yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Creating Futuristic Art With Traditional Sounds
#1
Creating Futuristic Art With Traditional Sounds: Group of Experimental Artists Collaborate To Build Rare Experience

Geleneksel Seslerle Fütürist Sanat Yapma: Deneysel Sanatçı Grubu Eşi Görülmedik Bir Tecrübe Yaşatmak İçin Bir Araya Geldi

[Resim: 6XGm7v.jpg]
Bir geomungo çalgıcısı, bir grafik sanatçısı, bir EDM yapımcısı ve bir interaktif dizayner’dan oluşan Muto adındaki grup 2016’da Benos Aires’deki Teatro San Martin’de gösteri yapmıştır. [GÖRSELİK]

Yeowoorak Festivali sekiz yıldır Kore Ulusal Tiyatrosunda sahnelenmektedir. Gugak’ı (Kore geleneksel müziği) modern bir anlayışla sergileyen müzik gruplarının toplandığı festivale geçen yıllarda bir tutam tiyatro, caz ve edebiyat serpilerek eski ve yeni bir araya getirilmiştir. Festival insanların beğenisini kazandığından 2010 yılından beri neredeyse biletlerin tamamı satılmaktadır.

Peki, izleyicilerinin beklentilerini karşılamak için organizatörler bu yıl Yeowoorak Festivalini nasıl hazırladılar?

Bu yılki festivalin sanat yönetmeni Won Il “Kore geleneksel müziğini kendi eşsiz ve orijinal tarzlarıyla nasıl değiştirdiklerini” insanlara gösterecek grupları bir araya getirdiklerini söyledi. bu yılki festival 7 Temmuz’da Seoul’ün merkezinde bulunan Kore Ulusal Tiyatrosunda gerçekleştirilecek.

[Resim: lWREYJ.jpg]
Grafik sanatçısı Park Hun-gyu soldaki, geomungo çalgıcısı Park Woo-jae Kore Ulusal Tiyatrosu için poz veriyor. Muto adlı grupları 16 Temmuz’da gerçekleşecek olan bu yılki Yeowoorak Festivalinde geleneksel olmayan gugak ve medya sanatını sahneleyecekler. [JEON HO-SUNG]

Yönetmen Won iki hafta içindeki gösterilerden “en devrimsel” olanının 16 Temmuz saat 16.00’da Muto grubu tarafından sergilenecek olan “İki Dağ” adındaki sanat projesi olduğunu söyledi.

Yeowoorak gösteri yapması için genelde müzisyenlerden oluşan grupları davet eder fakat Muto grubunda sadece bir müzisyen bulunmakta- Geonmungo çalgıcısı Park Woo-jae (uzun bir zither çalgı). Grubun diğer üyeleri şu şekildedir; grafik sanatçısı Park Hun-gyu, Ideotape adlı dans grubunun yapımcısı Shin Beom-ho ve interaktif dizayner Hong Chan-hyeok.

Muto’nun nasıl bir müzik sergileyeceğini tahmin etmek kolay değil. Grup söylediğine göre görsel sanatla müziği bir araya getiriyorlarmış, ya da onların tabiriyle “görselik”. Gösterileri hakkında bilgi almak isteyenler; Korea JoongAng Daily’e bağlı the JoongAng Sunday Muto ile bir röportaj yaptı.

Geomungo çalgıcısı Woo-jae “ Yaptığımız şey, geomungo’yu kullanarak lirik elektronik dans müziğini görselleştirmek,” dedi.

Muto grubu geçen Mayıs’ta kurulmuş, grup ne yaptıklarını açıklamakta gerçekten zorlandıklarını söylüyor. Gösterilerini hazırlamaları da aynı şekilde zor oluyormuş- grubun sadece sahneyi hazırlaması üç günlerini alıyor.

[Resim: gWRXk0.jpg]
[Görselik]

Görsel sahneleme alanında kodamanlardan olan grafik sanatçısı Hun-gyu Big Bang gibi popüler grupların konserlerinde arka fon görsel sahneleri hazırlamaktadır. Daha fazla ticari faaliyetlere karışmak istemediğini söyleyen Hun-gyu, bol para getiren kariyerini bırakıp Muto’ya başlamış.

“Genç grafik sanatçılarına yer açmalıyım,” diyen Hun-gyu ünlü sanatçılar için çalışmayı neden bırakmaya karar verdiğini açıkladı. “20 yıldan fazladır Hongdae’de yaşıyorum birçok müzisyen arkadaşla tanıştım. Sonrasında müzisyenlerle görsel yeteneklerimi birleştirerek bir şey yapma fikri aklıma geldi. Hayal gücüm kamçılandı ve yeni bir şey yapmak için hemen bu grubu kurdum.”

Woo-jae ve Hun-gyu AYAF ‘ta tanıştığını söylüyor. AYAF (Arko Young Art Frontier) genç sanatçıları teşvik etmek ve desteklemek için Arts Council Korea (Arko) tarafından her yıl düzenlenen bir seminerdir. Woo-jae de katılan genç sanatçılardan biriymiş, sahnede grafik resimlerle müziği bir araya getiren misafir konuşmacı Hun-gyu’na nasıl hayran kaldığını anlatıyor. Hun-gyu Woo-jae’nin geomungo çalış tarzının kendisini çok şaşırttığını söyledi.

“[O sıralar] farklı tarzlardan birçok müzisyenle çalışıyordum ancak içlerinde gugak yoktu,” dedi Hun-gyu. “Birden düşüncelerim ve bilincim yön değiştirdi. Tasarım ve sanat eğitimim Batıdan geliyordu ve hep Batılı müzisyenlerle çalışmıştım fakat ben bir Koreliyim ve şu anda Kore’de yaşıyorum. Kore geleneksel müziğine yabancı olmam bana garip hissettirdi, bir gugak müzisyeniyle daha önce hiç çalışmamıştım ve işte o zaman bu grubu kurmaya karar verdim.”

Woo-jae geomungo’yu eşsiz ve geleneksel olmayan bir tarzla çalışı ile bilinen bir sanatçı ve belki de Korelilerden ziyade Avrupalılar tarafından tanınmakta. Kendisi besteleri ve ünlü modern dans koreografı Sidi Larbi Cherkaoui ile yaptığı gösterileri ile Avrupa’da aktifti, Sidi Larbi Cherkaoui ile dünya turuna çıktılar.

“Her zaman yeni ve geleneksel olmayan bir şeyi yapmak ilgimi çekiyordu,” dedi Woo-jae. “yayı farklı şekilde kullanışım aletle öylesine vakit geçirirken ortaya çıktı. Yayla çıkardığım ses çellonunki gibi fakat daha fazla gıcırtı sesleri var. İnsanlar yayı çıkardığım bu “sesten” gerçekten hoşlandıklarını söylüyorlar.

Woo-jae’ye göre geomungo diğer Kore’deki geleneksel aletlerle karşılaştırıldığında modernize edilmemiş ve aslı iyi şekilde korunmuş geleneksel aletlerden.

Woo-jae “İşte bu yüzden yeni sesler bulmak için bu alet üzerinde denemeler yapmak bana ilgi çekici geliyor,” diye ekledi.

“Ben ve EDM yapımcısı Shin Beom-ho ilk defa Woo-jae’nin çalışını duyduğumuzda, bu çıkardığı bu bozuk gıcırtılı sesin çok çekici olduğunu düşünmüştük,” diyor Hyun-gyu.

“Sesi aynı reçinesi olmayan bir yayla çalınan haegeum’ın (geleneksel Kore kemanı) sesi gibi,” diyor gülerek. “Kesinlikle daha önce duymadığınız bir ses. Ve alternatif sanat camiasında iş yapan bizlere verdiği ilham çok büyük. Sınırlarımız yok. Gelecek sefere sanat merkezlerinin dışında tuhaf yerlerde modern dansçılarla çalışabiliriz. Bizim için birçok şey mümkün.”

“İki Dağ” 6 metre uzunluğundaki LED paravanlarında Kore’nin nehir ve dağlarının Muto’nun eşsiz hareketli grafikleriyle birilikte yansıtıldığı yeni sahne gösterisidir.

Shin, Batı sesleri ile geleneksel sesleri harmanlayan EDM klavyesinde elektronik sesler üretirken paravanların arasında oturan Woo-jae uzun zitherinde eşsiz geleneksel sesler çıkarıyor.

Hun-gyu “Grubumuz en çok sahneyi hazırlamakta zorlanıyor,” dedi. “Shin bu geniş parçaları bir devre gibi bağlayan modüler sentenzleyiciyi kullanıyor. Bu alet Woo-jae’nin geomungosunda ürettiği sesleri toplayıp dönüştürüyor. Aynı sırada ben modüle sentezleyiciye gönderilen sinyalleri alıyorum seslerin yapısını çözümleyip görsel sahneler olarak her bir sesin karşılığını ekrana yansıtıyorum. ”

Bu işlemler canlı olarak sahnede yapıldığından sesin ve resimlerin sahnede doğaçlama yapılıyormuş gibi görünebilir ancak grup üç aydır gösteride ne üretileceği üzerinde çalıştıklarını söylüyorlar. Gösteri sırasında kullanılacak olan Kore’nin nehir ve dağ görüntülerini çekmek için dronları kullanmışlar.

“Muto grubunun adı ‘geniş manzarayı’ ifade etmektedir. Gördüğünüz üzere ismimizle doğanın izinde gidiyoruz,” dedi Hun-gyu. “Normalde konserlerin estetik yönü oldukça Batılı tarzda olur. Koreliler Batının yüzünü güzellik ölçüsü olarak kabul ettiğinden- kalkık burun, büyük gözleri açık ten gibi- güzel doğa nasıl olur diye konuştuğumuzda Büyük Kanyon gibi görkemli sahneleri düşündük. Söylemek istediğim şey görkem bizi büyülediğinden etrafımızdaki güzelliği fark edemiyoruz. Dronlarla gösteri için çekim yaparken Kore’deki el değmemiş doğanın bolluğunu görünce çok şaşırdık. Rahatladık ve doğaya yeni bir perspektifle bakmaya başladık. Belki de güzellik doğanın içinde fark edemediğimiz şeydir.”

Belki dışarıdan Muto'nun yaptığı şey müzik bestelemek ve bu müziğe uygun görselleri hazırlamak olarak görülebilir. Ancak Muto, faaliyetlerinin temelinde birbirlerinden etkilenmeleri ve ilham almaları olduğunu söylüyor.

“Muto’nun ürettiği müziğe farklı açılardan bakmalısınız” diyor Woo-jae. “Sahnedeki müzisyen, bu durumda bu kişi ben oluyorum, gösterisi sırasında sahnesini süslemesi için görsel sahneleri isteyen kişi değil. Her şey işbirliği çerçevesinde üretiliyor en büyük hedefimiz müziği ve görsel sahneleri en iyi bir şekilde harmanlayıp tek parça bir sanat eseri gibi göstermek.”

Muto’nun ilk çalışmasının adı “GON” dur. Woo-jae eserin yazdığı tek satır beste ile başladığını söylüyor. Daha sonra Shin besteye elektronik sesler eklemeye başlamış ve yepyeni bir ses üretmişler.

Woo-jae “Aynı bir zincir gibi,” dedi. “Biri bir şey başlatıyor daha sonra diğeri üzerine ekliyor ve böyle devam ediyor.”

Yeowoorak seyirciler için bir müzik şöleni iken Muto için yaptıkları işi özgürce sergiledikleri bir platform.

“Daha deneysel hale gelirse başka şeylerde deneyebiliriz,” dedi Hun-gyu. “Aslında Ruichi Sakamoto gibi deneysel müzisyenlerin sahnede yanlarında görsel sanatçıları bulunuyor. biz bu seviyede bir şeyi hedef ediyoruz, her gösterimizde farklı bir tarzı göstermeye çalışıyoruz bizde bir sonraki sefere ne tür bir şey sergileyeceğimizi bilmiyoruz.”

“Yeni bir şeyden etkilenen ve tecrübe etmek isteyenlerin gösterimize gelmesini umuyoruz çünkü ‘İki Dağ’ adlı gösteriden gerçekten keyif alacaklar,” dedi Hun-gyu.


Kaynak

Cevapla
#2
Creating Futuristic Art With Traditional Sounds: Group of Experimental Artists Collaborate To Build Rare Experience

[Resim: 6XGm7v.jpg]
Muto, an art project group composed of one geomungo (traditional Korean long board zither) player, a graphic artist, an EDM producer and an interactive designer, performs at Teatro San Martin in Buenos Aires in 2016. [VIEWSIC]

The National Theater of Korea has been putting on the Yeowoorak Festival for over eight years. The festival, which gathers music groups who perform gugak (Korean traditional music) with a modern twist, brings together the old and the new, mixing in a little bit of jazz, literature and even theater over the past years. The festival has become a crowd favorite and has nearly sold out every summer since 2010.

To meet the already high expectations of the audience, how did organizers put together this year’s Yeowoorak Festival?

Won Il, artistic director of this year’s festival said he gathered groups that can show off “how they evolved Korean traditional music in their own unique and original way.” This year’s festival kicks off on July 7 at the National Theater of Korea in central Seoul.

[Resim: lWREYJ.jpg]
Park Hun-gyu, graphic artist, left and Park Woo-jae, geomungo player, pose for a photo at the National Theater of Korea, where their group Muto will be staging an unconventional performance of gugak and media art on July 16, as part of this year’s Yeowoorak Festival.[JEON HO-SUNG]

Out of the two weeks of performances, Director Won said that the “most revolutionary” will be “The Two Mountains” presented by art project group Muto, which will be performed at 4 p.m. on July 16.

Yeowoorak usually invites groups of musicians to perform, but Muto only has one musician in the group - Park Woo-jae on geomungo (traditional Korean long board zither). Other members include graphic artist Park Hun-gyu, dance group Ideotape’s producer Shin Beom-ho and interactive designer Hong Chan-hyeok.

It is not easy to imagine what kind of music Muto will offer. The group says what they do is fuse visual art and music, or what they call “viewsic.” To learn more about their performance, the JoongAng Sunday, an affiliate of the Korea JoongAng Daily, recently sat down with Muto for an interview.

“I want to say that what we do is a visualization of lyrical electronic dance music (EDM) using geomungo,” said geomungo player Woo-jae.

Muto was formed last May and the group says it’s really difficult to explain what they do exactly. It’s even hard to set up their performance - their stage itself takes the group three days to build.

[Resim: gWRXk0.jpg]
[VIEWSIC]

Graphic artist Hun-gyu, is a bigwig in the visual staging industry, creating visual backdrops for the concert of popular groups like Big Bang. But he left his lucrative career and started Muto, saying that he no longer wants to be involved in commercial activities.

“I should actually make room for younger graphic artists,” said Hun-gyu, explaining why he decided to stop working for top artists. “I’ve been living in Hongdae for more than 20 years now and have met a lot of musician friends. Then the idea came up of doing something with them through combining the visual skills I have. Fueled by my imagination, I immediately formed this group to create something new.”

Woo-jae and Hun-gyu say they met a few years ago during AYAF (Arko Young Art Frontier), a workshop organized annually by the Arts Council Korea (Arko) in an attempt to foster and support young artists. Woo-jae was participating as one of the young artists and says he was mesmerized by how Hun-gyu, who was a guest speaker at the workshop, combined his music with graphic images on the spot. Hun-gyu said he was also amazed at Woo-jae’s style of playing geomungo.

“[At that point,] I had worked with many musicians of diverse genres but never with gugak,” said Hun-gyu. “I suddenly went through this diversion of my thoughts and consciousness. My education in design and art was from the West, and I worked with music from the West, but I am Korean and I live in Korea right now. I felt weird that I feel unfamiliar to traditional Korean music and that I’ve never worked with gugak musician so that’s when I decided to create this group.”

Woo-jae is known for his unique and unconventional way of playing geomungo, and is perhaps more known by Europeans than by Koreans. He’s been active in Europe as a composer and performer with renowned modern dance choreographer Sidi Larbi Cherkaoui and they’ve toured the world together.

“I’ve always been interested in doing something new and unconventional,” said Woo-jae. “My unique way of using the bow started while I was just playing around on the instrument while practicing. The sound I create with the bow is like a cello, but has more squeaks. People say they really like this ‘noise’ I create using the bow.”

According to Woo-jae, geomungo is one of the traditional music instruments in Korea that has not been modernized compared to other traditional instruments and that it has been well preserved in its original form.

“I think that is why it is more interesting for me to experiment on this instrument to find new sounds,” Woo-jae added.

“When me and Shin Beom-ho, the EDM producer, heard Woo-jae play for the first time, we too thought that dirty, squeaky noise he was creating was very appealing,” said Hun-gyu.

“It’s like the sound that a haegeum (traditional Korean fiddle) makes when played with a bow that has no resin,” he added, chuckling. “It’s definitely a sound you’ve never heard before. And the inspiration it gives us who work in the alternative arts circle is so great. We have no limits. Next time, we may work with modern dancers, or perform in exotic places outside art centers. We have so many possibilities.”

“The Two Mountains” is a new format of performance that projects Muto’s unique motion graphics together with the scenes of Korean rivers and mountains onto LED folding screens that are 6 meters (19.7 feet) high.

Amongst the folding screens sits Woo-jae, who will be creating unique traditional sounds on his long board zither while Shin creates electronic sounds on his EDM board that can harmonize the traditional and Western sounds.

“Our group will be the most difficult when it comes to setting up the stage,” said Hun-gyu. “Shin uses this modular synthesizer that is connected to large lumps like a circuit. This instrument takes in the sounds of geomungo that Woo-jae makes and converts it. Meanwhile, I receive the signals that are sent to the modular synthesizer, sort out the structure of the sounds and send out visual images that respond to each sound that get projected on the screens.”

Since all of this process is done live on stage, it may seem like they are improvising sounds and images on the spot but the group says they’ve been working on creating what to show for three months now. They used drones to film and acquire pictures of Korea’s rivers and mountains that will be used during the performance.

“The name of the team Muto, refers to ‘vast landscape.’ As you can see, we pursue a sense of nature with our name,” said Hun-gyu. “Usually, the aesthetic aspect of most concerts is quite Western. As many Koreans regard Western faces as the standard of beauty - with high noses, large eyes and fair skin - we seem to think about grand scenes like the Grand Canyon when we talk about what beautiful nature looks like. What I am trying to say is that while we are mesmerized by the grandeur, we fail to notice the beauty around us. While we were filming for the performance using drones, we were so amazed at the abundance of untouched nature here in Korea. We were comforted and began to look at nature with a new perspective. Perhaps the beauty we have failed to notice is within the nature.”

It may look like what Muto is doing is simply writing music and setting up visuals that match the music. But Muto says the core of their activity is getting inspired by and influencing each other.

“You have to look at the music produced by Muto with a different perspective,” said Woo-jae. “The instrumentalist on stage, which is myself in this case, is not the one asking for visual images to decorate his stage during his performance. Everything gets created through collaboration and our ultimate goal is to mix music and visual images well so that it looks like one united work of art.”

Muto’s first work titled “GON,” according to Woo-jae began with just a line of melody he wrote. Then Shin began to add electronic sounds onto the melody, creating a whole new sound.

“It’s like a chain,” said Woo-jae. “One starts something, then the other adds on top of it and so on.”

Yeowoorak is a music festival for the audience, but for Muto, they say it’s a platform where they can freely experiment with their work.

“If it becomes more experimental, we can try something more,” said Hun-gyu. “In fact, experimental musicians like Ruichi Sakamoto has his visual artist on stage next to him. We are aiming towards something at that level. We try to show a different style every time we perform and we never know what kind of performance we will have next.”

“We hope those who are mesmerized by something new and like to experiment come to our performance as we think they will really enjoy ‘The Two Mountains,’” said Hun-gyu.

Source

Cevapla
#3
Teşekkür ederiz. Smile
Remember us, remember that
we lived..
''VON''

[Resim: oODZk9.gif]
Cevapla
#4
Creating Futuristic Art With Traditional Sounds: Group of Experimental Artists Collaborate To Build Rare Experience
Translated by Elif DEMIRCI

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla
#5
Teşekkür ederiz. ^^
Cevapla
#6
Teşekkür ederiz, emeğinize sağlık. Alkis
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi