibi parçalarin Türk üreticilerinden alindiginin altini çizen firma ortaklarindan HACO Sirketler Grubu’nun Genel Koordinatörü Cavit Yildiz da, "Türkiye’de bu sektörde üretim yapan sirketlerin gelismesine yardimci oluyor. Bu firmalar ileride Avrupali rakipleriyle yarisabilecek. Türkiye’ye arti deger katiyor" diye konustu.

Hürriyet / 27.Agu.2008
www
Cevapla
#5
Paylasim için tesekkürler.
İmzanız 400*103 pikselden büyük olduğu için silinmiştir.
Cevapla
#6
incitanesi. yazdı:Metroya 4 Yeni Vagon

Büyüksehir Belediyesi'nin Güney Kore'den siparis verdigi metro vagonlarindan 4'ü Istanbul'a getirildi. Büyüksehir Belediyesi'nden yapilan açiklamada, vagonlardan üçünün bugün, birinin de Taksim Meydani'nda 2 gün sergilendikten sonra yarin Levent'te raylara indirilecegi bildirildi. Açiklamada, vagonlarin, Istanbul metrosunun yapim çalismalari süren 4. Levent-Darüssafaka ile Taksim-Sishane arasinin tamamlanmasindan sonra hizmet verecegi belirtildi.

Kaynak: Sabah
Tarih : 12.09.2008
www
Cevapla
#7
gözlem yazdı:[Resim: haberq.jpg]


Haber Yayin Tarihi: 13.09.2007 17:05

Türkiye- Kore ortak girisimiyle geçen yil eylül ayinda temeli atilan ve Türkiye'nin ilk hizli tren fabrikasi önümüzdeki Kasim ayinda üretime baslayacak. Türkiye Vagon Sanayi A.S (TUVASAS) arazisi üzerinde insaati devam eden fabrikada hizli tren setleri üretilecek.

Eurotem Genel Müdürü Gil Young Chung, fabrikanin insaatinin ekim ayi sonu itibariyle bitirmeyi planladiklarini, kasim ayinda ise üretime geçmeyi hedeflediklerini söyledi. Chung, Fabrika Müdürü Chung Min Kim, Üretim Müdürü Halim Dogan ve Fabrika Insaat Müdürü Metin Gürel ile birlikte Adapazari Büyüksehir Belediye Baskani Aziz Duran'i ziyaret etti. Fabrikada ilk olarak Istanbul için hafif rayli ulasim araçlari üretilecegini belirten Chung daha sonra ise Ulastirma Bakanligi için demiryolu araçlari yapimina baslanacagini kaydetti. Chung "Aslinda suan yapmakta oldugumuz fabrikamiz çok küçük. Fakat her sene fabrikamizi genisletip sadece Türkiye'ye degil Türkiye'nin komsularina da üretim yapmayi hedefliyoruz " dedi.

gözlem yazdı:Haber Yayin Tarihi: 03.10.2007 12:45

Türkiye, Istanbul-Ankara arasinda demiryolu alt yapisini hizli tren seferlerine göre yenilerken hizli tren fabrikasi insaati ise bitmek üzere. Sakarya'da Kore-Türkiye ortak girisimiyle Sakarya'da kurulan Türkiye'nin ilk hizli tren fabrikasi önümüzdeki kasim ayinda üretime basliyor. Temeli geçen yil eylül ayinda atilan fabrika insaati bitme asamasina geldi. Fabrikada kullanilacak ekipman ve teçhizatlarin tedariki amaciyla Almanya, Kore ve yerli üreticilere siparisler verildi.

Türkiye'de teknolojisi bulunmayan her türlü elektrikli tren dizileri, hafif rayli araçlar, hizli tren setleri, hizli tren yolcu vagonlarinin üretimi, pazarlanmasi ve satis sonrasi hizmet faaliyetlerinde bulunacak olan fabrikanin hizmet binalarinin insaati bitme asamasina geldi. Bu ay içinde insaatinin tamamlanmasi hedeflenen fabrika kasim ayi ortalarinda üretime geçmeyi planliyor.

gözlem yazdı:Haber Yayin Tarihi: 13.12.2007 14:49

Türkiye-Kore ortakligi ile kurulan Türkiye'nin ilk Hizli Tren Fabrikasi yeni yila girmeden açilacak.

Sakarya'da, Türkiye Vagon Sanayi A.S (TÜVASAS) bahçesinde kurulan Hizli Tren Fabrikasi'nin bina insaati bitirildi. Iç tefrisati yapilan fabrika yeni yila girmeden açilacak. Fabrikanin yönetici kadrolarina 12 Koreli ve 11 Türk olmak üzere 24 mühendisin istihdami yapildi. Isçi aliminin da basladigi fabrikaya ilk etapta 200 isçi alinacak. Açilisi için son hazirliklarin yapildigi fabrikanin çevre düzenlemesinde de sona gelindi.

Fabrikanin kurulmasi-isletilmesi için ihtiyaç duyulan her türlü teknoloji Eurotem firmasi tarafindan saglanacak. Fabrika tam faaliyete geçtikten sonra Türkiye'de teknolojisi bulunmayan her türlü elektrikli tren dizileri, hizli tren vagonlari, hafif rayli araçlar üretilecek. Senede yüzde 35 -42 yerli payi ile 50 araç üretimiyle faaliyete baslayacak olan fabrika, yerli üretim oranini her yil artiracak.

Istanbul Büyüksehir Belediyesi'nin Taksim-Yenikapi arasinda isletecegi 92 metro aracinin üretimiyle ilgili olarak Eurotem ve Türkiye Vagon Sanayi A.S (TÜVASAS) arasinda isbirligi anlasmasi geçtigimiz günlerde imzalanmisti. Kore'den getirilecek metro gövdesinin tüm iç tesrifati hizli tren fabrikasi ve TÜVASAS'ta yapilacak. Anlasma metnine TÜVASAS Genel Müdürü Ibrahim Ertiryaki ile Eurotem Genel Müdürü Gil Young Chung imza koymustu. 127 milyon dolar tutarindaki metro üretimi 18 ayda tamamlanacak.
www
Cevapla
#8
Paylasim için tesekkür.Çok güzel bir haber...
RAIN / 비 / ELF Se7en / A+ / Changjo / VIP / TripleS / Boice / Inspirit / Hottest
www
Cevapla
#9
Choi Sujong yazdı:Güney Kore'nin Önde Gelen Sirketleri Hyundai Rotem ve Sk Grup Dünya Ekonomisinde Yasanan Olumsuzluklara Ragmen Türkiye'de Yatirim Yapmak Için Pazar Arastirmalarina Basladi.Hülya Ömür bildiriyor - Güney Kore'nin en büyük sirketleri arasinda yer alan Hyundai Rotem ve SK Grup dünya ekonomisinde yasanan dalgalanmalara ragmen Türkiye'nin önemli projelerinde yer almak için arastirmalar yapmaya basladi. Hyundai Rotem hizli tren yatirimlarina ilgi duyarken, SK Grup ise telekomünikasyon, tüp geçit tünel ve otoyol projeleri üzerinde çalismalar yapiyor.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Güney Kore'de bulundugu temaslar kapsaminda Hyundai Sirketler Grubuna ait Rotem Sirketi CEO'su Yeo Sung Lee ve SK'nin Baskan Yardimcisi Seok Jae Seo ile görüstü. Hyundai Rotem CEO'su Yeo Sung Lee, Türkiye'yi kardes ülke olarak gördüklerini dile getirerek, "Amerika'dan sonra yurt disinda ilk yatirimimiz olan Eurotem'i Türkiye'de kurduk. Neticede bir Amerika'da bir de Avrupa'da yatirim yaptik. Eurotem sadece Türkiye'ye hitap etmeyecek. Burada ürettigimiz trenler Türkiye'nin komsu ülkelerine de ihraç edilecek" diye konustu.
-"YATIRIMLARI ARTIRACAGIZ"-
Hizli tren yatirimlarinin bir ülkenin siçrama yapabilmesi için önemli oldugunu vurgulayan Lee, hizli trenin Kore'yi degistirdigini söyledi. Lee, Türkiye'de de hizli trenin hayata geçmesiyle birlikte Türkiye ekonomisinin de olumlu yönde geliseceginin altini çizdi. Türkiye'den toplam 400 milyon dolarlik is aldiklarini dile getiren Lee, hali hazirda Türkiye'den 500 ile 800 milyon dolar arasinda siparis alabileceklerinin kaydetti. Türkiye'de ilk asamada 12 milyon dolarlik yatirim yaptiklarini belirten Lee, gelecekte yatirimlarini daha da arttiracaklarini söyledi.
-"TÜRKIYE STRATEJIK PAZARIMIZ"-
Türkiye'nin önemli stratejik pazarlarindan biri oldugunu dile getiren Lee, bu nedenler sadece ABD ve Türkiye'de yatirim yaptiklarini ifade etti. Lee, konusmasina söyle devam etti;
"Hyundai Motor Grup Baskani Mong Koo Chung Türkiye'ye geldiginde Eurotem'in Adapazari Fabrikasi'ni da ziyaret etti. Ancak Hyundai için bu yatirimi çok küçük buldu. Ben de kendisine bunun bir baslangiç oldugunu söyledim. Birinci asamada oldugumuzu ve potansiyelinin büyük oldugunu yatirima devam edecegimizi söyledim. Kendisi de daha büyük bir yatirim yapmamizi istedi. Bizde yatirimlarimizi artiracagimizi söyledik."
-"DÜNYADAKI DALGALANMA TÜRKIYE'DEKI YATIMLARIMIZI ETKILEMEZ"
Dünya ekonomisinde yasanan gelismelere de deginen Lee, dünyada hammadde fiyatlarinin belirsiz oldugunu kaydetti. Özellikle petrol ve Demir Çelik fiyatlarindaki belirsizligin projeksiyon yapmalarinda sorun yarattigini vurgulayan Lee, "Ancak, biz 50 yildir bu isin içindeyiz. Bu dalgalanmalara karsi tecrübeleriyiz. Tedbirliyiz. Demiryolu yatirimlari uzun dönemli yatirimlardir. Bu nedenle ekonomik dalgalanma Türkiye'ye yapacagimiz yatirimlari etkilemeyecek" diye konustu.
-"OTOYOL PROJESI ILE ILGILENIYORUZ"
Öte yandan Güney Kore'nin telekomünikasyon, enerji ve insaat sektörünün önde gelen sirketi SK'nin Baskan Yardimcisi Seo Jae Seo, Istanbul Bogazi Karayolu Tüp Geçis Projesi ihalesiyle
Ilgilendiklerini ifade ederek, ihale için bir Türk sirketi ile ortaklik yapacaklarini kaydetti. Ihale için gerekli sermayenin 3'te birinin Türk sirketi, geri kalanin ise SK tarafindan karsilanacaginin altini çizen Seo, "Izmit Körfez Geçisi ve Gebze Izmir otoyol Projesini de takip ediyoruz. Yap-Islet-Devret (YID) modeli ile gerçeklestirilecek olan proje için finans çevreleriyle görüsmeler yapiyoruz. Ancak bu konuda net bir karar henüz olusmadi" dedi.
-"TÜRKIYE'DE HIÇ BIR RISK GÖRMÜYORUZ"
Türkiye'ye yapacaklari yatirimlar için risk görüp görmediklerinin sorulmasi üzerine Seo, su yaniti verdi:
"Türkiye ile ilgili yaptigimiz çalismalar yatirim ortaminin beklentilerimize uygun oldugunu gösteriyor. Türkiye'de hiçbir risk beklemiyoruz. Bu genel olarak yaptigimiz çalismalarda gördügümüz sonuç."
Türkiye'de enerji, telekomünikasyon ve insaat sektörlerinde yapmayi düsündükleri yatirimlar için tüp tünel ihalesinin rehber olacaginin altini çizen Seo, iptal edilen 3G ihalesiyle ilgili de Seo, sunlari söyledi:
"Türkiye'nin 3G ihalesi açtigini ve bunun iptal edildigini biliyoruz. Insaat Grubu olarak biz Türkiye'de henüz bir proje üslenmedigimiz için telekomünikasyon grubumuza israrla Türkiye'deki ihalelere gir diyemiyoruz."
-"KOMSU ÜLKELERDE BÜYÜK DEMIRYOLU YATIRIMLARI YAPILACAK-
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da, Türkiye'nin komsu ülkelerinde de büyük demiryolu yatirimlari yapilacagini belirterek, bu nedenle Türkiye'de bulunan Hyundai Eurotem hizli tren fabrikasindaki yatirimlari artirarak üretim kapasitesini yükselteceklerini söyledi. Üretimin artmasiyla birlikte yan sanayinin de geliseceginin altini çizen Karaman, "Rotem, Ortadogu, Avrupa ve Bati Asya pazarina girmek için bir ülkeye yatirim yapmak zorundaydi. Türkiye'yi seçmeleri bizim için de onlar için de büyük bir sansti. Bölgede çok daha ileri bir noktaya gidebiliriz" dedi.
www
Cevapla
#10
Tesekkürler. Smile
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi