Designers Add A Modern Twist to Hanbok Style: Government Is Keen to Show the World the Versatility of Korea’s Traditional Attire
Tasarımcılar Hanbok Tarzına Modern Bir Değişiklik Ekliyor: Hükümet Geleneksel Kore Kıyafetinin Çok Yönlülüğünü Dünyaya Gösteriyor
![[Resim: nJv6X0.jpg]](https://i.hizliresim.com/nJv6X0.jpg)
Tasarımcı Yu Hyun-hwa (solda) geleneksel Kore kıyafeti hanbok’u tasarlıyor. Model Han Hyun-min (sağda) Yu’nun tasarımını giyiyor.
Kore hükümeti geleneksel Kore kıyafeti hanbok’un güzelliğini çağın insanlarına ve dünyaya tanıtma konusunda epey istekli fakat hemen hemen kimsenin günlük hayatında hanbok giymiyor olması hükümetin çabalarına pek yardımcı olmuyor. Açığı kapatmak adına Kültür, Spor ve Turizm Bakanlığı altında Hanbok Geliştirme Merkezi hanbok’un güzelliğini insanların gardıroplarına götürmek için çeşitli etkinlikler düzenliyor.
Bu yıl 20 Ekim Hanbok Gününde düzenlenen bir moda gösterisinin ardından Hanbok Geliştirme Merkezi 5 Aralık’ta Gangnam’da “The Modern Hanbok - Dynamic Difference” adlı bir moda şovu düzenledi. Şovda Yu Hyun-hwa, Cho Jin-woo, Park Hyun-sook, Kim Min-ji ve Kwon Hea-jin olmak üzere beş tasarımcının tasarladığı modern hanbok yorumları gösterildi. Tasarımcıların her biri hanbok’un farklı taraflarına ve günlük hayatlarımızda giyilebilir bir kıyafet olması potansiyeline dikkat çekmeye çalıştılar.
Bu beş tasarımcı hanbok’a karşı geleneksel kadınsılıktan, çağdaş moda tutkunlarının farklı arzularını karşılayan modern çift cinsiyetliliğe kadar farklı yaklaşımlar sergilemişlerdir. Tasarımcı Cho’nun tasarımları üst kısımlarının kısalığı ve aşağı kısma hacim veren kısa etek katlarıyla hanbok geleneğine en sadık olanı idi. Modellerin saçlarına taktığı pastel renkli güller ise kıyafete Batı tarzında bir değişiklik vermiş.
Park’ın tasarımları 20’li yaşlarındaki dışa dönük kadınlar için genç bir görünüm veren bebek pembesi ile gökyüzü mavisi gibi şeker renklerindeki neşeli ve diz altı kıyafetler en moderniydi. Kim’in kıyafetimsi takımı geleneksellikten çok uzak görünüyordu ancak sıradan bir hanbok eteği gibi görünen şey aslında üst kısmı çarpıcı çiçek desenleriyle bezenmiş yüksek belli pantolondu. Kwon’un kıyafetimsi ceketleri ise o gecenin tek parçalı tek takımıydı ve tasarımcı takımının küçük detaylarına uyması adına cesur renkler kullanmış.
Tasarımcı Yu’nun giysileri geleneksel hanbok hissine modern dokunuşlar eklemiş. Yu çok renk kullanmadan tasarımlarına erkek ve kadın hanbok’unun öğelerini ekleyerek üniseks şık bir hava oluşturmuş. Uzun yeleği ve geniş pantolonu erkek hanbok’undan ilham alırken geniş kolları olan bluz benzeri üstleri ve aksesuarları kadın hanbok’undan almıştır.
Yu Hongdae yakınlarındaki hanbok sergi salonunda Korea JoongAng Daily ile yaptığı bir röportajda: “Geçmişte modern hanbok tasarlamıştım fakat dürüst olmak gerekirse tasarımlarım o kadar giyilebilir değildi. Ama bu kez kendimin de giyebileceği bir şey tasarlama konusunda hevesliydim. İnsanların günlük hayatlarına uyması adına tasarım, renk ve malzeme gibi her detayı değiştirdim” diye açıklamada bulundu.
15 yıldan daha fazla süredir hanbok tasarlayan Yu’ya göre geçtiğimiz bu 10 yılın başlarında evlilik oranının düşmesiyle birlikte hanbok talebi de sert bir düşüş yaşadı. Yu: “Geleneksel hanbok, evlenecek çiftlerin düğün törenlerinin bir parçası olarak düşünülür. Ancak evlenen insan sayısı düştüğü, yani evlilikler azaldığı için çok fazla insan geleneksel hanbok satın almıyor” dedi.
Hanbok’u insanlara daha da benimsetmek adına Yu modern çağda hanbok’un gereksiz görülen unsurlarını çıkarmış. Hanbok giymenin bir yöntemi, etek kısmına en az üç katman vermek iken, benzer işlevdeki geniş pantolonlar bunun yerini almıştır. Süslü ve pahalı ipek kullanmak yerine Yu bugün giyim endüstrisinde sıklıkla kullanılan daha ucuz ve daha erişilebilir malzemeler kullanmış. Daha ucuz malzemeler de insanların onları kuru temizlemeye göndermek yerine evlerinde yıkamasını sağladı.
![[Resim: 6y4V4v.jpg]](https://i.hizliresim.com/6y4V4v.jpg)
Tasarımcı: “Ben bir Koreliyim ve bu benim zanaatım. Kimse (hanbok’u) giymediği için yalnızca insanların dayanamayıp almak isteyecekleri bir şey yapmak istedim. Rengin güzelliği ve hanbok’un hatları muhteşem. Hanbok’u piyasaya ve dünyaya duyurmamız lazım, fırsat ayağımıza gelene kadar öylece bekleyemeyiz” dedi.
Hanbok’a özgü belirli detaylara sadık kalarak Yu bu tarzın küreselleşebileceğine inanıyor. Hanbok projesi hayata geçirildiğinden bu yana sadece 4 yıl geçti fakat hanbok’un geleceği yeniliklere açık olan Yu gibi yetenekli tasarımcılarla parlayabilir.
Yu: “İçinde bulunduğum her ana ve duruma uygun olarak kendimi değiştirebilen bir tasarımcı olmak istiyorum. Katlanılması bazı zor durumlar var ancak kendi yolumda ilerlemeyi umuyorum. İnsanların giyebileceği bir şey yapabilmek için çok çalışmaya devam ederken, (geleneksel) hanbok’un derinliğini ve zarafetini kaybetmemeye uğraşıyorum” dedi.
Kaynak
Tasarımcılar Hanbok Tarzına Modern Bir Değişiklik Ekliyor: Hükümet Geleneksel Kore Kıyafetinin Çok Yönlülüğünü Dünyaya Gösteriyor
![[Resim: nJv6X0.jpg]](https://i.hizliresim.com/nJv6X0.jpg)
Tasarımcı Yu Hyun-hwa (solda) geleneksel Kore kıyafeti hanbok’u tasarlıyor. Model Han Hyun-min (sağda) Yu’nun tasarımını giyiyor.
Kore hükümeti geleneksel Kore kıyafeti hanbok’un güzelliğini çağın insanlarına ve dünyaya tanıtma konusunda epey istekli fakat hemen hemen kimsenin günlük hayatında hanbok giymiyor olması hükümetin çabalarına pek yardımcı olmuyor. Açığı kapatmak adına Kültür, Spor ve Turizm Bakanlığı altında Hanbok Geliştirme Merkezi hanbok’un güzelliğini insanların gardıroplarına götürmek için çeşitli etkinlikler düzenliyor.
Bu yıl 20 Ekim Hanbok Gününde düzenlenen bir moda gösterisinin ardından Hanbok Geliştirme Merkezi 5 Aralık’ta Gangnam’da “The Modern Hanbok - Dynamic Difference” adlı bir moda şovu düzenledi. Şovda Yu Hyun-hwa, Cho Jin-woo, Park Hyun-sook, Kim Min-ji ve Kwon Hea-jin olmak üzere beş tasarımcının tasarladığı modern hanbok yorumları gösterildi. Tasarımcıların her biri hanbok’un farklı taraflarına ve günlük hayatlarımızda giyilebilir bir kıyafet olması potansiyeline dikkat çekmeye çalıştılar.
Bu beş tasarımcı hanbok’a karşı geleneksel kadınsılıktan, çağdaş moda tutkunlarının farklı arzularını karşılayan modern çift cinsiyetliliğe kadar farklı yaklaşımlar sergilemişlerdir. Tasarımcı Cho’nun tasarımları üst kısımlarının kısalığı ve aşağı kısma hacim veren kısa etek katlarıyla hanbok geleneğine en sadık olanı idi. Modellerin saçlarına taktığı pastel renkli güller ise kıyafete Batı tarzında bir değişiklik vermiş.
Park’ın tasarımları 20’li yaşlarındaki dışa dönük kadınlar için genç bir görünüm veren bebek pembesi ile gökyüzü mavisi gibi şeker renklerindeki neşeli ve diz altı kıyafetler en moderniydi. Kim’in kıyafetimsi takımı geleneksellikten çok uzak görünüyordu ancak sıradan bir hanbok eteği gibi görünen şey aslında üst kısmı çarpıcı çiçek desenleriyle bezenmiş yüksek belli pantolondu. Kwon’un kıyafetimsi ceketleri ise o gecenin tek parçalı tek takımıydı ve tasarımcı takımının küçük detaylarına uyması adına cesur renkler kullanmış.
Tasarımcı Yu’nun giysileri geleneksel hanbok hissine modern dokunuşlar eklemiş. Yu çok renk kullanmadan tasarımlarına erkek ve kadın hanbok’unun öğelerini ekleyerek üniseks şık bir hava oluşturmuş. Uzun yeleği ve geniş pantolonu erkek hanbok’undan ilham alırken geniş kolları olan bluz benzeri üstleri ve aksesuarları kadın hanbok’undan almıştır.
Yu Hongdae yakınlarındaki hanbok sergi salonunda Korea JoongAng Daily ile yaptığı bir röportajda: “Geçmişte modern hanbok tasarlamıştım fakat dürüst olmak gerekirse tasarımlarım o kadar giyilebilir değildi. Ama bu kez kendimin de giyebileceği bir şey tasarlama konusunda hevesliydim. İnsanların günlük hayatlarına uyması adına tasarım, renk ve malzeme gibi her detayı değiştirdim” diye açıklamada bulundu.
15 yıldan daha fazla süredir hanbok tasarlayan Yu’ya göre geçtiğimiz bu 10 yılın başlarında evlilik oranının düşmesiyle birlikte hanbok talebi de sert bir düşüş yaşadı. Yu: “Geleneksel hanbok, evlenecek çiftlerin düğün törenlerinin bir parçası olarak düşünülür. Ancak evlenen insan sayısı düştüğü, yani evlilikler azaldığı için çok fazla insan geleneksel hanbok satın almıyor” dedi.
Hanbok’u insanlara daha da benimsetmek adına Yu modern çağda hanbok’un gereksiz görülen unsurlarını çıkarmış. Hanbok giymenin bir yöntemi, etek kısmına en az üç katman vermek iken, benzer işlevdeki geniş pantolonlar bunun yerini almıştır. Süslü ve pahalı ipek kullanmak yerine Yu bugün giyim endüstrisinde sıklıkla kullanılan daha ucuz ve daha erişilebilir malzemeler kullanmış. Daha ucuz malzemeler de insanların onları kuru temizlemeye göndermek yerine evlerinde yıkamasını sağladı.
![[Resim: 6y4V4v.jpg]](https://i.hizliresim.com/6y4V4v.jpg)
Tasarımcı: “Ben bir Koreliyim ve bu benim zanaatım. Kimse (hanbok’u) giymediği için yalnızca insanların dayanamayıp almak isteyecekleri bir şey yapmak istedim. Rengin güzelliği ve hanbok’un hatları muhteşem. Hanbok’u piyasaya ve dünyaya duyurmamız lazım, fırsat ayağımıza gelene kadar öylece bekleyemeyiz” dedi.
Hanbok’a özgü belirli detaylara sadık kalarak Yu bu tarzın küreselleşebileceğine inanıyor. Hanbok projesi hayata geçirildiğinden bu yana sadece 4 yıl geçti fakat hanbok’un geleceği yeniliklere açık olan Yu gibi yetenekli tasarımcılarla parlayabilir.
Yu: “İçinde bulunduğum her ana ve duruma uygun olarak kendimi değiştirebilen bir tasarımcı olmak istiyorum. Katlanılması bazı zor durumlar var ancak kendi yolumda ilerlemeyi umuyorum. İnsanların giyebileceği bir şey yapabilmek için çok çalışmaya devam ederken, (geleneksel) hanbok’un derinliğini ve zarafetini kaybetmemeye uğraşıyorum” dedi.
Kaynak