Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Economic, Industry and Market News From Korea
06.12.15 Market Data
(eDaily Global Network)
[Resim: ilcNyZ.jpg]
Alıntı
S. Korea Considers Daylight Saving Time

G. Kore Yaz Saatini İnceliyor

Hükümet gelecek yıl, iç tüketime teşvik eden yaz saati sisteminin getirilmesini düşünüyor.

Pazar günü Maliye Bakanlığı: "Hükümet, tüketici harcamalarını artırmak için yaz saati uygulaması dahil çeşitli önlemleri inceliyor; akşam saatlerine bir saat daha fazla gün ışığı vermesi için yaz aylarında saatleri bir saat ileri alacak" dedi.

Güney Kore, sistemi 1950'li yılların başlarında ve sonra 1997 ile 1998 yıllarında tekrar tatbik etmişti. Hükümet, bunu birkaç kez gündeme getirip uğraştı ama muhaliflerinin, uygulamanın enerji tasarrufuna çok az etkisi olduğunu ve çalışma saatlerini artıracağı söylemiyle başarılı olamadı.

Bakanlık, İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı üyeleri arasında sadece Güney Kore ve İzlanda'nın sistemi resmi olarak kabul etmiş olmadığını söyledi.

GizemNur


The government is considering introducing the daylight saving time system next year to stimulate domestic consumption.

The Finance Ministry said on Sunday that the government is reviewing diverse measures to boost consumer spending, including the daylight saving time practice, which will advance clocks by an hour during the summer months, giving an hour more of daylight during the evening.

South Korea had adopted the system in the early 1950s, and then again in 1997 and 1998. The government had sought to reintroduce it several times, but failed to do so as opponents cited the practice has little effect in saving energy and would increase working hours.

The ministry said that among members of the Organization for Economic Cooperation and Development, South Korea and Iceland are the only countries that have not officially adopted the system.

06.12.2015 - KBS

[Resim: 83nLLf.jpg]
Alıntı
'S. Korea Overtaken by China in Technology'

G. Kore, Teknoloji'de Çin'i Geçti

Güney Kore şirketlerinin çoğu, ülkenin teknoloji alanında Çin'i geçtiğini veya 3 yıl içinde geçilmiş olacağını düşünüyor.

Kore Endüstrileri Fedarasyonu'nun 30 iş dernekleri ve gruplarıyla yapılan anketine göre, 24 katılımcıdan 19'u, Güney Kore'nin teknolojisi düzeyleri açısından artık Çin'den üstün olduğunu söyledi.

Katılımcıların yüzde doksan ikisi Çin'le rekabette olumsuz bir görünüm sergiledi.

Japonya ile karşılaştırıldığında,yüzde 70'i ülkenin fiyat rekabetinin yanı sıra teknolojide de geride olunduğunu söylerken, yüzde 65'i Japon teknolojisinden geri kalındığını söyledi.

Katılımcıların yarısı, hükümetin Güney Koreli firmaların Çin ve Japon rakiplerine karşı rekabet avantajı sağlamasına yardımcı olmak için kurumsal düzenlemeler yapması gerektiğini söyledi.

nesrin23

Most of South Korean companies think that the nation was overtaken by China in terms of technology or will be within three years.

According to the Federation of Korean Industries’ survey of 30 business associations and groups, 19 of 24 respondents said that South Korea is no longer superior to China in terms of technology levels.

Ninety-two percent of the respondents presented a negative outlook in the competition with China.

Compared to Japan, 65 percent said that South Korea is still behind Japan in terms of technology, while 70 percent said that the country is behind in technology as well as price competitiveness.

Half of the respondents said that the government should relax corporate regulations to help South Korean companies have a competitive edge over their Chinese and Japanese rivals.

06.12.2015 – kbs world


[Resim: R9rWEa.jpg]
[Resim: iTA0F4x.gif?1]
Alıntı
KDI: S. Korean Economy Maintaining Modest Growth

KDI: Güney Kore Ekonomisi Mütevazı Büyüyüşünü Sürdürüyor

Bir kamu düşünce kuruluşu; Güney Kore ekonomisinin mütavazı bir hızda büyümeyi sürdürdüğünü ancak yavaş ithalatın aktif iyileşmeyi kısıtladığını söyledi.

Kore Gelişim Enstitüsü (KDI) pazar günü aylık raporunda; ülkenin, hükümetin -vergileri azaltmak da dahil olmak üzere- teşvik edici önlemleri sayesinde yurtiçi tüketimde mütevazı bir iyileşmeye tanık olduğunu açıkladı.

Perakende satışlar ekimde geçen seneye göre %8.3 artarken tüketici düşünce endeksi geçen ay bir puan arttı.

Ancak KDI, zayıf ithalatın ekonomik iyileşmeyi ağırlaştırdığını söyledi. Ülkenin ithalatı geçen ay önceki seneye göre %4.7 azaldı.

saghmet


A state think tank says that the South Korean economy is maintaining a modest pace of growth, but slow exports are restricting active recovery.

The Korea Development Institute (KDI) said on Sunday in its monthly report that the country is witnessing a modest recovery in domestic consumption thanks to the government’s stimulus measures, including the lowering of excise taxes.

The retails sales index surged eight-point-three percent in October year-on-year, while the consumer sentiment index increased by one point last month.

The KDI, however, said that weak exports are weighing on economic recovery. The country’s exports shrank four-point-seven percent last month from a year ago.

06.12.2015 - KBS

[Resim: UQMTTC.jpg]
"나 죽어도 부서지지 않아
죽어도 포기하지 않아
어둠 속에서 날개가 짓밟혀도
You know, I'm Unbreakable"
Alıntı
Haber paylaşım ve çevirileriniz için teşekkür ederiz.

>>> https://www.facebook.com/KoreaFansNewsAgency/
Alıntı
Market Value of Bio, Health Care Shares Up 179% over 4 Years

Biyo ve Sağlık Hizmetleri Hisselerinin Piyasa Değeri 4 Yıl Sonra %179’a Yükseldi

Biyo ve sağlık hizmetleri hisseleri G. Kore borsasında en büyük büyümeyi gösterdi.

Pazar günü Kore Borsası, 2011’in sonları ve bu yılın Kasım ayı arasında Kore borsasında 18 ticaret kategorisinden 15’nin piyasa değerinin yükseldiğine şahit olduğunu söyledi.

Biyo ve sağlık hizmetleri hisselerinin piyasa değeri 2011’de 10.23 trilyon won iken bu süreçte %179 sıçrayarak bu yılın sonunda 28.53 trilyon wona yükseldi.

Aynı zamanda KOSPI’de biyo ve sağlık hizmetleri stokları 2011’de %0.98 iken bu yıl % 2.27’ye yükseldi.

Metalik olmayan minerallerin hisselerinin piyasa değeri bu süreçte %130 ile 2.en büyümeyi gösterirken onu hassas tıp ürünleri, yemek ve hizmet sektörü takip etti.

Aynı zamanda metal ve çelik hisselerinin bu süreçte piyasa değerinin %33.7’ye düştüğünü gördü.


nur_lee

The market value of bio and health care shares on the South Korean bourse marked the largest growth over the past four years.

The Korea Exchange (KRX) said on Sunday that between late 2011 and November this year, 15 out of the total 18 business categories on the Korean bourse witnessed their market value increase.

The market cap of bio and health care shares increased from ten-point-23 trillion won at the end of 2011 to 28-point-53 trillion won at the end of November this year, jumping 179 percent over the period.

The ratio of bio and health care stocks on the KOSPI also rose from zero-point-98 percent of the total in 2011 to two-point-27 percent this year.

The market value of nonmetallic mineral shares marked the second largest growth of 130 percent over the period, followed by precision medical products, food and service industries.

Meanwhile, steel and metal shares saw their market value decrease 33-point-seven percent over the period.

KBS World Radio 06.12.15

[Resim: uJMyP4.jpg]

Alıntı
No. of TV Sets in S. Korea Increases Fivefold over 30 Years

Güney Kore’de TV Setleri Son 30 Yılda Beş Kat Arttı

Güney Kore’de televizyonların sayısı son üç yılda beş kat büyüme göndererek 23 milyonu aştı.

Kore İletişim Komisyonu ve KBS’nin Pazar günü yaptığı açıklamada , ülke 1985 yılında renkli televizyonu tanıttığından beri TV lisans ücreti dışında ve dahil olan TV setleri toplam sayısında beş kat artış göstererek 23 noktada 32 milyona ulaştı.

TV setleri sayısı, 1993 yılında 10 milyonu aşmadan önce, 1991 yılında sekiz noktada 34 milyon ve 1987 yılında beş noktada 39 milyon büyümeyle yıllık bir milyon büyüme kaydetmiştir.

1994 yılında KBS TV lisans ücreti toplamak için Kore Elektrik Enerji Şirketini görevlendirdiğinde rakam 4 milyon atladı.

2006 yılında 20 milyona ulaştığından beri rakam yılda 300 bin artış gösteriyor.



Niki06

The number of television sets in South Korea surpassed 23 million, posting a five-fold growth over the past three decades.

The Korea Communications Commission and KBS said on Sunday that as of October this year, the total number of TV sets that are both subject and excluded from the TV license fee increased to 23-point-32 million, a figure that represents a five-fold increase since 1985 when the country introduced color televisions.

The number of TV sets posted an annual average growth of one million units from five-point-39 million in 1987 to eight-point-34 million in 1991, before surpassing the ten-million mark in 1993.

The figure jumped by four million in 1994 when KBS commissioned the Korea Electric Power Corporation to collect the TV license fee.

The number is increasing by 300-thousand a year since it topped the 20 million mark in 2006.

[Resim: 150707094755_k96.jpg]

World KBS - 06.12.2015
Alıntı
Haber çevirileri için teşekkür ederiz.

>>> https://www.facebook.com/KoreaFansNewsAg...=bookmarks
Alıntı
Samsung is most-loved brand in Russia

Samsung Rusya'da En Sevilen Marka

Pazar günü yapılan anket sonuçlarına göre, Güney Koreli teknoloji devi Samsung Elektronik Co. Rusya'da üst üste beşinci defa en sevilen marka seçildi.

Rusya-tabanlı Online Piyasa Zekası(OMI) anketinde, Samsung Elektronik Rusya'daki farklı şehirlerden 1 milyondan fazla katılımcının yüzde 20.1'i olan 1.500 kişinin desteğini aldı.

OMI, Japon elektronik şirketi Sony'nin yüzde 9.6 ile takip ederken, Amerika teknoloji devi Apple'ın yüzde 9.5 ile sırada geldiğini belirtti.

Alman spor giyim markası Adidas, Amerikan rakibi Nike'ı küçük bir farkla geçerek dördüncü oldu, diye ekledi.

Samsung, Rusya'da elektronik tüketim sektöründe güçlü bir yer alıp, ezeli rakibi Apple'ı üst üste üçüncü yıl devre dışı bıraktı.

zennur


South Korean tech giant Samsung Electronics Co. was chosen as the most-loved brand in Russia for the fifth year in a row, a survey showed Sunday.

In the survey by Russia-based Online Market Intelligence (OMI), Samsung Electronics garnered 20.1 percent of support from 1,500 respondents living in cities with over 1 million people in Russia.

Japanese electronics company Sony followed with 9.6 percent, and U.S. tech behemoth Apple came next with 9.5 percent, OMI said.

Germany sportswear company Adidas ranked fourth, beating its American rival Nike by a slim margin, it added.

Samsung has held a strong foothold in Russia in the electronics consumer sector, edging out its archrival Apple for the third consecutive year there.

06.12.2015 – Yonhap
Alıntı
Haber çevirisi için teşekkür ederiz.

>>> https://www.facebook.com/KoreaFansNewsAgency/
Alıntı




Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 7 Ziyaretçi

Korea-fans.com Hakkında

Lorem ipsum

              Quick Links

              User Links

              Advertise