Korea-Fans.com - KOREA & TURKEY FRIENDSHIP FORUM

Tam Versiyon: Güney Kore Matematik-Fen Eğitiminde İlk 5 'te
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Sayfa: 1 2
Güney Kore Matematik-Fen Eğitiminde İlk 5 'te

TIMSS’nin beş kıtada 60’a yakın ülkede yaptığı araştırmaya göre, Türkiye, matematik ve fen eğitiminde dünya sıralamasında 30’uncu, AB sıralamasında ise sonuncu sırada yer alıyor. Sonuçları yorumlayan Prof. Yaşar Ersoy, "Sıralamada belirlenen bu yeni durum, aslında açık ve kaygı verici olsa da sonuçlar şaşırtıcı değil" diyor.

Dünya genelinde 60 ülkede, ilköğretim son sınıf öğrencileri arasında yapılan Uluslararası Matematik ve Fen Araştırmasında Eğilimler (TIMSS: Trends International Mathematics and Science Study), Türkiye’deki matematik ve fen eğitiminin durumunun hiç de parlak olmadığını ortaya koyuyor. Matematik’te Tayvan,Güney Kore, Singapur, Hong Kong ve Japonya ilk beş sırayı paylaşırken Türkiye 49 ülke arasında 30. sırada yer alıyor. Bu aynı zamanda, Türkiye’nin Avrupa Birliği ülkeleri arasında sonuncu sırada bulunduğu anlamına geliyor. Türkiye’nin altında Ürdün, Tunus, İran İslam Cumhuriyeti, Suriye, Mısır, Cezayir gibi ülkeler sıralanıyor. Fen Bilgisi eğitiminde ise ilk beş sırayı Singapur, Tayvan, Japonya, Güney Kore ve İngiltere alıyor. Türkiye ise yine 49 ülke arasında 31. sırada. Bu da AB sonunculuğuna denk düşüyor. Bu kategoride Türkiye’den daha kötü durumda olan ülkeler arasında Kıbrıs Rum kesimi, Gürcistan, Kuveyt, Suudi Arabistan, Katar ve Cezayir dikkat çekiyor.

Araştırma sonuçlarını yorumlayan ODTÜ Eğitim Fakültesi’nden emekli Prof. Yaşar Ersoy, durumun kaygı verici ama şaşırtıcı olmadığını söyledi. Doğu ve Batı kültürü arasında sürekli yalpaladığımızı vurgulayan Prof. Ersoy, şöyle konuştu:

"Okullar bazı siyasi iktidarların arka bahçesi olarak algılanmakta, ayrıca Türk eğitim sistemi yamalı bohçaya benzemektedir. Bohça ise daha fazla dikiş tutmamakta, ayrıca yama yerine değiştirilmesi gerekmektedir. Dahası, bazı sorunlara karşı toplumumuz ve üst düzeyde yöneticilerimiz neredeyse bağışıklık kazanmış bir görünüm sergilemektedir. Özetle, Türkiye’nin TIMSS sonuçları, araştırmaya katılan AB ülkeleriyle karşılaştırıldığında, başarı sıralamasındaki yerimiz, bu hedefe ulaşmada en azından şimdilik iyimser olmamızı engellemekte; bununla birlikte bizim elde edilen bulgulardan ders çıkarmamız ve daha çok ev ödevi yapmamız gerektiği anlaşılmaktadır."

03.02.2009 01:33
Bu bilgi için tesekkürler. Bende Matematik-Fen ögrencisiyim. Ama Türkiye 30. sirada bulunuyor. Keske Güney Kore'de okuyabilsem. Orada Matematik-Fen egitimi daha güzel. Smile
Neden acaba Islam ülkeleri matematik, fen alaninda geri kalmiski, Oysa eski matematikçiler. Insallah bu durum düzelir Türkiye adina üzüldüm ama Kore adina sevindim.
Evet iste burdur diyorum. Ama insallah Türkiye daha da yüksek olur. Ben de bunlara dayanarak zaten Güney Kore'de okumak istiyorum.
Iste nasil bir ülkede yasiyoruz. Herkes kendisi için yasarken biz nasil yükselelim. =(
Helal olsun ya, tesekkürler. Smile
Oo, masallah sayisallari oldukça yüksek bu Koreli ögrencilerin, çok zeki ve çaliskan olduklarini gösterir. Masallah! Bu arada insallah Türkiye'mizide ilk 5'de görürüz. Smile
Bende Matematik-Fen bölümünde okuyorum, acaba orada bir üniversitede mi okusam? Orasi gerçekten çok iyi.
Millet olarak rakamlarla aramiz iyi degildir. Bu da siralamadaki yerimizin ispati. Bizde kötü degiliz ama genellemede çok geriyiz... Ögrencilerimizin çogu matematik ve fen sevmez malesef... Paylasiminiz için tesekkür ederim...
Paylasim için tesekkürler. Onay Zaten Koreliler çok zekiler ya. Biggrin Kiskaniyorum onlari. Biggrin Biggrin
Sayfa: 1 2