20-08-2010, Saat: 14:03
(Son Düzenleme: 10-06-2012, Saat: 12:58, Düzenleyen: Elif Ece Çelik.)
Avalokitesvara with Water and Moon (Treasure No. 1204) / Ay ve Su ile Birlikte Avalokitesvara (Hazine No. 1204)
Çağ : 1730 CE
Materyal : Mürekkep ve ipekteki renkler
Boyut : 142×104cm
Su ve Ay ile birlikte Avalokitesvara diye isimlendirilen bu resimler Goryeo Hanedanlığı ve Joseon Hanedanlığı zamanında çok popülerdi. Her ne kadar bu resim Goryeo resimlerinin kurallarına derinden etki etse de, Joseon teknikleri ve stillerindeki değişiklere önemli ölçüde sahiptir. Resmin ortasındaki bölümü oluşturan Bodhisattva Avalokitesvara, dalgalar içindeki yeşillikler üzerinde bir tastan tahtta oturmaktadır. Vücudunun arka tarafındaki büyük bir halesi (ışık halkası) ve başının etrafındaki küçük yeşil bir halesi ona bahsedilmiştir. Nilüferler ve güzel mücevherler ile süslenmiş muhteşem bir taç takmaktadır. Düşük rütbedeki erkek çocuk Sudhana Avalokitesvara'ya hürmetlerini sunmaktadır.
Bu resmin karakteristik özelliklerinin Goryeo resimlerinden farkı, ön görünüşü, uzatılmış şekli, küçük görünüm özellikleri, dalgaları ve boyamayı resmederken kullanılan soyut çizgiler ve biçimlendirilişidir.
Kore Budist Sanat Müzesi İçin Tıkla
Kaynak
English
Avalokitesvara with Water and Moon (Treasure No. 1204)
Era : 1730 CE
Material : Ink and colors on silk
Size : 142×104cm
The paintings named Avalokitesvara with Water and Moon were very popular during the Goryeo Dynasty and the Joseon Dynasty. Though this painting was deeply influenced by the conventions of Goryeo paintings, it has considerable modifications from Joseon techniques and styles. The Bodhisattva Avalokitesvara who is well composed in the center of the painting sits on the auspicious grass above a rocky throne in the waves. He is endowed with one large halo behind his body and one small green halo around his head. He is wearing a splendid crown decorated with lotuses and beautiful jewels. Below is the boy Sudhana paying his respects to Avalokitesvara.
Differing from the Goryeo paintings, the significant characteristics of this painting are the frontal pose, the elongated figure, the small facial features, and the stylized and abstract lines used to depict the robes and the waves.
Click For Museum of Korean Buddhist Art
Source
Çağ : 1730 CE
Materyal : Mürekkep ve ipekteki renkler
Boyut : 142×104cm
Su ve Ay ile birlikte Avalokitesvara diye isimlendirilen bu resimler Goryeo Hanedanlığı ve Joseon Hanedanlığı zamanında çok popülerdi. Her ne kadar bu resim Goryeo resimlerinin kurallarına derinden etki etse de, Joseon teknikleri ve stillerindeki değişiklere önemli ölçüde sahiptir. Resmin ortasındaki bölümü oluşturan Bodhisattva Avalokitesvara, dalgalar içindeki yeşillikler üzerinde bir tastan tahtta oturmaktadır. Vücudunun arka tarafındaki büyük bir halesi (ışık halkası) ve başının etrafındaki küçük yeşil bir halesi ona bahsedilmiştir. Nilüferler ve güzel mücevherler ile süslenmiş muhteşem bir taç takmaktadır. Düşük rütbedeki erkek çocuk Sudhana Avalokitesvara'ya hürmetlerini sunmaktadır.
Bu resmin karakteristik özelliklerinin Goryeo resimlerinden farkı, ön görünüşü, uzatılmış şekli, küçük görünüm özellikleri, dalgaları ve boyamayı resmederken kullanılan soyut çizgiler ve biçimlendirilişidir.
Kore Budist Sanat Müzesi İçin Tıkla
Kaynak
English
Avalokitesvara with Water and Moon (Treasure No. 1204)
Era : 1730 CE
Material : Ink and colors on silk
Size : 142×104cm
The paintings named Avalokitesvara with Water and Moon were very popular during the Goryeo Dynasty and the Joseon Dynasty. Though this painting was deeply influenced by the conventions of Goryeo paintings, it has considerable modifications from Joseon techniques and styles. The Bodhisattva Avalokitesvara who is well composed in the center of the painting sits on the auspicious grass above a rocky throne in the waves. He is endowed with one large halo behind his body and one small green halo around his head. He is wearing a splendid crown decorated with lotuses and beautiful jewels. Below is the boy Sudhana paying his respects to Avalokitesvara.
Differing from the Goryeo paintings, the significant characteristics of this painting are the frontal pose, the elongated figure, the small facial features, and the stylized and abstract lines used to depict the robes and the waves.
Click For Museum of Korean Buddhist Art
Source
nazlim
![[Resim: ikiarkada.gif]](http://img84.imageshack.us/img84/9885/ikiarkada.gif)
