Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Güney Kore Matematik-Fen Eğitiminde İlk 5 'te
#1
Güney Kore Matematik-Fen Eğitiminde İlk 5 'te

TIMSS’nin beş kıtada 60’a yakın ülkede yaptığı araştırmaya göre, Türkiye, matematik ve fen eğitiminde dünya sıralamasında 30’uncu, AB sıralamasında ise sonuncu sırada yer alıyor. Sonuçları yorumlayan Prof. Yaşar Ersoy, "Sıralamada belirlenen bu yeni durum, aslında açık ve kaygı verici olsa da sonuçlar şaşırtıcı değil" diyor.

Dünya genelinde 60 ülkede, ilköğretim son sınıf öğrencileri arasında yapılan Uluslararası Matematik ve Fen Araştırmasında Eğilimler (TIMSS: Trends International Mathematics and Science Study), Türkiye’deki matematik ve fen eğitiminin durumunun hiç de parlak olmadığını ortaya koyuyor. Matematik’te Tayvan,Güney Kore, Singapur, Hong Kong ve Japonya ilk beş sırayı paylaşırken Türkiye 49 ülke arasında 30. sırada yer alıyor. Bu aynı zamanda, Türkiye’nin Avrupa Birliği ülkeleri arasında sonuncu sırada bulunduğu anlamına geliyor. Türkiye’nin altında Ürdün, Tunus, İran İslam Cumhuriyeti, Suriye, Mısır, Cezayir gibi ülkeler sıralanıyor. Fen Bilgisi eğitiminde ise ilk beş sırayı Singapur, Tayvan, Japonya, Güney Kore ve İngiltere alıyor. Türkiye ise yine 49 ülke arasında 31. sırada. Bu da AB sonunculuğuna denk düşüyor. Bu kategoride Türkiye’den daha kötü durumda olan ülkeler arasında Kıbrıs Rum kesimi, Gürcistan, Kuveyt, Suudi Arabistan, Katar ve Cezayir dikkat çekiyor.

Araştırma sonuçlarını yorumlayan ODTÜ Eğitim Fakültesi’nden emekli Prof. Yaşar Ersoy, durumun kaygı verici ama şaşırtıcı olmadığını söyledi. Doğu ve Batı kültürü arasında sürekli yalpaladığımızı vurgulayan Prof. Ersoy, şöyle konuştu:

"Okullar bazı siyasi iktidarların arka bahçesi olarak algılanmakta, ayrıca Türk eğitim sistemi yamalı bohçaya benzemektedir. Bohça ise daha fazla dikiş tutmamakta, ayrıca yama yerine değiştirilmesi gerekmektedir. Dahası, bazı sorunlara karşı toplumumuz ve üst düzeyde yöneticilerimiz neredeyse bağışıklık kazanmış bir görünüm sergilemektedir. Özetle, Türkiye’nin TIMSS sonuçları, araştırmaya katılan AB ülkeleriyle karşılaştırıldığında, başarı sıralamasındaki yerimiz, bu hedefe ulaşmada en azından şimdilik iyimser olmamızı engellemekte; bununla birlikte bizim elde edilen bulgulardan ders çıkarmamız ve daha çok ev ödevi yapmamız gerektiği anlaşılmaktadır."

03.02.2009 01:33
Saraydaki Mücevher ~ Yi San ~ Se7en ~ Jumong
Denizler İmparatoru~Queen Seon Duk~Hallyu (Korean Wave) Fan Clubs



Alıntı


Bu Konudaki Mesajlar
Güney Kore Matematik-Fen Eğitiminde İlk 5 'te - tarafından incitanesi. - 07-02-2009, Saat: 14:35
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından joo yoon - 07-02-2009, Saat: 14:39
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından mrac - 07-02-2009, Saat: 14:49
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından ösnur - 28-02-2009, Saat: 23:43
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından --E.l.i.F-- - 14-03-2009, Saat: 11:45
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından case - 31-05-2009, Saat: 0:25
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından irfaner - 23-10-2009, Saat: 23:14
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından Koreli Nur - 10-09-2010, Saat: 0:56
RE: Güney Kore Matematik-Fen Egitiminde Ilk 5 'te - tarafından koreli_kiz - 05-03-2011, Saat: 13:40



Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi

Korea-fans.com Hakkında

Lorem ipsum

              Quick Links

              User Links

              Advertise