yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ask Me What You Want to Know About Education in Korea
#25
(04-07-2013, Saat: 0:35)mervebilgi Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(03-07-2013, Saat: 23:08)Dahlia* Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhaba.^^
Önceki gün üniversite sınavı sonuçları açıklandı Kore'de üniversiteye gidebilmek için ÖSYM sonuçları önemli yani ona bakılıyor mu? Ben tıp okumak istiyorum bunun için ne gerekli mesela? Ve konunun mesajlarını okudum ortalama yüksekse burs imkanı fazla olur yazıyordu. Bu kesin bir şey mi burs alabilmem? Ve ücretlerini öğrenebilir miyim? Ya da bu alanda en iyi üniversite hangisi? Birde ingilizce dil seviyem orta düzeyde az çok insanlarla iletişim kuracak seviyede ama yeterli değildir eminim. Başka bir sitede bazı üniversitelerin Korece eğitimi verdiğini duydum ki Korece ve Türkçe aynı aileden olduğu için 5 ay gibi bi sürede insanlarla anlaşabilir seviyeye gelebiliyormuşunuz bu doğru mu? Bunlar hakkında bilgi verirseniz çok teşekkür ederim. Ve son olarak da Kore ile Türkiye arasında denklik yok değil mi? Ayrı bir sınava girmemiz gerekiyor bunu yapmak için. Çok soru sordum biliyorum ama bir de şöyle sorayım benim lise ortalamam 83.73dü. ÖSYM'de de 29bin civarında bir sıralamaya sahibim ben bu konumdayken bir üniversiteye başvuruda bulunsam kabul görme şansım ne kadar sizce? ya da burs alabilme olanağım?

Merhaba canim ㅅㅅ
Amerikada yasayanlar icin SAT sinav sonuclari falan isteniyor bu bir kriter. ben cogu universitenin basvuru kosullarini inceledim ama sinav sonuclarinin istendigine dahil bir madde yok tabi basvuru ofisleriyle konusulursa belki onlar isteyebilirler. eger puanin yuksekse bu secilmen icin bir avantaj olabilir. sende tip okumak istiyorsun. bu soruyu 1 yildan fazladir bu soruyu o kadar cok soran oldu ki bana. hukuk,tip alanlarinin isleyisleri cok farkli burda. tip icin konusuyorum. bir kere ingilizce tip egitim veren okul duymadim. eger veren varsa da inan bana ingilizce islenmez. tecrubelerime dayanarak konusuyorum cunku benim ingilizce olan derslerim hep ingilizce baslar 10 dk surmeden koreceye donerdi. derdler zaten zor bi de koreliler icin anlasilmasi daha zor oluyor. korece islemek bile dersler icin yeterince zor maalesef. tabi bu derslerin zorlugundan kaynaklaniyor. burda farkli okullarda tip okuyan cok arkadas edindim sizin sorulariniza cevap vermek icin ㅅㅅ hepsiyle de konustum ve yabanci ogrenci var mi ya da aliniyor mu diye. maalesef cevaplari hep alinmiyor ya da bizim okulda yok gibi oldu. bu arada yabanci derken benim gibi liseye kadar kendi ulkesinde okumus universitede icin koreye gelenlerden bahsediyorum. cunku korede dogmus ya da liseden itibaren korede egitim alan yabancilar var tipta okuyan. onlari saymiyorum tabi. ben kabul edildigini varsayiyorum suan; egitim korece olacagindan dolayi cok cok iyi korece bilmeli ya da ogrenmelisin. ben bile korece ogreneli 8 yil yasayali 4.5 yil oldu benim bile zorlandigim anlamadigim yerler olabiliyor. o yuzden korece cok cok iyi ogrenilmeli ve bunun icinde bi en az 1.5-2 yil "akademik" anlamda dil egitimi alinsa iyi olur. 1 yilda ogrenebilirsin korece o konuda yani yasam konusunda iletisim konusunda 1 yilin sonunda bir sorun olmaz ama akademik anlamda yetemeyebilir. burs konusunda ise; burs verirken seni degerlendiriyorlar ve "basarili" bulundugun takdirde okula kabul aliniyorsun ve burs icin yeterliysen burs veriyorlar. tabi ortalama belirleyen kriterlerden sadece biri. universitenin bekledigi, istedigi diger faktorleri de karsilaman sonucunda burs verilir. her universitenin beklentisi farklidir. o yuzden sitelerinde burs icin sartlari yazar. tip alaninda en iyi universite benim universitem diyenilirim. hem seoul de hem de hastanesi de baya populerdir. ben benim okulumda gormedim benim gibi yabanci ogrenci tipta okuyan ama sen bunu universiteye sorabilirsin. ben bu basvuru ofislerinde calisan bir kac kisiye sormustum bu durumu cok farkli cevaplar vermislerdi. daha dogrusu durumdan onlarda tam emin degillerdi. o yuzden sen bi okula mail at derim ben. eger bizim okul ya da diger okullar kabul ediyorsa sana kayir icin daha detayli bilgi verebilirim. simdi dil konusuna gelelim. dil(korece ya da ingilizce) bilmek en azindan basvururken, ilk yil yasaminda onemli. zaten universiteler dil yeterliligini kanitlamani isterler. bu mutlaka yapman gereken sey. mesela ingilizce icin toefl, ielts gibi sinavlari isterler. korece icinde TOPIK vs. gibi sinavlar. hatirladigim kadariyla benim okulum ingilizce icin sinir ielts den 5.5 ya da 6.0 ydi. bu seviyede orta seviyenin ustu olur. hatta ingilizce kurlarini biliyorsan bu prefaculty seviyesinin baslangici falan oluyor sanirim. bana ingilizce ve korece bilmeden kabul edilebilir miyim diye cok sordular. bence kabul edilmez biri bu durumda cunku basvuru sartlarinin dil bolumu onun icin yetersiz, dil sartini saglayamiyor. hadi kabul edildigini varsayalim o zamanda nasil yasam onun icin inanilmaz zor olacak. dil yok iletisim kuramicak. hayal kirikligi yasayacak bu durumda. cogu arkadasim sadece ingilizce bilerek geldi koreceyi burda universitelerin dil okullarinda ogrendi. onlar icin bile sosyal hayat zor gecti. sonucta herekes ingilizce bilmiyor burda. sadece universiteye giriyim de ne olursa olsun demek de hic dogru degil. hayal kirikligina ugramamak icin iyice dusunup tartip; dogru kararlar verilmeli. 5 ayda insanlarla anlasabilme konusunda; anlasabilirsin o artik senin dil yetenegine kalmis. cat pat da olsa tam duzgun cumle kuramasan da konusabilirsin. ama akademik anlamda konusursak 5 ay gibi bir sure cok yetersiz kalir onu soyliyim. turkiye ile kore arasinda denklik olan 9-10 ntane okul var. bunu denkligi hangi kurum veriyorsa (ben simdi hatirliyamadim) ordan bakabilirsin. denklik konusunda eger devlette calismak istemiyorsan ozel sirketler artik pek denklige bakilmiyor dedi bana turkiyedeki arkadaslarim. denklik artik kamu icin gerekli gibi gorunuyor dediler. tabi bu konuda turkiyede durum ne tam bilmiyorum. bu arada unutmadan basvuru tarihlerine bakiyorsun di mi? lise ortalaman ve siralaman bence iyi tabi bu sana nasil fayda saglar bilemem ama umarim iyi yonde olur ^_^ unutmadan soyliyim bu donemlerde yapilan basvuru bahar donemi icin olmasi lazim yanlis hatirlamiyorsam. sen bi bak basvuru tarihlerine. bir yanlislik olmasin yani.

sordugun sorulara en az bi bu kadar daha cevap yazabilrim ama simdiden cok gevezelik etmiyim cunku onlar bu soylediklerim olduktan sonraki asama. eger okula mail atip bi cevap alirsan ki umarim iyi yonde olur; o zaman devamini anlatirim ^_~ sormak istediklerin olursa seve seve cevaplarim ㅅㅅ

Hepsini tek tek açıkladığınız için teşekkür ederim. Bu durumda dil benim için en büyük sorun olacak. Bende zaten onu düşünüyordum sosyal yaşamda çok fazla sorun olacağını. O zaman size bir de şöyle bir soru sorayım ben burda üniversite okumaya başlasam ERASMUS olarak değilde, normal bir şekilde bir iki sene sonra dil geliştirip orada okula tekrardan başvurma olasılığım var mı? Yoksa sadece üniversiteye başlarken mi başvuru yapabiliyorum? Birde kusura bakma söylediysende ben dikkat edememişim sanırım hangi üniversitedeydin sen acaba?
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
RE: Ask Me What You Want to Know About Education in Korea - Yazar: Dahlia* - 04-07-2013, Saat: 3:03



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Koreafans Hakkında

Lorem ipsum

              Quick Links

              User Links

              Advertise